ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ لوکوربوزیه و اسطوره ی زیست ـ ماشین
فروشگاه سس سویا کایانویا از کنگو کوما ؛ بازساختی با طراحی جامعه گرا
وضعیت استثنایی و توپوگرافیِ سوم به روایت جورجو آگامبن
علی اکبر صارمی به روایت حمیدرضا ناصرنصیر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مهرداد ایروانیان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه شماره 12
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1384
    مـــــــــــــــــکان : کوی دنا
    کـــــارفـــــــــرما : آقای زردشتیان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/10/23
    مســــــــــــاحت : 2500
    تعـــداد بازدیـــــد : 16108
    محــــدوده سنی : 45_50
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : Concept: Precision in a linear time ware, occur after the proximity. In fact, raising one, end up to the different consequences. Precision passes and raises above the proximity relaying on ergonomical logic and the economy of environ. Proximity and precision constructing the form and creating the meaning of composition .but this composition is the consequence of different time length entities. Precision and time consuming have a direct relation. It means that proximity is part of precision process in both directions which ends up to more precise or proximate. It is true that all proximities are part of precision process; they build the building. That means the composition is the result of time differ incidents. All the architect effort is to achieve the precision. In other word synchronizing all the different time properties of materials. House no. 12 is experiencing the collective destiny of unequal time length material in a close set. All the neighboring of entities is exploration of the decay. "Decay" is the counter process of proximity to precision which happening in house no. 12.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
انديشه كرمي ( 1388/10/24 ) :

 واسه یه خونه مسکونی  سخت وخشن به نظر میاد  

محمود امیدبخش ( 1388/11/03 ) :

چکامه ای در جستجوی متن

براهنی متن زبانی را عامل اشتراک و پیوند دهنده با گذشته می داند و معتقد است که به واسطه این متن زبانی, با خلق شعر نو آنچه اندوخته ادبیات و واسطه ادراک بوده است, محو نمی شود; بلکه دگر بار تجلی می یابد. این در حالی است که این گنگ خواب دیده معماری در میانه راه و به ناگاه واژگان زبانی خود را از دست داده است.

 مهرداد ایروانیان در این پروژه به جستجوی, بازیابی و یا ترجمان این زبان با ابزار صراحت می پردازد. صراحتی که از نگاه وی با عبور از مسیر مجاورت استوار بر منطق آرگونومیک و اقتصاد محیطی, ساختار فرم و معنای کمپزوسیون را خلق میکند; دستاویز وی در این گستره به تعبیر معمار, تمام ویژگی های مواد و مصالح در بازه زمانی متغیراند. در این مسیر وی هرباره سازمان پیشین را می شکند و وزنی نو می آفریند و این نو به نو شدن خود ساختار بی ساختاری و زبان بی زبانی معماری او را شکل داده است.

او در پی یافتن هویت معماری خود به اکتشاف ویرانی نائل می آید; ویرانی ای که عین آبادانی است.

 

به اعتقاد من در این پروژه به خصوص در وادی روش شناختی, فرایند بهگزینی و برایند مفاهیم متغیر و متعدد فضای معماری, جای خود را به روند تکوینی گزینش اتفاق گونه اشیا داده است و بار اصلی نقش آفرینی بر دوش آنها وا نهاده شده; چنانکه این جایگاه, لنز دوربین معمار را به سمت ارائه تصاویر شی گرا و خالی از حضور مابین سوق داده و خبر از حضور چنین نگاهی در آفرینش اثر هنری می دهد. معمار دراین صحنه شطرنج  با حفظ قوائد کلان بازی عمده نقش را به سربازان این وادی یعنی عناصر فضایی داده است.

در نگاه اول اینگونه می نماید که مسیر دشوار معماردر جستجوی اصالت و صراحت مواد و مصالح در گذر زمان و پرداختن به اشیا و تکثر گرایی و وحدت گریزی, جایگاه فضا را از مقصود نهایی به نقشی بستر گونه و پذیرای اشیا تقلیل داده است. شی گونگی اشیا, بر همسرایی فرمال, ذاتی و صریح مصالح تفوق می یابد و در حالی که مصالح دگر بار به باز تعریف خود می پردازند, اشیا از پذیرفتن نقش تعاملی و متعارف خود گریزانند; تا جایی که این گریز به هویت مستقل ولی چند وجهی و چند تکه آنها می انجامد. لیک آنها در ذات خود, خداوندگاران آفرینشند و به احقاق حق مصالح می پردازند. و بیشتر از اقتصاد, این صراحت ماده است که در سطوح رخ می نماید و و سطوحی که دیگر صرفا با تغییر مسیرهای مرزگونه شکل نمی گیرند, بلکه توده ها فارغ از جهت یابی برداری و نامگذاری های قراردادی شکلی و ناشی از برداشت های  متغیر زمانی به عنوان یک هویت تام نقش می یابند تا خاصیت ایفایی آنها, جایگزین هویت القایی شان شود. بر خلاف ایماژمتراکم تجمیع شده درتصاویر, این شفافیت و خلوص است که به گونه ای صریح معنای خود را باز می جویند.

این هویت ممتاز ولی معنا گریز مواد که گاه مبانی اولیه خود از جمله ارزش جرمی. ویژگی های ایستایی و باربری را به چالش می کشد, - و عجب که از حوزه درک شی زیبا حتی در معنای کلاسیک خود خارج نمی شود-  عرصه را در فهم معمول از بنا, بر فضا و مختصات آن از یک سو و بر مخاطب به عنوان میزبان دائم آن تنگ می کند و غربت می آفریند. مخاطبانی که در این نبرد غیر مستقیم عناصر, بیشتر ناظران اشیا اند نه ساکنان فضا.

کار آنجا گره می خورد که معنا گریزی نا موفق برخی عناصر–به خصوص قطعات فلزی در هنگامه ورود و سطح انحنا یافته منتهی به حیاط- در کناره صراحت ناب سطوح سنگی-بتنی و شفاف نقش می بازند و در پی آن که هویتی تام را در این نا همسازی برای خود نمی آفرینند , توان تضاد را هم  از دست می دهند, به عکس نقش منحصر به فرد سطوح شفاف که به تمامی معنای نامحسوس خود را باز یافته اند.

موزه ای که به تنهایی می خواهد به بازآفرینی تاریخ و معانی خود بپردازد و خانه ای که در نگاه اول پذیرای این تعلیق و تکثر معنایی نیست. اما اینجاست که زمان نقش آفرینی می کند و همانگونه که بازه زمانی متغیر به آفرینش نقش دگرگونه مصالح می نشیند بداعت اشیا نیزدر گذر زمان و در حافظه ساکنان آن پذیرفته می شود و درهمجواری اشیا در بستر فضا, چشم مخاطب از شی به مابین رانده می شود و ادراک مخاطب در بازه زمانی فرا رو و در رقابتی لا جرم فضا جو و فضا آفرین اتفاق می افتد; در آن هنگام مابینیت فضا آغاز می شود; سرآغازی ناشی از حدوث فضا و نه خلق یکباره آن.

این گونه است که این معماری در نگاه اول, غربت می آفریند; چرا که بار وزنی و هجمه موجودیت عناصر فضایی آنقدر است که هر شی, شی دیگر را به مبارزه می طلبد تا روزی که در تعادلی ناپایدار آرام گیرد, مخاطب این توازن, بازه زمانی-مکانی زندگی ساکنان است. یعنی اقتصاد زمان در امتداد حضور ساکنان به نفع فضا گام بر می دارد, چرا که اقتصاد وظیفه تعدیل ابعاد ناشناخته و جایگزینی حضور را که معمار به نفی آن پرداخته بود بر عهده می گیرد و معماری نیز با تمامیت خود در این مسیر تعاملی خلق مدام خود گام می گذارد. مخاطبان در این سرا گاه ساکنند و گاه شاهد! 

این بوم ریخت شناسی بدیع, گونه ای دیگر از زندگی با ساکنان و محیط اطراف خود را طلب می کند.

