ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تمرین های خلاقانه کریستوفر نیمان در مجموعه ی یکشنبه ها
فرنان برودل؛ دو تاریخ، دو سرعت و مکانیسم های انباشت زمان
نورمن فاستر؛ طراحی مجدد دانشکده باله ی فیدل کاسترو ؛ باز روایتی از مدرنیسم اولیه
پاویون روسیه در دو سالانه ونیز 2020 ؛ همْ گرایی قالب های هنری روی فضای مجازی و در وضعیت دیجیتال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سامان نیرومند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کاتاکمب(موزهٔ آناتومی)
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : محمد رضا دهقانی
    دانشــــــــــــگاه : ورودی 82 دانشگاه قآنی شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/01/05
    تعــــــــداد بازدید : 6968
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : این پروژه در هر مرحله از طراحی دارای کانسپت‌های کاملا تحقیق شده و اتد خورده می‌باشد ، از جا نمایی گرفته تا استراکچر بنا ، به همین خاطر من در اینجا قادر به توضیحات کامل در این خصوص نیستم مگر این که دوستان پرسش کنند تا با حوصله به سوال آنها پاسخ داده شود اما لازم میدونم بصورت کاملا ابتدایی و خلاصه در قالب چند خط توضیحاتی درمورد هدف از این پروژه داده شود : انسان با شناخت ساختار‌های بدن خود می‌ تواند ، به سلامت خود کمک کند می‌ تواند ، حرکات سنجیده تری را انجام دهد می‌ تواند ، ابزار‌های پر کاربرد تری را در کنار خود به وجود آورد می‌ تواند ، به ارزش‌هایش پی برد دانشش را افزایش دهد راحت تر زندگی‌ کند می‌ تواند ، خا لقش را بیشتر باور کند. آناتومی ، علمی‌ که مورد استفادهٔ رشته‌های بسیاری می‌باشد از قبیل تمامی شاخه‌های پزشکی ،پیرا پزشکی‌ ، تربیت بدنی ، هنر و حتی معماری و خیلی‌ از رشته های پر اهمیت برای زندگی بشری. با این وجود هنوز فعالیت‌های چندانی برای شناخت بیشتر آناتومی انسان برای مردم غیر متخصص و عام انجام نگرفته است و این کمبود که خصوصا در کشور ما هم بیشتر مشاهده می‌‌شود من را بر آن داشت که مجموعه ای را تحت نام کاتاکمب (catacomb) و با موضوع فوق طراحی کنم. توضیحات بیشتر در مورد پروژه کاتاکمب : یک موزهٔ آناتومی که نامش را کاتاکمب گذاشتم ، به مقابر دخمه یی در صدر مسیحیّت کاتاکمب می‌گویند ، مسیحیان آغازین مرده‌های خود را به صورت مخفیانه در دالن‌های باریک زیر زمینی‌ به صورت افقی بر روی جداره ها دفن میکردند و آنجا پر بود از تاریکی‌ ، پر از بوی تعفن ، و پر از وحشت ، پس آناتومی تحقیر میشد و بهانه ایی برای من که ارزش‌های آناتومی را با نام کاتاکمب به نمایش بگذارم اما با این تفاوت که کاتاکمب طرح من بر عکس بقیه کاتاکمبها روی زمین ، شفاف ، و غیر متعفن است اما باز هم یک مشکل بوجود می‌آمد و اون این که موزه با شفافیت جداره سازگار نیست به دلیل کانتراستی که به وجود خواهد آورد بنابرین سیستم فضا در فضا را به کار بردم همچون درون بدن خود انسان‌ها و فضای دارای محدودیت روشنای به وجود آوردم با نام کوبیکلوم (که همان نماز خانه‌های مقابر دخمه یی بودند) که نگاره ها درون آنها قرار می‌گرفت ، و با نور مناسب ، اما خارج از کوبیکلوم‌ها که فضای شفاف و دارای کانتراست شدید به وجود آمده مکانی برای مجسم‌های هنری‌آناتمی می‌باشد چون مجسمه‌ها احتیاج به کانتراست شدید دارند و نوشته‌های بالا فقط کانسپت این پروژه از نظر نام گذاری بود. اگه بخوام به طور خلاصه بقیه کانسپت‌های این پروژه را بگم : کالبد این مجموعه از یکی‌ از کارتون‌های لئوناردو داوینچی‌ از ستون فقرات انسان الهام گرفته شده است. مکان یابی‌ بنا از نکرو پلیس‌های تمدن های باستان الهام گرفته شده و سمت غروب آفتاب رودخانهٔ خشک شیراز می‌باشد. و از نظر استراکچر الگو از دیوار کرو توماس جفرسون و قابهی صلب چند دهانه. جالب‌ترین قسمت ماجرا اینجاست که من از آناتومی های مجازی برای نمایش دادن در این مجموعه استفاده کردم و چندین موجود خیالی خلق کردم که هر کدام سناریو خاص خود را دارد و جاهایی‌ هم از موجودات خیالی شناخته شده استفاده کردم مثل سیکلوپ‌ها ، توجه این موزه بیشتر از شناخت پزشکی‌ به جنبه‌های هنری فرهنگی‌ اجتماعی معطوف میشود. با تشکر از حوصلهٔ شما سامان نیرومند

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مجتبی (سعید) پارسویی ( 1389/01/05 ) : سلام...
