مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1363
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1246
فیلوکیتکت   - 24
نظریه معماری   - 1009
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 929
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 881
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 857
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 796
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 714
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 713
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 702
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 613
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 584
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 524
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 520
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 457
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 14
آرمان شهرگرایی   - 455
معماری فضای داخلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
روح مکان   - 446
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 446
ویروس کرونا و معماری   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
جهان علمیْ تخیلی   - 10
معماری منظر   - 435
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری شمایل گون   - 426
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
باز زنده سازی   - 383
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 358
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 339
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
معماری کوچک مقیاس   - 9
هنر مدرنیستی   - 326
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 9
معماریِ توسعه   - 316
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری سبز   - 310
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
آینده گرایی   - 305
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 286
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 256
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 249
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 211
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
معماری و روانشناسی   - 7
مسکن عمومی   - 189
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 184
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
زنان و معماری   - 172
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ـ سینما   - 157
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر انتزاعی   - 148
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
فضای منفی   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
طراحی مبلمان   - 123
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 121
معماری و هوش مصنوعی   - 6
معماری ایران   - 110
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 106
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 76
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
معماری خوانی   - 4
ترسیمات معماری   - 71
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری چین   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 53
معماری بیابانی   - 4
مدارس معماری   - 48
معماری و ادبیات   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 47
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 44
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
جنبش متابولیسم   - 41
معماری جنگلی   - 3
معماری دیجیتال   - 39
معماری و گیم   - 3
پداگوژی   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
باهاوس   - 37
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
مدرنیته؛ از نو   - 36
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و نقاشی   - 2
اقتصادِ فضا   - 30
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و فاجعه   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 36
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 73
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 139
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -761
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -321
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -132
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنر گفت وگو ـ فابیو نوامبر با دیزاین بوم
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1390/12/12
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
تعداد بازدید : 3811

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

در بیست و یکم سپتامبر 2011 دیزاین بوم با فابیو نوامبر Fabio Novembre در استودیو او در میلان به گفتگو نشسته .

بهترین زمان روز برای شما چه هنگام است ؟

من تلاش می کنم تا جایی که امکان دارد از روزمرگی داشتن ، دوری کنم . لحظه هایی را که همه برای خوردن غذا دور هم جمع می شویم را دوست دارم ؛ یک لحظه بسیار مهم در فرهنگ ایتالیایی که به آن معتقدم . خیلی مهم نیست که در خانه باشید یا رستوران ، خود آن لحظه اهمیت دارد .

در حال حاضر به چه نوع موسیقی گوش می دهید ؟

امروزه مثل رشته های خلاق دیگر ، یک مشکل بزرگ وجود دارد . ما در لحظه ای هستیم که تحقیقات متوقف شده و تمامأ آثار گذشته را تجدید و احیاء می کنیم . افراد کمی مانند جیمز بلیک هستند که هنوز در حال کشف و در عین حال الهام گرفتن از گذشته می باشند . او یک golden boy است و در موسیقی اش یک رشته قوی را با الکترونیک و ... کنار هم می گذارد . عاشق جک وایت هستم و همچنین موسیقی ایتالیایی را هم دوست دارم . یک آدم بسیار التقاطی هستم ؛ یک تعریف فوق العاده برای ایتالیایی های جنوبی توسط Curzio Malapart که می گوید : ایتالیایی ها در هیچ کاری خوب نیستند ولی قادر به انجام هر کاری می باشند ، مثل من .

چه کتاب هایی در میز کنار بستر شما هستند ؟

وقتی شما پدر یک دختر سه ساله و شش ساله هستید ، خواندن کتاب یک تعهد بسیار سخت است . همیشه حدود 15 کتاب معلق دارم که خواندنشان را شروع کرده ولی به پایان نرساندم ، از یکی به دیگری . زمانی که شروع به خواندن میکنم ، احساس می کنم که زمانِ بودن با دخترهایم را از آنها گرفته ام ، مخصوصأ اکنون که بسیار جوانند. یک احساس عجیب و غریب که تنها والدین آن را می فهمند . اما عاشق کتابم و همیشه با کتاب احاطه شده ام .

آیا شما مجلات طراحی ، معماری و مد را هم می خوانید ؟

مثل موسیقی ، همه چیز را می خوانم چون بسیار کنجکاوم . نشریاتی را دوست دارم که چند موضوع را با هم ترکیب می کنند ، چراکه اگر تنها بر یک موضوع تکیه کنند ، کسل کننده می شود مثل مجله های معماری و مد .

خبرها را از چه منبعی دریافت می کنید ؟

تلویزیون نگاه نمی کنم ، یک راه ساده برای خلاص شدن از یک نفر . عاشق اینترنت و تمام امکاناتی هستم که زمان به ما ارائه می دهد . عاشق اشیائی مثل آیفون و آی پد هستم . چنین امکاناتی در زمان دانشجویی ما نبوده ، ولی اکنون امکان دسترسی راحت به هر اطلاعاتی را خیلی سریع داریم .

