ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
استفاده خلاقانه از اصول فولدینگ در ساخت قاشق ؛ سهولت استفاده در قطعه ای کوچک
هنر گفت و گو ـ آرک دیلی با هانس هولاین
موزه هنر دانشگاه لوس آنجلس از پیتر زومتور ؛ سهولت دسترسی به آثار هنری
اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه، جان دیکلو و همکاران
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
امیر خلیلی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
موزه عکس
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
ارش بصیرت
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1397/03/01
تعــــــــداد بازدید
:
2739
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
مجموعه چند عملكردي
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
22
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
موزه عکس برایندی است از تلاش برای احیای فضاهای از دست رفته شهری، برقرارکردن ارتباط میان ان فضاهای از دست رفته با امکان های تازه در پهنه های پیرامونی بافت تاریخی و نهایتا طراحی حجمی جدید. برخورد با حافظه تاریخی در احیای اولین عکاسخانه شیراز متبلور شده است و این فضا را به مثابه پیش فضایی جهات ورود به حجم چند لایه موزه عکاسی تعریف کرده است.
در مواجهه با موزه نیز تولید یک حجم نامتعارف با روابط پیچیده درونی و تولید فضاهای تعاملی داخلی مد نظر است، موزه از یکسو روایتگر عکاسی به عنوان هنر و یک امکان اجتماعی است و از سوی دیگر بستری است که ظرفیت های تغییرات تکنولوژیک عمیقی با خود دارد و همیشه بخشی از معاصربودن را در خود نهادینه ساخته.
پیچیدگی ها و امکان های متنوع ارتباطی پروژه نیز برامدی از نیازهای موزه و البته عناصر نهادینه شده در خود موضوع اند که همان عکاسی و دوربین به عنوان ابزار عکاسی است.
پروژه های دیگر طراح
طراحی نمای برج الیزیوم
نظـــــــر اعضــــــــا
دانیال برزویی
(
1397/03/02
) :
پروژه بسیار دقیق و طراحی عالی
مشخصه ک خیلی وقت گذاشتید و حرفه ای ب عنوان نگاه کردید،موفق و پیروز باشید
امیر خلیلی
(
1397/03/08
) :
ممنونم .موفق پیروز باشید
ĩرش تارجن
(
1397/03/13
) :
این پروژه ای هست که واقعا نیاز این شهر هست ، به امید روزی که واقعا به نیازهای شهر شیراز رسیدگی بشه و حرفی برای گفتن باشه ، به امید پروژه های خوب و بعدی شما
امیر خلیلی
(
1397/03/13
) :
ممنون ..لطف دارید
جواد پی تام
(
1397/03/14
) :
بهتون تبریک میگم جناب مهندس خلیلی...
کار بسیار خوبی شده
امیدوارم در تمام مراحل زندگی مثل این پروژه پیروز باشید
امیر خلیلی
(
1397/03/14
) :
ممنون.شما هم موفق باشید
جواد پی تام
(
1397/03/14
) :
بهتون تبریک میگم جناب مهندس خلیلی...
کار بسیار خوبی شده
امیدوارم در تمام مراحل زندگی مثل این پروژه پیروز باشید
mohammadreza namdari
(
1397/03/15
) :
امير جان تبریک میگم ،دیدهای جدیدی که در این پروژه ایجاد کردی برای بهتر دید بهنر از ارگ کریم خان قابل تحسین و قابل ستایش هست اما همچنان اعتقاد دارم در طراحی مواجه شما با بافت پیرامون نا هماهنگ هست .
اما طراحی چنین مکانی نیاز بافت شهری هست
امیر خلیلی
(
1397/03/17
) :
با سلام .محمد نامداری عزیز .در طراحی موزه در بافت تاریخی .رویکرد مورد نظر ما در طراحی انتقادی بوده است و اینکه موزه از لحاظ حجم و فرم باید در بافت شهری متمایز باشد .ما در حریم درجه یک بافت طراحی کردیم و کد ارتفاعی مجاز حریم را رعایت کردیم و به همین دلیل 2طبقه پروژه را در زیر زمین طراحی کردیم .و نکته مهم این می باشد که در عصرمعاصر باید معاصر طراحی کرد ...ممنون .
مهین فلاحی
(
1397/03/17
) :
با سلام . پروژه جالبی بود یک سوال دارم ایا دلیل خاصی برای این همه پیچیدگی در پلان داشتید .و دلیل اضافه کردن کاربری هایی مثل کافه و رستوان چه بوده ? با تشکر
حانیه موسوی مقدم
(
1397/03/17
) :
پروژه خيلى خوبى شده، كاملا مشخصه كه براى پروژه وقت گذاشتى و با ظرافت كار كردى.موفق و پيروز باشى
فیروزه نوری
(
1397/03/17
) :
أمير جان از پيچيدگي پلان پيداست كه خيلي وقت گذاشتي من به شخصه از برشي كه توي ماكتت هست خيلي خوشم اومده ،، خيلي عالي پله ها رو طراحي كردي،، موفق باشي.
امیر خلیلی
(
1397/03/17
) :
با سلام خدمت خانم فلاحی . در طراحی موزه پیچیدگی و طراحی پله داخلی شاخص با برنامه ریزی بوده و اینکه کیفیت فضایی جدید و متنوعی برای مخاطب به وجود بیاریم . تزریق کاربری های متنوع به طرح باعث جذابیت و پاسخ دادن به مخاطب از قشر های مختلف می باشد شاید موزه به تنهایی مخاطب های خاصی داشته باشد اما با ترکیب با کاربری های مانند ،کتاب خانه،نمایشگاه های موقت،رستوران و کافی شاپ جذابیت رو برای قشرهای مختلف فرهنگی جامعه ایجاد میکند .
امیر خلیلی
(
1397/03/17
) :
خانم موسوی ممنون از دقت شما
امیر خلیلی
(
1397/03/17
) :
خانم نوری ممنون از. دقت شما رو پروژه
علی محمد ربیعه
(
1397/03/18
) :
امیر جان.از اینکه اولین عکاس خانه شیراز را دوباره پویا کردی ومیراثی که در خاطرات تمامی خانواده های شیرازی رو به شهر برگرداندی تبریک میگم این پروژه. زنده کردن. تاریخ شیراز هست .
از دیدگاه معماری طراحی پلان و پله های بسیار عالی بود که تاکید بر پیچیدگی پروژه هم راستا با پیچیدگی ساختمان دوربین عکاسی هست که نقطه قوت کار شما بود.موفق باشی
امیر خلیلی
(
1397/03/18
) :
اقای ربیعه عزیز.ممنون از دقت شما .موفق باشید
علی محمد ربیعه
(
1397/03/18
) :
امیر جان در طراحی موزه جدید به دلیل تراکم زیاد کاربری مسکونی در بافت با تخریب بافت مسکونی سایت رو به دست اوردید?
امیر خلیلی
(
1397/03/18
) :
اقای ربیعه موزه جدید در پارکینگ وضع موجود پشت عکاسخانه طراحی شد ،و تعداد پارکینگ که از بافت حذف شد در پروژه تامین گردید و هیچ ساختمان تخریب نگردید.موفقو پیروز باشید
فرخنده بلغاری
(
1397/03/18
) :
بسیار دقیق و حرفه ای.پروژه ای که کاملا مشخص هست براش وقت گذاشته شده و به تمام ابعادش فکر شده.بسیار عالی ممنون از زحمتی که گذاشتید
امیر خلیلی
(
1397/03/18
) :
خانم بلغاری .با تشکر بابت دقت نظر شما .موفق و پیروز باشید
رامین مهربد
(
1397/03/19
) :
پروژه بسیار جالب و خلاقانه ای بود. نحوه برخورد شما با بافت تاریخی بسیار با جسارت بود. و نشانگر شخصیت شخصی شماست . دلیل اینکه در طراحی موزه جدید فضای منفی و پر خالی بودن حجم کم هست چیست ? .
و اینکه چرا. از محیط قدیمی عکاسخانه کالبری جدید. استخراج نکردید و فقط جنبه. حفظ و مرمت داشته ?
و ایا با سنگ فرش کردن خیابان پشت ارگ کریمخان ایجاد ترافیک. و تداخل در خیابان جدید طراحی شده ایجاد نمیشه ?
و رویکرد طراحی درکلیت پروژه با بافت چه بوده ?
باتشکر فراون بابت پروژه بسیار چالش برانگیز
علی جعفری
(
1397/03/19
) :
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت طراح و استاد راهنما محترم
پروژه بالا بسیار با ضرافت و حساست طراحی شده و برای تمام قسمت ها فکر شده است واقعا بهتون تبریک میگم .رابطه معماری و عکاسی بسیار مشخص و طرح موزه جدید و احیا عکاسخانه و ایجاد ارتباط میان هر 3عنصر با خلاقیت بوده است .
