معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1682
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
منظر شهری   - 1573
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحي داخلي   - 1145
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه معماری   - 1127
معماری بایومورفیک   - 15
سازه های شهری   - 1045
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1039
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1011
پداگوژی انتقادی   - 14
مرزهای معماری   - 1001
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 907
فرهنگ نفت   - 13
المان شهری   - 858
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
نظریه شهری   - 825
طراحی جزییات   - 11
معماری و سیاست   - 795
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری مدرن   - 747
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری پایدار   - 714
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
کلان سازه   - 713
بی ینال ونیز   - 10
روح مکان   - 641
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 632
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری منظر   - 602
معماری و غذا   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 594
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
آرمان شهرگرایی   - 578
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
طراحی صنعتی   - 569
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 547
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 545
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 543
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 536
معماری تخت جمشید   - 8
معماری شمایل گون   - 525
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماریِ توسعه   - 489
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
باز زنده سازی   - 484
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 435
تز 1400   - 8
معماری یادمانی   - 389
معماری و جنگ   - 7
طراحی نئولیبرال   - 382
معماری آمریکای جنوبی   - 7
معماری سبز   - 378
اینستالیشن های شهری   - 7
تغییرات اقلیمی   - 363
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 350
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 348
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 324
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 311
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 308
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری محلی   - 303
منبع شناسی اتووود   - 7
محوطه سازی   - 294
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری تجربی   - 275
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 275
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 264
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 253
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 243
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 237
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 236
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 224
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 212
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 207
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و فاجعه   - 192
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن روستایی   - 176
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری ژاپن   - 169
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 167
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری و رسانه   - 165
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 161
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 161
فمینیسم   - 6
معماری ایران   - 157
ده پرسش از دو معمار   - 6
بلندمرتبه ها   - 136
معماری استرالیا   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
اکنی استودیو   - 5
ویرانه ها   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری چین   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری کوچک مقیاس   - 88
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 83
بلوپرینت   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 78
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری جنگلی   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری پراجکتیو   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری اروپا   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 4
معماری دیجیتال   - 66
معماری و انسان شناسی   - 4
مدارس معماری   - 64
معماری و دشت   - 3
پداگوژی   - 59
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری آسیا   - 59
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و نقاشی   - 57
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
بحران آب   - 57
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
زاغه نشینی   - 55
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
طراحی مُد   - 54
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و روانشناسی   - 53
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
آنتروپوسین   - 52
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و ادبیات   - 48
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
باهاوس   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و رنگ   - 37
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
جنتریفیکیشن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سایبورگ   - 2
معماری و آب   - 33
سایبرفمینیسم   - 2
معماری مجازی   - 30
مدرنیسم هیپی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
معماری و آسمان   - 2
پاویون های سرپنتین   - 27
معماری مدارس   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
متاورس   - 1
معماری آمریکا   - 22
معماری آفریقا   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پساصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نمایش های مد پرادا   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سایبرنتیک   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و سلامت   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و کوه   - 17

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 19
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلفرد هیچکاک   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 18
آنتونیو نگری   - 6
سوپراستودیو   - 9
آنسامبل استودیو   - 2
سورِ فِهْن   - 6
آنیش کاپور   - 8
سوزان سانتاگ   - 10
آی وِی وِی   - 34
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیگرو بان   - 34
اتوره سوتساس   - 8
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد برتینسکی   - 1
فرانک گهری   - 50
ادوارد سعید   - 17
فرانک لوید رایت   - 45
ادوارد سوجا   - 10
فرای اوتو   - 10
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فردا کولاتان   - 2
ادولف لوس   - 9
فردریک جیمسون   - 4
ارو سارینن   - 29
فرشید موسوی   - 3
اریک اوون موس   - 14
فمیهیکو ماکی   - 4
اریک هابسبام   - 2
فیلیپ جنسن   - 7
استن آلن   - 4
گابریل کوکو شنل   - 2
استیون هال   - 32
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گرگ لین   - 7
اسنوهتا   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
لئوپلد بانچینی   - 2
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 24
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 6
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 119
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 19

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -873
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -471
هتل   -83
فرهنگی   -368
ورزشی   -68
پاویون   -302
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -268
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -249
ویلا   -27
تفریحی   -188
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -155
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -112
تجاری   -2
معماری مذهبی   -108
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
تراشه های کانسپچوال ـ صحرای سرخ؛ مایکل آنجلو آنتونیونی و پیشگویی وضعیت نرمال تازه
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1396/10/01
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 8317

