ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اینستالیشن هایی از بامبو و کاغذ از آی وِی وِی در فروشگاهی پاریسی
عكس هايي از آثار آدريان ويلار روجاس ؛‌به دنياي خاك رس خوش آمديد
فیلوکیتکت ـ معماری به روایت اومبرتو اکو
خانه كوهستاني در دل زمين
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت تداوم پویا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    آپارتمان دانیال
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : تهران،پاسداران
    کـــــارفـــــــــرما : خانم انصاری
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/06/18
    مســــــــــــاحت : 320
    تعـــداد بازدیـــــد : 1070
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : طراحان:سارا کلانتری|رضا صیادیان همکاران طراحی:حمیدرضا رزم آریا،شیوا تبار حیدر تاسیسات:آرش افشاری،محمد حسن زاده
     ایده های طراحی :

   خانه دانیال یک نگاه انتقادی به مفهوم طبیعت و رابطه انسان با آن دارد.گسترش شهر تهران به دامنه البرز طی مدت زمانی کوتاه،باغات و جنگل ها را تبدیل به خیابان ها و میدان ها و سایر اجزای شهری کرده است، در واقع انسان امروزی با تخریب باغات،ساختمان ها را جایگزین می‌کند به طوریکه در شهری همچون تهران به ندرت فضای خالی می توان پیدا کرد.ایده پروژه در نخستین بازدید از موقعیت پروژه شکل گرفت.زمانی که وارد خانه می‌شدی،اولین چیزی که جلب توجه می‌کرد،درخت کاج رعنایی بود که در گوشه ای از حیاط قرار داشت.این کاج کهنسال بازمانده انبوه درختانِ باغاتی بود که در گذشته در تمام این منطقه گسترده بودند که الهام بخش طراحی خانه دانیال شد.به گفته کنگو کوما:وقتی باد می‌وزد،شاخ و برگ درختان به ترنم در می‌آیند و زمانیکه نور در طی روز تغییر می‌کند،فضا دگرگون می شود.با این همه،همگان بر این باورند که این دو پدیده هایی ثابت اند.خانه دانیال در نمای رو به شهر پویا و در جریان است.همچون نسیمی که با به بازی گرفتن سایه ها در حرکت است.حرکت در خانه دانیال یک موقعیت تازه پیدا می کند.اینجا نمای پروژه به خواست و اراده ساکنین خانه تغییر می کند،تعاملی که با شهر می آفریند حاصل تلاش و بودن اش در فضای خانه است.در این اثر،موقعیت ناظر از انسان بی عمل و تنها نظاره گر به انسان کنش گر و سرنوشت ساز تبدیل می شود،چرا که عاقبت اثر در اختیار اوست.چنانکه به میل و اراده خود،هر لحظه آن را باز می آفریند و اثر را جان تازه ای می بخشد،همچون شبنمی صبحگاهی که بر برگ درختی نشسته است و طراوت و زندگی را به ارمغان می‌آورد.در امتداد فضاهای درون خانه در مرز و بی مرزی میان شهر و خانه،تجربه ای تازه از حضور در فضا را تجربه می کند.از سوی دیگر موقعیت ناظر چه از بیرون به اثر بنگرد و چه زمانیکه در درون قرار دارد،ماهیت یکسانی را از فرم اثر دریافت می‌کند.بدین ترتیب رابطه اثر و مخاطب یکسان باقی می ماند و با تجربه حضور در درون خانه نه تنها مخدوش نمی‌گردد بلکه تکمیل می شود.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group