به طور معمول, یک سازه ی یک پارچه صلب, ناشکستنی, سخت و آسیب ناپذیر است. یک قطعه ی یکپارچه ی حقیقی از معماری بزرگ و متحد بدون بخش های قابل تشخیص می باشد. این تحقیقات به جابجایی و بیرون راندن هم وجوه فرمی و هم سازمانی یک ساختمان با حفظ مفهوم تمامیت می پردازد. فرم منفرد در مقابل فرم متعدد در اینجا امکانی است که در معماری شکل می گیرد, و می تواند مفهومی از پیوستگی را به واسطه ی فرهنگ های متفاوت و کیفیت فضایی به آن بدهد.
انزوای متمایز از مجموعه ی اصلی " شکست استراتژیک " مؤکد پرداخت مبتنی بر تمرکز متداوم بر تغییر نرم می باشد. تداوم سطحی عناصر شکسته شده و بر عناصر بزرگتر کل مجموعه تمرکز یافته است. پرداخت در مقابل تداوم برای پرداخت در معماری هیچ فرمول هندسی منفردی در تولید مقررات متناسب هارمونیک در فرم های فضایی و اینکه چگونه این قطعات به یکدیگر پیوستند, موجود نیست. پس هر بخش با کل مجموعه توسط ابزاری از سبک های متفاوت از اتصالات کاملاً مجزا(تداوم) در مقابل پرداخت بسیار مجزا شده, یکی شده است.
بیان اتصالات در یک بنا چگونگی تناسب بخش ها با کل مجموعه را با تأکید بر هر بخش به شکل جداگانه ای آشکار می کند. پرداخت بر وجوه بصری ساختمان تأکید می کند. گاهی اوقات تأثیر کامل مفهوم کلی را مبهم می کند. و آن را به قطعات بسیاری می شکند. اما در اکثر موارد پرداخت تعادلی را بین این دو بیان می کند. این نتیجه ممکن است به شکل بالقوه ای با یکدیگر هماهنگ باشد. همانطور که فرم های ذوب شده به فرم بدن انسان نزدیکتر است.
بر قرار سنت ساکر پانچ سوالاتر را با الکس فی طراح این مجموعه مطرح کرده است:
ساکر پانچ: چه کسانی بر فرایند طراحی این پروژه تأثیر گذار بودند؟
الکس فی: تام مین, ولف پریکس, فومیکو ماکای, پیکاسو, فلورنسیا پیتا, جفری کیپنیس, فرانک گهری, ژان نوول, هرنان دیاز آلونسو, اتین ژول مری, ارنست هکل, دورا اسپاین جونز, تاد گانن
ساکر پانچ: در مدت تولید این پروژه چه کتاب هایی خواندید و چه موسیقی گوش کردید؟
الکس فی: کروولا, اویچی, مدرن تاکینگ, الکساندرا لوین, ادوارد مایا, لانا دل ری, زد,کامی برادلی را گوش کردم و فیلم های هوملند, بریکینگ بد و ترنسفرمز. را تماشا کردم.,