ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کنش پس از فاجعه یا چگونه بحران های زیست محیطی را به امکان هایی برای تحقق منظر دمکراتیک بدل سازیم؟
اتووود کلاسیک - خانه ی ویلیام جی. فریک - فرانک لوید رایت
برجِ نظرگاهِ پارک کشاورزی شهریِ نانتانگ از معماران زِد ـ وان تِک؛ شبحی سفید از آینده ی صنعتِ کاشت
کتابخانه اتووود ـ مقیاس دیگری از معماری ـ جونیا ایشیگامی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
شیدا جهاني
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
پارک فناوری اطلاعات
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
-
دانشــــــــــــگاه
:
حافظ شیراز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1390/06/21
تعــــــــداد بازدید
:
4399
محــــدوده سنی
:
26_27
نــــوع کاربـــــری
:
صنعتی
همـــــکاران طرح
:
سمیه نمازی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
30
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
تاکید بر هرمونوتیک مفاهیم در مواجه میان پرداختهای کالبدی پیشین با اکنونیت معماری، ضمن حفظ رویکردی زیبایی شناسانه به واژگان عملکردی پروژه شامل؛ پارک، تکنولوژی و اطلاعات:عوامل ادراکی و غیر ادراکی متعددی در حس زیبایی دخیل اند اغلب آنچه ما آنرا زیبایی می نامیم تنها تاثیرات آن است، احساس لذت یا برانگیختگی! پروژه حاضر کیفیتی جامد از حضوری سیال است که با گرته برداری از پرداختهای تزیینی و نگاه کل گرای معماری گذشته صراحت ارجاع ندارد اما دست کم مدعی است تضادهای هدفمند بکار گرفته شده در این پروژه اعم از پیچیدگی و مرموز بودن در عین سادگی ترکیب ، تفصیل بدنه در شفافیت و کدورت مصالح ،از عواملی است که درک بصری پروژه را سمت به واکاوی معناها میدهد. ساختمان از سه حجم اصلی تشکیل شده .ابتدا مکعب با کاربری لابی طرح ،طبیعت ثانویه ای در ترکیب تکنولوژیکی به بیننده عرضه می کند. بخش اصلی مراکز و دفاتر اداری در حجم هرم گونه متصل به مکعب قرار گرفته که به تدریج در طبقات آخر بعد از طی فضای متعلق به کتابخانه تخصصی الکترونیک راه به وردی گالری هنرهای دیجیتال دارد که در بازوی شمالی طراحی شد. در این حجم آتریم وسط نقش نورگیر برای فضاهای جانبی رادارد. در نهایت بازویی که از نوک هرم به پایین می رسد فضای ارتباطی است که افراد را بوسیله پله برقی به پایین منتقل می کند و این امکان را می دهد که در صورت انتخاب یا از مجموعه خارج شوند و یا وارد حجم سوم شوند این حجم در بر گیرنده آمفی تئاتر اصلی ساختمان ، سالن کنفرانس در مقیاسی محدودتر ، اتاقهای پشتیبانی ، تاسیسات و همچنین نمایشگاهی در پیش فضای آمفی تاتر است نمایشگاه در ۲ سطح طراحی شده که سطح بالاتر از طریق جداره شفاف بکار گرفته شده ارتباط بصری به بیرون دارد. دو حجم متصل به هم از طریق فضایی شفاف با ساختاری منحنی نیز به هم مرتبطند که سهی شد بسیار خلا گونه طراحی شود تا در ترکیببندی کمترین ردپا را داشته باشد .در قسمت شمالی سایت حجم شرکتهای استیجاری طرح شده اند، پوسته سبزی که از زمین کنده شده و فضایی را بوجود آورده نمایشگاه عمومی پروژه است. همچنین پل طرح شده در پرژه بادر گیر شدن در ساختار ایستگاه اتوبوس این اجازه را به بیننده می دهد که در سطحی مرتفع تر به ارزیابی پروژه بپردازد. در قسمتی از این پل فضای گیم و کافی نت عمومی قرار دارد. اساسا سایت پروژه با توجه به دسترسی ها و همجواریها به بخش های خصوصی و عمومی تقسیم بندی شده و سلسه مراتب خاصی را به مخاطب دیکته می کند . ساماندهی فضای شهری در سایت مجموعه حاصل خطوطی است که با گشتالتی ریاضی گونه یک جمع بزرگتر از مجموع اجزا را میسر میکند اما پیچیدگی آن بدون آنکه نشانی از هرج و مرج داشته باشد جریان بصری بیننده را دچار بینششی تسلسلی و تکاملی میکند. لازم به ذکر است موقعیت پروژه در بلوار دکتر شریعتی معالی آباد روبروی مجتمع آفتاب، سایت اِی پی اس واقع شده است
پروژه های دیگر طراح
-
نظـــــــر اعضــــــــا
امین شهامی پور
(
1390/06/21
) :
sسلام خسته نباشید.به شما تبریک می گویم به نظر من شما موفق شدید یک حجم ایده ال برای مجتمع فرهنگی طراحی کنید.دستتان درد نکند.فقط اگر با یک روند طراحی ویژه همراه بود خیلی کار شما را حرفه ای تر جلوه می داد.به شما توصیه می کنم کتابهای"خلاقیت در فرآیند طراحی1-2" را به تالیف علی خیابانیان مروری بکنید.در این کتابها روند طراحی به طور زیادی به فرم هایی از جمله کار شما تاکید می کند.علی الخصوص کتاب 3 که در حال تالیف است.
