ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ لِیْت استایل از ادوارد سعید تا پیتر آیزنمن؛ فربه گی فکر و امتناع کنش
طرح جدید ورودی بندر تاریخی کپنهاگ از استیون هال؛ برج های متصل با پل عابرپیاده
آسمانخراش زدايشگر ماه
فناوریهایی برای بازیافت آب مصرف شده در صنایع شیمیایی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
امیرعلی رستگار رازی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کلینیک نگار - روایت بازسازی یک خانه
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1397
    مـــــــــــــــــکان : تنکابن
    کـــــارفـــــــــرما : دکتر نگار داداش پور
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/08/03
    مســــــــــــاحت : 300
    تعـــداد بازدیـــــد : 762
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : بهداشتي - درماني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : امیرعلی رستگار و آرمان مشهدی (هردو جزو طراحان اصلی میباشند)
     ایده های طراحی :

چگونه می توان بدون تخریب نظام فیزیکی موجود یک ساختمان (حفظ کردن آن) ، در نظام فضایی پروژه تنش ایجاد کرده و و آن را باز سازماندهی کرد؟  
 
موضوع پروژه عبارت است از بازسازی و تغییر کاربری یک واحد ویلایی به قدمت 40 سال و تبدیل آن به  کلینیک زیبایی و مرکز اسپا. ساختمانی که به دوره و سبکی مشخص از ویلا های قبل از انقلاب شمال کشور تعلق دارد.
محدودیت های مالی و سازه ای و همچنین مساله  استیجاری بودن ملک  بگونه ای بود که اجازه ی هرگونه دخل و تصرف در پلان پروژه را صلب می کرد. 
 محدودیت هایی از قبیل:
اجاره ای بودن و بودجه  محدود، 
عدم اجازه دخل و تصرف توسط صاحب ملک،
منطبق بودن فضاهای موجود با کاربری جدید که با دقت توسط کاربر انتخاب شده بود،
و سیستم سازه ای قدیمی ترکیبی (دیوار باربر و اسکلت فلزی، سقف های طاق ضربی و خرپاهای چوبی) 
بنابراین ضمن مواجهه با این محدودیت ها صورت مساله را بگونه ای دیگر بازخوانی کردیم:
 چگونه می توان خارج از شیوه های متعارف باز سازی، نظام فضایی پروژه را دگرگون کرده و تجربه ای جدید از بستری موجود را باز تولید کنیم؟ 
برای این منظور بجای دستکاری پلان، پروژه را از مقطع مورد مطالعه قرار دادیم. تغییرات سکشنال در دو لایه، استراتژی اصلی طراحی را شکل دادند:
 “حذف کردن” و “اضافه کردن”.
اکسپوز کردن ساختمان از درون یا حذف المان های کاذب زیر شیروانی (حذف سقف کاذب افقی بجای دیوار عمودی) علاوه بر نمایان کردن امعاء و احشاء ساختمان، نظام فضایی جدیدی رانیز به نمایش می گذارد: روابط فضاها دگرگون شده و فضا هاکه تا کنون به مانند دانه هایی جدا، فعالیت ها را درون خود جای میدادند، در هم شناور شده و باهم در ارتباط قرار می گرفتند. 
لایه دوم شامل اضافه کردن المان هاییست که پروژه را بدون دخل و تصرف در نظام فیزیکی پلان، باز سازماندهی میکنند: وید هایی که مانند ماشین هایی فضامند، علاوه بر تامین نور و تشدید کوران شمالی جنوبی بنا، حوزه های فضایی سالن اصلی را تببین کرده؛ جریانی سبز رنگ که فضای خدماتی را به المانی سازماندهنده و واسط بخش های اصلی برنامه تبدیل کرده و عنصر نما که ضمن تعریف ورودی جدید پروژه،  به عنوان پوسته ای فعال، رابطه درون و بیرون پروژه را تعریف و کنترل می کند و به عنوان پرده ای نیمه شفاف، علاوه بر هدیه دادن ظاهری جدید به ساختمان، تصویری محو از گذشته را در خود نمایان می کند. 
این گفتگو بین جدید و قدیم منجر به تولید نمایی سوم میشود که در مرز بین گذشته و امروز قرار می گیرد.
“پس فرض میکنیم ساختمان یک بستر است مانند یک بوم سفید(هرچند شرحه شرحه شده). آن را می پذیریم(حفظ میکنیم)، امکان همزیستی جدید و قدیمی را ایجاد کرده و باز هم در وضعیت حاکم اقرار می‌کنیم که در این دوره و زمانه، حفظ کردن از ساختن پیشی می گیرد”.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group