ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
وجوه ایجابی پارادوکس در نسبت با قدرت شخصیت پردازی و امکانات روایت
چهارمین شماره فصلنامه آنلاین تخصصی معماری مهراز منتشر شد
تراشه های کانسپچوال ـ خانه فارنس ورث؛ معماری ازادی در قامت تبدیل استعاره ی معبد ـ زیارتگاه به خانه
تراشه های کانسپچوال ـ فلسفیدن مسکن و عبور از مرزهای کارکردی شی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سعید درنجفی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه هنر عکاسی
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : مهندس امیرحسین اشعری
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه پلی تکنیک ویرجینا آمریکا
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/05/01
    تعــــــــداد بازدید : 12420
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : ذهن برای طراحی موزه هنر عکاسی به چه سمت و سویی خواهد رفت ؟ ممکن است ده ها ایده ی مختلف وجود داشته باشد، موضوعی که برای من ارجعیت داشت توجه به حضور مخاطب و آنچه او از فضا انتظار دارد بود .هر کدام از ما ممکن است بارها تجربه ی عکاسی کردن را داشته باشیم ، توجه و تلاش عکاس برای کشف شات های مناسب و پیدا کردن پرسپکتیوهای متنوع در فضا ایده ای بود که من را به سمت تلاش برای خلق فضاهایی متنوع در راستای ایجاد پرسپکتیو های متنوع و گریز از پرسپکتیوهای رنسانسی که محدود به یک نقطه و دو نقطه است به ایجاد فضاهایی درگیر با هم ، با پیچش فضایی در هر سه محور ترغیب کرد ، این ایده هم در داخل ساختمان و هم در خارج از آن به کار گرفته شد و در خارج از بنا رمپ های یک پارچه با ایجاد پرسپکتیوهای مختلف نسبت به نقاط مختلف رمپ ها به هم و همین طور با توجه به چرخش محورهای رمپ ها ، ایجاد منظر های مختلف به شهر، تلاشی بود برای تحقق این ایده ، در طراحی مسیر رمپ ها مهمترین نکته به نمایش گذاشتن مخاطبان بود که در محتمل ترین حالت عکاسانند و خود عکاس اولین اثر نمایش داده شده است و شاید مهمترین اثر . در طراحی فرم همواره پیچش محور اما در حالتی ساده و تنها با تقابل دو محور اصلی مد نظر بود و همین طور یکی بودن و همگن بودن و کنترل شدن ابعاد نسبت به زمین ، تا جایی که یک لول از کار که شامل گالری و آمفی تءاتر است به طور کامل در زمین فرورفته است . در بحث نورپردازی داخل مجموعه تلاش شد که با توجه به موقعیت مناسب سایت و جهتگیری تقریبی کار به سمت جنوب ماکزیموم نور مجموعه در روز برگرفته از نور طبیعی باشد که با ایجاد راهکار کرکره های عظیم برای شکست نور طراحی شد

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر حسین پیمان راد ( 1390/05/01 ) : آقا کار خوبیه.بهت تبریک میگم.البته انتخاب این موضوع عالیه.
زهرا جعفري ( 1390/05/01 ) : keyfiat fazaie to karet ba tavajoh be mozooie ke entekhab kardi kheili khoob hess mishe va to rendera ke gozashti kheyli khoob neshoon dade shode vali kash vaght dashti sheet bandi behtari az karet erae midadi...... ba in hal moshakhase ke roye tarahi vaghen kar shode ......khaste nabashi.
معين اسماعيلي ( 1390/05/01 ) : استفاده از شیب برای رسیدن به پرسپکتیو های مختلف و ایجاد حرکت برای رسیدن به این پرسپکتیو ها در فضا و کلبد مجموعه به زیبایی تمام انجام شده
خیلی عالی کار کردی موفق باشی دوست من
فائزه داستان ( 1390/05/01 ) : داخلی به شدت خوب شده، واقعا خسته نباشی.
کامبیز پیرزاد ( 1390/05/01 ) : karetoon jazab va kheyli khoob bood ... movafagh bashid va behetoon tabrik migam .
مصطفی یکترزاده ( 1390/05/02 ) : واقعا خسته نباشید آقای درنجفی.کارتون خیلی عالی شده مخصوصا معماری داخلی مجموعه و دیتایلها.فقط ای کاش میگفتین که سایتتون کجاست.نقدی روی کارتون ندارم چون جای نقد نداره.آفرین.خسته نباشین.
مینا فلاح نیا ( 1390/05/02 ) : kar perfect sode jenab mohandes, vaghean tabrik migam xaste nabshid ghabele tahsine....
