ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
Zebar ؛ بازی با فضاها و حجم های رنگی
دیوار برلین به حراج گذاشته شد
تراشه های کانسپچوال ـ پل ویریلیو؛ تجسم پیش آگاهی از شهرهای جهانی شده و مخاطراتشان
کابین نویسنده؛ تلاشی اکولوژیکی برای پاسخ به کیستیِ خانه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" امين حشمتی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه تجاری - فرهنگی بروجرد
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : بروجرد
    کـــــارفـــــــــرما : آقای اسدی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/07/04
    مســــــــــــاحت : 18000
    تعـــداد بازدیـــــد : 14517
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : روجا تفرجی ، زهرا کیان پور ، علی سفید بخت
     ایده های طراحی : ایجاد تاثیر عمیق محیطی بر شهر به جهت جذب لایه های کاربران از شهر های پیرامونی به بروجرد ترکیب نورگیر آتریوم ورودی با نمای اصلی علاوه بر امکان ایجاد نور گیری طبیعی به عقب نشینی ساختمان در سمت خیابان انجامیده است که علاوه بر ترکیب مناسب خط آسمان پروژه با منظر شهری بر ورودی نیز تاکید میکند .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
بهروز خیشابه ( 1389/07/04 ) : آقای امتیاز به شما و تیم طراحیتون خسته نباشید عرض میکنم، حجم و فرم کلی اثر از نظر بصری انعطاف و نرمی رو القا میکنه و وعده محیطی امن و خودمونیو به بازدید کننده ها میده،از لحاظ تنوغ فضایی هم به نظرم خوب کار شده و فضاهای بدیعی رو تو کارتون میبینم. از طرفی کارتون بو و رنگ کارای زاها حدیدو داره اما با داشتن ایده ای جذاب و قوی میتونید فرضیه ی "الهام گرفتن" از کار معماران بزرگو قوت ببخشین و از دام تقلید برهید.در کل کارو شایسته تقدیر و تحسین میبینم
زهرا جعفري ( 1389/07/05 ) : کار جذابی شده ..... ولی کاش 1 برش از کار ارائه بدید که دید و نحوه ارتباط فضا های داخلی بهتر مشخص بشه و همین که در ارتباط با سازه کار مخوصآ قسمت آتریوم ، زمان و هزینه اجرا هم ، یک توضیح مختصر بدید ........... و البته جسارت شما تو نحوه طراحیتون قابل تحسین .....
.
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/07/05 ) : کار بسیار جالبی شده، مخصوصا به این جهت که از نظر فرمال بسیار متفاوت با بافت و کالبد است و شاید این برگ برنده این طرح باشه. پلان ها بصورت مناسبی حل شده و خطوط فرم درون پلان هم دیده میشه . در مورد بام سبز برای فست فود، در تصاویری که ارایه شده به این موضوع پرداخته نشده. خیلی دوست دارم حجم رو با اون درختا ببینم مسلما تاثیر متفاوتی میذاره. و حفظ اون درخت قدیمی و تلفیق اون با بنا نشان دهنده اینه که به سبز بودن بنا هم توجه شده. بهتون تبریک میگم.
اگر امکانش هست پرسپکتیوهای داخلی رو هم اضافه کنید.
اما یه نکته هست که من دوست دارم اشاره کنم . متاسفانه بسیازی از دوستان با دیدن فرمهای فولد و دیکانستراکشن اونو به کار معماران بزرگ میچسبونن و اونو تقلیدی میدونن!!! دوست عزیز این کار تقلیدی از طرحهای زاها حدید نیست بلکه در اون سبک طراحی شده. فولدینگ متعلق به زاها حدید نیست! بلکه زاها حدید در این سبک فعالیت میکنه.
سربلند و پیروز باشید.
