ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
سومین مسابقه دانشجویی جوایز طراح جوان آسیا
طراح : احمد رجبی
سر در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
طراح : عباس اردشیری
طراحی آلاچیق با رویکرد معماری بومی سیستان و معماری پست مدرن
طراح : سالار سالارزهي
مدرسه معماری کندو
طراح : سهیل زمانلو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پالپ نیوز ِ اتووود ـ نور را فراموش نکنید
خانه ای با الهام از دره،طراحی شده توسط طراحان گروه معماری 24
پیتر زومتور؛ دریچه ای برای گفت و گو میان معماری ایران با غرب
منتخبی از آثار ویکتور تیموویف ؛ طرح هایی خیره کننده با پرسپکتیوهای معمول
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
فاطمه میرخانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار بر گرفته شده از کوه های مریخی چابهار نوشته است:
سلام.کار خیلی خوبی هست .کانسپت روی ججم و سایت ب خوبی نشان داده شده.رندر ها و طراحی با چه نرم افزاری انجام دادی ...
عاطفه مختاری در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام پروژه خیلی بزرگ برای طرح 4 کارشناسی هستش.ولی خیلی خوب انجام شده. توضیح بیشتر در مورد کانسپتتون میفرمایید؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
احسان مهدوی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان بورس تهران
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : نیما ایزدخواستی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1392/10/06
    تعــــــــداد بازدید : 2099
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : اعتماد امنیت پیشرفت

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا درویشی علمداری ( 1392/10/06 ) : خوبه
احسان مهدوی ( 1392/10/07 ) : پوریا درویشی ممنونم.
احسان مهدوی ( 1392/10/07 ) : رضا زارع . در ساختمانهای اداریِ پر رفت و آمد روابط فضاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اولویت اول در طراحیِ چنین ساختمان هایی همین روابط است. حال باید دید این گونه نقد بر اثر وارد می باشد یا خیر؟؟ همچنین می توان گفت بایدها یا نبایدها را چه کسی و چگونه تعیین میکند؟ و آیا این گونه نیست که معمار می تواند دید خود را نسبت به آنچه که طراحی می کند به طرح بنشاند؟؟
گروه معماری آر...ام... ( 1392/10/07 ) : با سلام خدمت احسان مهدوی
گفتن چند نکته در مورد کارتان ضروری میدانم..........
ایده های طراحی : اعتماد امنیت پیشرفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این فضای مجازی اکثریت کارهای دانشجویی دارای این شخیصه ی مبهم هست که ایده در فرایند طراحی کجا قرار گرفته و اصولا ایده چیست و ایا هنوز درک ما دانشجویان معماری از ایده پردازی همان تصور ادم هایی غیر معمار و حتی هنرمند از معماری است که خلاقیتی و فکری انی در ذهن شکل می گیرد و ان را پرورش بدهیم و بشود یک اثر معماری...... تاکید میکنم یک اثر معماری نه یک المان معماری و نه یک ساختمان معماری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایده پاسخ به یک نیاز است در یک جمله اگر بواهیم صریح و واضح بگویم...........
ايده هايي (Ideas) هستند که عناصر گوناگوني در يک جا گرد هم ميآورند. اين عناصر گوناگون ، در متن اين نوشتار؛ تفکرات ، تصورات و مشاهدات هستند. در معماري کانسپت ، مسيري است که طي آن نيازهاي فيزيکي ، شرايط محيطي و باورها به هم مي پيوندند و به اين ترتيب کانسپت ها بخش مهمي از روند طراحي معماري را شکل مي دهند.
اين بحث ذريي تعيين جايگاه کانسپت در طراحي معماري به تعريف انواع پنجگانه کانسپت مي پردازد که عبارتند از : قياسي ، استعاري ، ذاتي ، پاسخ مستقيم (حل مشکل) و آرماني
کانسپت ها
هميشه کانسپت ها توسط معماران پديد نمي آيند. شايد بهترين نمونه اين موضوع پاسخ لوکورنوريه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه هاي چوب در مرکز هنرهاي بصري در دانشگاه هاروارد باشد. اين مرکز يک بخش دانشجويي است که نه تنها براي دانشجويان رشته هاي هنري بلکه براي سايرين هم قابل استفاده است. کانسپت مورد نظر مسولان دانشگاه اينچنين که اگر دانشجويان بيشتري از فعاليت هاي مرکز با خبر باشند و بتوانند جريان کار و زندگي درون آن را مشاهده کنند آنگاه شرکت و حضور آنها در کارگاه ها متحمل تر خواهد بود و لوکورنوريه کانسپت را به اجرا در آورد : به اين صورت او از درون مسير عبور پياده موجود در سايت رمپي طراحي کرد که مانند تونلي از درون ساختمان عبور مي کرد. و امکان مشاهده بسياري از استوديوها و کارگاه ها را فراهم مي آورد.