کارت خیلی خوبه و واقعا میتونم بگم جزء بهترین کاهای سایت هست...
ولی ای کاش پلانها و مشخصات بیشتری از کارت رو میزاشتی تا بیشتر با کارت اشنا شیم...
Good Luck
حسین پورنگ ( 1389/01/06 ) : عرض ادب.
اگه ممکنه کاربرد بنا رو در چند بند کاملا کوتاه که وقتتونم نگیره واسم توضیح بدید.کاره خیلی عایی شده.دوست دارم در موردش بیشتر بدونم.
حمید رضایی قادی ( 1389/01/06 ) : اگه ممکنه کاربرد بنا رو توضیح دهید.
سامان نیرومند ( 1389/01/07 ) : توضیحات بیشتر در مورد پروژه کاتاکمب : یک موزهٔ آناتومی که نامش را کاتاکمب گذاشتم ، به مقابر دخمه یی در صدر مسیحیّت کاتاکمب می‌گویند ، مسیحیان آغازین مرده‌های خود را به صورت مخفیانه در دالن‌های باریک زیر زمینی‌ به صورت افقی بر روی جداره ها دفن میکردند و آنجا پر بود از تاریکی‌ ، پر از بوی تعفن ، و پر از وحشت ، پس آناتومی تحقیر میشد و بهانه ایی برای من که ارزش‌های آناتومی را با نام کاتاکمب به نمایش بگذارم اما با این تفاوت که کاتاکمب طرح من بر عکس بقیه کاتاکمبها روی زمین ، شفاف ، و غیر متعفن است اما باز هم یک مشکل بوجود می‌آمد و اون این که موزه با شفافیت جداره سازگار نیست به دلیل کانتراستی که به وجود خواهد آورد بنابرین سیستم فضا در فضا را به کار بردم همچون درون بدن خود انسان‌ها و فضای دارای محدودیت روشنای به وجود آوردم با نام کوبیکلوم (که همان نماز خانه‌های مقابر دخمه یی بودند) که نگاره ها درون آنها قرار می‌گرفت ، و با نور مناسب ، اما خارج از کوبیکلوم‌ها که فضای شفاف و دارای کانتراست شدید به وجود آمده مکانی برای مجسم‌های هنری‌آناتمی می‌باشد چون مجسمه‌ها احتیاج به کانتراست شدید دارند و نوشته‌های بالا فقط کانسپت این پروژه از نظر نام گذاری بود. اگه بخوام به طور خلاصه بقیه کانسپت‌های این پروژه را بگم : کالبد این مجموعه از یکی‌ از کارتون‌های لئوناردو داوینچی‌ از ستون فقرات انسان الهام گرفته شده است. مکان یابی‌ بنا از نکرو پلیس‌های تمدن های باستان الهام گرفته شده و سمت غروب آفتاب رودخانهٔ خشک شیراز می‌باشد. و از نظر استراکچر الگو از دیوار کرو توماس جفرسون و قابهی صلب چند دهانه. جالب‌ترین قسمت ماجرا اینجاست که من از آناتومی های مجازی برای نمایش دادن در این مجموعه استفاده کردم و چندین موجود خیالی خلق کردم که هر کدام سناریو خاص خود را دارد و جاهایی‌ هم از موجودات خیالی شناخته شده استفاده کردم مثل سیکلوپ‌ها ، توجه این موزه بیشتر از شناخت پزشکی‌ به جنبه‌های هنری فرهنگی‌ اجتماعی معطوف میشود.
با تشکر از حوصلهٔ شما سامان نیرومند
سیما شکری ( 1389/01/07 ) : خسته نباشيد فقط كاربريش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فضاهاش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟يه كم توضيح وعكس بيشتر,
ممنون
سامان نیرومند ( 1389/01/07 ) : دوستان عزیز ، به دلایلی از گذاشتن تصاویر بیشتر معذور هستم در صورت تمایل میتوانید به آتلیه شخصی‌ من سر بزنید و با کارها بیشتر آشنا بشوید.
با تشکر سامان نیرومند
سیاوش جمشید نیا ( 1389/01/23 ) : کارت عالیه
سیاوش جمشید نیا ( 1389/01/25 ) : آقا مثل اینکه این سایت به ما این اجازه رو نمیده که به شما امتیاز بدیم !!! حتما پی گیری کنید
رضا میرشمس ( 1389/01/25 ) : goooddd
اميرحسين صداقت پيشه ( 1389/01/31 ) : موضوع که واقعا جالب و نو بود. خیلی دوستش داشتم .
اگر پلان داشت مسلما بهتر میشد درکش کرد.
ویدا شکوهی راد ( 1389/02/03 ) : آقای نیرومند واقعا خسته نباشید ، من که لذت بردم
میترا شکوهی راد ( 1389/02/03 ) : خسته نباشید ، منم همین طور
سامان نیرومند ( 1389/02/19 ) : تشکر فراوان از "میترا شکوهی راد و ویدا شکوهی راد " که همیشه به من لطف داشتند.
سامان نیرومند ( 1389/02/19 ) : جناب صداقت پيشه ممنون
بابک شجایی ( 1389/03/01 ) : بسیار زیبا و فکر شده ، آفرین
سامان نیرومند ( 1389/03/08 ) : mersi
محسن اژدری ( 1389/03/13 ) : از ظاهر کار پیداست که کار بسیار عالی و کار شده و به قول خود طراح مطالعه شده ی ریز به ریز.واقعا خسته نباشید.ارائه کار هم عالی ست.فقط کاش پلان کار هم بود. گویا کار اصلا پلان نداره ولی ما عادت کردیم یه کم عملکرد گرایانه به کارا نگاه کنیم. نمی دونم مشکل ما هستیم یا اساتید. شاید هد هیچ کدام و اصلا مشکلی نباشه که به کار با دید غیر پلانی نگاه کرد....
ولی مگه میشه؟ مگه مجسمه است؟ پس کارا حتما پلان می خواد. عملکرد یه همچین حجم زیبایی چی می تونه باشه؟ تو این موزه چه چیزایی می خواد نمایش داده بشه؟؟؟؟؟؟؟
حیف از این کار که تصاویر کافی نداره....................
ممنون که نوشته هامو می خونید.
سامان نیرومند ( 1389/03/13 ) : محسن عزیز ، مرسی‌ از توجهت ، حتما همینطور هست که شما می‌‌گویید ، این کار پایان نامهٔ من هست و قطعاً به پلان توجه شده اما متاسفانه چون وسعت بنا بزرگ است و تصویری که باید از پلان این بنا گذاشته شود بسیار نامفهوم و بی‌ کیفیت خواهد بود ، دلیل بعدی این که منطقی‌ نیست ، ساختمان‌هایی‌ که اجرا نشدند به صورت کامل در اینترنت قرار گیرند. اما من همینجا از شما دعوت می‌کنم که به آتلیهٔ شخصی‌ من تشریف بیارید و کار را از نزدیک ببینید. خوشحالم که دانشجویان دانشگاه حافظ بسیار با انگیزه و قدرتمند هستند. موفق باشید
سامان نیرومند ( 1389/10/03 ) :
ممنون از شما ولی‌ منظورتونو از این جمله نفهمیدم! (دستاتو دوست داری)
سامان نیرومند ( 1389/10/04 ) :
‌ مرسی‌ ، خوشحالم از این بابت که تاثیر گذار بوده واسه شما ، تشکر
سجاد اميدي پور ( 1389/10/27 ) : كار زيبائي شده
سامان نیرومند ( 1389/10/27 ) : ممنونم آقای اميدي پور
فاطمه اتحادی ( 1389/12/21 ) : سلام: تعریف کاراتون رو خیلی شنیده بودم، واقعا تعرف دارند، امیدوارم مثل همیشه موفق باشید، پیشاپیش عید رو به شما تبریک میگم همراه با بهترین آرزوها.
احسان قلندری ( 1389/12/21 ) : به نظر من این یک ایده جالبی هستش.از نظر من شکست منحی ها تون کمی زیاده.فوق العده است.