محسن اکبرزاده ( 1389/07/05 ) : زنده باد. عالیه. معقول و جسورانه است.اما گرافیک کار می تونست توی پلانینگ واحدهای تجاری هم اثر داشته باشه یا نه؟ می دونم که توی مجتمع های تجاری بعضی وقت ها اصرار هست از جانب کارفرما رو تیپ بودن واحدها. همینطور بوده؟
جناب امتیاز زکات العلم نشر العلم برادر!شما نمی خوای یه کارگاه بذارین در باب مصالح جدید؟ یه ورکشاپی چیزی؟ یه دوره کوتاه طراحی با فایبرگلاس؟
بهروز خیشابه ( 1389/07/05 ) : آقای سعادتی ضمن عرض ادب خدمت شما باید عرض کنم که من هرگز چنین منظوری نداشتم،به نظر بنده هم فولدینگ متعلق به شخص خاصی نیست اما باید دقت داشته باشید که در قالب فولد میتوان به هزاران روش گوناگون تولید فرم کرد و در نهایت به حجمهای مختلف دست پیدا کرد و صد البته که فولدینگ متعلق به زاها حدید هم نیست اما قبول کنید که این قبیل فرمهای سیال و پویا و انعطاف پذیر که همه مارو به یاد کارهای او میندازه توسط او به دنیای معماری به این شکل گسترده معرفی شد و پیشرفت کرد تا جایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اما باز هم حتی نمیتوان گفت که این شکل خاص از فولد متعلق به حدیده البته در صورتی که در پس فرم تولیدی ایده و کانسپتی قوی نهفته باشه به طور کلی هر گاه دلیلی جذاب و ایدئولوژی ای قابل تامل در جواب چگونگی دستیابی به فرم مارو یاری کنه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی در دام تقلید گرفتار نمیشیم ،منظور من از "از دام تقلید رهیدن" این بود.از زیاده گوییم معذرت میخام
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/07/05 ) : دوست عزیز جناب اکبر زاده متاسفانه فرصت گذاشتن ورکشاپ را ندارم ولی هر سوالی در مورد سیستم اجرایی خواستی بپرسید من حتما جواب میدهم .
مصطفی یکترزاده ( 1389/07/05 ) : من که به شخصه بدون اغراق به شما تبریک میگم به سه دلیل،اولا به خاطر جسارت در طراحی،دوما به خاطر طراحی منحصر به فرد و سوم به دلیل اجرایی بودن این پروژه...
نقدی روی کار نمیذارم چون هنوز خودم به مرحله طراحی و اجرای چنین فضایی نرسیدم و انتقاد از روی تئوریات بدون در نظر گرفتن مسائل اجرایی و محدودیت های پروژه کار درستی نیست.فقط میتونم درخواست کنم که تجربیاتتون در این زمینه و این طرح،رو به اشتراک بذارین تا بتونیم شاهد طراحی و اجرای تعداد بیشتری از این طرح ها در آینده ای نزدیک توسط سایر بزرگان باشیم.
به امید پیشرفت معماری روز افزون در سطح شهر و کشورمون.
فرنوش ĩقامیرزا ( 1389/07/06 ) : سلام، من در اون حد نیستم که بخام راجب این پروژه نظری بدم ! اما واقعا عالی است . به نظر خودتون این تعداد تصویر برای معرفی این پروژه کافیه ؟ لطفا اگر که امکانش هست در مورد نحوه ی اجرا ، نوع مصالح ، ارتباط فضاهای داخلی توضیح بدید . اخه یکم به فکر ما دانشجوهای علاقه مند به این سبک که دسترسی به افراد صاحب نظری چون شما نداریم ، باشید !!!
حسن حسنی ( 1389/07/06 ) : درموردمصالح ونحوه ساخت ميشه توضيح بدين
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/07/06 ) : مصالح نما از جنس سنگ مصنوعی در نظر گرفته شده است و تکنیک اجرای آن به وسیله ساخت مقاطع با لیزر کات با محوریت ثابت و قالب گیری است .
محمد کیانی منش ( 1389/07/06 ) : بهتون تبریک میگم آقای امتیاز،عالی بود.مثل باقی دوستان ،به نظرم نحوه ی اجرا باید جالب باشه.مرسی
محسن اکبرزاده ( 1389/07/06 ) : پوسته های دو قوسی رو هم میشه با لیزر کات کرد؟ اگه هم بخواد قالب گیری بشه برای ساخت قالب حداقل فکر کنم باید با دست کار کرد. شیوه سیستماتیکی که بدون دخالت دست باشه برای این جور سطوح وجود داره؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/07/08 ) : با چینش متوالی لیزر کات ها فرم های سه بعدی در می آید لینک زیر توجه کن
http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=295
محسن اکبرزاده ( 1389/07/08 ) : مرسی فراوان! من همین کار رو روی ماکت اتود زده بودم اما خوشدلانه و کاهلانه ترجیح می دادم اینطور خیال کنم که 3D خام میدیم به سیستم خودش ساختمون میده بیرون!
شما نظرتون درباره این چیه؟
http://ninashahrokhi.persianblog.ir/post/702/
احمد نجیبی ( 1389/07/10 ) : بسیار کار پخته و دلنشینی بود.اگر ممکن است در مورد نیروهای سایت و پروسه شکل گیری اطلاعاتی بدهید.
احمد نجیبی ( 1389/07/10 ) : بسیار کار پخته و دلنشینی بود.اگر ممکن است در مورد نیروهای سایت و پروسه شکل گیری اطلاعاتی بدهید.
حسین پورنگ ( 1389/07/10 ) : great, like that other project.
منتظر عکس هایی از اجراش می مونم.
with the best wishes
حمید جنتی جهرمی ( 1389/07/19 ) : سلام
آقای امتیاز همیشه کارهای شما الگویی برای ما بوده است امیدوارم که ما نیز بتوانیم حداکثر استفاده را از کارهای جنابعالی ببریم . منتظر پروژه های دیدنیتان هستیم.
حسن حسنی ( 1389/07/24 ) : deghe ziad bozorgesh nakonin javgir mishe
سید رضا رزاز ( 1389/07/27 ) : سلام مهندس
من همين امشب با اين سايت آشنا شدم و عضو شدم
پروژه تجاري فرهنگي بروجردتون يه پروژه جسورانه به نظر ميرسه
چند تا سوال داشتم من خودم بچه لرستانم اهل خرم آباد و نزديكي بروجرد ،شما در كارتون چه الهاماتي از پيشينه با ارزش لرستان و بروجرد گرفتيد؟تا چه حد فرهنگ مردم اونجا واستون اهميت داشته؟و پروژه بيشتر تجاري فرهنگيه يا فرهنگي تجاري؟اگه بشه چند تا از نقشه هاي داخلي و نوع تعامل فضاي تجارت با فرهنگ رو به نمايش بذاريد ممنون ميشم.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/08/13 ) : دوست گرامی جناب آقای رزاز
در طاراحی این پروژه گروه طراحی الهام مستقیمی از پیشینه لرستان را مد نظر نداشته ولی دو نکته مورد توجه ما بوده است
1. استفاده از روحیه معماری سنتی در ایجاد دیواره هایی نرم که در آن منطقه هم به وفور وجود دارد . دیواره هایی کاه گلی که با نرمش های چشمگیر دیواره ها و سقف را به هم پیوسته کرده اند .
2.توجه با تاثیری که به نام bilbao effect خوانده میشود و پس از طراحی موزه گوگنهایم توسط فرانگ گهری توجه برنامه ریزان شهری را به خود جلب کرد . در واقع گهری با طراحی مجموعه ای منحصر به فرد توانست شهر بیلبائو را از شهری کوچک و متروکه به شهری توریستی بدل کند که تاثیر آن در اقتصاد شهر به وضوح روشن است .
محمد مرادی بیجارپسی ( 1389/09/17 ) : یکی از شاخص ترین پروژه های شما از لحاظ نوع دید به معماری و نوع احتیاجات مخاطبان آن همین پروژه است.به گونه ای دیگر معماری نوعی گذر است که در مسیر و راستای حرکتی خود بسیاری از محدودیت های منطقه ای فرهنگی را تحت شعاع خود قرار داده ودر یک سیستم مفهوم ساز موجبات ارتقاء آن را فراهم می سازد
مخمد عليپور ( 1389/09/20 ) : كار واقعاعالي شده و براي بافت بروجردكه منطقه محروم است بسيار مناسب مي باشد.