رندر های و دیاگرام های بسیار حرفه ای داشتی . فکر میکنم ارائه پروژه در حد پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد.موفق و سربلند باشید
شیما حاجی خان
(
1397/03/19
) :
فکر میکنم. طراحی این موزه خیلی مناسب با بافت تاریخی شیراز نباشه و توی اون بافت زندیه بهتر بود یکم سنتی تر طراحی میکردید واقعا. این موزه به بافت و ارگ کریمخان توهین کرده. و کاملا اختلاف داره .کاشکی یکم قبل از مطالعات تاریخ شهر رو بررسی میکردید
پوریا فرخی
(
1397/03/20
) :
خسته نباشی امیر جان،. پروژه خیلی خوبی رو تعریف کردی
امیر خلیلی
(
1397/03/20
) :
پوریا عزیز ممنونم .موفق باشی
امیر خلیلی
(
1397/03/20
) :
با عرض سلام خدمت خانم شیما حاجی خان .
رویکرد طراحی پروژه در بافت انتقادی بوده و اینکه طراحی سنتی کردن هیچ کمکی به مشکلات بافت تاریخ نمیکند .پروژه در بخش مطالعات تاریخ هم کار شده چون بخش مهم پویا کردن و زنده کردن تاریخ و خاطرات شیراز است .ما اگر معماری سنتی رو بررسی کنیم دلایل و چالش هایی رو داشته که ما با عصر معاصر با اون چالش هارو برو نیستیم و یک نکته که وجود داره در عصر معاصر .معاصر طراحی کنیم نه اینکه فقط سازه و تکنولوژی ساخت را معاصر و شکل ظاهری رو سنتی کار کنیم ، چندین پروژه در بافت تاریخی شیراز با رویکرد ظاهر سنتی اجرا شده که به نظر من شکست خورده
امیر خلیلی
(
1397/03/20
) :
علی جعفری . با تشکر وممنون از دقت نظر شما .موفق باشید
امیر خلیلی
(
1397/03/20
) :
اقای مهربد با تشکر و ممنون از دقت شما نصب به پروژه .
دلیل اینکه در حجم از فضای پر خالی استفاده نشده .چندین دلیل داشته که من مختصر عنوان میکنم .دلیل اول اینکه ساختمان دوربین عکاسی یک حجم بسته و دارای پیچیدگی داخلی بسیار زیاد هست . .
و عکاسخانه فردوسی به دلیل تخریب استاندار های موزه رو نداشته و به دلیل ارزش،تاریخی ما سعی کردیم عکاسخانه رو به عنوان یک ابژه موزه ببینیم .کاملا شیشه کشیدیم و فقط امکان حرکت در محیط وجود داره .
در مورد سنگ فرش،کردن خیابان ما خیابان جدید به صورت یک طرفه موازی با همان خیابان طراحی کردیم، نکته مثبت اینه که پشت ارگ از تردد ماشین جلو گیری میشه و این خیابان محلی جهت خوردن پالوده و قدم زدن شده است که با پهن کردن پیاده رو هم امنیت از ماشین هم کیفیت جدید جهت ایجاده رابطه شهر و انسان به وجود اماده .
رویکرد برخورد با بافت رویکرد انتقادی می باشد اما تمای حریم های درجه 1 طراحی رعایت شده است .
اقای مهربد ممنون بابت توجه عمیق شما به پروژه .موفق باشید
شیدا حاجی خان
(
1397/03/21
) :
پروژه بسیار جالب و قابل تحسین بود .مشخصه که برای طراحی و پرزنت وقت زیادی گزاشتید و نتیجه کار بسیار عالی بوده .
شیدا حاجی خان
(
1397/03/21
) :
فکر میکنم این پروژه یکی از بهترین پروژه هایی باشه تا الان دیدم .موفق باشی
امیر خلیلی
(
1397/03/21
) :
خانم.حاجی خان با تشکر فراوان بابت نگاه جالب و دقت نظرتون ..موفق پیروز باشید
رسول رضایی
(
1397/03/22
) :
باسلام
جناب مهندس خلیلی عزیز
نکته ی قابل توجهی که در طراحی این پروژه دیده میشه دیدگاهی کاملااااا متفاوت با موقعیت قرارگیری و همچنین با طرح های کلیشه ای که از سایر دوستان دیده شد هست و این موضوع نظر بنده رو به عنوان یک منتقد در عصر طراحی های به ظاهر مدرن و امروزی ولی در اصل بدون رعایت سرعت رشد فکری و انگیزه خلاقیت،به خودش جلب کرد
از این نظر بنده از شما به عنوان یک فرد کوشا و مثبت گرا صمیمانه تشکر میکنم
موفق باشید
بهراد واقفی
(
1397/04/03
) :
با در نظر گرفتن موضوع بهترین موقعیت سایت رو برای طراحی مد نظر قرار دادید که میتونه واقعا اجرای باشه تبریک میگم مهندس خلیلی پیروز باشید.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group