ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
خانۀ ویلایی اسکندری
طراح : سینا نصر
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پست مدرنیسم، تفکر هیبریدی و متن به مثابه ترکیبی از اَبَر ژانر و اَبَر رسانه
زداينده ي اقيانوس؛ طرحي براي مجتمع شهري زير آب
پروژه دانشجویی دانشگاهAA -پروژه Francisco Muguiro - اینتر 7
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن - قسمت هفتم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
سعید شریف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سایه گاه و درختی که بود
    عنـــــــوان درس : مقدمات طراحی معماری2
    نـــــام استــــــاد : محمود امیدبخش - عاطفه محرری
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/12/10
    تعــــــــداد بازدید : 3898
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : امیر حسین معینی-آرش کامران-علی محمد صداقت-مهناز خشتی-صبا مقربی-فائزه داستان
    ایده های طراحی : با نگاهی به تجربیات و تحولات اخیر دنیای حرفه ای و آکادمیک معماری می توان به این واقعیت رسید که دیگر معماری صرفا در پی پاسخ به نیازهای از پیش تعریف شده , مقطعی و منحصر به فرد مخاطبان نمی باشد بلکه در پی اثبات خود به عنوان موجودی پویا , تغییرپذیر ,همسو با اکولو ژی و ... بوده ودر این راستا درک نوینی از ویژگیها و قابلیت های ساختاری , ریخت شناختی و رفتاری خود را طلب می کند. برداشت مفهوم و قالب جدید و پویایی از کارکرد وتغییر و تکامل در نحوه نگرش به آن درعوض انحصاری و اختصاصی کردن فضا ها برای عملکرد های خاص و گاها زودگذربا اتکا به قابلیتهای ماهوی معماری به مثابه موجودی خود-سازمانده و کنشی امکان پذیر است. گروه دو مقدمات طراحی معماری دو دانشکده معماری دانشگاه آزاد شیراز با هدف ایجاد درک نوین و متکاملی از فرایند طراحی و پس از گذر از تجربه های مرسوم مقوله های کارکردی , فرمال و فضا ساز و تجزیه و تحلیل نقش آنها در شکل دهی به عناصر معماری در پروژه های پیشین ; درپروژه ای که ذکر آن در پیش رو خواهد آمد سعی بر آن دارد که با نگاهی نو به مقوله فضا و بهره جویی از قابلیتهای تکثیر و خودسازماندهی اجزای تشکیل دهنده آن به مثابه عامل دخالت کننده در خلق و پیش تعریف کارکرد بپردازد .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
روجا تفرجي ( 1388/12/10 ) : بسیار نوین و جذاب!
امير حسين معيني ( 1388/12/10 ) : كار داراي درك نويني از اتصالات و هندسه مي باشد كه فضايي پويا و داراي روح را تداعي و خلق مي كند
سعید شریف ( 1388/12/10 ) : طرح داراي ساختار هندسي فضايي مي باشد كه مي تواند فضاهاي متنوع با كاربري مختلف را ايجاد كند كه با توجه به اين هندسه مي توان دهانه هاي طولاني ايجاد كرد
صبا مقربي ( 1388/12/11 ) : كار در مقياس واقعي ساخته شده است و قابليت رشد در جهات مختلف و ايجاد فضاهاي گوناگون را دارد
امیر حسین پیمان راد ( 1388/12/11 ) : پرداختن به اتصالات و نوع نگرش جديد به آن جذابيت خاصي به كار داده است كه موجب سرعت بسيار زياد در ساخت و بر پايي سازه شده است
اميرحسين صداقت پيشه ( 1388/12/11 ) : با توجه به اینکه معماری صرفا در پی پاسخ به نیازهای از پیش تعریف شده و مقطعی نیست بلکه در پی اثبات خود به عنوان موجودی پویا بوده این کار با درک نوینی که از ویژگی های ساختاری و رفتاری داشت و با برداشت مفهوم در قالب جدیدی از کارکرد همراه بود برای من بسیار جذاب بود!!!
حسین زیانی مطلق ( 1388/12/11 ) : Great
امیر حسین پیمان راد ( 1388/12/11 ) : مرسي حسين جان
امير حسين معيني ( 1388/12/11 ) : در سازه از ساختارهاي كششي كابلي استفاده شده است كه در جهت هندسه و نيروهاي سازه بوده و هندسه ي آن را تعريف مي كند .