حامد فضیلت خواه ( 1389/09/26 ) : طرح خوبی است ولی 1نکته بسیارمهم توجه کنید
میدان نمادیک شهر یا یک محله است

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/09/26 ) : دوست عزیز جناب آقای فضیلت خواه
همانقدری که میدان نقش جهان نماد اصفهان است پی خواجو نیز و حافظیه شیراز نیز تا آنجا که یادم میاید میدان نیست و امام رضای مشهد و .....
اصلا میدان هنوز هشتاد سال نشده که با این تعریف وارد فرهنگ ما شده است پس ما تا هشتاد سال پیش هیچ نمادی نداشتیم!!
حامد فضیلت خواه ( 1389/09/28 ) : -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
هرچیزی که نشان از یک نوع فرهنگ باشد می شود نماد.می تواند میدان /پل/برج/.................................چه80ساله باشدچه سابقه هزار ساله داشته باشد
---------------------------------------------------------------------------------------------
به نظرشما میدان باید چگونه باشد؟ چه چیز باعث می شود که ما حول آن بچرخیم؟حالا باارزش ترین چیزی که می تواندانسان را جذب آن کندچه چیزی است؟
--------------------------------

امين حشمتی ( 1389/09/29 ) : از زمانی که این طرح را در سایت ارائه کردیم بازخورد هایی دیده شد که به فکرم وا داشت.متن زیر یک تک نگاری ساده نیست اما شاید زمانی بتوان متنی را در نقد یک اثر راحت ارائه نمود و به غرض ورزی منتسب نشد که خود بخشی از آن اثر بوده باشی.
به هر حال مهمترین نکاتی که در بازخورد های این طرح می توان دید نقش مولف است یا نام مولف و سپس زبان مولف .
باز هم مطابق معمول با سوال آغاز میکنم،آنچه گفته می شود و آن کس که می گوید در چه سلسله مراتبی نسبت به هم قرار می گیرند.
نقش نام –فارغ از تحلیل های اجتماعی و تاریخی –در شکل گیری اثر و پیکربندی ذهن مخاطب چیست؟ آیا محو سوژه ی مولف در بسط بیرونی اثر معماری اثر می گذارد؟ آیا برای بررسی درون مایه ی اثر بایستی به نام موثر و امضاهای منتسب یه اثر دقت نمود؟ و بسیاری سوالات دیگر که در حوزه ی شناخت و نقد مطرح است.
سالهاست که فلسفه فریاد مرگ مولف را بر می آورد واما ذهن افراد و احساسات - در ایران بیشتر- نمی تواند خود را از انگاره هایی که چیستی اثر را به شدت با سازنده ان متصل می کند،رها سازد.اینجاست که منطق و دقت نظر با دیگر مفاهیم نه چندان مناسب تحلیل جایگزین گشته آثار مخرب خود را در دو سوی جریان عیان می سازد،از آن رو که به تخریب شخصیت مولف و مخاطب و رنگ بازی مفهوم خلاقیت در هر دو سو می گردد.
کار نقد بازسازی اثر در ساحت تجربه ای –دانشی جدید در راستای شناخت ویژگیهای درونی اثر است منفک از کیستی و چیستی مولف.کار نقد در واقع آشکار ساختن مناسبات میان اثر و خالق آن نیست که اگر چنین شود هم هنوز از نقد بازاری مرسوم که ریشه در مناسبات میان فردی دارد بارها بهتر است . این گونه آخر به شدت مرسوم است اساس هرمونوتیکی ساخت اثر را به کلی خدشه دار کرده است.فاجعه آنجا به اوج می رسد که نام میتواند مفهوم ماست مالی را تا حد مینی مال ارتقا دهد .نمونه های زیادی را در سینما گران ادیب وبازیگران عکاس و معماران فلسفه ساز(باف)در این سالها دیده ایم.
به نظر می رسد نام مولف تنها به فرد یا گروه سازنده ی اثر دلالت ندارد بلکه محدوده و توان و وجوه ساختاری و هستی اثر را نیز مشخص می کند حال آنکه نام مولف در خیال اثر نیز جای ندارد اما اینجاست که تعبیر فوکویی کارکرد مولف به عنوان خصوصیات وجه وجودی ،گردش و کارایی سخن هایی معین در جامعه رخ نمون می گردد.
