ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
موزه لیورپول از 3XN
آکادمی علوم کالیفورنیا از رنزو پیانو ؛ تعریفی نوین از معماری پایدار
تراشه های کانسپچوال ـ آلدو رُسی و عقلگرایی فرمیِ شهر سوسیالیستی
پروژه دانشجویی دانشگاهAA-پروژهMasaki Echizenya - Dolphin Atols - اینتر 10
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ĩزاده صحرائيان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کفش فرشتگان(پروژه مشترک با علی رضا امتیاز)
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1384
    مـــــــــــــــــکان : مرکز خرید ستاره فارس
    کـــــارفـــــــــرما : آقای ابریشمی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/11/23
    مســــــــــــاحت : 18
    تعـــداد بازدیـــــد : 19367
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : مهندس علیرضا امتیاز و مهندس آرش دیلمی
     ایده های طراحی : ایجاد پیوستگی در فرم ویترین ها با استفاده از مختصات U و V به جای استفاده از هندسه قدیمی اقلیدسی و استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب جهت نمایش بهتر اجناس .برای ساخت ویترین ها از تکنیک سنتی قایق سازی سرخپوستی به عنوان تکنیک پایه طراحی و اجرا استفاده شد که با توجه به محدودیت نصب با استفاده از عناصر سبک ،پروژه به صورت پیش ساخته در محل طراحی و اجرا شده است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امين حشمتی ( 1388/10/19 ) :

یک کار عالی و بی نقص پ، واقعا خسته نباشید

به نظر من میتونه یک کلاس آموزشی حتی برای معماران حرفه ای باشد

مينا ارجمند ( 1388/10/19 ) :

 من این پروژه رو خیلی دوست دارم....عالی و کامل...مرسی

بهناز زنگنه نژاد ( 1388/10/19 ) :

با اینکه شاید ایده ی کار در معماری مغرب زمین قابل مشاهده باشد، اما اجرای این ایده در ایران و همخوانی با عملکرد قابل تحسین است. تغییر ذایقه ی عمومی و ارتقا کیفیات بصری یکی از بهترین ویژگی های این پروژه است.

نازنين كازرونيان ( 1388/10/19 ) :

پروژه خیلی خوبیه و مهم تر از همه اجرای خیلی تمیزی داره 

علي سوداگران ( 1388/10/19 ) :

جزء بهترين كارهاي طراحي داخلي مغازه در شيراز هست ميشه حدس زد چقدر كار برده

 متاسفانه اين سبک کارها با نحوه ارائه محصولات در ایران همخوانی نداره انقدر جنس مي چینند كه فضا را تحت شعاع قرار می ده 

در ضمن نور پردازي از سقفش هم مي تونست خاص تر باشه نور نقطه اي به كار نمي ياد

كاش مغازه كمي بزرگتر بود

 

ĩزاده صحرائيان ( 1388/10/19 ) :

کاملا حق با شماست.در مورد سقف ایده ی خیلی بهتری داشتیم که متاسفانه محقق نشد همین طور هم برای کف.دستمان خیلی بسته بود

بهناز زنگنه نژاد ( 1388/10/20 ) :

شرایط در ایران هم در زمان طراحی، هم در زمان اجرا و هم در زمان استفاده بسیار بی رحم و غیر هنری و محدود کننده است. با این وجود درآوردن همچین پروژه ای شاهکاره. روی هم رفته دوست داشتنی است و متفاوت.البته متفاوت خوب.

عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/20 ) :

به نظر من بزرگترین نقطه قوت طرح بجز طرح زیباش اجرای اونه که خیلی تمیز دراومده و کاش می شد دتایل های بیشتری ارائه کنی

حامد چوبينه ( 1388/10/21 ) :

با سلام و خسته نباشيد خدمت مهندس عليرضا امتياز پروژه فوق العاده از نظر زيبايي شناسي زيبا وبه قول وهاب جان تميز كار شده من از نزديك كارو ديدم و از همينجا به شما خسته نباشيد ميگم

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/25 ) :

البته چیزی که خانم مهندس صحراییان توضیح ندادند این است که این طرح برای سه مغازه در سه نقطه مختلف با ابعاد دهانه و عمق مختلف طراحی شد که یکی از آنها ستونی به ابعاد 60*60 در ویترین خود داشت . برای طراحی این ویترین ما محدودیت های تمامی سه نقطه را بر طرح اعمال کردیم و امکان اجرای این طرح را در هر سه نقطه میبایستی بررسی میکردیم چون هزینه ساخت قالب های مثبت و منفی برای یک پروژه بسیار زیاد بود در نهایت این طرح در هر سه مغازه با اندکی تغییرات خود خواسته اجرا شد .

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

خط متقاوت کشیدن سخت است، ساختنش سختتر و تمام کردنش دشوارتر از همه.

مرسی برای متفاوت بودن و ساختناین تفاوت

سميرا كرمي فر ( 1388/10/29 ) :

اين پروژه عاليه هم طراحي هم اجرا......مونوكروم بودن و سياليت فضا حس فوق العادهاي به من داد وقتي توي فضا قرار گرفتم....

حسين شجاعي فر ( 1388/11/01 ) :

پروزه واقعا زیباست.من میخام بگم نقش کارفرما تو ای پروزه بسیار اساسی و قابل تقدیره......

زهرا نعمت اللهي ( 1388/11/01 ) :

اجرای بسیار تمیزوزیبای این دکورقابل تقدیره!  موفق باشید. 

حامد میرزایی ( 1388/11/09 ) :

کار جالبی است اما در اجرا مانند دیگر کارهای اجرا شده با نوار {نوار موبیوس} دارای ظرافت لازم نیست

رضا شبانکاره ( 1388/11/14 ) :

با نطر مهندس سوداگران (نور نقطه ای به کار نمیاد) یک مقدار مخالفم, به این خاظر که چون طرح از کارهای "لویجی نروی" الگو گرفته, بهتربود که از همون نورپردازیی استفاده بشه که خود نروی از اون استفاده میکنه (که همینطور هم شده). ولی خوب, شاید یک مقدار نو آوری توی این موضوع میتونست کار رو جذابتر کنه. 

علي رفيع زاده ( 1388/11/18 ) :

کار خوبی بود ...من که پسندیدم..ولی کاش در طراحی سقف وقت بیشتری صرف می کردین..کلا طرح جدیدی بود..وینک...ا

ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/23 ) : نمی دانم چرا دوستان اینقدر به طراحی سقف علاقه دارند . این مسئله هم در نظراتشان و هم در پروژه هایشان مشهود است. به نظر میرسد این از تاثیرات طراحی در محیط سه بعدی و پرسپکتیو های اگزجره ی آن باشد.
بهاری خوب ( 1388/11/29 ) : کار واقعا جذابه....اما بنده ی خدا مالک اینقدر هزینه واسه دکوراسیون داده که حتی توانایی اینکه 2لنگه کفش و تو ویترین بذاره نداشته.......
ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/29 ) : اتفاقا چون یک قالب ساختیم و 2 تا ویترین باهاش ساختیم خیلی به نفع مالک شد.توی این تیپ کارا نباید زیاد ویترین رو شلوغ کرد که البته مالک این کارو کرده
سمیرا ارجمندی ( 1388/12/04 ) : سلام.. شاید کار نویی باشه. که از این لحاظ دیدن کارای جدید تو بازار به قول دوستمون .تغییر ذایقه ی عمومی و ارتقا کیفیات بصری یکی از بهترین ویژگی های این پروژه است...اما هممون میدونیم واسه ویترین یه مغازه اولین چیز ی که نظر همه رو جلب میکنه نما یا هندسه کلی کار هست که فکر میکنم جزئیات این کار در دید اول پشت ویترین کمه و باید در نمای کلی بیشتر پرداخت میشد اما نه آن اندازه که تاثیر بصری کفش ها رو تحت تاثیر قرار بده.. یک حرکت کلی و با 2 انحنا...ممکنه کم باشه...2 اینکه چرا انقد خطوط داخلی کم انحنا و باز بگم با حرکات و جزئیات کم هست؟البته سختی اجرا هم بی تاثیر نبوده....میدونم.3.میتونستید جای کفشا رو با پرداخت و جزئیات بیشتر کار کنید...به هر حال دستتون درد نکنه.
امير دريايي ( 1388/12/05 ) : واقعا معمار کسیه که بتونه ایدش رو به واقعیت تبدیل کنه. کار زیباییست. عالی بود. همیشه دیدن این طرح برام جذابه . هیچ وقت چشم انسان رو خسته نمی کنه.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/12/05 ) : خیلی ممنون از همه ی دوستانی که لطف می کنند و نظراتشون رو با ما به اشتراک می گذارند.
علی باقرزاده ( 1388/12/05 ) : اثر بسیار جالبیه و با اینکه میتوان ردپای انو در اثار معماری غرب پیدا کرد ولی قابل تحسینه . اول به خاطر اینکه طراح این قدرت داشته که به کارفرما بقبولونه چنین کاریو اجرا کنه دوم به خاطر طرح بسیار خوب به خصوص قسمت ویترین و رنگ انتخابی برای این کار.خسته نباشید.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/12/06 ) : انتخاب ایده ها و به ویژه زبان های الگوی مشابه می تواند به نتایج شبیه به هم منتج شود.بنابر این هر کسی در هر کجای دنیا اگر از طبیعت الهام بگیرد و همین زبان الگو را به عنوان ابزار استفاده کند،( که البته به نظر من این الگو خود نیز بر گرفته ار طبیعت است) به نتایج مشابه دست خواهد یافت.اتفاقا به نظر من رد پای این کار را در پیوستار فرمی بافت شهری یزد و فرم های آزاد و نرم شن های روان کویر می توان یافت.
