ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
دانشگاه پلی تکنیک ASU
معرفی برندگان جایزه معمار89
اتووود کلاسیک ـ برج تاتلین یا بنای یادبود کمینترون ـ ولادیمیر تاتلین
گلخانه های پایدار برای حفظ اکوسیستم , معماران سامو
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
دفتر طراحی ایوان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طرح پیشنهادی میدان نماز اراک
    دانشـــــــــــگاه : پیام نور گنبد کاووس
    سال طـــــراحی : 1394
    مـــــــــــــــــکان : اراک
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان زیباسازی شهرداری اراک
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1394/05/14
    مســــــــــــاحت : 700
    تعـــداد بازدیـــــد : 4908
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : هادی خان احمدی حسن پسرک لو
     ایده های طراحی : با توجه به اینکه اسم میدان نماز می باشدو ارتباط مسقیمی بین نماز و کعبه وجود دارد ، در طراحی این میدان سعی شده است که از همان اصول هندسی کعبه و خالص بودن احجام کعبه به انتزاع استفاده شود به شکلی که تمثیلی از خانه کعبه را در ذهن تداعی کند.بنابراین در این اثر همان مکعب خانه خدا در نظر گرفته شده است که با توجه به زاویه 15 درجه ای میدان نسبت به کعبه در طرح چرخشی ایجاد شده به گونه ای که در راستای خانه خدا قرار می گیرد. حجم اصلی کعبه متشکل از یک مکعب و یک چادر سیاه رنگی است که به عنوان پوسته خارجی بر روی بنای اصلی قرار می گیرد.در صورتی که در طرح پیشنهادی پارچه سیاه رنگ محاط بر کعبه به شکل دو دیواره (ضلع شرقی و شمالی ) ولی جدا از بنای اصلی طراحی شده که به رنگ سفید و هماهنگ با مکعب اصلی می باشد و این امر بر خلوصیت فضا می افزاید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
دفتر طراحی ایوان ( 1394/05/17 ) : از دوستان عزيزي كه كار رو ميبينن تقاضا ميكنیم نظرات و انتقادات سازنده ي خودشون رو ارائه بدن تا به ضعف هاي طراحي پي ببریم.
با تشکر
مهشید معتمد ( 1394/05/17 ) : انتخاب ایده اولیه مناسب است و حجم هم به عنوان پیشنهاد اولیه قابل قبول است، اما اما قابل بسط و پرداخت بیشتری بوده است.

1-عابر پیاده در این میدان کجا عبور می کند؟
2-سطوح خام زیادی در کف میدان بدون طرح گرافیکی مشخص دیده میشود. علت چیست؟
3-نورپردازی شب چگونه است؟
4-انتخاب گیاهان بر چه اساسی صورت گرفته است؟ صرفن چون سرو نماد ایران و اسلامگرایی است، استفاده شده؟ نیازی به استفاده از گیاهان بومی نبوده؟ یا پوشش سبز (احتمالا چمن) چگونه انتخاب شده اند؟
5- شکست خط آبنما از کجا نشأت گرفته؟ آیا با توجه به شکست و گوشه تیز آن به مسئله امنیت عابرین پیاده اهمیت داده شده؟
6-در بناهای اسلامی تنها مقابر هندی هستند که سقف ندارند، اما بناهای مذهبی روباز در منطقه ایران کنونی مورد استفاده نبوده است.
7-به نظر می رسد عابرین سواره دور میدان تنها دیوارهایی می بینند که فرصت خواندن آیات روی آن هم وجود ندارد، برای این مسئله چه تدبیری اندیشیده شده؟
8-به نظر می رسد بیشتر به دید پرنده پرداخته شده تا نگاه ناظر انسانی.

موفق باشید
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group