کوتاه سخن آنکه به نظر من بستر رشد تنها زمانی فراهم می گردد که مفاهیمی اساسی ساخت ،کارکرد و حتی اصول مبانی زیبایی شناختی اثر معماری بدون پرهیز از نام ها مورد نقد قرار گیرند تا نه تنها سنگینی نگاه تیزبین مخاطب حین طراحی بر معماراحساس شود که ذائقه ی عمومی به تدریج روند رشد و کشف استعدادهای نو را تجربه کند.





امين حشمتی ( 1389/09/29 ) : (هرچیزی که نشان از یک نوع فرهنگ باشد می شود نماد) بهتر است این گزاره را به عنوان یک پرسش یا فرضیه مطرح کنیم تا یک حکم و تز.به هر حال می توان در مورد بستگی این طرح به زمینه و تلاش برای تاثیر در ذهن مخاطب سوالات ریشه ای تری نیز مطرح نمود که بی شک سازنده تر خواهد بود ،اینکه معمار چه سیاستی را در نحوه ی مواجه ی خود با اثر اتخاذ می کند ریشه در مسایل گوناگون درونی ،بیرونی ،خودآگاه و گاه ناخودآگاه او دارد.اما آنچه حائز اهمیت است تلاش برای پاسخگویی حد اکثری به نیازهای مخاطب،کارفرما در روند شکل گیری طرح است .
در مورد مفاهیم نماد و نشانه به نوشته های سوسور ،موریس ، یونگ،گیرو ،کایلی، کاسیرر،هایدگر،شولتز و ... می توانید نگاهی بیاندازید
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1389/10/19 ) : در تکمیل گزاره های مطرح شده از سوی دوستان
نماد ان چنان که شارحانی که اقای حشتمی بدان ها اشاره کرده اند بسط داده اند "نشانه قراردادی" است، اما حاملان این قرار داد در روایت های تحلیلیِ جاری بر فضای شهر متغیرند، انسان مداران ساختارگرای مابعد دهه شصت با خُرد کردن مقیاس روایت های تحلیلی این روایت ها را غالبا شخصی قلمداد کرده اند اگر چه در هیچ کدام از این صورت بندی ها میدان به مثابه یک فهم افقی در شهر در قامت یک نماد تبیین نشده است بلکه عناصر معمارانه ایی که توان مندی خروج از مقیاس محدود خود را داشته اند و توان مندی ارجاع را نیز در خود دارند به عنوان نشانه نه نماد تعین یافته اند، تعریف میدان به مثابه نشانه، نه نماد، صرفا بر یک بستر تاریخی و تحلیل میدانی برامده از خُرده روایت های فردی جاری بر ان قابل اعتناست
حامد فضیلت خواه ( 1389/10/21 ) : یه نام او
تصور بنده این است که مااز خاصیت وفرصت های بالقوه یک طرح ویک جایگاه آن استفاده کنیم .