نمی توان ادعا کرد که رد پای لیبسکیند در معماری حدید مشهود است تنها به این دلیل که هر دو زبان دیکانستراکشن را به عنوان الگو انتخاب کرده اند بلکه تنها می توان به این نتیجه رسید که هر دو دارای یک سبک یکسان هستند.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/12/06 ) : اگر عکس های پروژه های معروف و مطرح معماری دنیا را دیده باشید و خود پروژه های اجرا شده را هم از نزدیک بینید و با همان عکس ها مقایسه کنید ،متوجه این واقعیت خواهید شد که هنر عکاسی و به ویژه عکاسی معماری بخش مهم و لاینفک ارائه ی پروژه های با ارزش معماری است.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/12/06 ) : باید اضافه کنم که ما در تعیین ابعاد و اندازه های این مغازه نقشی نداشتیم و تنها به عنوان طراح ،سعی کردیم کیفیت وضعیت موجود آن را ارتقا بدهیم.
ĩرش ديلمي " دبیر بخش تاریخ معماری" ( 1388/12/06 ) : به نظر من، مطرح کردن مقیاس یک پروژه به عنوان دلیلی بر کیفیت و برتری آن، مثل این می ماند که بگوییم که پیچیدگی یک ماشین به دلیل مقیاس بزرگ ترش نسبت به یک سلول یا یک اتم، از پیچیدگی آن سلول یا اتم، بیشتر است که البته همه می دانیم که این چنین نیست.
اصلان ابراهيمي ( 1388/12/09 ) : سلام. کارتون رو بارها از نزدیک دیدم. گذشته از طرحش که فوق العاده است، اجرای خیلی خوبی هم داره. در کل عالیه.
حسین پورنگ ( 1388/12/10 ) : کارتون از نزدیک خیلی خوشکل تر از عکسشه.
وقتی وارد شدم یه جوی دیگه ای داشت.یه فنکشوئی خاص داشت.لذت بخش و اروم. واقعا باید به معمارایی مثل شما و آقای امتیاز تبریک بگم.به امید کارای بیشتر.
GOOD LUCK
غلامرضا جمال الدین ( 1388/12/12 ) : نمونه اي از سبك پست كوپيسم ( post copism )
غلامرضا جمال الدین ( 1388/12/12 ) : لطفا اينقدر نوشابه براي هم باز نكنيد .با عرض پوزش . من آدم پرويي هستم . ببخشيد
حسین پورنگ ( 1388/12/13 ) : عرض ادب مجدد :
ممکنه در مورد اجراي کار و اينکه با چه متريالي و چه جوري اجرا شده توضيح بديد؟
آخه يه طراحي داخلي دارم تو مايه هاي کاره شماست مي خوام بدونم شما چه جوري اجراش کرديد.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/12/13 ) : با تشکر
جنس کار از فایبر گلاسه و همونطور که در اسلاید های 7و8 هم می بینید ساختار کلی آن با نئوپان و به صورت مقطع مقطع ساخته شد سپس روی آن گچ گرفته شد و بعد هم قالب فایبر گلاس ساخته شد.
حسین پورنگ ( 1388/12/14 ) : یه دنیا ممنون حتما از این متریالا کمک می گیرم.
محمد سکوتی ( 1388/12/19 ) : با دیدن این پروژه دید من که راجع به دکوراسیون داخلی عوض شد.فکرشو نمی کردم همچین کاری رو بشه به این ظرافت اجرا کرد.واقعا بی نظیره!
محمد محمدی ( 1388/12/20 ) : یه کار خوب
گيسو سلخي خسرقي ( 1388/12/21 ) : It is really fascinating...so professionallly designed project
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
پرهام شکوهی ( 1389/01/15 ) : سلام و خسته نباشید بابت کار خوبتون به نظر من اینکه تونستید کارفرما رو به همینقدر هم راضی کنید خودش خیلیه بقیه اش همه ایرادهای بنی اسرائیلیه که معمارا عادت داریم از کار هم بگیریم.
برام یک سئوال پیش آمده که کارهای فایبرگلاسی رو که فرمودید در کارگاه خودتان ساختید؟یا نه به جای خاصی سفارش دادید اگر جای خاصی بود کجا؟؟؟؟ممنون می شم پاسخ بدید موفق باشید و سالی خوش پیش رو داشته باشید
حسین پورنگ ( 1389/02/04 ) : پرهام جان من یه فایبر کار نیاز داشتم پیدا هم کردم.اگه خیلی لازم داری بگو تلشو واست SEND کنم.
حمید مصطفوی ( 1389/03/15 ) : خوب همچین طرحهایی بیشتر اجراش و نوع مصالح هست که به چشم می آد نه طرحش