محمد اورنگي ( 1388/11/30 ) : دورود.خانه خیلی زیباست ولی نقاشی است و فاصله زیادی تا معماری دارد.پلان آزاد.
حسین پورنگ ( 1388/12/13 ) : اگه این کاره یه معمار معمولی بود حتما می گفتم که تخیلیه.اما چون کاره شماست حتما یه ایده پشتش بوده.
می شه لطف کنید در چند خط کوتاه که وقتتونم زیاد نگیره کانسپتتونو واسم تشریح کنید؟
این سبکو خیلی دوست دارم.
مرسی.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
محسن اکبرزاده ( 1389/06/30 ) : اون سنگارو در طراحی داخلی نمی تونم تحمل کنم.
حامد عباسی ( 1389/09/02 ) : یک نظر شخصی؛تکرارمیکنم یک نظر شخصی:
کافی شاپ قشنگیه،میشه نمایشگاه عکس هم اونجا برگذار کرد,
ولی زندگی....!
بهرام موسی پور ( 1390/02/27 ) : این ساختمان با همه زیبایهایش از حضور یک زندگی واقعی وصمیمیت روابط خانوادگی تهی است.
الهام باقرزاده ( 1390/08/23 ) : دیدن این خانه توی عکس زندگی توش سخته.ولی در واقعیت اینجوری نیست.طرح در یکی از باغ های شیراز.همچین ایده ای می طلبه
تابان قنبری ( 1391/02/13 ) : ... همین که معمار به انسان های دیگر کمک کند احساس های فضایی تازه ای رو تجربه کند، زیباست.
hamid mohammadi ( 1391/05/27 ) : بنظرتون اگر کسی اسم و عملکرد پروژه رو نپرسه چند نفر حدس میزنن این پروژه یه ویلا هست و اگر کسی اسم طراح را هم نگه ببینید بازم بقیه
نظرتشون اینه.این پروژه رو از نزدیک دیدم بنظرم تنها خاصیتش اموزش اجرای یه سری دیتیل هست که میتونه اموزشی باشه این پروژه با اموزشی که ما از تعریف محل سکونت یاد گرفیتم منافات داره .اقای زردتشیان راستی پروژتون ثبت ملی شد همونجور که مهندس بهتون قول داده بود؟
طیبه نیک کردار ( 1391/07/10 ) : به من که حس زندگی غار نشینی رو داد... & با ذظر حمید محمدیان موافقم.
احمد نقوی ( 1391/10/12 ) : من بر خلاف نظر همه ی دوستان از دیدن عکس های هر چند ناقصی که گذاشته بودید یه حس جدید بهم دست داد ... و این یعنی معماری نوین.
رامتین حریری ( 1392/01/16 ) : عالی بود مرسی
آوا شيري ( 1392/02/28 ) : سلام خوشحال شدم يكي از كاراتون رو ديدم.به نظرم كارتون با ايده و منظور خاصي اينچنين طراحي شده استفاده از سنگ در فضاي داخل روح انسان رو به سمت طبيعت پروزا ميده اينو از ديد خودم ميگم چون علاقه خاصي به طبيعت ازاد دارم.ولي كاش صلبيت و خشني سنگها رو تو فضاي داخلي كمتر ميكردين چون همون طوري كه به آدم روح طبيعت گرايي مي بخشه يجوري حس ناامني هم بهش دست ميده.در كل كار متفاوتي بود.ممنونم.
محراب ناجی ( 1392/04/17 ) : کارتون عالیه
داود ملکی ( 1392/10/28 ) : خارق العاده ست پسر..................
سعید کاشی ( 1393/02/07 ) : اگربرای مسکونی طراحی نمیشد بهتربودبیشتربه دردکاربری خدماتی میخوره.
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی ( 1393/02/08 ) : به موزه شبیه تر است تا خانه البته نوآورانه است
متین روحانی ( 1393/02/30 ) : خانه ی زیباییست موفق باشید
فرشته عطایی ( 1393/03/07 ) : اگر یکی از بزرگواران این جمله رو برای من معنی کنه لطف بزرگی در حقم کرده قطعا:
... "او در پی یافتن هویت معماری خود به اکتشاف ویرانی نائل می آید; ویرانی ای که عین آبادانی است" ...
اسما فریدونی ( 1393/06/24 ) : به کارهای ایشان بسیار علاقه مند هستم.به نظر من خانه مکانیست که فرد در آن احساس آرامش کند و هر کسی نمیتواند با معماری آن ارتباط برقرار کند.فکر میکنم خانه برای فرد خاصی طراحی شده است.
علیرضا قنبرزاده ( 1393/12/18 ) : سلام دوستان من در حین ساخت این خونه با پسر اقای زردتشتیان در این خانه زندگی کردم کامل با شرایط و حال و هوای این خانه اشنا هستم مهندس ایروانیان یکی از بهترین معمارهای ایران و شیراز هستن من از نزدیک با یک پروژه دیگه که اونم تو همین منطقه بود برخورد داشتم اون بیشتر به دل ما ایرانیا منشست ولی به نظر من چون ما تو ایران زندگی میکنیم این سبک خونه ها به چشممون مثل موزه یا کافی شاپ میاد ولی به نظر من خیلی خوب ساخته و طراحی شده من بعدن راجب جزییات پروژه صحبت میکنم
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group