ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گالری بی اس ال ؛ معاصر ، روشنایی ، خلاقیت
اتووود کلاسیک ـ پروژه دیوار برلین ـ مورفوسس ـ 1986
شانگهای 2010ـ غرفه هلند؛ خیابان شاد برای زندگی معاصر شهری
نمایشگاه نوسانات دانیل کانوگار؛ نفوذ اجتناب ناپذیر تکنولوژی در زندگی امروز
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
شهرزاد میرصانعی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مرکز تحقیقات متافیزیک
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
آقای مهندس رضا جعفر پور
دانشــــــــــــگاه
:
دانشگاه آاد اسلامی واحد ورامین
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1391/02/02
تعــــــــداد بازدید
:
5140
محــــدوده سنی
:
24_25
نــــوع کاربـــــری
:
آموزشي
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
39
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
لغت متافيزيک از پيشوند «متا» بهمعناي وراء، و کلمـهي «فيزيـک» بهمعنـاي طبيعـت گرفته شده است. منظور از طبيعت، دنيايي است که در حال حاضر، در آن زندگي کرده، آن را احسـاس و ادراک مينماييم. پس متافيزيک بهمعناي وراءالطبيعه، است و شامل بخـشهـايي از جهان بيکران هستي و موجوداتي ميشود، که از حوزهي ادراک حـواس پنجگانهي ظاهري ما خارج است. پایان مسئله زندگی و مرگ، حیات دائم است یعنی این دو مرحله به زندگی جاوید منتهی می شود . آنچه از اول خلقت تا پایان این جهان بوجود آمده و می آید در ماجرای رستاخیز معاد نهفته شده است . در بحث شناخت انسان ،وجود انسان را به دو بخش فیزیک و متافیزیک تقسیم میکند.انسان از خاک بوجود می آید.جسم انسان فیزیک او را و روح و روانش متافیزیک او را تشکیل می دهد. خصوصيات ظاهري و باطني و ويژگيهاي صورت (فیزیک)و سيرت(متافیزیک) هر يک از مخلوقات خداوند قابل تفکر و تعمق است هدف از انتخاب سایت سایت: انتهای اتوبان امام علی (داراباد) 1. در این مکان نیاز به آرامش و سکوت و دوری از هر گونه هیاهوی شهر بیشتر از هر چیز دیگری احساس می شود تفکر و تامل در مورد زندگی روزمره و در نهایت رسیدن به خدا و شناخت او نیاز به یک مکانی عرفانی و آرام دارد . 2. تلهپاتي، هیبنوتیزم ، خواب ، ریلکسیشن، مدی تیشن و...از جمله علومی هستند که در این مرکز آموزش داده می شود در نتیجه برای جوابگویی بهتر دوری از مرکز شهر و خالی کردن ذهن از مشکلات روزمره بهترین راه حل می باشد. 3. قرار گرفتن در بلندی و ارتفاع ،در بالای تپه ای سرسبز حس نزدیکی به خدا را بیشتر تداعی می کند. دسترسی ها: به دلیل آموزشی بودن مرکز و همچنین داشتن گالری بالطبع بازدید کنندگانی را خواهد داشت. در نتیجه قرار گرفتن سایت در انتهای اتوبان اصلی شهر دسترسی به مرکز را آسانتر و به دور از ترافیک شهر کرده است.
پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
هاله عارفی
(
1391/02/02
) :
سلام.خسته نباشید مدل 3 بعدیاتون خیلی جالبه
حدیث کاشی
(
1391/02/02
) :
شهرزاد جون کارت عالی بود.
اسد طیبی فلاح
(
1391/02/03
) :
با سلام طرح خوانایی بود ولی ستون های گرد با این نوع متریال حال و هوای کلاسیک بهش داده که اگه از ستون های مدرن تری (مثلا با مقطع مربع استفاده می کردید ) به نظر من بهتر میشد .
حامد فوادیان
(
1391/02/03
) :
واقعا ایرادی نمیشه ازش گرفت لذت بردم ..
علی رنجی پور
(
1391/03/01
) :
-داور نخستين ماه بزرگترين مسابقه معماري كشور-
موضوع طراحی این پروژه بسیار موضوع هیجانانگیزی است. ایدههایی که برای طرح مرکز تحقیقات متافیزیک به ذهن هر طراحی میرسد با توجه به ویژگیهای مفهوم متافیزیک میتواند طراح را به ناکجاهای بسیاری ببرد، اما خوشبختانه طراح واقعگرایانه برخورد کرده و ایدههای ذهنیاش را کنترل کرده و طرحی را به دست داده که در عین حال که ساده به نظر میرسد، تداعیکننده ایدههایی مثل وهم و هیجان کشف ناشناختهها و... است. یکی دیگر از ویژگیهای این طرح، به زعم بنده خوش نشستن آن بر بستر طراحی است. به گمان بنده، رسیدن به مرتبه سهل و ممتنع، بالاترین درجه موفقیت برای هر هنرمندی با هر گرایشی است و خوشبختانه طراح در این پروژه به تا حدود زیادی به این سهل و ممتنع رسیده است.