البته طرحش مورد پسنده
اما من بیشتر اجرا کننده رو تحسین می کنم تا طراحش
حسین پورنگ ( 1389/03/17 ) : حمید جان تا همچنین طرحی نباشهمجری عملا به چشم نمیاد.درسته؟
شماکه معماری چرا این حرف رو می زنی؟
ĩزاده صحرائيان ( 1389/03/22 ) : نمی خواد با هم دعوا کنین.مجری هاش همون طراحاش بودن
هلن نداف ( 1389/03/25 ) : خانم مهندس من طرحاتونو دوست دارم.به نظرتون واسه اينكه در طراحي داخلي قوي بشم بايد بيشتر نمونه ها رو ببينم يا عملا در كنار يك فرد ماهر كار كنم؟
ĩزاده صحرائيان ( 1389/03/26 ) : مرسی از لطفتون.با دیدن کار های خوب و تعریف کردن پروژه های مختلف برای خودت و طراحی کردن اونها می تونی خودتو تو طراحی قوی کنی.
فخرالدین احمدی ( 1389/08/17 ) : خیلی طرح جالبی بود من خیلی خوشم اومد بسیار زیبا و جذب کننده
مسعود یزدان پناهی ( 1389/08/19 ) : kare ziba va jadidi hast ....daste shoma dard nakone...ama....
ey kash tooye saghf az ye forme beyzavi baraye noor makhfiha estefade mikardid ke be forme divareha nazdik bashe va
az noorhaye noghteii estefade nemikardid chon taadole did ro bar ham mizanan
daghighan mesle yek lakeye tire too sathe sefid shodan
hala ke estefade shodan kashki ritme khasi nadashtand va namonazam ya hamoon random boodan.
chon kole karo ke mibinam organike va hamechiz be nazar monhani miyan
mesle koohi ke laye laye rooye ham gharar gerefte va ya mesle sarazir shodan mavade mozab az kooh
...
ghabe dekore voroodi ham 4 dandane dadid ke kar ro aroosaki va masnooii karde
mishod az ye dayereye khamide mesle ye hobabi ke footesh kardan estefade konid
albate fekr konam ke khodetoon bayad ino etood zade bashid chon be har hal az ye dayere be forme konooni residid...
va bejaye estefede az kafe pa ke mano yade ye doktore ortoped mindaze az kafe kafshe koohnavardi estefade mikardid behtar benazar miresid
fazaye dakheli kami sard benazar miyad hata ba vojoode bokhari, taghriban halo havaye khanehaye eskimooii dare ke too filmaye mostanad didam
mishod az chanta noore makhfi narangi por rang dar gooshe kenarha masalan be shoae .5 metr estefade kard
....
noghate ghovate tarhetoon be jaye khod baghi
+
محسن پوراکبری ( 1389/09/25 ) : تو ایران کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که انتقاد بپذیره! با اینکه انتقاد چند جمله ای من ریشه های نسبتا قابل تامل مخصوصا عدم همخوانی مفهوم با فرم داشت یا همین ارتباط مفهوم و نتیجه آن یعنی فرم با یک مغازه کفاشی اما با این حال علیرضا امتیاز برخود خیلی معمارانه ای کرد و خیلی ممنونم از رفتار ایشان. اما در اتووود نوعی یکسانی در طرح ها وجود دارد که اغلب طرح های دانشجویان و یا برخی طرح های دیگر است امیدوارم رفته رفته این رویه رو به بن بست قرار بگیرد و هر شاعری شعر خودش رو به نحوه احسن و در عروض ها و قافیه ها و وزن های جدید بسراید! کلا روحیه تحسین کننده ابتدا به ساکن ندارم اول باید ببینم بعد بفهمم یا گوش بدم و بعدا اگر ستودنی بود که می ستاییم و اگر نه که نه. تقریبا 10 پست اخیر وبلاگ این حقیر بیشتر به ریشه ها توجه کرده و از یک یکنواختی خارج شده است امیدوارم مخاطبان من که اکثرا دانشجویان هستند در زمان شکوفای خودشون که دوران دانشگاه هست بهترین استفاده رو ببرند و همیشه محتاج نقد و پیشنهاد های شماها هستم. در آخر برای تیم طراحی فرشتگان 1 و 2 امید پیشرفت و معمار بودن حقیقی را دارم