معين اسماعيلي ( 1388/12/11 ) : تحسین بر انگیز و جالبه
سیروس قنبرزاده ( 1388/12/11 ) : I saw some parts of process , I really appreciate this project
صبا مقربي ( 1388/12/11 ) : its great for us
حسین مختاری ( 1388/12/11 ) : توجه به زمینه عملکردی توامان با فرم مدولار،صنعتی و مدرن طرح از نکات قابل تحسین آن میباشد
الهه حیدری ( 1388/12/11 ) : 0امروز دیگر خورشید هم یک امر مسلم و دایمی نیست
ازاین که ما نیز توانستیم
از تفکر یک انسان کوچک و کناره جو که وجودش بر حسب اتفاق رخ داده
طرحهای عظیمی به وجود آوریم
و این رخداد را توسعه بخشیم
قابل تحسینیم
امیر حسین پیمان راد ( 1388/12/11 ) : البته در این کار نیاز به آسمانگاه بیشتری نسبت به تناسبات آن دارد
سينا صداقت ( 1388/12/11 ) : کار دارای خلاقیت بالا و اتصالات نوینی است
خیلی عالی بود
اميرحسين صداقت پيشه ( 1388/12/11 ) : نوع جدیدی از برخورد به سیستم مدولار و معماری است خیلی خوشم آمد
افروز طبیب زاده ( 1388/12/11 ) : اتصالات کام و زبانه سازه سرعت عمل به اجرا و باز کردن مجدد آن داده است
رامبد نایب ولی ( 1388/12/11 ) : ببین من امتیاز 5 رو دادم ولی اگر ببرید من به همه داورا شک میکنم .
یه پلی یا خرپای عشقی می ساختین که حداقل به درد یه جایی بخوره
حامد رفعت ماه ( 1388/12/11 ) : بسیار جالب است که سازه قابلیت ایجاد کنسولی با این طول را دارد
محمود امیدبخش ( 1388/12/11 ) : عرصه بندی حباب گون و متامورف مضامین در دنیای امروز , مفهوم مرز را به چالش کشیده است ; بدین گونه که دگردیسی در ذات لحظات و در کمین معانی نشسته است و دیگر به انتظار نقاط عطف یا تلاقی نمی ماند , قرارداد ها تنها محافظان مرزهایند و رنگ ها جای خود را به طیف ها داده اند ... مباحث به شکل جذاب و دشواری همزمان با روشنگری , ابهام می آفرینند و استعاره , اسطوره , طنز , نافرمانی و وارونگی همانقدر زمینه ساز خلاقیت در معماری هستند که تاریخ و طبیعت .
سوال اینجاست که اگر فرار از تجربه ناکارآمد آموزش تک صدایی در معماری ایران که سعی در تحکیم و تببیین نظام متحد الشکل آموزشی در غالب مبانی ساختار تولیدی و منورشیزم خود را دارد و رفتن به سمت چند صدایی و عدم تبعیت از مبانی حاکم خطر آنارشیزم آموزشی را همراه داشته باشد آیا جستجو و بازآفرینی واژگان زبانی مشترک می تواند امکان باز تولید فضای آموزشی و پرورشی نوین را در معماری رقم بزند؟
رویکرد کنونی آموزش معماری در ایران که من آن را به واسطه درک انتزاعی و غیر مضمونی از موضوع بنا و در پی آن استفاده از ابزارهای ترسیمی تصویری و دو بعدی برای انتقال مفاهیم!!! "انتزاع در انتزاع" می نامم; برای دانشجویان کسالت بار و برای آموزش معماری مخرب و رخوت آور است ... این دردی است که دامان پژوهش در معماری را نیز گرفته است و او را به سمت مباحث غیر کاربردی سوق داده است.
این پروژه با نگاهی به آموزش "فرایند طراحی معماری" از لحظه شکل گیری نطفه ایده ای در ذهن تا "هنگامه تحقق" که نقطه اوج این مسیر خلق مدام است و با تاکید بر جستجوی ظرفیت های معمارانه نظام های مادی در خلق فضای برهم کنشی و درگیر با متن در قالبی انعطاف پذیر سعی در ایجاد محیطی تعاملی را دارد که با امکان طرح ریزی مدام سامانه های کارکردی متنوع و تغییر پذیر, صورت بندی متعارف برخوردی با واژگان کاربری و فضا را مورد تشکیک قرار دهد.
همت تان بلند... دانشجویان عزیز
سعید شریف ( 1388/12/11 ) : این نور و سایه است که معماری را خلق می کند
سارا مقربی ( 1388/12/11 ) : بسیار جالب وخلاقانه...
فرهاد سعيدي ( 1388/12/11 ) : زيبا ،حرفه اي ،جالب و و و . . .
علي جباری جهرمی ( 1388/12/11 ) : بسیار خوب.
اما ، (there is always a catch) ، این شروع راه است و در صورت ایده آل دانستن کار ، انتهای آن. شروع هر هیجان از نیاز به کمال خود (دانشجو) حیات می گیرد . این بهانه هایی هستند که بایستی توسط خوذتان ایجاد شوند و نه با "چوب معلم" . دیگر "قابل تحسینیم" معنا نخواهد داشت ، خانم مهندس جوان (الهه) ، بلکه "قابل ستایش خواهیم بود " به معنا نزدیکتر خواهد بود.
