ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پالپ نیوز ِ اتووود ـ بهترین متریال ها برای صفحه روی کابینت
برنده یادمان افتخار مرکز هنرهای نمایشی تایپه؛ دیجیتالیزاسیون پوسته های متلاشی
تلاش برای تغییر؛ چگونه می توانیم خیابان ها را به سوی عملکرد اصلی اشان سوق دهیم
معماران و چالش انتخاب معماری ـ ایمان آگاه ـ تالار ارکستر فیلارمونیک الب
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ĩزاده صحرائيان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی معماری 5
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 5
    نـــــام استــــــاد : شهرام گل امینی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/10/17
    تعــــــــداد بازدید : 6832
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : طرح من آنتی تز معماری یادمان یا ساختمان هایی است که می خواهند تا ابد باقی بمانند. ایده اصلی در طراحی این مجموعه، سیالیت است. معماری سیال تلاشی است برای مقابله با یکنواختی.در این معماری اشیا ماده زدایی شده، دیوار ها ثبات خود را از دست میدهند و محتوا بر ظرف غلبه می کند. معماری ای که بر این پایه بنا شده باشد از دو ویژگی خاص بر خور دار است.یکی نامادیت که اصولا با شفافیت بیان می شود و دوم چند رسانه ای بودن بدین معنا که ساختمان به ارگانیسمی بدل شود که نور،رنگ و صداها را در معرض همگان قرار داده و در عین حال اطلاعات را نیز منتقل سازد. در یک چنین معماری ای نما عا در تغییر شکل دایمی بوده و هر جز آن در برابر فرم های منطقی واکنش نشان می دهد. بنا بر این در این پروژه بدنه به بشره حساسی بدل شد که محیط خانگی را قادر می سازد تا با فضای شهری ارتباط بر قرار کند.برخی عوامل را جذب کرده و تصاویر و مناظری را به بیرون باز گرداند. دیوار های داخلی خانه ها نیز قابلیت جابجایی دارند و در هر زمان می توان تنها از فضا های مورد نیاز استفاده کرد. بدین صورت فضاهای چند منظوره و انعظاف پذیری شدند که قابلیت استفاده مشترک دارند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
انديشه كرمي ( 1388/10/19 ) :

بهتره اگه مقدوره عکس های بیشتری بذارید تا توضیحاتتون قابل درک بشه

مينا ارجمند ( 1388/10/19 ) :

 رندر مجدد بگیرید تا طرح واضح تر بشه...

ĩزاده صحرائيان ( 1388/10/19 ) :

اینها عکس از ماکت هستند.و متاسفانه ماکت طرح هم از بین رفته.البته واضح نبودن عکس ها یک مقداری به دلیل کیفیت پایین  آنهاست که این مسئله هم به سایت مربوط میشه 

علي عسكري نژاد ( 1388/11/04 ) :

برای من این طرح به خاصیت "زبانی" معماری نزدیکتر شده و من این رو  دوست دارم.

فقط 2-3 تا چیز هست که میخوام بپرسم. اول اینکه توی متن اشاره کردین به اینکه محتوا به ظرف غلبه داره،منظورتون رو از این متوجه نشدم؟ چون حالا اگه از بحث کردن در مورد این اصطلاح "غلبهء ظرف به محتوا " هم بگذریم، توی معماری این طرح به نظر من گویاتر هست که بگیم یک ظرف حساس به محیط(محتوا!!؟) داریم. بعد اینکه به ماده زدایی اشاره کردین که گفتین با شفافیت بیان میشه.این هم باز توی استفاده از کلمات کمی مبهم میشه که این میتونه پتانسیل این طرح رو ضایع  کنه.چون ماده زدایی این طرح به واسطه غیاب یک سری چیزای تعریف کننده به طرح قدرت می ده و نه بخاطر بیانگری شفافیت. آخر هم اینکه اگه اطلاعاتی در مورد شیوه ایی که در نظر داشتین برای حساسیت نشون دادن نما به محیط بدین خیلی خوبه چون به نظرم نقطه مرکزی طرح اینه.

مرسی از طرحتون

كمال الدين حميدي ( 1388/11/14 ) :

