ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گو ـ هورست کروگر با تئودور آدورنو و ارنست بلوخ
نورپردازی رنگ های پرچم بلژیک بر روی بناهای ایکونیک جهان؛ ادای احترامی به جان باختگان حملات تروریستی
رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور
روستای عمودی : یک روش پایدار از زندگی به سبک روستایی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
حسین رضایی مهر
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد
دانشـــــــــــگاه
:
موسسه غیر انتفاعی مهر اراک
سال طـــــراحی
:
1393
مـــــــــــــــــکان
:
دانشگاه میبد یزد
کـــــارفـــــــــرما
:
داشگاه هنر اصفهان - برگذار کنده مسابقه
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1393/04/01
مســــــــــــاحت
:
260
تعـــداد بازدیـــــد
:
4550
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
حسن شهبازی - علی دهقانی - امیر سلطانی - حسین رضایی مهر
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
39
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
ایده اولیه طراحی بر مبنای استفاده از نماد ها و نشانه های بومی و سنتی در کارکردی نوین استوار است . در این طرح تعریفی متفاوت از ورودی مد نظر بوده و گذر های موجود در شهر میبد خمیر مایه اصلی شکل گیری فرم می باشد . دیوارهای مجوف ( فخرومدین نور را به صورت کنترل شده ایی به داخل فضای سردر عبور می دهد و ارفاع بلند دیوار ها با ترکیبی از ساباط به شکل اصلی خود سایه اندازه ایی مناسبی ایجاد می کند .
پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا درویشی علمداری
(
1393/04/01
) :
خیلی عالیه
احمد صابری
(
1393/04/02
) :
تکراری
م س
(
1393/04/02
) :
عالی بود خیلی هم ایرانیه
مهرداد اسماعیلی پور
(
1393/04/02
) :
هییچ کار هوشمندانه برای استفاده عناصر اسلامی ایرانی انجام نشده فقط کپی عناصر (قوسهای 5.7و فخر مدین و...) میباشد و این از دست هر کس بر می آید. به هر حال اول شده است!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/04/13
) :
ببینید مسئله ای که همیشه مطرح بوده سواد داوران- است. این طرح توانایی سمبلیک ندارد. که بتواند در سطح جهانی مطرح شود. من خودم یکی از شرکت کنندگان بودم ولی بهر حال سلیقه داوران اینگونه ایجاب کرده است.
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/04/13
) :
معماری در ایران همین است. سلیقه داوران. و بعضی اوقات بند پ
احمد هاشمی
(
1393/04/17
) :
درسته که حجم تکراریه ولی سیرکولاسیون متفاوتی داره به نظر من این طرح و طرح محمد رضا نیازی بهتر از بقیه بود .
فرزان شاماسب لو
(
1393/05/18
) :
هر واژه ای بار معنایی خود را دارد و نمی توان بی حساب هر حسی را به هر واژه ای که در دایره لغات منتقد ثبت شده است ربط داد. این مساله حتی به نظر می رسد در داوری های مسابقات فعلی نیز رسوخ کرده است. وقتی می گوییم طرح سیرکولاسیون متفاوتی دارد (جمله ای با بار مثبت که به نو بودن اشاره دارد)، بهتر است منظورمان از واژه "تفاوت" را روشن کنیم. متفاوت از چه؟ متفاوت از "تکرار تاریخ" یا متفاوت از "نیاز زمان"؟ یا مثلا منظور از "ساختار شکنانه" دقیقا چیست؟ چه چیزی را معرف ساختار می دانیم؟ ...... اینکه ورودی به یک سطح نیمه شفاف غیر قابل دسترسی (آن هم دقیقا با دتایل فخر و مدین) منتهی شود و سپس بوسیله دالان هایی (دقیقا با طاق های متناوب) به طرفین هدایت شود یکی از نمونه های بسیار تکراری در معماری ایران چه در بنا های درون گرا و چه در بناهای سردر باغ ها است و بزرگ ترین مشکل طرح هم همین است. تکرار محض تاریخ بدون کوچکترین اثر لغزش از سنت و یا حتی بدون تکراری کنترل شده به مثابه نگاهی انتقادی! یک معماری متعصب و دچار دگماتیسم که وقتی حرف از یک عنصر مثل ورودی می شود تمام ویژگی های فرهنگی و اجتماعی یک دانشگاه امروزی را به یک سو گذاشته و دامنه تحقیق را به بررسی فرم ورود در دورانی که اساسا دانشگاهی در ایران نداشته ایم (ولیکن ایران اسلامی که داشته ایم!!!!) محدود می کند. و افتخارش هم این است که با ایجاد یک حجاب بین دانشگاه و فضای عمومی بیرون کالبدش با سایر سردر های معاصر متفاوت است و به معماری تاریخی ایران، پایبند (کما اینکه کلکسیونی از اجزاء منفرد سایر سردر های معاصر را نیز یکجا در خود دارد و ضمن رد اتهام تشابه عینی با نمونه های معاصر، برای هر نوع سلیقه ایرانی یا اسلامی پسندی، پاسخی !!!). از نکات مثبت طرح می توان به تناسبات منطقی، عدم ایجاد آشوب و تکنیک های اجرایی شناخته شده و سهل الوصول آن اشاره کرد!
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی
(
1393/05/18
) :
من نمی دانم چرا امروز هرکسی بخواهد طرحی نو در اندازد که ریشه های ایرانی (یا)اسلامی داشته باشد باید به سراغ قوس و آجر برود آیا این خوانشی متقابل از ذهن (پوسیده و فسیل زده) انتظاری از داور است (منظور شخص نیست بلکه برداشت است) یا از فقر انتزاع مایه می گیرد.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group