معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1345
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1185
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 979
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 912
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 869
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 780
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 755
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 702
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 551
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 487
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منتقدان معماری   - 486
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 445
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 437
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 436
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 12
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 422
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 381
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 337
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 307
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 301
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 272
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 272
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 233
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 158
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 157
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 148
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 135
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 131
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 118
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 6
طراحی مبلمان   - 113
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 113
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 108
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری فاشیستی   - 69
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
ترسیمات معماری   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
زاغه نشینی   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 3
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 51
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -346
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -248
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
تراشه های کانسپچوال ـ جدایی نادر از سیمین و هرمنوتیک کالبد
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1390/12/11
مـنـــــــبـع : برگرفته از نوشته محمد غزنويان در روزنامه شرق مورخ چهارشنبه 10 اسفند 1390
تعداد بازدید : 4276

شخصيت‌هاي فيلم جدایی نادر از سیمین آميزه‌اي از ماهيت «آقاي مساح» و «آنتوان روكانتن»، كافكا و سارتر هستند؛ كساني كه مي‌روند، متر مي‌كنند و باز نمي‌دانند كه چه مي‌كنند! كساني كه تهوع را نه روي لباس گارسن كافه «خانم مابلي» بلكه در همين حركت يكدست و فرسايشي مي‌بينند. زندگي آنها خود تهوع است اما براي فرار از دست اين تهوع از پوسته‌اي توامان از سنت و تجدد استفاده مي‌كنند.

فرهادي به طرز شگفت‌آوري اين نهيليسم را تصوير كرده است. نهيليسمي كه بيشتر زاده به محاق افتادن رابطه، به عنصر برسازنده حيوان اجتماعي است تا حاصل شك دكارتي و پرسش از هستي. نهيليسمي كه ديگر حتي نايي براي ارايه بديل اينجا و آنجايي ندارد و از قضا همين است كه هست.

التهاب در اين سبك زندگي نه از موشك باران، نه از اسيدپاشي، نه از كودك‌ آزاري و تجاوز گروهي كه فقط از لحظه‌هاي برهم زننده ذایقه روزمره او ناشي مي‌شود. در حالي‌كه ذایقه خبري‌اش تحليل رفته است، فقط ممكن است با فرار پدري شيزوفرن از خانه، دچار التهاب شود.

از قضا فرار پدر، آن هم پدري با بيماري آلزايمر به واقع نقطه عطفي در فيلم است. پدر نادر، نماينده گذشته است؛ گذشته‌اي در حال فراموشي. گذشته‌اي بي‌مغز كه از آن پوستي چروكيده و شكمي برآمده باقي مانده است. اهتمام نادر به بدن پدر نشان از آخرين تلاش‌هاي نيم‌بند او براي حفظ «و آنچه خود داشت» است. نادر در حالي كه صورت خود را نمي‌تراشد، در تميزي صورت پدر و حمام بردن و ليف زدنش اهميت به خرج مي‌دهد. براي او پرستار استخدام و سعي مي‌كند بدن پدر را تا هر وقت كه امكان دارد «آرشيو» كند. چيزي در حد آلبوم خانوادگي زنده! و اين بدن بي‌مغز مانند تاريخ نقد نشده و ناشناخته، به يكباره به دامن تجدد و ماشين لباسشويي و يخچال‌فريزر مي‌افتد. آنچه از پدر باقي مانده همان سنتي است كه گويا قرار است «تا ابد بر مغزهاي آيندگان فشار آورد.» پوسته‌اي چنان سست و لرزان كه با شيطنت دختر پرستار، در بالا و پايين بردن فشار دستگاه اكسيژن يك دور، فاصله هستي و زمان را تا عدم مي‌رود و مي‌آيد. سنتي كه به كمي اكسيژن نياز دارد! عمل قهرمانه فيلم جايي اتفاق مي‌افتد كه پرستار پدر، براي انجام كارهاي عقب‌افتاده‌اش دست او را به تخت مي‌بندد و مي‌رود. عمل راديكالي در مواجهه با پوسته سنت كه نادر هنوز توانايي مواجهه با آن را ندارد. خاستگاه طبقاتي پرستار اساسا باعث شكل‌گيري رابطه‌اي از خود بيگانه بين او و پدر نادر شده است. پدر نادر، براي پرستار هيچ چيز نيست به جز ابژه ارتزاق. سنت هم براي او هيچ چيز نيست مگر تسبيحي كه دور دست دارد تا مانع از ايجاد وسوسه سوءاستفاده جنسي از او در خانه اربابان خرده بورژوايش شود.

