به زودی، موزه ی دانشگاه هنر لوس آنجلس، طرح 650 میلیون دلاری معمار سوئیسی، پیتر زومتور برای ساخت طراحی مجدد این موزه را منتشر خواهد نمود که مهم ترین موزه ی توسعه داده شده در منطقه ی سالن کنسرت والت دیزنی از فرانک گری که بیش از ده سال از ساخت آن می گذرد، خواهد بود.
این طراحی مجدد شامل تخریب ساختمان های اهمنسون، هامر و بینگ از ویلیام ال پریرا و ضمیمه ی هنر امریکایی 1965 از همکاران هاردی هولزمن فایفر از نیویورک می گردد. این تخریب قریب الوقوع، باعث جنجال بسیاری میان دو تفکر متفاوت شده است؛ گروهی که به حمایت از نگهداری معماری مدرن اواسط قرن بیستم می پردازند و گروهی که به نیاز به مجموعه ای از ساختمان های کارآمد و یکپارچه استناد می نمایند.
طرح پیشنهادی رم کولهاوس برای این سایت در سال 2002 با ایده ای مشابه، شامل مجموعه ای از ساختمان های کم ارتفاع با سقف هایی شفاف بود که جایگزین کلیه ساختمان های این پردیس می گشت. در آن زمان این طرح به تصویب رسید اما با مسائلی در جمع آوری کمک های مالی رو به رو گشت و تحقق نیافته باقی ماند. سمت غربی سایت این موزه هم اکنون نیز تحت تاثیر دو ساختمان جدیدتر قرار گرفته است؛ پاویون رسنیک از رنزو پیانو و موزه هنرهای معاصر.
برای اشنایی بیشتر با نگره های پیتر زمتور بر طراحی مشاهده فرمایید
هسته سخت زیبایی یا چگونه پدیدارشناسانه طراحی کنیم
و
اموزش معماری، فراگیری معماری یا چگونه تجربه زیسته بر اکادمی فائق می اید
را به قلم خود معمار از کتاب معماری متفکر