صحرای سرخ به عنوان اولین فیلم رنگی مایکل آنجلو آنتونیونی عملا گفت و گوی غریبی است میان رنگ های درخشان و روشن با طیف وسیعی از خاکستری صنعتی، آنتونیونی مجدانه و آگاهانه دست به تولید ماتریالیسم سیاهی می زند که در تمام طول فیلم بسط می یابد تا به تثیبت محیطی بیانجامد که با پارانویای قابل تعمیم شخصیت اصلی فیلم با بازی مونیکا ویتی در تعامل عمیق قرار گیرد، در حقیقت آنتونیونی تصاویر محیطی خود را با شبه بی نهایتی از میکروْذراتی پر می کند که تحت تاثیر کنش های انسانی قرار گرفته اند و البته اکنون انسان را شکل می دهند. محیط مصنوع در این فیلم ـ کارخانه ها و مجموعه های مسکونی مدرن ـ جز آشکاری از این برخورد تعاملی و به موازات تخریبی بدن انسان و فضاهای صنعتی است.
منظر در فیلم صحرای سرخ به عنوان عنصر اساسی داستان نقش ایفا می کند، معنای منظر در این فیلم را می توان در بستر مناسبات اجتماعیْ هنری دهه 60 بررسی کرد، تعامل انسان و محیط نقطه آغازی است بر تفکر عمیق تر برای انسان ماندن در شرایطی که ماده فاسد شده به مثابه یک پدیده ی بسط یابنده در حال فتح منظر است و البته بدن مونیکا ویتی در قالب بدنی که هیچگاه نمی تواند جذب محیط گردد به عنوان اخرین عنصر فاسد نشده منظر تلاش می کند ناهمگون باقی بماند. 
فیلم که در زمان خود به عنوان فیلمی متاثر از عکس های هیلا و برند بچر از سازه های صنعتی اروپا در نظر امد و به گمان بسیاری تاثیری عمیق بر عکس های ادوارد بُرتونسکی از فضاهای بزرگ مقیاس صنعتی گذاشت، به نوعی پیش بینی منظر صنعتی امروز اروپا نیز بود، فیلم آوایی پنهان از آینده متروک اروپای صنعتی و خالی شدن محوطه های صنعتی و حرکت به سوی جامعه خدماتی با شیب تند را در خود حبس کرده بود.
برخی از تصاویر پی امده مراجعه ای تازه اند به جایی که فیلم در ان ساخته شد، مراجعه ای که از قبل فهم آن، چرایی و چگونگی اروپای معاصر آشکار می شود؛ تالاب آرام بین شهر راونا و دریای آدریاتیک، شاهد تغییرات عمده ای بوده است؛ یک پتروشیمی بزرگ و گسترش بندر، با گذشت زمان به منظری جذاب ولی بی نهایت غریبه منتهی شده است، منظری که حالا کاملا تحت تاثیر ماتریالیسم سیاه بسط یافته از دل ماده فاسد شده قالبی دیستوپیایی به خود گرفته است و به حذف انسان انجامیده. 
جاده های بی پایان که به وسیله دیوارهای غیر قابل نفوذ و سازه های اسرار آمیز صنعتی پشت دیوار محاط شده اند و سر و صدای مزمنی که از پشت دیوارها بیرون می اید، خاطره فیلم را برای ما زنده می کنند، انتظار داریم ناگهان مونیکا ویتی را ببینیم، در کت سبز خود که هاج و واج به اطراف می نگرد و سرگردان از سویی به سوی دیگر می رود. اما این اتفاق فقط بخشی از تاریخ خیالی این منظر است، انقلاب به گذشته تبعید شده است و تمام واگراها ارام آرام در گذر اروپا به سوی متوسط سازیِ تعمیمی جذب این وضعیت نرمال تازه new normal شده اند. در ناکجا آبادی که قرار بود روزی یوتوپیا باشد، مخروبه هایی برانگیزاننده در سکوت به نظاره زمان حال نشسته اند.   

صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. محوطه های صنعتی 


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. محوطه های صنعتی 


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. محوطه های صنعتی 


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. محوطه های صنعتی 


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. محوطه های صنعتی 


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. نماهای داخلی


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. نماهای داخلی


صحرای سرخ . مایکل آنجلو آنتونیونی. نماهای داخلی


منطقه ای که فیلم در ان ساخته شد. وضع موجود


منطقه ای که فیلم در ان ساخته شد. وضع موجود




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
زهرا خلیفه ( 1396/10/03 ) :
رشد فضاهای صنعتی در داخل شهر ها،ساختار شهر ها و حیات اجتماعی شهر هارا عمیقا دگرگون کرد و باعث ظهور شهر صنعتی شد و فرآیند اقتصاد شهری را حاکم شد.
کاربري هاي صنعتي (کارخانـه اي، کارگاهي و مانند آن) در سطح شهر پراکنده اند. در برخي از محدوده ها، اين اراضي به صورت کارگاه هاي منفرد و جدا از هم شکل گرفته و در بعضي محدوده هاي شهر نيز به سبب تعدد و تراکم اين کاربري ها، پهنه هاي صنعتي شهر پديد آمده است. مداخله در محدوده هاي صنعتي شهر، به منظور پالايش و خارج نمودن صنايع غيرمجاز و ساماندهي صنايع مجاز است. ساختار محدوده هاي صنعتي شهر، متشکل از سه الگوي استقرار است که عبارتند از:
- کانون (نقطه) صنعتي: مراکز صنعتي منفرد که در سطح شهر پراکنده اند؛
- محور صنعتي: استقرار خطي تعدادي واحد کارخانه اي و کارگاهي در برخي از محدوده ها موجب شکل گيري محور صنعتي شده که عمدتاً بر برخي محورهاي ورودي شهر منطبق است؛
- پهنه صنعتي: تراکم بالاي واحدهاي صنعتي در يک محدوده، سبب شکل گيري پهنه صنعتي شده است.
سهيلا افشار سرشت ( 1396/10/08 ) :
در شهرها نقش صنایع به صورت دیگري نمود پیدا
کرده است. به گونهاي که در بسیاري از شهرهاي بزرگ، صاحبان صنایع براي نیل به کارایی و سود بیشتر، در کنار مراکز کاري خود به احداث شهركهاي مسکونی همراه با فضاهاي جنبی تجاري، ارتباطی و مانند آن دستزدند که البته به سبب هزینهها، تأسیسات و سرویسها در حداقل بودند. حفظ منافع مالکان سبب
شکلگیري »شهرسازي کاربردي شده است.اين امر باعث شلوغي ازدحام و بي نظمي هاي بسياري نيز شده است.و از انجا كه معمولا همه بيشتر به فكر منفعت خويش اند وجه زيبا سازي شهر از بين رفته است...
سهيلا افشار سرشت ( 1396/10/08 ) :
در شهرها نقش صنایع به صورت دیگري نمود پیدا
کرده است. به گونهاي که در بسیاري از شهرهاي بزرگ، صاحبان صنایع براي نیل به کارایی و سود بیشتر، در کنار مراکز کاري خود به احداث شهركهاي مسکونی همراه با فضاهاي جنبی تجاري، ارتباطی و مانند آن دستزدند که البته به سبب هزینهها، تأسیسات و سرویسها در حداقل بودند. حفظ منافع مالکان سبب
شکلگیري »شهرسازي کاربردي شده است.اين امر باعث شلوغي ازدحام و بي نظمي هاي بسياري نيز شده است.و از انجا كه معمولا همه بيشتر به فكر منفعت خويش اند وجه زيبا سازي شهر از بين رفته است...
پریسا زارع ( 1396/10/08 ) :
ضای شهری ترکیبی ست از روابط اجتماعی در کالبدی از شهر که در بستری معنایی، پاسخگوی نیازهای شهروندان یک شهر است.
این محیط ،مکانی است برای جریان یافتن زندگی اجتماعی افراد و بسترساز تعامالت اجتماعی شهروندان یک شهر است. اما آنچه هم
اکنون در شهرها قابل مشاهده است دیگر هیچ شباهتی به معنای واقعی فضای شهری ندارد و رفته رفته از بعد معنایی و اجتماعی آن
کاسته شده و تنها کالبد از آن باقی مانده است. با توجه به اثرات مهم فضای شهری بر زندگی و رفتار شهروندان و با در نظر گرفتن
محتوای اصلی این فضاها که روابط و تعامالت اجتماعی بین شهروندان است
پریسا زارع ( 1396/10/08 ) :
و رشد فضاهای صنعتی در درون شهر ساختار درونی شهر و حیات اجتماعی شهر هارا عمیقا دگرگون کرد و باعث ظهور شهر صنعتی شد و فرآیند اقتصاد شهری را حاکم شد.
محمد نصیری نژاد ( 1396/10/09 ) :
اراضی بلاتکلیف وفضاهای گمشده در میان بافت شهری علاوه بر بر هم زدن هارمونی ونظم محیط سبب ایجاد ناامنی وآلودگی زیست محیطی برای شهروندان شده است. با برنامه ریزی مناسب برای این فضاهاعلاوه بر ارتقاء کیفیت منظر شهری وکاهش اثرات منفی بر پیرامونشان می توان به عنوان منابع بالقوه جهت رفع نیاز ها واجرای طرح های توسعه شهری در بافت های میانی ومتراکم