در روايت فرهادي همه سرگردانند و بلاتكليف. پرستار دست پدر را به تخت مي‌بندد، نادر پرستار را به بيرون پرتاب مي‌كند و شوهر پرستار هم خودش را كتك مي‌زند و هم نادر را. كتك‌زدن‌ها و پرخاشگري‌هاي شوهر فرودست پرستار، ماليخولياي حاكم بر طبقه دون طبقه نادر و سيمين را نشان مي‌دهد. او كه بين ناموس‌پرستي و خونخواهي فرزند سقط‌شده و پول ديه سردرگم است. فضاي بسيار آشفته‌اي است. اوج اين آشفتگي در دادگاه است. حجمي وسيع از مراجعان به دادگاه و دادگاهي با چند صندلي فلزي و عاري از هر گونه تشريفات نئوكلاسيك دادرسي. ديگر قرار نيست مراجعان با حضور در صحن دادگاه و تحت تاثير معماري آن، احساس كنند در مقابل قانون به عنوان ابرروايت تنظيم مناسبات اجتماعي، چيزي نيستند. ديگر حتي دادگاه هم چيزي نيست. اما آنچه به اين همه آشفتگي قدري آرام‌بخش تزريق مي‌كند، فضاي كالبدي خانه نادر و سيمين است.

خانه‌اي كه اگرچه از جنس منازل تداعي‌گر روابط دواليته نيست، بلكه از جنس آپارتمان اجاره‌نشين‌هاي «مهرجويي» هم نيست. در اجاره‌نشين‌ها، اين كالبد خانه است كه در حال فروريزي و تخريب است اما برعكس در فيلم «فرهادي» كالبد ساختمان سالم و اثاثيه آن مرتب و تميز است. آنچه در خانه وجود ندارد روح حاكم بر كالبد است. خانه بدون وجود روابطي انساني بين ساكنانش خوابگاه است، خانه نيست. بنابراين در روايت اصغر فرهادي اين مفهوم خانه است كه در حال فروپاشي است. روايت بي‌قهرمان و ضدقهرمان او، از قضا بي‌بديل هم هست. تلاش فرهادي تلاشي است پرسش‌ساز نه پاسخگو. تلاش او قرار نيست مانند روشنفكر طعم گيلاس كيارستمي، با چهار تا جمله كنفوسيوسي دست از خودكشي بكشد. تلاشي است از سر ترس، ترس از بي‌خانماني و تنهايي. نمي‌دانم چقدر درست فكر مي‌كنم اما با نوعي شهود مي‌خواهم بگويم: آينده نادر مي‌تواند از او حميد هامون  فیلم هامون و آينده سيمين مي‌تواند از او بانو بسازد و از فرزند آنها منصور فيلم نفس عميق را و اين چيزي است كه فرهادي از آن مي‌ترسد و بحق هم مي‌ترسد.

نسخه کامل این متن را می توانید اینجا مطالعه فرمایید .