برای مطالعه بیشتر
http://3khat.ir/archives/1118
سحر دهقاني ( 1390/01/14 ) : سلام. فوق العاده است
الما جاوید ( 1390/01/28 ) : کارهای قابل قبول شما همیشه در کنار معمار بزرگی چون آقای امتیاز هست فکر می کنم وقت اون رسیده که خودتون به تنهایی کار کنید تا دستیار باشید موفق باشید
sajad sajady ( 1390/02/25 ) : جالب بود
صفا سلخي خسرقی ( 1390/03/15 ) : IT IS A REAL MASTERPIECE...CONGRATULATION
فاطمه برهانی ( 1390/06/05 ) : عالی بود ممنون
امیرحسین گیتی روان ( 1390/07/12 ) : معلومه که خیلی کار پر زحمتی رو طراحی و اجرا کردین. از لحاظ تکنیک جزو کارهای جدید محسوب میشه(صرفا در جهان سوم).ولی از لحاظ فرم ویترین و شیوه برخورد با محدودیت موجود ضعیف دیده میشه(به نظر من..!). من یاد اولین پروژه درس تمرین معماری افتادم...
مریم مختاری ( 1390/07/14 ) : ali bod naghs nadare,khaste nabashid
علی نیک مرام ( 1390/07/18 ) : tabrik migam tarhe khobiye faghat be negah aval zehn mire be samte karaye zaha hadid .dar kol khobe
عرفان بهدانی ( 1390/08/13 ) : بهترین کاری بود که تاحالا تو این سایت دیدم !
اسما صمیمی ( 1390/08/30 ) : سلام.کارتون خوب بود. من دانشجوی کارشناسی ارشدم.دنبال نمونه های خارجی خوب با موضوع مجتمع تجاری بافضای داخلی آنها هستم.اگر به من کمک کنید ممنون هستم.نام سایت یا نام بنا
سید ایمان سجادی ( 1390/09/28 ) : ایرادهایی هست اما کلیت نسبتا خوب اجرا شده
مریم غلامی ( 1390/10/20 ) : سلام ،آیا طراحی تابلو ورودی هم طراح پروژه انجام داده؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/10/21 ) : طراحي تابلو ورودي با نظر طراحان انجام شده ولي گرافيك لوگو را گروه طراحي گرافيك ارشيو انجام داده است
امیر علی ( 1391/03/21 ) : سلام.تکنیک اجرا چی بوده؟جس بدنه ها چیه؟قالب از چی درست شده؟
hamid mohammadi ( 1391/05/06 ) : نظرات جالبی بود اما جالبیش این بود چندتا از این همکاران گرامی که با هم دوست هم هستند شروع کردن از هم تعریف کردن اما هیچکه نپرسید شما که کارو کپی زدی از یه نمونه خارجی نقش خلاقیت یا بومی سازی چی میشه هنر کار شما رو طراح محترم کجای این طرح باید تحسین کرد من که متوجه نشدم میشه بفرمایید خلاقیت یا بومی سازی یا یه تفکر نو؟؟؟؟!!!! یا یه ایده نو!!!
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/05/13 ) : جناب اقاي محمدي
خيلي دوست دارم بدونم به نظر شما اين كار كپي از كار كدام طراح بوده و منظورتان از بومي سازي چيست ؟ يعني ايرانيزه كردن پروژه هاي خارجي منظورتون هست ؟