شهرهای بزرگ از آنها استفاده کرد. ازجمله دلایل ایجاد این فضاها تاکید بر جنبش نوگرایی و قرارگیری ساختمانها به صورت آزادانه در فضا است که سبب پراکندگی و کشیده شدن توسعه به حاشیه شهرها می شود.در کشورهای جهان سوم و حتی کشورهای صنعتی مردم در میان فضاهای از هم گسسته زندگی می کنند فضاهایی که ممکـن نیست شکل و محتوا در پیوندی هماهنگ ، پیکری یگانه بسازند.میان مسکن یعنی فضاهای بنا شـده و فضـاهای ذهنـی و نیـز اقلیم، همسانی های ناگریزی وجود دارد به طوریکه نمی توان یکی را بدون دست بردن در دیگـری تغییـر داد.امـروزه معمـاری شهرها و حومه های آنها مبتنی بر فضاهایی ویران و بی محتوا با والاترین استعدادهای بشری ؛ فضـاهایی کـه در گسـترش بـی پایان و رشد سریع و بی پایان دارند، است. که سبب هجوم زشتی ها به فضای شهری شده است؛ژان-پل وله می گویـد:”زشـتی توهم نیست یک تجاوز واقعی است.”فرآیند توسعه شهری، تحت تاثیر دگرگونی های دوران نوگرایی، به ساختمان ها بـه ماننـد اشیای منزوی درون یک منظر طبیعی می نگرد، نه همچون بخشی از یک بافت بزرگتر شامل خیابان ها، میدان هـا و فضـاهای زنده. در چنین شرایطی تصحیح اثرات منفی پراکندگی های نامعقول ضرورتی اجتناب ناپذیر است لیکن راه حـل هـای انـدکی برای مقابله با اثرات منفی این پدیده پیشنهاد شده استو در این راستا راهبرد”رشد هوشمند” برای حذف فضاهای گمشده مورد

توجه قرار گرفته است.
هستی فضلی ( 1396/10/11 ) :

مدرنیسم همچون همه جای دیگر در قالب پلان آزاد و نه رامپلان به جمهوری چک رسید. کارکردگرایی ای که توسط لوکوربوزیه و مدرسه باوهاس تبلیغ و حمایت می شد، هم با شبح ایدئولوژیک برآمده از خدایان مارکسیست رادیکالی همچون کارل تایگه و گروهش؛ دِوِستیل که کارکردگرایی را به مثابه ابزار اشتراکی کردن collectivization تمجید می کردند ممزوج گردید و هم با خواسته های سرامدان صنایع و مجموعه های مالی شهر که خواهان ساخت ویلاهای خصوصی بر فراز تپه های اطراف پراگ بودند عجین شد. معمارانی همچون اِوْزِن لینهارت، لادیسلاو زَک و یارومیر کیرچار تا دهه 1930 مدام مشغول بازتولید طرح های پیوریستی برای ستاره های سینما، سیاستمداران، پزشکان و مهندسین بودند. کارکردگرایی بازتاب خوشبینانه ای از دولت جدید چک بود، حتی مجموعه های مسکونی ای همچون بابا که ساختش در 1928 اغاز شد و هالیوود پراگ یا همان باراندوف استودیوز که در همان زمان ساختش اغاز گردید، به وضوح نشان می داد که اکثریت مردم در جمهوری چک چه حسی از آینده را می طلبند.
پذیرش ویلا مولر در چنین بستری و از ان مهمتر جلب توجه ویلا و احترامی که برایش قائل اند از عجایب روزگار است. شاید یکی از توضیحات؛ فهم ساده قواعد کارکردگرایی و امکان بازْتوزیع ساده تر ان در مواجهه با ظرفت های ذاتی رامپلان ادلف لوس باشد. خانه هایی که ادلف لوس طراحی می کرد گران، اغواگر، به شدت درگیر شخصیتی که قرار بود در خانه زندگی کند و بی نهایت پیچیده بود، کیفیت هایی که نمی توانست به سرعت بسط پیدا کند، اما می توانست آرام آرام در میان جمع رسوب کند و برای خودش وقاری رقم زند. خانه های لوس هیچ نوع برنامه سیاسی خاصی را تبیلغ نمی کردند و هیچ ابزار انقلابی ای در حوزه ساخت و ساز و تولید مسکن را ارتقا نمی دادند، حتی خوشْ عکس هم نیستند و حتی ترسیم های تاثیرگذاری هم نمی توان از ان ها رسم کرد.
با این حال خانه ای که لوس طراحی کرده است،

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

نگاهی به درون دیتاسنترهای گوگل
پرينتر سه بعدي ضد جاذبه ؛ خلاقيتي نوين در توليد و ساخت فوري
فناوریهایی برای بازیافت آب مصرف شده در صنایع شیمیایی
سازه منحصر بفرد Or2 ؛ واكنش متقابل نور و سازه در مقياس معماري
اتووود کلاسیک ـ مرکز فنی جنرال موتورز ـ ارو سارینن
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group