تابان قنبری
(
1391/03/08
) :
با سلام و خسته نباشید به شما و استاد راهنمای پروژه...
روند قرارگیری بناروی زمین واقعا بجاست و گویی با بستر و توپوگرافی ها هم زمان خلق شده. مهمترین اصل در خلق یک بنا، همنوایی با اتفاقات پیرامون هست که در این بنا به خوبی دیده می شه...
و اینکه احساس فضاهای درونی به معماری ما(ایران) بیشتر شبیه است تا پروژه های دیگر.
sanaz gharehdashy
(
1391/03/10
) :
سلام علیکم.کارتون بسیار عالی است.مفهوم بسیار عالی .....کاملا احساس میشه که اینجا ایران است.
نکته دوم ببخشید اما شما خانم میر صانعی هستید یا اقای میر صانعی
شهرزاد میرصانعی
(
1391/03/10
) :
سلام.مرسی از نظرتون.اسم من شهرزاد.من خانوم هستم.آقای لطفی اشتباه کردن .
خلیل سیجاوندی
(
1391/03/12
) :
خیلی عالیست متشکرم
ملیحه احدى
(
1391/03/14
) :
با سلام :
در این طرح کاملا مسئله سکوت (که عامل مهمی برای پروژه است) حل شده این ویژگی به کمک انتخاب سایت مناسب و انتخاب مصالح (بتن بروکال)به وجود آمده است .سادگی در نما به آرامش و سکوت خیلی کمک کرده است .
دومین مسئله که طراح موفق به رعایت آن شده ،مسئله عرفان کار است که با قرار دادن مجموعه در ارتفاعات تپه و ایجا ستون های بلند در سایت ،همچنین بازی با نور و تداوم پله ها ...توانسته به این مسئله پاسخ بدهد .
نکته سوم :ایجاد محیط رمز آلود که لازمه کار است در طرح ایجاد شده است .
و در آخر به نظر من استفاده از عنصر آب و استفاده از خطوط کرو در حد تعادل به بهتر نشان دادن اصل موضوع (آرامش و سکوت )کمک میکرد .
اما با این حال کار توانسته به مبانی نظری خود پاسخ دهد .....
باتشکر از خانم شهرزاد صانعی بابت کار عالیشون
لیلا مسعودی
(
1391/03/15
) :
با توجه به موضوع طرح و مفهوم متافیزیک که به مباحث ورای هستی می پردازد طراح توانسته بوسیله نمای ساده و پله های عریضی که انسان را به تفکر وا میدارد و به جایی و گوشه دنجی جهت تامل میکشاند هدایت کند قابل تحسین است و نه تنها مبانی نظری بلکه عملکردی را در طرح پیاده کرده
رویا شمبو
(
1391/03/16
) :
باسلام
سایت انتخاب شده با توپوگرافی که نشان داده شده در تصاویر گویای ایده ی طراح میباشد همین استفاده از شیبها و تپه مانند بودن سایت خود مصداقی بر ادعای طراح است و از جهت دیگر استفاده از اشکال هندسی افلاطونی نیز بر ایده ی متافیزیکی اثر پافشاری کرده. پله کانی بودن سایت تا رسیدن به بنای اصلی بیان دیگری براروج است ودیگر اینکه حجم صلب بتنی استفاده از مصالح صلب و سخت وستونهای حجیم در فضاهای منفی داخلی حجم بی شباهت به آثار یونانی نیست که همگی آرامش و اطمینان و حضور همیشگی روح و ذات هستی را در دنیای مادی متذکر میشود... و در فضاهای داخلی با توجه به بدنه ی سخت طبیعت و معنویت و نور را وارد کرده که همان تعامل همیشگی انسان و طبیعت است.
شهرزاد میرصانعی
(
1391/03/17
) :
سلام به همه دوستان ،خیلی ممنون از نظرات خیلی خوبتون.
سیدرحیم عبدالله زاده
(
1391/10/05
) :
باسلام ، طرح بسیار خوب و دلنشین بیان شده ولی رنگ وبوی کارهای تادائو آندو زیاد درش دیده میشه.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group