سکانسی از فیلم




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/12/11 ) :
عالی بود

محمد خضریان نژاد ( 1390/12/11 ) :
با سلام
بطور خلاصه
سطح اختلاف نظر در مورد اين فيلم در ايران نسبت خارج خيلي زياد است.با توجه به اينكه شاخصه اصلي فيلم هاي اصغر فرهادي يك ملودرام اجتماعي پيچيده است وما همه جزي از بازيگران همين اجتماعيم.در تاثير از عاليييي بودن اين فيلم قرار ميگيريم.
با تشكر فراوان
محمد فرجام ( 1390/12/11 ) :
با سلام
این فیلم جزء محدود فیلمهای ایرانیست که از نگاه کردن به ان لذت بردم.
حامد عباسی ( 1390/12/12 ) :
با سلام
در كل شخصيت پردازي منحصر به فرد فرهادي وتضاد بين اين شخصيت هاست كه اين درام را به صورت فوق العاده به پيش ميبرد و بازگوي روزمرگي ها و اتفاقات ساده ايست كه ميتواند سرنوشت انسانها را تغير داده و سرانجامي متفاوت براي انها رقم بزند.
با تشكر از اقاي فرهادي براي ياد اوري نام ايران در مسايلي به جز مسايلي كه هر روز در بارهي خود وايران ميشنويم
محمد کیانی منش ( 1390/12/12 ) :
سلام
دیدگاه و نقطه نظرات جالبی بود.گاهی اوقات احساس می شه که باید یه فیلم رو دوباره که نه چند باره دید...
مرسی
شیوا گل دعایی ( 1390/12/13 ) :
سلام
این تراشه عالی بود.
یکی از نکاتی که به نظرم در این فیلم خودش را نشان می داد این بود که:
همه شخصیت های فیلم دروغگو بودند....
دروغ ......
واژه ای که شاید تمامی ماجراها به واسطه دروغ اتفاق می افتاد...
شاید تنها کسی که در بین تمام شخصیت ها دروغ نمی گفت قاضی دادگاه بود شاید.....
موافقم که اوج آشفتگی زمانی است که به فضای دادگاه می رسیم.
این آشفتگی به اندازه ای است که ترس به وجود شخصیتهای داستان راه پیدا می کند و برای رهایی از این ترس به هر حرفی که آنها را نجات دهد فکر می کنند.
درستکار ترین شخصیت هم دروغ گفت.........
پارادوکس زمانی خودش را نشون داد که نادر به دخترش یاد داده بود دروغ بد است اما خودش برعکس آن را دوباره به دخترش یاد داد
اتفاقی که هر روز در این جامعه جلوی چشمانمان اتفاق می افتد.
رامین کاظم زاده ( 1390/12/14 ) :
سلام
واقعا عالی بود . . .
کیمیا ستودگان ( 1390/12/14 ) :
سلام.
مرسی به خاطر میل کردن لینک.
واقعا تبریک میگم به هنر مندامون. فیلم عمیق و پر محتوایی بود اگه واسه همه قابل درک باشه.
و واقعا خوشحالم از اینکه زحمت های کار فوق العادشون (اسکار) رو جایی گرفتن که هنر رو میشناسن, درکش میکنن و بهش احترام میزارن...
امین پریزاد ( 1390/12/14 ) :
شاید باید به این توجه نمود که چرا دروغ در بین تمام بازیگران این فیلم بویژه ما مسری شده؟ شاید از درک حقیقت ناتوانیم ! یا خود را به ناتوانی زده ایم! اما دروغ هم اگر به فکر وادارمون کنه بد نیست!
لیلا سفیدگری ( 1390/12/15 ) :
یادمه وقتی از سینما بیرون اومدم سرم داشت منفجر می شد دوستم گفت فیلم خوبی بود خدایی، هیچی نداشتم بگم هم خوب بود و هم فاجعه، چون تکه هایی از زندگیم جلوی چشمام رژه می رفت ، فهمیدم که دنیای بچه گی و بیخبری چقدر خوبه اون زمان انقدر غمگین نمی شدم اما اون روز.....
محمد سکاک ( 1390/12/16 ) :
سلام.
فوق الاده زیبا بود...
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/12/18 ) :
سلام
واقعا این یکی از بهترین تراشه هایی بود که در این سایت قرار داده شد و بابت این خیلی از شما ممنونم....

