ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
طراحی و بحران پناهندگان در هفت پرده به روایت آلیس راستورن . قسمت سوم
معمارْستاره ها به روايت اتووود ـ مایکل گریوز
بروتالیسم در طراحی اتومبیل؛ جاده ای انقلابی از سیتروئن تایپ "اچ" تا سایبرتراکِ تسلا
نمایشگاه شانگهای 2010-غرفه عربستان سعودی؛ باغ های معلق باستانی بین النهرین در پرداختی معاصر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محسن اکبرزاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع سینمایی سیترا(نوشهر)
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شوشتر
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : نوشهر
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداری نوشهر
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/07/06
    مســــــــــــاحت : 9000
    تعـــداد بازدیـــــد : 4821
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
    همكار طراح : ابوالفضل پارسایی
     ایده های طراحی : موج طبیعتی سیال، کِشنده، و جسور دارد. فرو می رود و دوباره سر بر می آورد. هندسه کالبدی موج، سیال و پویا و پر تنش است. این هندسه در برخورد با نگاه عقلانی، ترکیبی را به وجود می آورد که حامل خصوصیات طبیعی و انسانی در کنار یگدیگر است. در این ترکیب کلیت پویا و کالبد افقی موج و سطوح متعددش حفظ شده، اما به زبان محاسبه گر و هندسی انسانی ترجمه شده است. در حقیقت خطوط صاف و بی انحنای انسانی تلاش می کنند کالبد لغزان و ناآرام موج را بفهمند. ساختمان تلاش دارد خود را از زمین کنده و به ادراک دریا برسد اما سنگینی عملکردگرای انسانی او را محبوس کرده است. نهنگی سپید که در ساحل با سکوتش فریاد می کشد. معماری خواه ناخواه طبیعت را تغییر می دهد. اما تلاش می کند که مزیت های طبیعی را از دست ندهد. در برخورد با زمین بکر و سبز موجود و بافت مسکونی و مذهبی اطراف، ساختمان را نه به مثابه غریبه ای ناهمخوان، بلکه به عنوان عنصری آشنا و اهل شناختیم که از زمین همین محله پا می گیرد و قد می کشد و لاجرم خصوصیات محلی اش را حفظ می کند. سقف های شیبداری که سبزی زمین را به ارتفاع بام می رسانند تا خط افقی را که سبز زمین و آبی آسمان را در کنار هم داشت حفظ کنند. حضور نهرها به عنوان عوامل حیات بخش و شکل دهنده به زمین پاس داشته می شود و حجم سینما علی رغم سنگینی بصری که دارد خود را بالا می کشد تا نهر کوچک عبور کند. که این توانایی با استفاده از دیوار های برشی سرتاسری حجم و سقف سبک سالن به آسانی ممکن می شود.نمای تخت رو به دریا که مهمترین دید شهری پروژه است به مثابه تابلویی شهری برنامه های سینمایی و اتفاقات فرهنگی را به مخاطبان هر روزه جاده ساحلی نشان می دهد. برای این منظور فضا و دسترسی مناسب در پشت صحنه سالن سینما در نظر گرفته شده است.لابی وسیع در دو طبقه که با رمپی نمایشگاهی ارتباط عمودی را تامین کرده به عنوان گالری موقت عمل می کند و می تواند برای عرضه آثار هنری و یا نمایشگاه های فصلی کتاب مورد استفاده قرار گیرد. مجموعه تلاش دارد تا با حفظ استقلال عملکردی و ضروریات حقوقی و اقتصادی همه عملکردهای متفاوتی را که دارد، مانند سینما،هتل، پارکینگ،مجتمع تجاری،رستوران و غیره، بیشترین پیوستگی فضایی را در کلیت خود در نظر داشته باشد. فضاهای سیال و اشتراکی میانی که با رمپ ها و دیگر ارتباطات عمودی، درون و بیرون بنا را به هم ارتباط می دهند، امکان زیست وبهره وری مستقل و اشتراکی عملکرد ها را به طور توامان فراهم می کنند.با توجه به حضور حوزه علمیه و بافت مسکونی اطراف سعی شده دسترسی ها از سمت جنوب به جداره طولانی غربی و شمالی منتقل شوند. تا فضای ساکت جنوب برای اقامت و فضای پر هیاهوی شمالی برای حضور حداکثری شهروندان محیا شود.اختصاص پارکینگ طبقاتی با توجه به عرض معابر و سرانه های عملکردی اجتناب ناپذیر است. مجموعه اقامتی با دو سیاست مدیریتی و اقتصادی متمایز، تحت مدیریتی واحد عمل می کند.مجتمع ها تجاری و رستوران می توانند به صورت مستقل و یا ترکیبی با کل مجموعه عمل کنند. رمپ خارجی روی بدنه به عنوان خروجی سریع و اضطراری، تماشاچیان طبقه دوم سالن اصلی را به سطح صفر باز می گرداند و به آنها اختیار می دهد که دوباره به رستوران یا مجتمع تجاری مراجعه کنند.بام مجتمع تجاری به عنوان فضایی ترکیبی می تواند با غذا خوری هتل و یا رستوران و کافی شاپ اصلی مجموعه کار کند که با دسترسی های عمودی و افقی این خواسته را تامین می کند.بام سبز ساختمان با استفاده از زهکشی، آب حاصل از بارندگی را جمع آوری می کند.به علت بارندگی فراوان در نوشهر سعی شده پذیرش هتل و سینما در درون مجموعه به شهروندان سرویس دهی کنند تا از ازدحام در صف بلیط و یا انتظار مسافرین در معبر عمومی جلوگیری شود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محسن اکبرزاده ( 1389/07/10 ) : وقتی کاری نظر نمی خوره یعنی یا شاهکاره یا مزخرف. منتظر می مونم ببینم نمره هاش چی میشه :)
محمد رسول موسی پور ( 1389/08/17 ) : سلام به استاد خودم!خوبی عزیز؟
کار دوس داشتنی شده محسن تبریک میگم فقط به نظرم حجما هنوز یکم خامه
ابوالفضل پارسایی ( 1389/08/17 ) : منم موافقم. اما می دونم محسن اینکارو تقریبن 2-3 روزه بست و زمان نداشت. تقریبن خام بودن حجم یه انتخاب حداقلی بود
حمید رضا احمدی ( 1389/08/18 ) : سلام .خسته نباشيد .عكسها بزرگتر بود بهتر بود كامل ميشد نظر بديم
هادي بيگي ( 1389/09/04 ) : این خودشیفتگیت بالاخره یه جایی جواب میده! بهترین قسمت کار همین رندر اصلیتونه که خوب در اومده!