شیدا جهاني
(
1390/06/21
) :
سلام ..........عذر خواهی می کنم می بایست اصلاح کنم عنوان پروژه پارک فناوری IT هست. مربوط به درس طراحی معماری ۶. در قسمت نوع کاربری عنوان پژوهشی-فرهنگی قید نشده بود. ممنون از همه دوستانی که با من همکاری داشتن . در این پروژه در بحث سازه و تاسیسات هم مطالب مبسوطی گرد آوری شده و همچنین طراحی داخلی پروژه که در این پروفایل ارائه نشده.
امین شهامی پور
(
1390/06/21
) :
ببخشید خانم جهانی شما الان دانشجوی ارشد هستید یا کارشناسی ناپیوسته؟
میلاد پوریافر
(
1390/06/21
) :
سلام 000000000واقعا خسته نباشید .من فکر کردم که پروژه کاربری فرهنگی داره اما الان که خواستم نظر بدم دیدم توو یکی از نظراتتونبه دوست خوبم آقای شهابی گفتین که کاربری فرهنگی نداره و پارک فناوری IT هست.این کار واسه یه پارک خیلی خوبه "اما نمیگم بی نظیره"چون نظرم بر اینه که معماری بی پایانه و دوست دارم همهی دوستام از جمله شما هر روز پیشرفت بیشتریکنند.
شیدا جهاني
(
1390/06/21
) :
ممنون از لطف همگی. قطعا هیچ کاری بی ایراد نیست، تمام این پروژه تلاشی هست برای تمرین خلاقیت ،دست کم در طراحی فرمال. نمی گم این پروژه به لحاظ بحث های روز معماری حرفی برای گفتن داره، اما اونچه می بینید قرائتی تازه و تجسمی شخصی از یک نگاه فردی به موضوعی هست تا بهانه ای باشه برای خط کشیدن.... دست کم من این ادعا رو دارم که این کار هرچه هست کپی نیست. در ضمن من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته بودم و به تازگی فارغ التحصیل شدم.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
(
1390/06/21
) :
سلام. حجم كارتون واقعا جالب و قابل دفاع هست. بين اين حجم حس سر درگمي به من القا شده هر چند در بين ايده هاي طرحتون اين واژه رو نديدم اما در كل من حجم كار رو دوست دارم. موفق باشيد
میلاد پوریافر
(
1390/06/22
) :
با اين كه طرحتون كپي نيست 100% موافقم خانم جهاني.و خوشحالم كه مثل خيلي از ...... به دونبال رد شدن از معماري نيستين حالا به هر وسيله اي كپي يا هرچيز ديگه.
موفق و معمار باشيد.
طیبه کاظمی کرانی
(
1390/06/22
) :
بازم تبریک میگم کارتون عالی بود و مهمتر از اون تسلطی که به موضوع داشتین
فرشاد حاتمی
(
1390/06/23
) :
خيلي خوب
نمره............................5
شیدا جهاني
(
1390/06/23
) :
ممنون طیبه جان! دوست دارم کارم نقد بشه. به دوستات بگو که من منتظرم....
نوشین رکنی
(
1390/07/04
) :
نگاهي مجسمه وار به معماري براي اينگونه موضوعاتي مثل پارك فناوري IT جالب توجه است :)
سایه جباری
(
1390/07/30
) :
سلام کارتون عالی بود. موضوع پایان نامه من هم همین است میتونید کمکم کنید...؟ منتظر جوابتون هستم....
شیدا جهاني
(
1390/08/01
) :
سلام خانم جباری و خانم شادی، حتما. چطور میتونم کمکتون کنم؟...
امیرحسین فیروزی
(
1390/08/22
) :
دست شما درد نکنه خانوم جهانی!کار خوبیه!یه سوال: توی اتود های اولیه اون ماکت رو با گل ساختین؟راستش من از فرم های مشابه شما زیا استفاده میکنم و متریال مناسب برای ساخت مدل یا ماکت همچین فرم هایی پیدا نمیکنم......
شیدا جهاني
(
1390/09/11
) :
بله با گل کار کردم. البته برای ماکت نهایی مصالح دیگری هم تجربه شد که به نوبه خودشون جالب بودند.
احسان قلندری
(
1390/09/12
) :
با سلام.در طراحی بیشترین چیزی که امکان دارد حساس باشد نقطه ی طلایی نام دارد که ارتباط دیگر قسمتها را اسان می کند و مرکزیت را تعریف می کند.در این کار طراح توانسته است این نوع عملکرد را پوشش بده ولی دسترسی ها را کمی مشکل کرده است.در کل کار جالبی ست.با تشکر
مجید معزی
(
1390/09/12
) :
salam\karet khob shode mamnon
علی دادرس
(
1390/12/08
) :
سلام کارتون خیلی عالی شده،موضوع پایان نامه منم همینه خیلی اطلاعات در موردش کمه میشه به منم کمک کنید،مثلا رساله کارتونو واسم میل کنید.ممنون میشم.البته اگه دوست دارید.
خیلی کمکم میکنه این کار شما
[email protected]
خانم mis
(
1391/03/27
) :
بسیار عالی .گلی که کارو باهاش ساختید آمادس؟؟؟چه طور ساختید که ترک نخورده؟؟میشه زاهنمایی کنید
کوروش روشندل
(
1391/03/27
) :
فقط کمی تا اندکی فرم ترسناکه
از دید پرنده چشمگیر و بدیع
اما با دید انسان، این حس با اندکی ترس همراه شده .
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group