به نظر منم این فیلم واقعا فوق العاده بود...
سکانسهایی که ما در این فیلم می بینیم چیزهایی است که بارها و بارها در جامعه خود و در اطرافیانمان دیده ایم بنابراین خلیلی خوب می تونیم ان را درک کنیم...
دیالوگهایی که در این فیلم گفته شد خیلی هایش تا سالهای سال و یا تا اخر عمر در یادمان می ماند مثل دیالوگی که پیمان معادی در جواب لیلا حاتمی که از او پرسید(اصلا اون می دونه که تو پسرشی؟؟)و وقتی که پیمان معادی جواب داد(اون نمی دونه که من پسرشم ولی من که می دونم اون پدرم هستش)من وقتی این رو شنیدم یک حال عجیبی بهم دست داد و به هیچ وجه فکر نمی کنم که این جمله رو هیچ وقت فراموش کنم...
درست است که ما توی این فیلم می بینیم که همه برای فرار از مشکلات به سمت دروغ می روند ولی اگر یادتون باشه در اخر فیلم با ابن که خانواده شهاب حسینی شدیدا به پول احتیاج داشتن ولی همسر اون حاضر به دروغ گفتن نشد و این یکی دیگه از صحنه هایی بود که خیلی خوشم اومد...
منم مثل همه ایرانی های دیگه به اصغر فرهادی تبریک میگم و ازش ممنونم نه فقط به خاطر اسکاری که برای کشورش گرفت بلکه به خاطر حرفهای زیبایی که هنگام دریافت اسکار زد ازش ممنونم.ازش ممنونم چون نام ایران ایرانی رو به خاطر هنر و فرهنگش روی زبانهای کشورهای دیگر انداخت صحبتی که خیلی وقت بود کسی در باره ایران و ایرانی نمیزد...
ممنونم
سحر احمدی ( 1390/12/18 ) :
سلام.
فیلم بی نظیری بود ........
اما نمی دونم چرا وقتی از سینما آمدم بیرون خیلی این جمله رو شنیدم:(حالا آخرش چی شد؟!!........
فرزانه صالحي ( 1390/12/19 ) :
جالب بود و لايق اسكار.موضوع جديد بود.
الهه زارع ( 1390/12/19 ) :
سلام. فیلم بسیار جالبی بود. اصغر فرهادی توی بیشتر آثاری که برنده شده و معروف شده، نظر نهایی رو به عهده خود تماشاچی گذاشته که خودشون رو بذارن جای دختر نادر و سیمین و عادلانه قضاوت کنن. من سبک کاراشو خیلی دوست دارم. هم جدایی نادر از سیمین و هم درباره الی. اما متاسفانه توی کشور ما هنر بی اهمیت شده. اصغر فرهادی توی مراسم اسکار متنی رو خوند و توی اون از مردمش دفاع کرد و یه جورایی من این کارش رو مثل نماینده هایی که واسه حفظ ارزش های کشورش دفاع می کنه دونستم. اما در رسانه های ایران، کوچکترین خبری مبنی بر گرفتن جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی بابت فیلم جدایی نادر از سیمین نشنیده و ندیدم. مرسی بابت خبرتون.
ملیحه كوكبي ( 1390/12/20 ) :
باید اعتراف کنم چقدر برای خودم و نسلم متاسفم که همین جوری یه فیلمیو میبینیم که فقط دیده باشیم...این همه نکات جالب بود که ما ازش گذشتیم..حالا میتونم بهتر معنای دیدن و نگاه کردن رو بفهمم...ممنون استاد
پيمان اسحاقی ( 1391/02/02 ) :
فرهادی نه نهیلیسم را خواسته نشان بده نه یک رابطه ی پیچیده ی انسانی بلکه شکاف دو نسل یا تقابل تفکر سنت و مدرن را نشون داده اگه گریزی بزنیم به بعد معماری داستان و نشانه شناسی فیلم در این فیلم نورپردازی خانه ی نادر خیلی حائز اهمیته مثلا در هیچ سکانسی در هیچ فضایی نور به شدت لمس نمیشه و اکثرا به صورت سایه روشن دیده می شه فقط یه نقطه ازخونه آن هم آشپزخانه بود که نور به صورت کلی وارد فضای خونه می شد که رنگ آشپزخانه سبز رنگ بوده و تراسی که نور میومد یه دیش گذاشته بود که این نماد یه حرکته...
پوریا فرخی ( 1391/02/07 ) :
ممنون.خیلی خوشحالم بابت این رویکرد و دیدی که از این فیلم داشتین!عالی بود
ستاره شادبخت ( 1391/09/19 ) :
به تصویر در اوردن زندگی واقعی که همه ما جز بازیگران ان هستیم کار هر کارگردانی نیست.اقای فرهادی با زیرکی تمام در کالبدی ساده مفهومی بسیار عمیق را در اورد که همه ما را وادار به چند بار دیدن فیلم کرد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group