سعید درنجفی ( 1390/05/03 ) : ممنونم از همه دوستان که لطف می کنن و نظرشون رو میگن
سعید درنجفی ( 1390/05/03 ) : خانوم جعفری ممنونم از اینکه کار رو بررسی کردید و خوشحالم از اینکه به نظرتون خوب اومده ، در مورد شیت ها هم این اولین بار هست که شیت بندی به سبک کنار هم گذاری عناصر یا همون juxtaposed رو تمرین می کنم ، تو شیت های بعدی حتما بیشتر کار خواهم کرد
سعید درنجفی ( 1390/05/03 ) : ممنون مصطفی جان لطف داری ، سایت مجموعه هم گهواره دید شیراز هست ، حوالی دروازه قرآن ، به نظرم مناسب ترین سایتی بود که میشد واسه این موزه تو شیراز پیدا کرد ، با view های فوق العاده به سمت شهر ، مرسی از توجهت
امير حسين معيني ( 1390/05/04 ) : خسته نباشید کاره خیلی خوب و جذابی شده .
خیلی خوب از سایت مجموعه و توپوگرافی زمین در حجم و فضاهاتون استفاده کردین و پروژه خیلی خوب با بستر خود در ارتباط است و به فضاهای یکدست و جذابی در کارتون دست پیدا کردین
فضاهای داخلی کار هم دارای تنوع فوق العاده ای از نظر دید نور و کیفیت فضایی است . واقعا بهتون در رسیدن به چنین فضاهای پویایی تبریک می گم موفق باشید
سپیده امیری ( 1390/05/09 ) : عالی بود...من که از خودم نا امید شدم
سامان نیرومند ( 1390/05/29 ) : آفرین سعید جان بسیار لذت بردم
سعید درنجفی ( 1390/05/31 ) : ممنون امیرحسین جان برای نظرت واقعا بهم انگیزه داد. خوشحالم که این طرح فرصتی بود که در کنار هم رسیدن به معماری رو تمرین کنیم .
سعید درنجفی ( 1390/05/31 ) : لطف دارید خانم امیری . این چه حرفیه . امیدوارم هممون به جاهای خوبی تو معماری برسیم...
سعید درنجفی ( 1390/06/06 ) : ممنون مهندس نیرومند . نظرتون باعث دلگرمی من هست .
الهام نوری پور ( 1390/06/15 ) : خسته نباشید عالی بود
فائقه سنایی زاده ( 1390/07/13 ) : : سلام کارشما واقعا عالی بود امیدوارم یکی از برجسته ترین مهندسان ایرانی بشوید.
یه در خواست داشتم از شما
اگر برای شما زحمتی نیست شما که شیراز هستید اگر اطلاعاتی از مهندس مهرداد ایروانی داشتید برای من ایمیل کنید چون من یک تحویل پروژه در مورد ایشان دارم و در اینترنت و کتابها در مورد ایشان کم مطلب هست و امکان سفر به شیراز هم ندارم با تشکر قبلی از زحمات شما
گلشن مقسمی ( 1390/07/16 ) : سلام واقعا خوب تونستید ایدتون رو به تصویر بکشید و بیان معماریتون در رابطه با موضوعتون خیلی هوشمندانه به تصویر کشیده شده امیدوارم بازم شاهد کارهای خوب دیگه ازتون باشیم
نرگس رییسی ( 1390/09/07 ) : سلام کارت قشنگه . منم همچین موضوعی دارم این ترم . باید پروژه تحویل بدم . کارت کمکم کرد مرسی
علیرضا محمدیان ( 1390/09/08 ) : بسیار عالیست
سمیه الماسی ( 1390/09/11 ) : سلام کارتون جالب و قابل تأمل بود
موفق باشید
طلیعه توحیدی ( 1390/09/14 ) : عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی!
یعنی واقعا نمی دونم چی بگم....!
کل طرح و ایده وکار یه طرف...رندرای داخلیتون یه طرف دیگه!!!
واقعا موفق باشید همیشه!
هادی بابایی ( 1390/12/16 ) : اصلآ مگه میشه کار رو توپوگرافی بد باشه....
سلام
نیکتا رسولیان ( 1391/01/19 ) : سلام..خسته نباشید..کارتون عالیه.ارتفاع طرحتون چقدره؟.من یه طرحی دارم شبیه به کار شما اما با خطوط منحنی!یه سوال داشتم ممنون میشم اگه بهم کمک کنین..ااینکه شیب رمپ ها چقدره؟
فریبا شیرازی ( 1391/01/27 ) : آفرین ، خیلی وقت گذاشتین و موفق شدین.merc
نازنین فضلعلی ( 1391/02/05 ) : علی بود کارتون...
هانیه کاهانی ( 1391/02/06 ) : tabrik migam be in fekro salighe aliye
علیرضا شفیعی ( 1391/02/10 ) : موفق باشید همیشه و عالی بود
ارکیده محمدیان ( 1391/02/17 ) : salam. khaste nabashid man mikhastam ye mojtmae maskoni toye shib tarahi konam mishe behem nazar bedid va rahnamaeim konid?
