ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
فرانک گری، آنگونه که تاکنون دیده نشده است ـ بخش پنجم
تفکر انتقادی و هیولای ایدئولوژی یا چگونه به صورت بندی تازه ای از پرسش ها برسیم
آلبر کامو و کلمههای محبوبش
قطار مروج زندگیِ جمعی؛ اتومبیل نمادِ زندگی انفرادی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
امیررضا اسماعیلی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
هایپر مارکت
عنـــــــوان درس
:
طراحی معماری 1
نـــــام استــــــاد
:
فلاح نژاد
دانشــــــــــــگاه
:
دانشگاه تبریز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1391/06/09
تعــــــــداد بازدید
:
4894
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
تجاري
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
25
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
هدف طراحی کاملا مشخص بود؛ طراحی یک هایپرمارکت در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با سطح اشغال 50% در محله دادگستری ائل گلی تبریز. این محله فاقد یک مرکز تجمع و مجتمعی تجاری بود که پاسخگوی نیازهای ساکنین رو به افزایش آن باشد. پاسخگویی به طراحی بر اساس یک رویکرد کاملا برنامه محور صورت گرفت و سعی شد تا فرآیند طراحی به عنوان راهکاری جهت رسیدن به فرم و پاسخگویی به عملکردها مد نظر قرار بگیرد. استفاده از توپوگرافی زمین و اختلاف حدودا 3 متری میان بخش غربی و شرقی آن در کنار در نظر گرفتن دسترسی ها ، پرسپکتیوها و اولویت های تجاری اصلی ترین دغدغه هایی بودند که طراحی بر اساس آن ها شکل گرفت. در فضای داخلی سعی شد تا الگوی رایج طبقات شکسته شود و با جابه جایی طبقات و ایجاد تنوع در فرم آن ها علاوه بر دادن پرسپکتیوهای بهتر و جذاب تر، نمود جذاب تری نیز در نمای بیرونی استخراج شود. به همین دلیل طبقات با حرکت هایی به سمت خارج حجم فضای ووید وسیعتری را ایجاد میکنند که در عین حال به مسیرهای حرکتی نیز تاکید میکند.
پروژه های دیگر طراح
مسابقه ی طراحی کیوسک گردشگری لافت
مسابقه ی ورودی محور مشهد-نیشابور
مسابقه ی طراحی میدان دانشگاه اهواز
مرکز فرهنگی ائل گلی
نظـــــــر اعضــــــــا
هاله ناصری
(
1391/06/09
) :
سلام حجم در حین سادگی خیلی زیباست.ولی سایت خیلی ساده است. با آرزوی موفقیت
بهمن باقری
(
1391/06/10
) :
فکر نکنم بیشتر از 15 گرفته باشی!!! همین طور نیست امیررضا؟!!!
امیررضا اسماعیلی
(
1391/06/10
) :
ممنون خانم ناصری راستش فضای سایت محدود بود و ترجیح دادم بیشتر به یه فضای باز و تجمع تبدیلش کنم ...
آقای باقری هنوز نمره ها داده نشده و شما هم بهتره به جای این قضاوت های عجولانه اگر چیزی در چنته دارید بیارید تا در حضور دوستان مطرح بشه و استفاده ببریم. در ضمن خوشحالیم میشیم با تعدادی از پروژه هاتون آشنا بشیم؛ البته اگه بالای 15 گرفتن !!
امیررضا اسماعیلی
(
1391/06/10
) :
ممنون خانم ناصری راستش فضای سایت محدود بود و ترجیح دادم بیشتر به یه فضای باز و تجمع تبدیلش کنم ...
آقای باقری هنوز نمره ها داده نشده و شما هم بهتره به جای این قضاوت های عجولانه اگر چیزی در چنته دارید بیارید تا در حضور دوستان مطرح بشه و استفاده ببریم. در ضمن خوشحالیم میشیم با تعدادی از پروژه هاتون آشنا بشیم؛ البته اگه بالای 15 گرفتن !!
