فکتوری فیفتین؛ استودیویتولید انیمیشن
و جلوه های بصری مستقر در لندن، یک ویدیو بر اساس تصویر تولید شده ی کامپیوتری را به نمایش گذاشته است که در آن لحظهای از شهری در آستانه آخرالزمان را تصویرسازی
کرده است، آثار فکتوری فیفتین اغلب
دارای چشم اندازهای خیره کننده از ساختمان ها و مناظر شهری هستند.
این ویدیو که کِلوسِس نام
دارد مجموعهای از سکانس های اکشن را در نماهایی تک شات و تماما با کامپیوتر
تولیده را برای نمایش موسیقی و صدا تدوین کرده است که در آرشیو کتابخانه ای آلبیدون کِلوسِس موجود بوده اند، این شرکت یک مجموعه
جلوههای صوتی است که مشتریانش آهنگسازانی همچون هنس
زیمر می باشند.
آرشیو کتابخانه ای آلبیدونِ کِلوسِس بر روی
سینمای اکشن فوق مدرن، تریلرها و جنبه های سینمایی گِیْم متمرکز است. فکتوری
فیفتین در مورد این فیلم می گوید:"ما ایدهای را پیشنهاد کردیم که در آن جهان
به طور غیرمنتظرهای متوقف می شود و دوربین به سفری میرود که در هر گوشه و کنارش لحظهای
متفاوت از سینمای حماسی موج می زند و صداها و موسیقی جنبه های متنوع تنش موجود در
فضا را بسط می دهند".
پیشینه فکتوری فیفتین در
معماری در تمام سکانس ها مشهود است و تلاش می کند تصوری سینمایی از شهری در معرض
نابودی بیافریند. با ترکیب ارجاعات به فیلم های سینمایی، نمایش های تلویزیونی و
بازیهای ویدیویی، یک ویدیوی سریع داستانی تولید شده است که با پریدن شخصی از یک
ساختمان بلند، شبیه به امپایر استیت، شروع میشود، سقوطی که احتمالاً به مرگش منجر
می شود، اما ناگهان حرکت شخصیت قبل از اینکه روی زمین بیفتد متوقف می شود و همین
تعلیق لحنی می آفریند که موجب می شود فیلم به لحاظ بصری و موسیقیایی پیش رود.
با توقف زمان، دوربین شروع به حرکت میکند و صحنههای جدیدی پشت سر هم آشکار میشوند
که هر کدام ابعاد متفاوتی را برای اکشن آشکار میکنند. . . فیلم با ترکیب ارجاعاتی
به فیلم های دیگر و دیگر مدیوم های بصری، شهری را نشان می دهد که درگیر سرقت بانک،
تخریب بیولوژیکی و هیولاهای آتش زا هستند و در این میان می توان به "ماتریکس"
و "آخرین بازمانده ی ما" و "گادزیلا" نیز اشاره کرد.
پاول نیکولز، یکی از بنیانگذاران فکتوری فیفتین، کِلوسِس را "یک چیز عجیب و غریب" تحت شمول تصویر تولید شده ی کامپیوتری توصیف می کند.
اولین ارجاع تصویری در فیلم سکانس مقدماتی از "بیبیِ راننده" و اولین
سکانس"سایبرپانکِ بیستْ هفتاد و هفت" است.
چالش در مورد ما این بود که همه چیز را در یک تبلیغ یک دقیقه ای جا دهیم، بنابراین
فضای بسیار کوچکی برای حرکت دوربین در نظر گرفتیم که در قالب آن صحنه های کوچک و
بزرگ سینمایی نشان داده می شود. پل نیکولز در این مورد می گوید این ویدیو
"ادای احترامی است به گذشتگان، البته در لحنی نسبتا آرام".
این فیلم را می توانید روی لینک پی آمده مشاهده
نمایید: