ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
"شِد" از دیلرْ اسکوفیدیو+رنفرو؛ طراحیِ آینده پژوهانه برای نیویورکِ از دست رفته
کتابخانه ی اتووود ـ خطابه ی کالین رو در مرگ معماری مدرن
سرویس بهداشتی های نائو تامورا برای توکیو؛ سرخْ فقط یک رنگ نیست
آينده سياسي آلمان و استفاده از انرژي هاي تجديد پذير
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
میلاد سلطانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    پاویون ایران در اکسپو 2020
    عنـــــــوان درس : پایان نامه کارشناسی ارشد
    نـــــام استــــــاد : کتایون تقی زاده
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1398/08/14
    تعــــــــداد بازدید : 824
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی :

شعار اکسپو 2020 ارتباط ذهن ها خلق آینده که سعی شد در غرفه ایران با ایجاد پوسته ای که از مربع های کوچکی ساخته شده است و در کنار هم جمع شده و ساختار پاویون را شکل می دهند ساخته شود؛ که از یکی از معانی معماری ایران«کثرت در وحدت» سرچشمه میگیرد.

سعی شد فضا دارایی یک حیاط مرکزی باشد  که در معماری ایران به عنوان الگویی مثالی باغ بهشت یاد شده است. حیاط مرکزی می تواند به ما کمک که بتوانیم دمای محیط را کاهش دهیم و به علت ارتفاع 20 متری پاویون در فضای میانی بیشتر زمان ها سایه بود و با استفده از درخت و آب می توان دمای محیط را کاهش داد.

در طراحی سعی شده از مبانی معماری فرکتال استفاده شود واز اسپیرال که یکی از اشکال پایه معماری فرکتال می باشد بهره بگیریم و هر چه در پاویون رو به جلو حرکت میکنیم پاویون رشد داشته و ارتفاع بیشتری می گیرد.

پوسته ساختمان از سولار پنل های ساخته شده است که قابلیت جذب آب را دارا می باشد و در کنار آن بر روی سولار پنل ها LED  نصب شده که می تواند باعث شود در شب تصاویر گوناگونی بر روی پوسته داشته باشیم  پوسته ها در داخل حیاط مرکزی مکانیکی بوده به این صورت که در مواقعی که باد جریان دارد و وارد فضای میانی می شود فرم بنا به گونه ای می باشد که باعث افزایش کوران هوا شده و وجود  درختان و حوض در فضای میانی  باد را خنک کرده و پوسته های مکانیکی در این زمان باز شده و می تواند هوای خنک را به داخل هدایت کند.

اکسپو دبی 3 تیپ زمین کوچک بزرگ و متوسط را برای طراحی پاویون ها در نظر دارد که من زمین بزرگ را انتخاب نمودم.

در شروع طرای من با 2 نیرو مواجه بودم. اول طبق مقررات طراحی  باید از محیط عقب نشینی داشته باشیم که این امر باعث می شد نیروی حجم را به طرف مرکز هدایت کند و دوم وجود یک فضای میانی که حجم را به سمت محیط هل می داد.

این 2 نیرو باعث شد که من به یک رینگ برای قرار گیری حجم بنا برسم که تمام خواسته های مرا بر آورده می ساخت.

من در طراحی به پلانی دست یافته بودم که می توانست نقطه شروع و پایان داشته باشد که این امر باعث می شد که معماری برای مخاطب در طول مسیر یک داستان را روایت کند. همچنین نحوه طراحی پلان به گونه ای بود که بدون هیچ گونه نشانه و راهنمایی مخاطب بتواند به مسیر خود به درستی ادامه بدهد.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group