فروغ حداد ( 1389/12/23 ) : نه خسته واقعا نه خسته جناب مهندس نیرومند
اما یه سوال
اینطور که دستگیر بنده شد موزه ، موزه ی آناتومی انسان یا حد اقل شامل آناتومی انسان هم هست. فرم حجم شما بی برو برگرد اسکلت دایناسور را برای بنده تداعی می کنه میتونم بپرسم چرا از آناتومی دایناسور به عنوان کانسپت استفاده کردین؟
ممنون از زحمات شما
سارا حسینی ( 1390/01/29 ) : سلام واقعا خسته نباشید همه کارتون فوقولادست 1سوال برای ساخت کارتون از چی استفاده کردید؟ممنون
مونا طبیبی ( 1390/02/06 ) : سلام
شما در پرداختن یک ایده و تبدیل آن به خط معماری بسیار ماهر هستید.
اگر امکانش هست پلانهای کارتون رو هم بگذارید ممنون
سامان نیرومند ( 1390/03/02 ) :
سلام دوستان ممنون از توجهی‌ که به این اثر داشتید ، مرسی‌ از پیغام‌ها . اما خانم حداد عزیز بی‌ برو برگرد تاحالا کله پاچه خوردین حتما یا دیدین ، مطمئن هستم که اگه توجه به استخوان‌های کله پاچه هم بیاندازید متوجه خواهید شد که چقدر شبیه به دایناسور هستند! و این از نظر من تاثیر رسانه می‌باشد! (اگه خواستید بیشتر توضیح خواهم داد) ، اما موزهٔ آناتومی با نگاره هایی‌ که نمایش دهنده موجوداتی میباشند که من آنهارا خلق کرده ام! سناریو نوشتم! و شاید اسطوره‌هایی‌ را در تاریخ وجود داشتند و من آنهارا باز نما ای کرده باشم ! ( مثلا ساگیتاریوس ) ، در ضمن کانسپت فرم این اثر بر گرفته از یک اسکیس از کالبد ستون فقرات انسان توسط لئوناردو داوینچی‌ می‌باشد که در بالا هم ذکر شده بود! فقط کافیه یک ستون فقرات انسانو ببینی‌ دقیقا با همین کروی و قوز و با حالتی دانیاسور گونه ! مرسی‌ از توجهت
تابان قنبری ( 1390/03/31 ) : سلام. ÷روژه پایانی جالبی بود................... فکر می کنم تا آخر عمر نگاش کنید دوستش خواهید داشت، چون...................حرف برای گفتن داره. امیدوارم دلیلشو بدونید....................اسکیس زیبایی هم ازش گذاشته بودید.
هادی بابایی ( 1390/11/21 ) : کاملآ ارگانیک.
عشق منه...
هادی بابایی ( 1390/11/21 ) : اگه شکل دایناسور بود پس پیج آخر برای منو تو که iq مون ضعیفه دیگه...(خانم حداد)
هادی بابایی ( 1390/11/21 ) : راستی من خودم دارم رو یه دانشگاه آکادمی موزیک کار میکنم که اونم شکل دست، به زودی براتون میزارم (البته اگه تموم بشه...)
رسول مرادی ( 1390/11/22 ) : سلام اقاي نيرومند واقعا خسته نباشيد .........انشاالله موفق باشيد در تمامي مراحل زندگي ، بعد اقاي نيرومند اتليه شما كجاست تا سر فرصتي مناسب سري به انجا بزنم.......لطف ميكنيد اگر جواب دهيد.........
بهناز عباسی ( 1390/12/09 ) : سلام
خوشحالم که تونستم کارتونون رو از نزدیک ببینم ولمسش کنم ومیدونم که هر طرحی که میزنیدچقدر ایده وفکر پشتش هست وتمام کاراتون با دلیل ومنطقه .این کارتون هم مثه بقیه کارا عالیه.موفق باشید.
سامان نیرومند ( 1391/07/09 ) :
دوستان عزیزم ممنون از توجه و وقتی که گذاشتید . جناب مرادی عزیز به این آدرس ایمیل بزنید و موضوع ایمیل را در عنوان آن شرح دهید.
ممنون
مهناز رضایی ( 1391/10/29 ) : جناب مهندس آفرین و عالیه!
کارتون همچون اسمتون قویه
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
سامان نیرومند ( 1392/08/29 ) :
ممنون از شما
امیر حسین صایمی ( 1394/04/03 ) : من نمیدونم کجای این کار عالیه که دوستان اینجوری تعریف کردن!!
ابتدایی ترین چیزی که به ذهن هر آدمی میومد همینه که آناتومی بدن انسانو برای این موزه اونم به این شکل ساده استفاده کنه
حد اقل به صورت استعاره ستون فقرات کانسپت قرار میدادی نه انقدر عینی و ساده
به نظر من که کار ضعیفیه البته این نظر من و قصد توهین به نظر دوستان ندارم.
با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group