مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1344
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1184
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 978
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 909
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 868
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 779
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 754
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 701
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 550
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
منتقدان معماری   - 486
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری مدرن   - 484
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 444
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 436
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 433
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 11
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 421
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 336
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 298
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 271
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 271
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 231
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 155
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 147
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 132
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
طراحی مبلمان   - 111
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 5
فضای منفی   - 107
معماری مصر   - 5
معماری ایران   - 107
فرهنگ نفت   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری مذهبی   - 86
معماری خوانی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 68
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 4
معماری هند   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ترسیمات معماری   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
زاغه نشینی   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 3
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -345
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
لوکوربوزیه، نیم قرن بعد؛ چالش ها و چشم اندازها
اتووود سرویس خبر:   رقیه اکتفائی (تحریریه اتووود)
1396/08/24
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1252

چارلز ادوارد ژانرت که بیشتر با نام مستعار لوکوربوزیه شناخته می شود (ولادت 6 اوت 1887 میلادی – وفات 27 آگوست 1965) متولد یکی از شهر های کوچک سویس لشودفوند می باشد، به عنوان یک معمار با تجربه، نویسنده ای اغواگر، برنامه ریز شهری متضاد، نقاشی با استعداد، ستیزه گری بی نظیر - به طور گسترده به عنوان مهم‌ترین معمار قرن بیستم شناخته می‌شود. لوکوربوزیه توانست بر برخی از قدرتمندترین شخصیت های جهان تاثیر بگذارد. وی نشانی ماندگار بر معماری برجای گذاشت که می توان تقریبا در هر شهر از سراسر جهان مشاهده کرد.

ژانرت جوان پس از تحصیل معماری در زادگاهش، جو شهرستانی لشودفوند را ترک کرد و به ایتالیا و از آنجا به بوداپست و وین سفر کرد. وی در نهایت به پاریس آمد و زمانش را صرف کار برای "اگوست پره" کرد، سپس به منظور کار در دفتر "پیتر بهرنس"یکی از پیشگامان سبک مدرن که اغلب به عنوان یکی از اولین طراحان صنعتی به لطف اثر کارخانه AEG از وی یاد می شود، زبان آلمانی را آموخت.

ژانره پس از یک سفر طولانی در سراسر بالکان و یونان، برای تدریس به لشوفوند بازگشت و در طی جنگ جهانی اول آنجا ماند. وی در طی سالهای 1914-1915 اولین کار مهم تئوری خود را بسط داد، خانه دمینو: متشکل از قاب بتن مسلح که وی به عنوان یک سیستم تولید انبوه برای مسکن پلان آزاد مطرح نمود.

بعد از جنگ، ژانرت به پاریس بازگشت تا با پسر عموی خود پییر ژانرت شروع به کار معماری کند، وی در اکثر کارهایش با او همکاری کرد تا بتواند بسیاری از کارهای خود را ادامه دهد. وی همچنین با "آمیدیه اوزنفان" نقاش کوبیسم فرانسوی ملاقات کرد تا با وی "بیانیه پیوریسم" را بسط دهد، در ادامه همکاری آن دو مجله “L’Esprit Nouveau” در سال 1920 منتشر شد. ژانرت اولین بار نام مستعار "لوکوربوزیه" را پیرو مد آن دوره در میان هنرمندان پاریسی، در مجله “L’Esprit Nouveau” اتخاذ کرد. همچنین اولین بار در همین مجله "پنج اصل معماری" معروف خود را منتشر کرد، که به صورت خلاصه به شرح زیر است:

1- بالا بردن ساختمان بر روی "پیلوت" ، دیوارها را از عملکرد ساختاری خود آزاد کنید.

2- با اینکه دیوارها از نقش ساختاری خود آزاد شده اند، باید از یک طرح آزاد استفاده شود.

3- به طور مشابه، نما باید آزاد طراحی شود.

4- پنجره نواری افقی، که توسط نمای آزاد فراهم شده است، به طور مساوی برای روشنایی اتاق ها استفاده شود.

5- سقف باید مسطح و میزبان بام سبز باشد، جایگزین فضای زمین که توسط ساختمان اشغال شده است.

در سال 1923، لوکوربوزیه کتاب اصلی خود " Vers une architecture" را که معمولا به انگلیسی " به سوی معماری" ترجمه شده منتشر کرد. در این کتاب دیدگاه خود را در راستای معماری با الهام از ظهور عصر مدرن شفاف سازی کرد. اینجا بود که او خانه را "ماشینی برای زندگی کردن" تعریف کرد، خلاصه رویکرد اولیه خود را برای طراحی و تعریف نگرش عملکردی معماری مدرن بیان نمود.

در اوایل دوران وی، هیچکدام از ساختمان های تکمیل شده توسط لوکوربوزیه در نشان دادن پنج اصل معماری وی موفق تر از ویلا ساوای که در سال 1931 به اتمام رسید نبودند. بالا بردن فضاهای سکونتی اصلی از سطح زمین، پایین ترین طبقه به صورت یک منحنی نوسانی طراحی شده تا با چرخش مدور خودرو تطبیق داده شود، مادامی که می توان به بام از طریق یک سطح شیبدار دسترسی داشت.