hamid mohammadi ( 1391/05/13 ) : اقای امتیاز ضمن خسته نباشید و تشکر بابت این سایتی که بوسیله دیگران همکاران بوجود اوردین تا فضای گفتگو و از ان بالاتر فضای نقد نه تخریب را بوجود اوردین تا دیگران به راحتی همدیگر را نقد کنند و بنظرم خیلی برای معماران میتواند مفید باشد منجمله خودم برای مفید بوده و اغلب مراجعه میکنم و کارها را دنبال میکنم اما یه چیزی که به نظرم اصلا تو کارای شما میتوان تشخیص داد این هست اینه که شما در کارهایتان بیشتر دنبال مجسمه سازی هستید تا معماری یعنی المان سازی یه عنصر شاخص که خیلی به چشم بیاد یعنی به زور میخاید القا کنید به بیننده که من اصلا با این روش موافق نیستم بنظرم معماری و طراحی باید در ناخدادگاه انسان تاثیر بزاره و اون حس وقتی منتقل بشه
به دیگر اعضا بدن هم تاثیر میزاره میدونم شاید ارمانی باشه اما این نو معماری حداقل هایی هم داره که تو این کار که من از نزدیک دیده ام رعایت نشده فضا بسیار استریلیزه هست فاقد روح ،یکنواختی عدم جذابیت بصری ،بنظرم این کار خیلی کوشش شده حتما به چشم بیاد
اما یه سوال دارم اقای امتیاز این نوع طرح نمیتونه یه عینک فروشی باشه نمیتونه یه موبایل فروشی یا یه فضای تجاری دیگر یعنی سوالم این هست که موقع طراحی و ارایه کانسپت چقدر فکر شده که من دارم مغازه کفش فروشی طراحی میکنم بنظرم این طرح قابل تبدیل به هر فضای تجاری دیگر میتواند باشد و هنوز شما سوال منو در کامنت قبلی جواب ندادین این طرح فارغ از اجرا که متفاوته از دیگر پروژه های داخلی
هنر شما را باید کدوم از اینها بدونم خلاقیت یا تفکر نو یا ایده نو یا بومی سازی یعنی ایا شما این ادعا را دارید که یه استاندارد جدید در طراحی داخلی منجمله مغازه کفش فروشی ارایه دادید که میتوان به عنوان مرجع به ان مراجعه کرد ؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/05/13 ) : جناب اقاي محمدي
طراحي يك واحد تجاري به عوامل بسيار زيادي وابسته هست كه از نوع و سايز كالا تا مخاطب را در بر ميگيرد . انچه شما به عنوان يكنواختي و استرليزه عنوان كرديد در واقع ايجاد متني براي جلوه دادن عناصر رويه است . در عين حال " به چشم امدن " اولين تلاش طراحان مجموعه هاي تجاري براي جلب مخاطب و ايجاد امكان فروش مناسب براي واحد تجاري است .
 ما در طراحي اين پروژه سعي كرديم كه نيازهاي كارفرما و پروژه را درك كنيم و با بيان متفاوت انرا اجرا كنيم ، اينكه اين عمل خلاقانه است يا كپي برداري با ..... بستگي به دامنه تعريف شما از اين واژه دارد .
انچه به نظر من براي اين پروژه مهم است ايجاد شخصيتي متفاوت براي يك برند نو پا و متفاوت كه بيانگر نگاه متفاوت مديران برند به بازاريابي و ارايه الگو هاي متفاوت فروش است و معماري توانسته در اين راه به سياست هاي كلان برند كمك كند و ديگر شعبه هاي فرشتگان مويد اين باور است  
عطیه زارع ( 1391/05/17 ) : سلام.مرسی عالی بود.
ژیلا ظفری ( 1391/07/03 ) : سلام عالی بود فقط اگر فضا بزرگتر بود شاید خودشو بیشتر نشون میداد ودر مورد نور پردازی در سقف با دیگر دوستان موافقم .مرسی از ایده نو یتان که روحیه به بیننده اش میدهد.
حسام فیاض زاده ( 1391/07/10 ) : خیلی زیبا بود
فاطمه حسین پور ( 1391/08/17 ) : مرسی از این کار خوب! فقط سوالی که برام بوجود اومد اینه که با توجه به اون عکسها که آخر کار گذاشتید شما اون دکور رو با چوب اجرا کردید؟ میخوام در مورد مصالح و اجراش بدونم اگه میشه!