علي پارسايي ( 1389/12/19 ) : با عرض سلام خدمت استاد عزیز و یه جورایی بد قول (-: کارتونو دوست دارم ولی فرمش تکراریه...تو کارای اروپایی زیاد میشه اینجور فرمارو دید.استاد عزیز پس فرهنگ مردم بروجرد کجا رفت تو طرحتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درود بر تمام اتووودی ها
اسما صمیمی ( 1390/08/30 ) : سلام.کارتون خوب بود. من دانشجوی کارشناسی ارشدم.دنبال نمونه های خارجی خوب با موضوع مجتمع تجاری بافضای داخلی آنها هستم.اگر به من کمک کنید ممنون هستم.نام سایت یا نام بنا
اسما صمیمی ( 1390/09/05 ) : سلام.کارتون خوب بود. من دانشجوی کارشناسی ارشدم.دنبال نمونه های خارجی خوب با موضوع مجتمع تجاری بافضای داخلی ویا خارجی مطلوب هستم اگه سایت معرفی کنین بسیار سپاسگزارم. البته خودم با عنوان کامرشال بیلدینگ توی چندتا سایت گشتم ولی چیز بدرد خور گیرنیاوردم.این آدرس ایمیلم اگه اطلاعاتی دارین برام ایمیل کنین یه دنیا ممنون میشم [email protected]
بابک رشیدی ( 1390/12/20 ) : ایران کشور خشکی است با رطوبت کم و گرد و غبار فراوان و در کلان شهرها آلودگی فراوان و ذرات گوگرد در هوا.مجموعه اینها باعث میشود که استفاده از سطوح منحنی که از افقی به عمودی تبدیل می گردد ظرف یکسال نمائی بشدت کثیف و زشت را شاهد باشیم.اگر در ممالک اروپائی از این سطوح استفاده میکنند بدلیل هوای تمیز و رطوبت فراوان است .به عنوان یک همکار توصیه و ایجاد بازی های فرمی بخصوص در پروژه های اجرائی به این شکل را بشدت نهی میکنم.و از مسئولین این سایت در خواست همکاری دارم تا دوستان اصول اولیه ساخت و دیتیلینکگ معماری را طرح کنند.(جالبه که ما بعد از 7000 سال تمدن خشتی و گلی هنوز روش چیدن دیوار با آجر فشاری را بلد نیستیم.مهندسان را عرض میکنم!!)اگر عمری بود این روش را بعدا شرح خواهم داد.!!
نازگل هژبری ( 1391/01/23 ) : سلام .طراحي خوبي داشت .ميشه با كسي كه مدلينگ اين كارو انجام داده صحبت كنم ؟
خانم mis ( 1391/01/26 ) : salam karetoon besyar ba arzesh va ghabele taghdire.1soal!shoma baraye sherkat dar mosabeghate beynolmelali donbale ham gooroohi nemigardid?man tarahim besyar khassse vali nemitoonam 3d karhamo dar biaram,agar kasi bashe ke betoone dar in zamine rah gosha bashe va ba sherafat kar kone man hazer be hamkariam...ba sepas
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/01/26 ) : خانم شریفی اتفاقا ما در حال آمادگی برای شرکت در یک مسابقه بین المللی هستیم در صورت امکان پروژه های خود را در اتووود بارگذاری نمایید تا در صورت وجود وجه مشترک همکاری نماییم .
تابان قنبری ( 1391/02/13 ) : آقای کنیدمهندس دستتون درد نکنه و خسته نباشید...اما... اگر نام نوشته شده بر نمای این بنا پاک شودچطور باید دریافت اینجا ایران است. بروجرد است. یا هر جای دیگر؟؟!!!!!!!!!!...حس کردم برگی از یک ژرنال خارجی را می بینم. قصدم انتقاد نیست، تنها بیان چیزی است که دنبالش می گشتم و نیست، لا اقل در حجم بیرونی بنا...ممنون.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/02/16 ) : جناب قنبري عزيز
من هيچوقت در كارهايم اصراري بر اينكه پروژه را به صورت فيزيكي متعلق به مكان كنم ندارم و معمار ديگري را هم نمي شناسم كه به اين صورت اصرار بر تعلقي ميان پروژه و مكان داشته باشد البته در اين پروژه به كانتكست توجه شده و طرح به عنوان جاذبه اي براي ايجاد رونق تجاري و توريستي در شهر در نظر گرفته شده است . ولي نكته اي را كه هيچگاه نمي فهمم اين است كه چرا از فرانك گهري هنگام طراحي موزه گوگنهايم بيلبايو نخواستند طرحي براي اسپانيا و مخصوصا بيلبايو بدهد چرا كه همان فرم ها در ديسني يا موزه سانفرانسيسكو تكرار شده است ، پس بايد عميق تر از ايجاد شباهت هاي صوري به موضوع كانتكست نگريست 
سید رضا رزاز ( 1391/02/16 ) : با سلام
ضمن عرض ادب به مهندس امتياز بايد بگم من با جمله شما ارتباط برقرار نميكنم،اگر ما دائم داريم حسرت از دست رفتن داشته ها و معماري غني امان و عدم حفظ رشد معماري ازسنت تا به امروز را مي خوريم دقيقا به اين معناست كه به مكان و زمان و فرهنگ توجه نميكنيم.
