ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح :
محمدرضا محمودی
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
حباب متحرک زندگی ؛ مسکن متحرک چادری در تحقق رویای سفر
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر آیزنمن، رم کولهاس و هستی شناسی فرم به مثابه یک پدیده هرزه
تراشه های کانسپچوال ـ ادوارد سعید، مکان در قامت امر نامحقق و هستی شناسی آوارگی
اتووود کلاسیک ـ کاخ گوئل ـ آنتونی گائودی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود)
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
موزه هنرهای معاصر
عنـــــــوان درس
:
طراحی معماری 1
نـــــام استــــــاد
:
مهندس پژمان کاووسی
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1390/05/25
تعــــــــداد بازدید
:
6705
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
19
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
ازانجا كه هدف از ساخت موزه ها به نمايش گذاشتن ونگهداري از اثار ارزشمند تاريخي و هنر دست هنرمندان است و اين اثار فقط در طي گذشت زمان است كه بر ارزش انها افزوده مي شود ايده ي اين طرح را گذشت زمان كه به شكل ورق خوردن كتاب تاريخ يا به عبارتي حركت تاريخ در نظر گرفته و به تحليل ان ميپردازيم. هر برهه از تاريخ را ميتوان به صورت يك صفحه از كتاب تاريخ تجسم كرد ، اما اين صفحات نه در يك ابعاد و اندازه و نه در حجم يكسان هستند و نه كاملا روي هم سوار ميشوند.از اين نظر حجم كاملا گويا است. هر برهه از تاريخ يك دست و يكسان هم نيست و داراي برش هايي است كه همگوني كلي ان برهه را مخدوش ميسازد.برشهايي كه در سقف و در نما داده شده و از انها به عنوان نورگير و پنجره استفاده شده و به صورت يك نواره ي باريك به سمت راست منتقل شده ميتواند همين بيان را داشته باشد.
پروژه های دیگر طراح
میعادگاه کودک
پسترسازي_ جهت باد غالب در برش شرقي_غربي روستا
پستر سازی_بالک ریشنادوشی
پستر سازی_کوین لینچ
پستر سازی_گوردون کالن
پستر سازی_راب کریر
ايستگاه اتوبوس
دانشکده معماری
کولهاسیسم ـ پرتوتایپ10
هستی شناسیِ انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 15
الحاقیه مسجد واقع در روستای زراعی
مسکن بهینه بر اساس نظریه ی آرشیگرام
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود)
(
1390/05/27
) :
گالري ها
فضايي براي مجموعه ي گالري ها در نظر گرفته شده كه ميتوان ان را به 12 گالري تقسيم كرد.اين گالري ها در ابعادهاي متفاوت درعين مجزا بودن به هم پيوسته هستند به اين معنا كه فضاي راهرو ها صرفا براي گذر استفاده نمي شود بلكه به گونه اي طراحي شده كه علاوه بر ايجاد ارتباط بين گالري ها به دليل تورفتگي و برامدگي ديوارها ، خود انها محل مناسبي براي به نمايش گذاشتن اثار مي باشد.به منظور اشتياق مخاطب و از بين بردن يكنواختي كسل كننده ديوارها ،به وسيله ي تورفتگي و برامدگي و فرم موج مانندي كه ديوارها دارند در پشت هم پنهان شده اند.اين موج ها گاهي به هم نزديك مي شوند و فضا را فشرده و به راهره تبديل ميكنند و گاهي از هم دور مي شوند و فضاي يك گالري را تشكيل مي دهند.اين روند باعث كنجكاوي مخاطب ميگردد.پس و پيش نشستن ديوارها محل بسيار مناسبي براي نمايش دادن اثار است زيرا باعث مكث و تمركز فرد مي شود. دسترسي گالري ها به يكديگر به صورتي طراحي شده كه اگر فردي به هر دليلي از ادامه ي بازديد از يك گالري منصرف شد ، بتواند بدون دور زدن در فضا به گالري ديگري برود اين دسترسي توسط شكاف هايي كه در بين ديوارها در نظر گرفته شده و تقريبا تعداد انها به 21 شكاف ميرسد.حركت ها ، مكث ها ، گردش ها ، اختلاف ارتفاع ، روشنايي و تاريكي شكاف ها و ديوارهاي موج گونه بيننده را مخاطب خود قرار ميدهد و او را در بازديد از اثار موزه همراهي مي كند.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود)
(
1390/05/27
) :
تحلیل فضاهای موزه:
ابتدا،پیش فضای ورودی موزه، به شکل عقب رفتگی بزرگ مکعب مانندی در فضای بيرون از مجموعه ، خود نمایی می کند. فرد خود را درون مكعبي ميبيند كه در سمت چپ خود باجه ي خريد بليط و در سمت چپ مركز كنترل و نگهباني موزه و محل تحويل بليط است ، بعد از ان از در ورودي شيشه اي ميگذرد و با ورود فرد به درون فضای ورودی، ناگهان تقابل و تضادی نو،او را از محیط بیرون جدا می کند. مخاطب،در امتداد محور ورودی، به درون فضای اصلی مجموعه هدایت می شود . تمامي فضاها حول يك محور دايره اي ميچرخند . برای ادامه حرکت باید به چپ یا راست متمایل شود.در سمت راست توسط راهرويي نسبتا عريض ميتوان به ترتيب به كتابخانه ، اور مالي و اداري ، مديريت ،سرويس هاي بهداشتي و سالن امفي تاتر دسترسي داشت و در سمت چپ نگهباني و نهايتا ورودي گالري ها است.اين تقسيم فضايي به كمك ابنمايي كه در ابتداي ورود نظر بيننده را به خود جلب ميكند صورت ميگيرد .در لابي موزه فضا غرفه اي براي فروش اثار هنري و رستوران و كافه براي رفاه بازديدكنندگان در نظر گرفته شده. در سمت راست ورودي گالري ها راه پله ي طبقه ي اول موزه قرار گرفته.بعد از گذراندن ان و رسيدن به سطح دوم ميبينيد كه در سمت راست فضا ي كافه قرار دارد و در سمت چپ به ترتيب كارگاه مرمت اثار، غرفه عرضهاثار و كتاب، كارگاه اموزشي نقاشي، كارگاه اموزشي مجسمه سازي،كلاس تئوري هنرهاي تجسمي،سرويس هاي بهداشتي و كلاس اموزشي مرمت قرار دارد.
نصیبه اورنگ
(
1391/09/12
) :
خوبه.
آفرین
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group