ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ژاک رانسیر و کارخانه آاِگ از پیتر برنس؛ معبدی برای کارگران و ظهور الگوهای جدید زیستِ [انقلابی]
برنده نخست مسابقه گورستان عمودی در مرکز شهر مکزیکوسیتی ـ هرمنوتیک مرگ؛ یک پرداخت رو زمینی
تراشه های کانسپچوال ـ بیارکه اینگلس و معرفت شناسی معماری
اریک اوون موس و برج هنر؛ پردازش ماشین نمایش شهری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
عابد ستاری
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه فرش کرمان
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : آقای مهندس رضوی تمدن
    دانشــــــــــــگاه : غیر انتفاعی عرفان کرمان
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1392/02/23
    تعــــــــداد بازدید : 7054
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : با توجه به این که مجموعه فرهنگی که بر اساس موزه بود موضوع طرح ما انتخاب شد .من فرهنگ کرمانو مورد مطالعه قرار دادم که شامل آثار تاریخی،صنایع دستی،رقص،موسیقی و...می شد.من فرش کرمان که یکی از صنایع دستی مهم کرمان هست و تقریبا به فراموشی سپرده شده بود را انتخاب کردمو با مطالعه ی فرش کرمان دریافتم که قالی ایران روح حقیقی این کشور را مجسم میسازد و آیینه تمام نمای افکار و احساسات مردمی است و انعکاس همین احساسات و افکار در قالی سبب شده است که قالی ایران با نقوش و طرحهای بی مانند خود شهرت عالمگیری بدست آورد و جذابیت قالی طرح های بدیع و رنگهای زیبای آن است.شهرت فرش کرمان بیش از هر چیز مربوط به در هم آمیختن موفقیت آمیز رنگ و طرح است به همین دلیل بینهایت پدیده های نقش و رنگ در آن یافت.صورتگر فرش طراحی به عنوان حرفه ای جدی در جامعه مطرح میسازد و با ترسیم خطوط،سطوح،اشکال زیبا و رنگهای دلپذیر بر نقشه قالی برای دل خویش و افراد جامعه اش قلم میزند.قال ی کرمان از رنگارنگ ترین قالی های ایرانی است که در آن بیش از 20 رنگ با همنشینی چشم نوازی به کار میرود.وجود نوعی عدم تقارن در طرح و رنگ نیز موجب شده که باغ و بوستان گلستان یا بهارستانی که در پهنه فرش شده ملموس تر باشد و در عین استفاده در طرح ها و نقوش استلیزه شده و انتزاعی،احساس گردش در یک بهشت دنیایی به بیننده القا شود.شاید به دلیل کمبود آب در منطقه کویری کرمان،رویای باغ های سبز و پر گل به صورت آرزوی جاودان در ذهن بافندگان این ناحیه زنده نگه داشته است و من فردوس ایرانی و شکل 4باغ را در طرحم مورد استفاده قرار دادم.باغ ایرانی پدیده ای فرهنگی،تاریخی،کالبدی در سرزمین ایران است ومعمولا به صورت محدوده ای محصور که در آن گیاه،آب و ابنیه در نظام معماری مشخصی با هم تلفیق میشوند و محیطی مطلوب،ایمن و آسوده برای انسان بوجود می آورد ساخته میشود.3رویکرد بازخوانی و باز اندیشی باغ ایرانی که استقلال شناسنده باغ و این همانی شناسنده و باغ و تاثیر متقابل شناسنده و باغ را مورد مطالعه قرار دادم.با این وجود فرمی از فرش که تا شده و داره باز میشه فلسفه این باز شدن این است که میخواهیم صنعت فرش احیا کنیم و همچنین شکل 4باغ ایرانی را در پلان مجموعه فرهنگی استفاده کردمکه ساختار 4باغ را شکستم یعنی دسترسی های مستقیم را شکستم بدینوسیله میخواستم حس کنجکاوی به بازدید کننده وارد بشه تا جایی که پله ها نیز از این شکست پیروی کردند و در 4طرف بنا 4 باغ را میبینیم که به شکل نامنظم دارای عناصر باغ ایرانی به صورت محصر دارا میباشند و دارا یکاربری خاص خود میباشند.در فرم نیز به نورگیریها و حتی 4باغ ایرانی احترام قائل شده..........امیدوارم همینجور که من در طول ترم از این کار لذت بردم شما هم برای مدتی حتی نه چندان کم لذت ببرید و همچنین انرژی بگیرید.....

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مسعود رصاف ( 1392/02/24 ) : از چی کانسپت گرفتین ؟ به نظرم فرش کرمان که با اصالت پیوند خورده باید طرح موزش هم همان قدر با اصالت و قوی باشه
عابد ستاری ( 1392/02/30 ) : با سلام خدمت شما دوست عزیز
اگر ایده های طراحیو مطالعه کرده باشید متوجه میشد که کانسپت و روند طراحی کاملا بر اساس مطالعات صورت گرفته.
بله از هر عنصری از قالی کرمان میشه ایده گرفت حرف شما درسته شاید قویتر هم میتونست باشه ولی خب من در ابتدا فرم قالیو مد نظرم قرارم و میخواستم فرمی از قالی که جمع شده و داره باز میشه به نمایش بزارم و پشت این کار فکر بوده و دلیلم و یا فلسفم این بوده که قالی جمع شده رو با باز شدنش احیا کنم و با فرمم قالی کرمانو یادآوری کنم چون که مردم کرمان از دیرباز تو هر کدوم از خونه هاشون یک دار قالی داشتند ولی امروزه سرگرم زندگی صنعتی خود شدند و نظرم بر این بود که هر کسی با دیدن این فرم به صورت ناخودآگاه قالی رو در ذهنش تصور کنه و همچنین خواستم فرمی مطابق با اقلیم شهرم طراحی کنم........