البته داخل پرانتز بگم همون طور كه 2 سال پيش در مورد اين پروژه عرض كردم پروژه پروژه قوي هست و پرسيدم اين پروژه تجاري فرهنگي هست يا فرهنگي تجاري؟ به خاطر همين احساس بود كه آيا شما برايتان مهم بوده كه اين بنا مورد مقبوليت مردم بروجرد واقع بشه يا نه براي كساني خارج از بروجرد طراحي شده؟من لرستانيم و مردم بروجرد رو خوب ميشناسم.درسته به شدت در پي رشد و نشون دادن پيشرفت در كالبد شهرشون هستن،ولي مهندس جان هنوز كه هنوزه فرهنگ غني و سنت در اين شهر زبانزده،خيلي ها هنوز با دوچرخه هاي قديمي شون رفت و آمد ميكنن،و خيلي از مسائل ديگه كه بروجرد رو بروجرد كرده (مثل ورشو - مثل نوع خاص رفتار سنتي اونا و...)
به خاطر همين ميكم كه بله براي جذب توريست و حاشيه بروجرد تا حدودي جذابه ولي اين پروژه ميشه عين چند پروژه ديگه كه فقط بروجردي ها براي خودنمايي ظاهري ميكن ما فلان جا رو داريم ولي اگه پاي حرف مردم اصيلش بشيني متوجه ميشيد كه اونا زنده شدن فضاهاي ناب بازاراي خودشون رو ترجيح ميدن
به هر حال جناب مهندس اگه بعد از 2 سال هنوز در مورد كارت نقد ميشه نشونه اينه كه كار كار قوي هست حال بحث اصولي بودنش يه چيز ديگه است
يا حق
فرزان شاماسب لو ( 1391/02/16 ) : به عقيده من استناد به مرزبندي هاي سياسي (شهر و كشور و...) و اصرار بر تفكيك هر چه بيشتر فرهنگ ها به عنوان تعريفي از مكان و جزئي از ساختار زمينه خود يك عامل تحميلي و در نتيجه در تقابل با كانتكست حقيقي است. در اين ديدگاه معمولا بخشي از صورت مساله قرباني يك تعريف جامع تر از مكان در قالب اسم شهر،يك رويداد تاريخي يا... مي شود. براي مثال فرهنگ نسل ديروز و نسل امروز به واسطه مكان مشترك كاملا يكسان فرض مي شود .ذات فرهنگ نيز علي رغم نسبي بودنش به واسطه زمان ؛مطلق تصور شده و گاه به صورت آرمانگرايي هاي نستالژيك نمود مي يابد كه با توجه به نياز سنجي اصولا نه در حيطه فعاليت معمار كه وابسته به اصول برنامه ريزي شهري است. سوالي كه برايم مطرح است اين است كه چرا تصور مي شود هر رويداد متفاوت و جديدي صرفا به واسطه متفاوت بودنش با عدم مقبوليت و تهديد زمينه همراه خواهد بود؟! براي مثال آيا بعد از اختراع لامپ مردم به اين دليل كه به شمع عادت كرده بودند آن را نپذيرفتند؟! آيا اين پذيرش يك ضد ارزش قلمداد مي شود؟ ...
مبین نظری ( 1391/05/08 ) : سلام.خسته نباشی.من بچه بروجردم.خواستم بدونم این پروژه دقیقاتو کجای بروجرداجرا میشه؟کارتون عالیه اما باید ببینیم تو کدوم بافت شهراجرامیشه
معید فرسا ( 1391/06/21 ) : سلام طرحتون زیباست.