کامبیز پیرزاد ( 1389/09/06 ) : این حجم خامه؟شاید اگه طراح یکم شکست و یا تزئینش می کرد شما همه می گفتین عجب شاهکاریه... واقعا زیبایی در سادگیه سعی کنید ساده ببینید و ساده زندگی کنید.
به طراح هم تبریک می گم.
4da studio
هادي بيگي ( 1389/09/06 ) : کامبیز: درسته، مدتهاست که همه میگن زیبایی در سادگیه و خیلی از کارای واقعن خوب رو توی کتگوری مینی مال - که شاید بیان حرفه ای سادگی بشه تعبیرش کرد - دسته بندی میکنن، اما در مورد این کار یه مقدار باید عقل رو بکار انداخت. خروجی های نهایی نرم افزاری تقریبن همیشه چشم ها رو گول میزنن و به جای خود حجم و خود کار، این گرافیک و ترفندهاست که بیشتر مخاطب رو جذب میکنه. ابوالفضل پارسایی بعنوان صاحب اثر و یک طراح خوب (با شناختی که ازش دارم) خودش اذعان به خامی این حجم داره و یه جورایی ساده لوحانه ست که بخوایم فکر کنیم این حجم کاربردیه، بدون هیچ بازشویی و ...،
ابوالفضل پارسایی ( 1389/09/18 ) : هادی جان امیدوارم محسن نبینه این کامنتتو! بدبخت 3 شب نخوابید که تو کارو تقدیم کنی به من؟
میثم منصوری ( 1389/11/14 ) : منم با حرفت موافقم محسن. ولی کو تا شاهکار شدن، ساختمان پروزت به اندازه فلسفه و تئوریش رشد نکرده.بپرورانش تئوریش آلیه
سعیده آذین فر ( 1389/12/09 ) : کلا بحثا خودمونی گفتم مزاحم نشم:-)
محسن اکبرزاده ( 1389/12/10 ) : مگه شما با ما نیستید خانوم مهندس؟
سعیده آذین فر ( 1389/12/10 ) : ممنون از لطفتون جناب مهندس :$
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/17 ) : با سلام خسته نباشید می خواستم بدانم شما بافت وزمینه را در کارتان چگونه لحاظ کردید مثلا برای شهروند بومی تمهیداتی در نظر گرفتید که از سنت ساخت در نوشهر باشد یا نمادی که معرف آن شهر باشد من از رمپ سبزی که گذاشتید لذت بردم ام در سایر بخشهامثل اینکه دیگر پیوندی با زمینه ایجاد نکردید در مورد فرم حرکت لبه بالارونده قسمت پایین سینما جالب هست اما ناقص هست به دو علت یکی اینکه نسبت به سطح دیوار کوچک است مگر اینکه با نماسازی حل شود دوم اینکه واکنشی متعادل با آن یا نمایانگر تاثیر آن برسایت در نظر نگرفتید مثلا می شد قسمت کف زمین در آن ناحیه از سایت پایین برود یابا کف سازی حرکتی برای تکمیل اثر بالارفتگی برروی زمین انجام داد
محسن اکبرزاده ( 1390/08/17 ) : مازیار عزیز
زمین طرح از مرکز شهر ساخت و ساز دور بود و بنا بود که به عنوان یک لندمارک متفاوت حیثیتی به منطقه ببخشد. لذا سیاست طراحی به سمت طرحی رفت که هم یونیک باشد و هم در سطحی عوامانه بتواند شمایلی از یک شناور را نشان بدهد. آن بخشی بالا رفته ای که مطرح کردید نیز مسیر حرکت نهری بود که حق نداشتیم دست به ترکیبش بزنیم و آن تاثیری که شما می خواستید خود به خود به قوت موجود بود. البته ارائه ای که می بینید یک اتود خام است و شاید قرار دادنش در معرض نگاه نکته سنج شما، زائل کردن وقت و جسارت تلقی شود. از کمکاری خودم عذرخواهم
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/18 ) : خواهش می کنم شما ببخشید اگر در انتقاد زیاده روی شد ممنونم از توضیحتان
حمید علیزاده ( 1390/10/22 ) : سلام دوست عزیز بنظرم کارت خیلی سنگی وهمچنین چمن بالای بام خیلی بی تعریفه میشد نباشه
حمید جعفری ( 1391/03/05 ) : سلام به نظرم روش کار نکردی خوب حجمات خام .پوستر هم ضعیف رندر گرفته شده نشون میده به هر حال خسته نباشی دوست عزیز
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group