بافندگان کرمانی به دلیل اینکه در منطقه ای کویری زندگی میکردن همیشه رویای باغ و بوستان در سر میپروروندن و معمولا در گوشه ای از خونه هاشون بر پهنه ی فرش با دستان خود باغ و بوستان میساختن...خب من باغ ایرانیو مورد مطالعه قرار دادم و برای این چندین بار به باغ شازده رفتم البته با دیدی متفاوت با گذشته و می خواستم باغ ایرانیو بیارم توی پلانم و البته فرمم.4باغ که یکی از اشکال باغ ایرانی هست را انتخاب کردم و محورهای مستقیم اونو شکستم و پلانم بر این اساس شکل گرفت....
ببخشید من اسکیسامو تو سایت نگذاشتم و شاید برای شما روند طراحی ملموس نبود و امیدوارم توضیحاتم قانع کننده باشه...


مسعود رصاف ( 1392/03/01 ) : بت سلام عابد جان امیدوارم همیشه موفق باشی ولی به نظر من این طرح از پابه مشکل داره ایده ای قشنگ که خوب بهش توجه نشده درسته که میگید از باغ ایرانی الهام گرفتین ولی وقتی محور باغ ایرانی بشکنه که دیگه باغ نیستش یه فضای سبزه گفتین فرمتون قالیه جمع شدست درست ولی واقعا خام کار هنوز متریالشم بتن اکسپوزه که سنخیتی با اقلیم کرمان نداره اصالتی هم نداره حتی از لحاظ رنگی
جواد زمانی ( 1392/03/01 ) : سلام دوست عزیز کارت خوبه ولی کاش یه کم به اقلیم و معماری سنتی کرمان بیشتر توجه می کردی آخه تو نگاه اول یک بنای تقریبا مدرن به نظر میاد تا اون چیزی که مد نظر شما بوده و همین طور جنس و متریالی که رو کار انجام شده خیلی ضعیف انتخاب شده در کل به عنوان کار دانشجویی باید بگم خیلی خوبه من امتیاز 4 بهت دادم. دوست دارم بیشتر با هم همکاری کنیم.
موفق باشی.
نفیسه زمانزاده ( 1392/03/17 ) : با طراحی مدرن برای فضاهای سنتی موافق هستم . ولی در این کار احساس می کنم روح سنت که باید جریان داشته باشه وجود ندارد ..وقتی بخاهیم سنت وارد حیطه مدرن معماری بشه باید از الگوها به درستی استفاده شود ....این کار برای موزه هنر مدرن مناسب است ولی برای موزه فرش که باید یاد آور روح بزرگ این هنر باشه نیست و بیان هنر و فرهنگ منطقه ای که در آن این کار انجام شده را نشان نمی دهد ....برای نشان دادن هنری که رو به فراموشی است باید طرحی باشد در آن شهر باشد و ظرفی که در آن به توان در آن طراحی کرد. برای پیدا کردن ظرفی مناسب جهت این مظروف از آنجا که از عناصر و میراث ماندگار فرهنگ کرمان و یک تجلی از بهشت است که همچنان زیبا و استوار بازمانده است . به منظور طراحی موزه برای این عنصر ماندگار نیاز به فضایی است از جنس همین ماندگاری که با روح ایرانی عجین باشد . فضایی که از ابعاد مختلفی بر خوردار باشد بنابر این نیاز به انتخاب الگوی ماندگارباید از این کیفیت فضایی زنده و جاودان هماهنگ با جاودانگی فرش را دارا باشد.
عابد ستاری ( 1392/03/18 ) : با سلام خدمت دوستان عزیز
در جواب آقای رصاف اینو باید بگم که من 2 سوال اساسی از شما دارم....1 اینه که باغی که محور مستقیم نداره و شکسته شده باغ نیست؟؟؟؟؟
2-شما چه متریالی پیشنهاد میکنید البته بر اساس فرم و اقلیم؟؟؟؟؟
فاطمه شیرانی ( 1392/03/19 ) : سلام، من کرمانی هستم و با روحیات مردمم نیز تا حدی آشنا هستم، با توجه به مطالعات خوب شما اما به نظر من کانسپت طرح، به خوبی مطالعات طرح رو به نمایش نگذاشته است. و فرش کرمانی در روح طرح به صورت کامل جریان ندارد و در اکثر جاها قاب شده و به دیوار زده شده.
به نظر شما اگر توضیحاتتون راجع به طرح، نبود طرح میتوانست خودش رو معرفی کنه؟ آیا حس تعلق به سرزمینی که در آن قرار گرفته است رو به خوبی به نمایش گذاشته است؟ اگر راجع به این دو سوال من توضیح بدهید ممنون میشم. ولی در عین حال قدرت شما در طراحی قابل تحسین است.
مرضیه بلاش ĩبادی ( 1392/08/06 ) : سلام و خسته نباشید به نظرم کارتون خیلی جذاب اومد میتونم از ایده شما برای طرح خودم که همین موضوع رو داره استفاده کنم!!
anahita malekshahi ( 1392/11/04 ) : خسته نباشید
anahita malekshahi ( 1392/11/04 ) : این کارتون خیلی جالبه و پر از جسارت
سلمان وصالی ( 1393/01/24 ) : 5
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group