ملیحه سجادیان ( 1391/08/18 ) : سلام خسته نباشید. خیلی عالی بود. وقتی عکسهای این کار بسیار شکیل و زیبا را دیدم واقعا لذت بردم.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/18 ) : قالب اوليه ديواره ها با چوب به صورت مقطع - مقطع اجرا شده و سپس با گچ كاور شده است و از روي ان قالب منفي گرفته شده است و سپس از روي ان قالب مثبت گرفته شده است و در نهايت رنگ ماشين بر روي ان اجرا شده است .
فاطمه حسین پور ( 1391/08/18 ) : مرسی! رنگ ماشین و نمیدونستم میشه اینجاها هم استفاده کزد!
سجاد جعفری ( 1392/02/09 ) : من شهرستان بودم..از وقتی با سایت اتود آشنا شدم کارای تاپشو انتخاب کردم و سعی کردم هر چند تا شو که تونستم از نزدیک ببینم چون به نظر من معماری رو باید احساس کرد....یکی از پروژه هایی که دوست داشتم این پروژه با فرشتگان 2 بود...خیلی سعی کردم ملاقاتتون کنم جناب آقای امتیاز متاسفانه موفق نشدم...با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و سایر کسانی که سعی میکنند معماری ایران را همگام با سایر ملل پیش ببرند بلکه جایگاه اصلی خود رو مثل گذشته باز یابد
ارزو فیروزی ( 1392/07/16 ) : واقعا کارخیلی عالی و زیبایی بود . خیلی لذت بردم ، آقای امتیاز و استاد عزیزم خانم صحرائیان واقعا خسته نباشید .
مهرناز مصون ( 1392/08/11 ) : سلام کار زیباییه . میتونم بپرسم متریالتون چیه؟
بوریا فرهادی ( 1392/09/27 ) : نسبتا خوب بود
داود ملکی ( 1392/10/25 ) : واقعا فوق العاده بود..
کم کم احساس میکنم معماری ایران عزیزمان حرفی برای گفتن داره...
به تلاشت ادامه بده...به امید تداوم موفقیتهای بیشتر...
شرکت سازه گستر ( 1392/12/05 ) : سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
برای بازدید از طرح های قبلیشون قسمت پیشفروش الهیه 2 را ببینید اون طرح ها در پارسال مقام آورد
مریم کمالی ( 1393/01/10 ) : دیزاین داخلی خیلی عالی و تمیز کار شده فقط تنها مشکل این مغازه تنها تابلوی سر در هست که به زبان فینگلیش نوشته شده فرشته و این به نظر من اشتباهه
فاطمه خضری ( 1393/02/24 ) : استفاده از رنگ سفید برای جلوه بیشتر اجناس خیلی خوبه اما دکر این مغازه با توجه به مساحت کم ان خیلی شلوغ است انچنان که از توجه به اجناس کاسته! و اینکه اگر اجناس با نظم بیشتری چیده میشدند بهتر بود البته به نظر من..!
مهدی حاجی عرب ( 1393/07/15 ) : سلام
جنس متریال این پروژه از چی بوده؟
ممنون
آرزو سلمانزاده ( 1393/10/13 ) : کارهاتون تحسین برانگیز و بی نظیر هست.جسارتتون رو تبریک می گم .از دیدن کارهاتون لذت بردم ، و از طرح های خودم خجالت کشیدم.من هم به این سبک کاری علاقه دارم ولی اجرا ؟کی اجراش می کنه ،یا اینکه باید تحقیق کنم .اگر بنده رو کارآموز خودتون بدونید وفقط کمی راهنماییم کنید ممنون میشم[email protected] سپاسگذارم.
مینا نظری ( 1393/12/21 ) : به نظر من خیلی شلوغ شده و سفیدیش میزنه چشم ادمو
زهرا اسلامی ( 1394/08/10 ) : افرین به جسارتتون. و پشتکارتون برای اجرای طرح.
شاهین فتحی ( 1400/01/18 ) : عالی و متفاوت، و البته مشخصه که اجرای بسیار سختی داشته، بهتره عکس های بیشتری از روند اجرا قرار بدین، واقعا اکثر معمارا وقتی به اجرای پروژه فکر میکنن، از همچین طرح هایی دور میشن، واقعا عالی، موفق باشید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group