Laleh Bordbar ( 1391/02/24 ) : بی نظیره واقعا خسته نباشید
نیلوفر چهاردوالی ( 1391/03/03 ) : عالی فقط همین
سعید درنجفی ( 1391/03/04 ) : مرسی همگی لطف دارید
علی قهرمانی ( 1391/04/20 ) : taehe phogheladee*
محمد روستازاده ( 1391/05/31 ) : سلام
خسته نباشید آقای درنجفی/کارتون خیلی خوب شده
من هم چون به موضوع عکس و عکاسی به عنوان یکی از شاخه های هنرهای مدرن علاقه مندبودم برای طرح نهایی ام سراغ همین موضوع رفتم.
ولی تو زمینه کانسپتی که انتخاب کردین و اینکه چقدراین کانسپت مبین حجم شما بوده...(منظورم حجم اصلی است نه مسیر منتهی به حجم) چندتا سوال ازتون داشتم...
ممنون میشم اگه که بتونید راهنماییم کنید.
[email protected]
مهراد رهایی ( 1391/08/05 ) : 3
سعید درنجفی ( 1391/08/05 ) : مرسی از شما آقای قهرمانی و آقای روستازاده من شمارمو براتون میل می کنیم تا بتونیم یک گپی در مورد کار بزنیم ، خوشحال میشم کمکی از دستم بر بیاد
شیما روشنی ( 1391/10/11 ) : سلام.خسته نباشید کارتون عالی بود.خیلی خوب مفهومتونو تو حجم کلیتون نشون دادین .واقعا خسته نباشید.خیلی دوس دارم بدونم آخر این رمپها به کجا کشیده میشم.منظورم اینه که هدف نهایتون ازین مسیر چیه؟میخواین مخاطب رو به کجا بکشونید?
درضمن میدونم منظورتون از رامپ و چرخشش veiwهای مختلف تو عکاسیه اما آخرشو میخوام بدونم که چه چیزی بیشتر مخاطب رو بسمت بالا بکشونه.
ممنون منتظر جوابتون هستم
[email protected]
زهرا گلستان ( 1391/10/28 ) : salam khaili kho bod khaste nabashid
مرتضی تقی زاده ( 1392/01/16 ) : سلام آقای درنجفی فایل طرح شما را جه حوری باید ببینم
سعید درنجفی ( 1392/01/18 ) : سرکار خانم روشنی با تشکر از شما . در جواب سوالتون باید بگم این مسیر رمپ در واقع بر راستای فعلی کوه نوردان و عکاسان این منطقه کوهستانی شیراز طراحی شده و با دنبال این رمپ خواهید دید که از میانه ی ساختمان در فضای نیمه باز گذر می کند و نهایتا از محوطه ساختمان خارج می شود . لذا مخاطب حتی اگر نخواهد از موزه دیدن کند در فضای نیمه باز موزه قرار خواهد گرفت و آن را تجربه خواهد کرد . و این بنا مسیر مخاطب را (( قطع )) نمیکند ولی در راستای آن و در حول آن حضور پیدا می کند و در واقع من قصد ندارم او را به هدفی که خودم می خواهم بکشم ، مخاطب راه و هدفش مشخص است...
سعید درنجفی ( 1392/01/18 ) : متشکرم خانوم گلستان
سعید درنجفی ( 1392/01/18 ) : جناب تقی زاده تمام مدارک لازم پروژه در همین آلبوم قرار گرفته
bahar jafari ( 1392/04/31 ) : سلام،خسته نباشید کاره خیلی خوب و جذابی شده
یه درخواست داشتم.من نیاز به عکس های هوای سایت کارتون دارم.واینکه چه مساحتی رو انتخاب کردین زیربنای کل فضا چقدر است .ویه سری سوالهای دیگه که اگه جواب بدین ممنون میشم اینم آدرس ایمیل ام[email protected]
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
صدیقه اسکندرپور ( 1392/08/13 ) : سلام جناب مهندس...خسته نباشید.فضای داخلی رو دوست داشتم..دید فضاها.کم و زیاد شدن ارتفاع فضاها.پیوند فضای داخلی و بیرونی...کار تمیزیه..عالی بود...مرسی
سعید درنجفی ( 1393/04/03 ) : دوستان دعوت می کنم از پروژه طراحی سردر دانشگاه میبد ، کار اخیر گروه ما دیدن کنید . پروژه در همین پروفایل موجود است
ما را در فیسبوک همراهی کنید : https://www.facebook.com/porch.arch.studio
رویا پروین ( 1394/01/30 ) : سلام آقای درنجفی من طرح نهاییم موضوعش نگارخانه عکاسی هست و به کمک شما شدیدا نیاز دارم اگر این لطف رو بکنید و به من ایمیل بدید ک بتونم باهاتون در ارتباط باشم خیلی خیلی ممنون میشم... این آدرس ایمیلم : [email protected]
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group