همه حرف های شما درست

اما در عمل شما، پاسخ گویی به محیط قابل درک نیست

از پلان که چیزی ندیدم ولی به نظر من  یه پوسته روی ساختمان اوج ضعف معماریه 

خصوصا در ارتباط با محیط

ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/23 ) : با تشکر از نظرات شما آقای عسکری نژاد
این پروژه بسیار تحت تاثیر معماری رسانه ای بوده که در زمان طراحی پروژه از مطرح ترین الگوها و مباحث طراحی به حساب می آمد. در نتیجه ترمینولوژی و ادبیات آن نیز برگرفته از همین الگوست.
منظور از غلبه ی محتوا بر ظرف این است که چون ساختمان ها پوسته های حساسی داشتند که می توانستند اتفاقات درون را به بیرون منعکس کنند در نتیجه محتوای درونی ساختمان ها بر پوسته ی بیرونی آن (اگر آن را ظرف بنامیم) غلبه کرده اند.منظور از ماده زدایی نیز همین است.بدین معنی که نمای بیرونی ساختمان بر خلاف ثبات و پایداری در ساختمان های معمول و مونومنتال، گذرا بودن و پویا بودن را به نمایش می گذارد.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/23 ) : یکی از پروژه هایی که در روند طراحی به عنوان نمونه ی مشابه مورد بررسی قرار گرفت، برج باد تویو ایتو بود که در آن، رنگ نورهای کار شده در بدنه ساختمان با سرعت و جهت وزش باد، تغییر می یافتند.در این پروژه، با حرکت بر روی پله های ارتباطی طبقات، که مستقیما به سنسورهای حساس پانل های نما متصل بودند، رنگ های گوناگون با یکدیکر تلفیق شده و در نما پخش می شدند.همچنین، بسته به ساعات مختلف شبانه روز و میزان فعالیت های درون واحدهای مختلف، نورهای متنوعی روی نما پدیدار شود.گرچه این توضیعات تخیلی به نظر می رسند، اما به قول اینشتین
تخیل همه چیز است.
ĩرش ديلمي " دبیر بخش تاریخ معماری" ( 1388/11/23 ) : در مقوله ی معماری رسانه ای، با دو ایده ی کلی مواجه هستیم. یکی دیدگاه افرادی چون مارکوس نواک است که این جریان را بصورت مقوله ای در فضای مجازی دنبال می کنند و موضوعیت مباحث آنها حتی به فیلم هایی چون متریکس نزدیک تر است. دیگری دیدگاه میانه رو تر افرادی چون تویو ایتو است که این جریان را در روند معماری در فضای واقعی دنبال می کنند و بر آن هستند تا از تاثیرات جریاناتب چون ماده زدایی در فضای واقعی بهره برند.
این پروژه به دیدگاه دوم نزدیک تر است و با توجه به اشاراتی که شده، از نقطه نظر دیدگاه دوم، پروژه ی موفقی است.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/24 ) : دوست دارم این رو هم توضیح بدم که پلان های داخلی نیز از ایده ی پویایی پیروی می کردند.
بدین صورت که دیوار های داخلی قابلیت جابجایی داشتند و فضاهای داخلی را بسته به نیاز ، کوچک و بزرگ می کردند.
چون این پروژه قدیمی است ، بسیاری از مدارک مربوط به آن از بین رفته اما در آن زمان حتی پانل های رنگی نما که با ایجاد فشار بر روی آن جوهر رنگی درون آن پخش می شد نیز به صورت نمونه ساخته شده بود.این پروژه در زمان خود جزء پروژه های برتر کلاس بود به همین دلیل فکر می کنم علی رغم کمبود مدارک،توضیحات مربوط به روند طراحی ،ایده ها و الگو های رسیدن از ایده به طرح می تواند جالب توجه باشد.
علي عسكري نژاد ( 1388/11/24 ) :
ممنون از توضیحتون...
منم از کارتون به این دلیل که گذشته از جذابیت های صرفا بصری با یه دید واقع گرا و فعال ساخته شده خوشم اومد. شاید من اشتباه کنم اما چیزی که معمولا توی دانشگاهای ما دیدم اینه که یا اصلا دیدگاهی وجود نداره یا یه سری متن مثلا از فلان مکتب عرفان(تیپیکترینش) یا غیره کنار کارای گرافیکی سطحی قرار می گیرن. در مورد این طرح به نظر من قبل از طرح، مسیر فکری منتهی بهش درسته. در مورد غلبه محتوا بر ظرف هم صحبتتون منطقیه هر چند من هنوز فکر میکنم استفاده از "رفع تمایز ظرف و محتوا " بهتره چون روند نماد سازی شکل (حداقل درون خود طرح هر چند که به طور کلی این طرح به یک نماد تبدیل میشه) از طریق ترجمه مفهوم و معنی اولیه توی طرحای اینطوری طی نمی شه. هر چند! این بشتر یه گیر فلسفه مآبانست... منم فیلسوف نیستم.
من رو به خاطر پرروییم ببخشید!
ممنون
ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/25 ) : من خیلی ممنونم که شما این بحث رو راه انداختین و به من فرصت دادین که در باره کارم توضیحاتی بدم و ممنون که این بحث رو دنبال
می کنین.این تبادل نظر ها برای من آموزنده و در عین حال جذابه.چیزی که مهندس گل امینی به ما یاد داد(و قبل از اون کسی این کارو نکرده بود.)این بود که اول باید یک ایده برای شروع داشته باشیم.این ایده می تونست هر چیزی باشه.یک داستان،یک فیلم ،یک اتفاق و .... و بعد هم باید یک الگو انتخاب می کردیم. که الگو هم می تونست معمارانه یا غیر معمارانه باشه.به عقیده او ترکیب ایده و الگو بود که کانسپت طرح رو
می ساخت.من همیشه سعی می کنم این رون رو در کارهام پیش بگیرم.چون من به طی کردن مسیر رسیدن از ایده به طرح کاملا اعتقاد دارم.
ĩزاده صحرائيان ( 1388/11/25 ) : خیلی دوست دارم نظرتون درباره بقیه کار هام رو هم بدونم . به ویژه پروژه پایان نامه که البته پروژه مشترک آرش و من بوده.تحت عنوان طراحی مرکز ژنتیک.
بهاری خوب ( 1388/11/29 ) : سلام....کارت خیلی خوبه...
نگا من حسود نیستم اومدم رو کارت نظر دادم....
تو هم بیا نظر بده.....بخدا ثواب داره....
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
ژیلا ظفری ( 1391/07/03 ) : من از عکسها چیزی متوجه نشدم اگر میشه عکس بیشتری بگزارید وبا ایده دیوار داخلی موافقم .تشکر
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group