شش واژه اي که درپي مي آيد مترادف هايي براي جست جوي کانسپت هستند که توسط بسياري از معماران بيان مي شود:
انديشه هاي 1-معمارانه 2- نگاره ها 3- ايده هاي فراسازمانده ، 4- سارتي 5- ايکمن 6- مترجمان بي واسطه يا از اين قبيل انديشه هاي معمارانه معطوف به يک ويژگي (فن – معمارانه) خاص هستند مانند نور آفتاب ، فضا ، ترتيب فضاها ، همبستگي فرم ساده و يا نحوه قرار گيري در منظري بخصوص که هر کدام مي توانند بر روند طراحي بنا تاثير گذار باشند. به اين صورت که اين ويژگي آرکيتکتونيکي پايه اخذ تصميمات در طراحي خواهد بود. يک نگاره ، يک الگو يا ايده همين است که در طول طراحي پروژه تکرار مي شود. در سطح پايين مي تواند يک نقش هندسي به خصوص باشد که در سرتاسر يک طرح مشاهده مي شود. همچنين اين نگاره مي تواند سطوح بالاتري هم داشته باشد.
این که این 6 نوع ایده گرانانه چگونه هست مجالی دیگر می خواهد که اینجا جایش نیست اما می خوام کمی نمونه موردی تر حرف بزنم و در مورد کار خودتان...............
شما میایید امنیت و پیشرفت را بیان می کنید.......تا اینجایش خیلی خوب و جای امیدواری دارد که حداقل شما به این مهم رسیده اید چون خیلی ها اصلا نمی دانند چگونه طراحی می کنند و در یک وهم و کپی برداری از بزرگان و حتی اشخاص صاحب سبک معماری مانده اند و به تعبیر چالرز جنکز play boy act طراحی می کنند مطابق هیجان زمانه..اما برسیم به طرح شما............در دوران پس از مدرن و پست مدرن و پست مدرن خاکستری و بعدها در معماری دیکانستراکشن و تا ادامه هنر چه از موسیقی و نمایش گرفته تا معماری تا هنرهای خیبانی به سمت و سوی انتزاع رفتند یعنی هرکس برداشت ازاد خود را داشته باشد...........بحث من اینجاست شما که مطالعه جامع داشته اید و به این سه نکته در مورد ساختمان بورس رسیده اید ایا نمی شد شما این ها را بهصورت انتزاع نشان دهید.........؟؟؟؟؟؟ من یک مثال ساده میزنم(البته نیاز به مطالعات دقیق دارد اما در لحظه تصورات خودم را می گویم) مثلا نمی شد ییکی از شاخصه های بورس نوسان و پیچیدگی هست و تلاطم در بازار در همه ی جای دنیا و شما نگاهتان به این سمت می رفت و این شخیصه را به گونه نشان میداد و مثلا پیچیدگی در فضا و عناصر سازنده فضا از دیوارها و بدنه و فضاهای داخلی و سازه بگیر تا فرم نهایی کار و حتی در قسمت اوردن کافی بود و روی ان مانور می دادید و مطابق با موضوع و بستر پرورش اش میدادید.........تمام این حرف ها برای این بود که بدانید حداقل برای خودتان نه برای دیگران دلیلی از طراحی تان داشته باشین.........
یا حق
احسان سلیمانپور ( 1393/05/06 ) : کمی تا قسمتی شبیه بانک مرکزیه :)
شهرام حسنی ( 1393/05/10 ) : با سلام و خسته نباشید
طرح این بنا بیشتر شبیه طرح های وارطان اونسیان می باشد.
فائزه گنجه ( 1393/05/11 ) : Oooooo!!!!!
Its crystal clear copy of stock excsnge bulding match!!!
Its not ok mr!!!
حداقل پلاناتو کپی نمیکردی!!!!
حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group