من الان چند روزه دنباله این پلاگین اسفنجی هستم که شما در نما استفاده کردید لطفا میتونید راهنمایی کنید از کجا پیداش کنم؟
ممنون
فرزاد شفیع زاده ( 1391/10/03 ) : سلام.دوستان یکی بگه این پلاگین از کجا میشه پیدا کرد؟؟؟؟!! مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسی
hamid mohammadi ( 1391/10/26 ) : به نظر من این طرح را باید با مجاوران اون بررسی کرد تری دی کار این طرح بهتر بود این طرح را در سایت واقعی با مجاوران اون میگذاشت تا اون موقع میشد بهتر جانمایی و تطبیق اون با محیط واقعی را بررسی کرد و اینو بگم به نظرم همیشه نباید طرح با محیط منطبق باشه بلکه گاهی تضاد نیز باعث شکوفایی یه بافت و همچنین شاخص شدن اون طراحی میشه اما قابل توجه اقای امتیاز عزیز نه بروجرد بیلبایو هست نه شما فرانگ گهری قصدم توهین نیست و نه مقایسه بلکه همه ما کار فرانگ گهری رو دیدیم اما هیچکدوم از ما ها از کانسپت و ایده اصلی اون و چرا به این حجم رسده مطلع نشدیم لااقل من جایی ندیدم و نمیدونیم هدفش از خلق این نوع حجم چی بوده که صد البته با مطالعه وبا هدف و همچنین هماهنگی با کارفرما به این حجم رسیده اما اقای امتیاز شاید اون هدفی که شما از اقای فرانگ گهری نقل قول میکنیند اصلا شاید به ذهن ایشون نرسیده باشه و هدف و کانسپتش چیزی دیگه بوده .و یه چیز دیگه اینکه نمیدونم تب یه معماری که میگیره هممون سریع بدون فکر به اون سمت میریم و میخواهیم از طراحی اتاق خواب ،مسکونی تا طراحی بیمارستان ترمینال و..به اینوع سبک طراحی کنیم و بعد مدتی مثه تب زود گیر خاموش میشه و فراموش و به تاریخ می پیوندد و میشه معماری تاریخ مصرف دار و اینکه اقای امتیاز بسیار علاقه داره معماری رو مثه ساخت یه مسجمه ببینه اما بنظرم معماری با مجسمه سازی فرق داره اما حسنش اینه که کارفرما گول زنه و اما در اخر باید بگم نمای ورودی با عناصر اون خوب طراحی شده و چشم اندازش زیباست اما اجرای هر طرح زیبایی رو در هرجا بدون فکر و تامل و تحقیق مفصل صلاح نمیدونم
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/11/06 ) : دوست عزيز حميد محمدي
اثر بيلبايو بر نگرش هاي توسعه شهري شهرهاي توسعه نيافته بارها در مجلات و مقالات مورد بحث قرار گرفته است و ديگر به عنوان بديهيات معماري به شمار مي ايد البته اين ايده در اثار جان پورتمن  شكل گرفت او هتل هاي آسمانخراش با آتريوم وسيع داخلي را سودآور تر از هتل هايي با سطح اشغال كاملا ساخته شده، يافت.
نقش معماري در شرايط كنوني جهان فراتر از جوابگويي به نياز هاي عملكردي است . براي مطالعه بيشتر در اين زمينه ميتوانيد لينك زير را در اتووود مطالعه فرماييد 

  http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=2767
غریب شهسواری ( 1393/03/09 ) : وقتی معمار در حالاات خاص تفکرات معماری پروسه طراحی رو انجام میده نباید فقط به تمایلات درونی خودش بیشتر اهمیت بده این کار با اینکه بسیار عالی فکر شده اما بلند پروازیهای معمارش چربیده به مسایلی مانند ایرانی بودن ، بروجردی بودن ، زیباییهای ((ماندگار))
این اثر مانند بسیاری از اثار معماری در نگاه اول شاید نگاههای دوم و سوم ... خوش نشسته باشه اما چون ذات خلوص پسند ما خواهان چیز دیگه اس به نظر من اثر ماندگاری نمیتواند باشد ... با تشکر از تیم طراحی
فرشید پزشک پور ( 1394/10/15 ) : سلام اقای امتیاز کارتون واقعا نماینگر افق های جدیدی در معماری نسبت به معماری روز می باشد.فقط تنها سوالی که در ذهنم ایجاد شده اینه که مصالح این کار و شیوه اجرای ان به چه شکل هست ایا با روشهای قالب بندی و بتن معمول اجرا میشود یا مصالحی دیگر؟متشکرم موفق باشین
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group