ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
از خرافات و معماری؛ خانه و امکان مواجهه انتقادی با عرف
سیاست های حفاظت از برج رادیو مسکو
موزه اِن اِف تی در سیاتل؛ تلاش برای همْ زیستیِ هنر در وضعیت دیجیتال با زیست و آگاهیِ روزمره
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن - قسمت سوم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
امير حسين طاهري
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه میدان آزادی کرمان
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : کرمان
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداری کرمان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1396/01/24
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 5728
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : بهزاد خرِم - دادبه محبی
     ایده های طراحی :




تصورات (Conceptions):
چند سوال اصلی در این مرحله مطرح شد:
نحوه برخورد به لحاظ کالبدی کدام یک می باشد؟ عرصه (Field) – مونومان شهری – جایگذاری عملکرد ؛ در شهری مثل کرمان این برخورد چگونه می بایست باشد؟
چه مدلی از برنامه (Program) و نه عملکرد (Function) روی آن سوار شود؟
استراتژی برخورد با مساله پیاده – سواره چگونه باشد؟ همین طور موضوع زیر، رو و بالای زمین.
پروژه چه مدلی از گفتگو را برای توریست، شهروند یا پیاده و سواره بر می گزیند؟
رابطه با پروژه به عنوان مقصد شهری چگونه خواهد بود؟
نمودار های زیر استراتژی های اصلی ما در مواجهه با این پرسش ها را پوشش می دهد: 

ما ترجیح دادیم به جای جایگذاری عملکرد چه قطعی و غیر قطعی و یا حتی ایجاد عرصه (Field) یک تمِ فضایی مشخص کنیم. یک ظرف در برگیرنده. در شهری مثل کرمان، به عنوان مرکزِ بزرگترین استان کشور، و شهری تاریخ دار و در عین حال صنعتی و در حال توسعه، الگوی حرکت به سمت آینده را پایه گذاری کنیم. اینجا ماشین به عنوان نماینده این نقطه عطف نقش اساسی دارد. ما اینجا دیگر میدان را از نقش چندین ساله خود به عنوان حل کننده یک گره ترافیکی جابه جا کردیم، که ضمن ایفای نقش خود به همان اندازه پیاده محور باشد. به جای حذف هرکدام یا درجه دوم کردن آنها، پروژه را برای هم پیاده و سواره و هم زیرگذر و رو گذر به صورت همگن طراحی کردیم. سنت و فرهنگ استفاده از پلهای عابر در شهر کرمان، مارا بر آن داشت از آن به عنوان پتانسیلی برای ایجاد یک کیفیت فضایی بهره برداری کنیم. پل ها تنها عبور دهنده نیستند، اینجا بخشی از ایجاد یک کیفیت فضایی و بصری ایجاد شده در پروژه هستند، در آن تراز نزدیک شدن به پروژه با ایجاد پرسپکتیو های مختلف و ایجاد فواصل مختلف از هسته مرکزی در ایجاد این کیفیت موثر هستند. زیر گذر ها را در محدوده میدان باز کردیم که نه تنها بخشی از این بازی باشند، بلکه با حذف دیوارهای حائل و سیستم های تهویه مصنوعی در آن محدوده، هم در صورت تجربه سواره و هم در صورت تجربه پیاده در آن کیفیت، سهیم می شوند؛ فضای زیرین، بخشی از این فضای شهری است.
ادراکات (Perceptions):
با ورود به شهر از خیابان منتهی به فرودگاه و یا جادة تهران، از دور حجم سنگین و متخلخل و شیبراهه هایی که در فضا گرداگرد آن چرخیده اند، دیده می شوند. از این سوی فرم هندسی قطعی و کامل است، ولی گزارشی از سوی دیگر خود نمی دهد، مانند سکانس اولیه، این بار اما ورود به یک شهر. قصه اصلی زمانی ادراک می شود که از سوی دیگر(سمت شرق میدان) برشی است که منظر بافت اصلی و تاریخی شهر را به نمایش می گذارد، همانند یک تئاتر شهری برای استفاده کنندگان یا شهروندان. تماشاچیان از بیرون، خود صحنه ای دیگر برای دیده شدن اند.
Elevated Field یک عرصه نمایشی است خود برای شهر و شهر برای او. می خواهد بتواند در مواقع خاص، پوشش دهنده عملکرد های خاص و در مواقع عام، ایجاد فضای شهری کند، برای شهری مثل کرمان.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group