بهمن باقری
(
1391/06/10
) :
اشتباهتون همینجاست دیگه آقای اسماعیلی؛ چه بسا شما اصلاً نمره قبولی نگیرین بایت این پروژه ! پس لزومی نداره که یه پروژه ضعیف اینجا نمایش داده شه! این پروژه های ضعیف هم سطح سایت اتوود رو پایین میاره، هم سطح علمی خودتونو تحت شعاع خودش قرار میده، هم اینکه تاثیر منفی روی اونایی میذاره که تازه وارد عرصه معماری شدن! بهتر این بود که مدتی صبر می نمودید تا نمره تان مشخص می شد، بعداَ میذاشتین اینجا! این کار خودش چندتا فایده داشت؛ هم اینکه سطح علمی تون مشخص می شد، هم اینکه ما بهتر می تونستیم بابت پروژه تون نظر بدیم.
امیررضا اسماعیلی
(
1391/06/10
) :
آقای باقری شما مسئول گزینش نیستید که منتظر سطح علمی بنده باشید بهتره اگر به اصول انتقاد صحیح آشنایی دارید اون چیزی رو که میبینید نقد کنید و هیچ رابطه ای بین نمره پروژه و کیفیت اون وجود نداره ... فکر میکنم شما جزو اون دسته ای باشید که صرفا با رابطه با استاد نمره های بالا میگیره و از این بابت به خودش مغروره ...
امیررضا اسماعیلی
(
1391/06/10
) :
خیلی ممنون آقای مودی ؛ میشه در مورد این که حجم با عملکرد متناسب نیست توضیح بیشتری بدید ؛ یعنی از چه بابت علمکرد پاسخ داده نشده ؟
متین مصباحی
(
1391/06/10
) :
خسته نباشید آقای اسماعیلی.حجمتون ساده است ولی گاهی اوقات خیلی چیزا در همین سادگی معنا پیدا میکنه.با نظر آقای مودی موافقم شاید با توجه به عملکرد مجموعه این فضا پاسخ گو نباشه ولی در کل خوبه .موفق و پیروز باشید.
احمد حیدری
(
1391/06/10
) :
با سلام
کار در حالی که ساده است ولی خوب تناسب داره .زیبایی در چند عامل خلاصه میشه که یکی از آنها توازن هست که در کار دیده شده.ای کاش که ارتباط بیشتری با بیرون داشت منظورم اینه که حجم کاملا صلب هست و بهتر بود که قسمتهای بیشتری از فرم شیشه ای باشه تا شفافیت در کار هم نشان داده بشه
امیررضا اسماعیلی
(
1391/06/14
) :
ممنون آقای مصباحی؛ البته من هنوز متوجه نشدم از چه لحاظ به عملکرد پاسخگو نیست از لحاظ فرم یا مساحت ؟ اگه ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید ؛ ممنون .
متین مصباحی
(
1391/06/15
) :
آقای اسماعیلی من خانم مصباحی هستم متین اسم مشترک دختر و پسره .به نظر من از لحاظ فرم پاسخ گو نیست هر مجموعه ای یه حسی به آدم میده و میشه گفت که چه کاربری داره .شاید برای یه مجموعه تجاری یک مقداری حرکت و پویایی بیشتری نیاز باشه این به این معنا نیست که حتما باید حرکت رو با منحنی یا شکل خاصی نشون داد بلکه با تغییر ارتفاع و حرکت در افق و ... شاید بهتر بشه این پویایی رو به نمایش گذاشت امیدوارم تونسته باشم منظورم رو به خوبی ابلاغ کنم. ولی در کل حجمتون همون طور که گفتم در عین سادگی جذابه البته تمام این ها نظر منه شاید از نظر بقیه کاملا رد بشه.
راضیه پورعبدالله
(
1391/06/26
) :
حجمتون خیلی یکدست شده.فکر میکنم به هایپرمارکت نمیخوره.ولی درکل خوب بود.موفق باشین
شرکت طرح و ساخت خط نو
(
1391/07/06
) :
کارت خوبه.ولی یه کم زیادی تحت تاثیر کار زاحا طراحی کردی!!!