هیلدا خزاعی نژاد ( 1388/12/12 ) : خیلی کار جالبی شده...واقعا خسته نباشید
مهرداد شهامت ( 1388/12/12 ) : good job guys
مجتبی کارگر ( 1388/12/12 ) : دوست دارم در حد ازدواج
لادن حسني نژاد ( 1388/12/12 ) : دوستانی که علاقه مندند با کار از نزدیک آشنا شوند می توانند از تاریخ 15 تا 20 اسفد ماه از کار دیدن فرمایند،مکان:دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز(دانشکده هنر و معماری)
نیما قاسمی سعادتی ( 1388/12/12 ) : خسته نباشید، کارتون عالیه
پیروز باشید!
سعید درنجفی ( 1388/12/12 ) : واقعا خسته نباشید . بی شک کار هر دو گروه عالی و باعث افتخار ما دانشجویان این دانشکده هست.
سعید درنجفی ( 1388/12/12 ) : کار قابل ستایشیست . از لحاظ ایده اولیه بسیار سمت سوی بیونیک داشته و یاداور فرم کندو است( با تعمیم آن به فرم 8ضلعی) که همواره پایدارترین فرم ها در 2 بعد است و تعمیم کار شما در 3بعد . از لحاظ هندسی کاملا هوشیارانه طراحی شده و اتصالاتی پایدار را ایجاد کرده و علاوه بر این پتانسیل بالایی برای ایجاد فرم هایی با طراحی های خلاقانه مختلف در ابعاد مختلف و کاربری های مختلف در کمترین زمان ممکن را داراست . همواره پیروز باشید.
کمال منانی ( 1388/12/12 ) : kare jalebi shode
مرجان کریمی ( 1388/12/12 ) : کارتون خیلی عالیه.خسته نباشید ویژه...
زهرا جعفري ( 1388/12/12 ) : kar kheyli jalebi shode ,vali kash toye karaye baditon say konid be fazaye karbordi ham beresid.
.shoroe khobiye
علي زجاجي ( 1388/12/12 ) : kheily aali va jaleb,tabrik vase natije gereftane zahmatatun...
سپهر عرفان ( 1388/12/13 ) : تبريك ميگم اميدوارم نمايش كار هم موقيت آميز باشه و با استقبال مواجه بشه.
مریم داودی ( 1388/12/13 ) : خسته نباشید. کارتون عالیه...
صنم لیاقت ( 1388/12/14 ) : kheili ali bud,....
علي ازاد ( 1388/12/14 ) : زندگی صحنه ی یکتای هنر مندی ماست...
پروژه ی بسیار جالبی بود..مرسی
میلاد کریمی ابنوی ( 1388/12/15 ) : توی پروژه های شما نوعی سادگی و تندیس وارگی می بینم. چیزی که سعی کردم توی کار خودم هم باشه. برام مهمه که نظر و امتیاز و قضاوتتو رو درباره کارم بدونم با احترام .
از دانشگاه ازاد اسلامی واحد بیضا.
معين اسماعيلي ( 1388/12/18 ) : تبریک میگم که به مقامی که استحقاقشو داشتین رسیدین
امیر حسین اشعری ( 1388/12/19 ) : تبریک و آرزوی موفقیت برای تک تک نفرات گروه
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
پريسا پناهي ( 1388/12/23 ) : I love it ,best concept
مهناز خشتي ( 1389/01/11 ) : مرسی از همه دوستان و اساتید عزیز که همراه ما بودند و با نظراتشون ما رو یاری کردند.
عید همگی مبارک.
م معيت ( 1389/01/20 ) : یک ، تقدیر و تبریک به خاطر تلاش و تداومتان
دو ، از نگاهی استعاری : پایان ندارد ، یا نمی خواهد که داشته باشد ، بعضی وقت ها این بی مرزی هیجان انگیز است ، و ناگهان وهم انگیز و ناگاه ترسناک می شود ،
به یاد شهر می افتم ،
ناخواسته نیست ، (intentional)
اما .......(به دنبال کلمه میگردم!).... هم نیست
مهناز خشتي ( 1389/02/05 ) : خوشحالم که کارمون هنوز از یاد نرفته
و هنوز هم شاهد نظرات با ارزشی هستیم.
امیدوارم همیشه حس خوبی از این پروژه در خاطرتون باقی بمونه.
................................................................مرسی
گيسو سلخي خسرقي ( 1389/03/24 ) : spectacular,....it is a archetype of welldone team work!!I really enjoy it..it reminds me the similar work of AA or maybe harvard university
مهناز خشتي ( 1389/04/18 ) : doste aziz mamnon az tavajoheton
مهناز خشتي ( 1389/09/01 ) : چقدر دلمون تنگ شده.......يادش به خير...................
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/09/22 ) : همه دوستانی که در طراحی این پروژه مشارکت داشته اند میتوانند در قسمت بالای عکس همین صفحه با کلیم بر روی دکمه اشتراک پروژه این پروژه را پس از تایید آقای سعید شریف در پروفایل خود داشته باشند . با تشکر از زحمات همه گروه
مهناز خشتي ( 1389/09/23 ) : با تشكر از شما جناب آقاي مهندس امتياز..................
ساناز صفرخانلو ( 1390/08/27 ) : KHILI JALEB BOD
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group