با این حال، اگر چه ویلا ساوا نقطه عطف آرمان های اولیه لوکوربوزیه را نشان می دهد، همچنین پایان آن دوره از کار وی را مشخص می کند. در کتاب وی " معماری مدرن: یک تاریخ انتقادی"کنت فرامپتون بدنه کار لورکوربوزیه را به دو فصل تفکیک می کند، پیش از 1930 و از 1930 تا 1960. فرامپتون معتقد است که خانه آخر هفته واقع در حومه پاریس در سال 1935 به اتمام رسیده است. مصالح ساختمانی بومی آن برای غنی سازی ظرفیت انتزاعی و ماهیت نوآورانه سبک خالص گرایی از روی قصد در نظرگرفته شده است.  از این به بعد ترکیب مصالح متضاد، تبدیل به جنبه لاینفک در سبک لوکوربوزیه شد، نه تنها به عنوان یک "پالت"تاثیرگزار بلکه به عنوان ابزاری برای ساختمان ".

در طول دهه 1930 و جنگ جهانی دوم، لوکوربوزیه ساختمان های کمتری را نسبت به سال های اولیه پربار خود به اتمام رسانید، اما پایان جنگ انفجار را در کمیسیون ها دید. با این حال، اگرچه، او در دهه 1920 به سبک بسیار متنوعی از مدرنیسم، ساده و ماشینی کار می کرد، به بتن نمایان و مقیاس بزرگ علاقه مند بود. این سبک به طور گسترده ای به تصویب رسید و توسط بسیاری از پیروان لوكوربوزیه اقتباس شد، که به عنوان "بروتالیسم" شناخته می شود و به دلیل "بتن بروت" فرانسوی به معنی بتن خام اینگونه نامیده شده است.

در طول این دوره که حدود 15 سال است لوکوربوزیه بسیاری از آثار تحسین برانگیز خود را به پایان رسانید، که شامل مجتمع مسکونی مارسی ( همچنین طرح های مشابه در نانتز-ریزه، برلین، بری، فرمینی)، کلیسای نوتردام دو هانت در رونشان، صومعه سنت ماری، مرکز هنرهای بصری کارپنتر که تنها ساختمان وی در ایالات متحده است.

لوکوربوزیه در طول حرفه اش، در کنار کارهای معماری خود، مبارزات شدید و افراطی در راستای دیدگاه های جدید برنامه ریزی شهری مدرن داشت. طرح های شهری لوکوربوزیه همانند کارهای اولیه وی در معماری، صرفا بر طراحی عملکردی متمرکز شده بود و اولویت اصلی را به دسترسی می داد. اولین طرح وی "Ville Contemporaine " در سال 1922 طراحی شد و در سال 1925 " Plan Voisin" را طراحی کرد که در یک پارک و متصل به شبکه ارتباطی از بزرگراه های بزرگ قرار داشت. وی پیشنهاد کرد که منطقه وسیعی از مرکز پاریس تخریب گردد و با شبکه ای از برج های مدرن جایگزین شود. ده سال بعد، لوکوربوزیه این طرح را  به صورت فرضی در طرح Ville Radieuse"" بسط داد " این طرح پیشنهادی بر روی طراحی Unités"" به عنوان دهکده های مستقل تاثیر گذاشت.

برنامه ریزی شهری لوکوربوزیه مبنای بسیاری از انتقادات کاری و زندگی وی را تشکیل می دهد. لوکوربوزیه با استفاده از قدرت خود به عنوان یک عضو کلیدی از کنگره بین المللی معماری مدرن (سیام)، اصول خود را برای شهر کارکردی در منشور آتن معرفی کرد، پس از آن به عنوان هدف کنگره برای چهارمین نشستشان در سال 1933 نامگذاری شد. منشور آتن یک سند بنیادی برای برنامه ریزی شهری مدرن شد و شهرهای لوکوربوزیه با بلوک های مسکونی مدرن بلند مرتبه در سراسر جهان جایگزین محله های سنتی، ارگانیک و اغلب فقیرنشین شدند، تا درجه های مختلف موفقیت وی را رقم زنند.

در دهه 1950، زمانی که لوکوربوزیه برای تکمیل "طرح چندیگر"، پایتخت جدید دولت پنجاب در هند دعوت شد، سرانجام قادر به تحقق بخشیدن تلفیق مفاهیم طرح های معماری و برنامه ریزی شهری خود شد. لوكوربوزیه طرح شهر کارکردی را طراحی كرد وی برای عمارت پارلمانی شهر، سه ساختمان را طراحی كرد: ساختمان دبیرخانه، كاخ مجلس و دادگاه عالی.

تاثیر لوکوربوزیه در معماری معاصر بی نهایت است. او به شکل گیری بنیان معماری و برنامه ریزی شهری مدرن کمک کرد و تقریبا در کلیه تئوری های مدرن معاصر یا در امتداد تلاش های اویند یا در رد ایده هایش. فراتر از آن، وی سبک های متعددی که هم اکنون در معماری به کار می رود، را پایه گذاری کرد. هال فاستر نویسنده لوکوربوزیه را به عنوان یک "معمار ستیزه گر" معرفی می کند، کسی که به ایجاد زمینه ای برای ظهور چهره های معاصری چون "رم کولهاس" کمک کرده‌ است. در جمع بندی کلی و علی رغم تمام تاثیراتی که لوکوربوزیه بر معماری معاصر داشته است، شاید نقل قولی از آلن پلاتوس، در مقدمه اش بر کتاب دبورا گانس با نام کتاب راهنمای لوکوربوزیه همچنان بتواند لوکوربوزیه را در موقعیتی چالشی قرار دهد:

" تاثیر نیم قرن تفسیر، انتقاد، تحقیق و طراحی، به قدری نبوده است که بتواند لوکوربوزیه را در موقعیتی قرار دهد که در جریان غالب قرن حل شود، لوکوربوزیه هنوز تبدیل به موضوع گفتمان معماری ما نشده است و هنوز نتوانسته است به بنیانی بدل شود که بتوان گفتمان معماری را بر ان بنا نهاد".

 

ویلا ساوا