علی هاشمی
(
1391/07/14
) :
تابلو یاد کار زاحا حدید افتادم
طرلان زرنشانی اصل
(
1391/07/28
) :
سلام واسه پروژه طرح 1 عالی کار شده مخصوصا فضاهای داخلی موفق باشید
امیررضا اسماعیلی
(
1391/08/05
) :
خیلی عذر میخوام خانم مصباحی بابت این اشتباه ... متوجه منظورتون شدم و تاحدی قبول دارم که فرم خارجی طرح اون قدرها انرژی و تحرکی رو که از چنین فضاهایی انتظار میره نداره ولی در فضای داخل ( همونطور که در دیاگرام ها نشون دادم ) سعی کردم تا حد امکان با تغییر ارتفاع های طبقات؛ درآوردن اون ها از فرم متداول و لغزششون بر روی هم؛ تحرک رو وارد فضا کنم. به خصوص در فرم منحنی اطراف وید مرکزی که حداقل خودم فکر نمیکنم کار صلب و یکدستی از آب در اومده باشه .... باز هم متشکرم
امیررضا اسماعیلی
(
1391/08/05
) :
خیلی عذر میخوام خانم مصباحی بابت این اشتباه ... متوجه منظورتون شدم و تاحدی قبول دارم که فرم خارجی طرح اون قدرها انرژی و تحرکی رو که از چنین فضاهایی انتظار میره نداره ولی در فضای داخل ( همونطور که در دیاگرام ها نشون دادم ) سعی کردم تا حد امکان با تغییر ارتفاع های طبقات؛ درآوردن اون ها از فرم متداول و لغزششون بر روی هم؛ تحرک رو وارد فضا کنم. به خصوص در فرم منحنی اطراف وید مرکزی که حداقل خودم فکر نمیکنم کار صلب و یکدستی از آب در اومده باشه .... باز هم متشکرم
متین مصباحی
(
1391/08/05
) :
خواهش میکنم.مرسی از اینکه پاسخ دادید .بله منظور من فرم خارجی بنا بود.سر بلند باشید با آرزوی موفیت در سایر پروزه هاتون.
امیررضا اسماعیلی
(
1391/08/12
) :
ممنون خانم پورعبدالله بابت نظرتون ... آقای هاشمی و شرکت طرح و ساخت خط نو؛ به نظر من شبیه دونستن این کار به کارهای زاحا حدید کمی دور از انصافه ... کارهای زاحا حدید چه در دوره دکانستراکشن، چه در دوره فولدینگ و چه در دوره پارامتریک ( حال حاضر ) بر اساس یک فلسفه و روش کاملا متفاوت از این پروژه شکل میگیره. در کارهای زاحا حدید اولویت در توجه به فرم و پی گرفتن ساختارهاییه که ارتباط و اعتنای چندانی به عملکرد ندارن ( یا حداقل اون رو در اولویت قرار نمیدن ) ، ضمن این که در کارهای حدید به خصوص آثار متاخرترش کمتر میشه سراغی از مینیمالیسم و سطوح خالص گرفت ... علی ای حال حتی از لحاظ فرمی هم واقعا شباهتی بین این کار و کارهای حدید نمیبینم! این کار به شدت عملکردی و در وهله بعد " حجمی " و " خلوص گرایانه " است ...
سحر ف
(
1391/10/19
) :
کارتون ساده و خوب شده بود!
بهمن باقری
(
1391/10/19
) :
"be manaye vaghe'iiye kalame "GHUTI KEBRIT
سجاد امیرابادی
(
1392/08/01
) :
سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
پوریا درویشی علمداری
(
1393/01/16
) :
به این میگن یه کار فوق العاده.هم داخلی ومخصوصا هم خارجی ترکوندی.واسه طرح 1 که واقعا عالیه.
امیررضا اسماعیلی
(
1393/04/22
) :
ممنون آقای درویشی
محمد رضا عارفیان
(
1393/08/15
) :
سلام.خسته نباشید.شدید شبیه موزه هنرهای معاصر سین سیناتی.کار زاحا حدید شده.خسته نباشید
آرمین فکور
(
1393/10/17
) :
سلام زاها حدید
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group