پروژه اُ اِم ای برای پرادا در سئولِ، پاویونی است که به پیکره بندی های متفاوت برای کارکردهای متفاوت (سینما، نمایشگاه و سالن مد) تبدیل می شود تا تبیینی باشد از قالبی برای ترکیب هنر، معماری و صنعت مد. عمده سئوال این پروژه با این روی کرد میان رشته ای این بوده است: چگونه می تواند این کارکردهای متفاوت را در یک پاویون گرد اورد.
این پیکره بندی های متفاوت فضایی از چرخش این ابژه و تغییر شکل دادنش به وسیله کرین حادث می شود، هر جبهه از پاویون شکلی از پیش مشخص دارد و به کارکردی خاص اختصاص یافته، اگرچه در خدمت دیگر کارکردها نیز می باشد. اگر به هر کدام از این اشکال نظر کنید خواهید فهمید که هر یک از این اشکال، بی نهایت اشنا و معمولی اند؛ دایره، صلیب، مستطیل و شش گوش، چرخش حجم کلی اشیا کاملا قابل تدقیقی را در بستر تحریر می کند که تمامی شان حکایت از تمایل رم کولهاس به یک سیاق ضدـ حباب گونه، ارگانیک گرایی و امیب وارگی شکلی مشهود در اثار معمارانی همچون زاها حدید، فرنک گری و گرگ لین در معماری دارد.
تغییر شکل حجم کلی چهار جبهه ی این شی را با یکدیگر ترکیب می کند، کل بنا با یک پوسته الاستیک نرم پوشیده شده است و وارد شدن به هر کدام از این فضاها، به واسطه تمایز هویتی هر کارکرد، تجربه ی زیسته ی کاملا متفاوتی در اختیار مخاطب می گذارد، هر گاه یکی از اشکال کف بنا را تدقیق می کند، سه جبهه دیگر، دیوارها و سقف و عملا فضا را رقم می زنند، تا کولهاس بار دیگر ثابت کند فضا از پیکره بندی همزمان پلان و نما و در برش شکل می گیرد و به یک فضا ـ کنش نوین ختم می شود.
برای اشنایی با نگره کلی رم کولهاس نسبت به معماری و شهر ببینید نوشتار رم کولهاس؛ لیبدویِ معاصر بودن با شهر نوشته رافائل مونئو با برگردانی از ایمان رئیسی و حسام عشقی صنعتی
برای اشنایی با مفاهیم پایه ای گفتمان کولهاس می توانید مشاهده فرمایید نوشته رِم کولهاس؛ آیکـُـن[سندرم]امپراتوری
محمد رضا هل فروش در نوشتار رم کولهاس؛ بازْتدقیق تمدنیِ فضا و زمان رویکرد کولهاس در طراحی را متناسب با مفاهیم پایه ای معماری تدقیق نموده و تاثیر کولهاس بر بازنگری در این مفاهیم را مد نظر می اورد
انتونیو نگری در نوشتار رم کولهاس و زیست پس ماندی شهرـ نشین عمیقا تلاش می کند مفاهیمی همچون فضای پس ماند و بزرگی را در گفتمان کولهاس واکاوی نماید
مازیار مظلومی در نوشتار رم کولهاس و نبوغ معمارانه در دو اثر مکتوب تغییر نگره کولهاس حین نگارش دو اثر مهمش را مد نظر اورده است
رم کولهاس در درسْ گفتار جهان مسطحِ مابعد امریکایی بر مفاهیمی همچون جهانی شدن، شرق شناسی و تاثیر ان ها بر الگوواره هایی همچون اسمان خراش ها می پردازد
برای مشاهده نوع نگاه رم کولهاس به مدرنیته، نحوه کارکرد ان در معماری، میزان انحراف از اصالتش، ظهور مجدد جریان های نومدرن و چگونگی اوج و فرود ان می توانید ببینید نوشتار رم کولهاس و پروژه اتمام مدرنیته را به قلم محسن نطنج و همچنین نوشتار رم کولهاس و هستی شناسی معماری؛ پاردایم بازگشت و بازخوانی مدرنیسم متقدم
برای مواجه دقیق تر می توان این پاویون را با پاویون شنل موبایل ارت زاها حدید که اینجا بارگذاری شده است مقایسه کرد تا به روی کردهای متفاوت در طراحی هر دو معمار اشنا شد
برای مشاهده نکات مد نظر کولهاس بر پروژه می توانید ببینید اینجا را