حدس می زنم که به نحوه لباس پوشیدن خانم ها توجه می کنید . در این موضوع چه سلیقه ای دارید؟

این طور نیست که همه خانم ها با کفش های پاشنه 12cm خوب جلوه می کنند ، برخی از آنها با صندل و کفش راحتی بهترند . به همین شکل راجع به دامن و شلوار برای آنها . هر کس باید راه خود را برای بیان خود و افکارش داشته باشد و زمانی که من این را در فردی می بینم از او تشکر می کنم . زمانی که یک زن تعادل را حفظ می کند و ظاهر او با شخصیتش مطابقت دارد ، از نگاه من زیباست و این زمانیست که یک فرد به چشم شما جذاب می آید .

از چه نوع لباسی برای پوشیدن اجتناب میکنید ؟

هیچ نوعی ولی همیشه به یک شیوه لباس می پوشم و در این موضوع خسته کننده هستم .

زمانی که بچه بودید ، دوست داشتید که یک طراح شوید ؟

در زمان کودکی من ، طراحی به عنوان یک شغل وجود نداشت . بود ولی شناخته شده نبود و مردم آن را نادیده می گرفتند به طوری که مجبور به انتخاب یک شغل کلاسیک بودید . اما زندگی برای تکامل رشد می کند و به عقیده من حرفه ها با سرعت چشمگیری تغییر میکنند ، به طوری که شما واقعأ نمی دانید چه شغل و حرفه هایی در 30 سال آینده وجود خواهند داشت . من خوش شانس بوده ام چراکه هیچ فشاری از جانب خانواده ام برای انتخاب شغل نداشته ام .

در چه مکان هایی بر روی طرح ها و پروژه هایتان کار می کنید ؟در مورد کارهایتان با دیگر طراحان هم بحث میکنید ؟

من با تمام طراحان دوستم و این یک موضوع قابل تقدیر است . با اکثر آنها معاشرت دارم . وقتی کار خوبی در اطرافم می بینم، شگفت زده می شوم . فرد مثبتی هستم و با نگاه متفاوتی به اطراف می نگرم . مثلأ نام دخترانم . نام دختر اول من “verde” است و در زبان ایتالیایی یعنی سبز . نوامبر نام خانوادگی من است و به چیزی بارانی ، خاکستری و سرد معنی می شود . منظورم این است که شما باید آن روی سکه را هم ببینید . همسر من اهل آژانتین بوده و نوامبر برای آنها به معنای بهار است بنابر این کاملأ سبز است . به همین خاطر نام دختر من “green November” شد که دارای یک تضاد هم می باشد . اما در واقع این بزرگترین درس من برای دخترم بود که همیشه با نگاهی متفاوت به اطراف بنگرد .

سبک خود را تعریف کنید . مثل توصیف یک دوست خوب .

اگر بخواهم در یک کلمه بگویم : معاصر . زمان حال برای من هدیه ایست که باید در آن به شدت زندگی کنید . نمی توانم خیلی در گذشته و یا آینده زندگی کنم . یک انسان معاصر در زمان خودم ، این یک کلمه کلیدی است . تلاش برای همنشین کردن موضوعات در موقعیت درست خودشان برای ایجاد یک تغییر بزرگتر .

لطفأ برای ما از تحول و تکامل در کارهای خود ، از پروژه اول تا به امروز بگویید ؟

در اولین پروژه نسبت به پروژه های آخر ، شما روش های ساده ای از جایی که آغاز کرده ام را می بینید . می توانید ببینید که زمانی که جوان تر بودید ، انرژیِ را گاهی بدون هیچ کنترلی گسترش می دادید ولی کاملأ طبیعی . این شبیه به هنرهای رزمی است . هنگامی که به عنوان یک کودک شروع میکنید ، قوی هستید و انرژی زیادی برای گسترش دارید ولی هنوز کمربند شما سفید است . خیلی نسبت به اعمالتان آگاه نیستید . هرچه بیشتر رشد کنید ، بهتر می توانید اعمالتان را کنترل کرده و دقیق تر شوید . و این همان چیزیست که باعث می شود بزرگتر شدن را تحسین کنم . و این دیدگاه من است که بزرگتر شدن به معنای عاقلانه تر عمل کردن می باشد .

چه پروژه ای بیشتر رضایت خاطر شما را جذب کرده ؟

همه آنها فرزندان من هستند و دوره های مختلف زندگی من را نشان می دهند . مانند اتصال نقطه ها به هم برای رسیدن و درک یک تصویر بزرگ هستند . همه آنها بخشی از یک مسیر می باشند که شما از پیش نمی توانید تصور کنید اما زمانی که برای یک لحظه متوقف می شوید ، آن را حس کرده و با توجه به تماشای آن می پردازید . به گمان من ، شما حس و معنای کار را نمی توانید از پیش تصور کنید در غیر این صورت فردای آن روز خواهید مرد . مثل این می ماند که شما آن را در مسیر متوجه شوید . من تلاش دارم که بهترین مکان را برای کارم پیدا کنم و همچنین برای کارهای معماری . برای من همه چیز راجع به ارتباطات است . واضح کردن ارتباطات هدف من است .

برای چه کسی مایلید چیزی را طراحی کنید ؟

شما می توانید هر چیزی را به یک فرصت تبدیل کنید . تمایلی به کار برای شخص خاصی ندارم . هر چیزی می تواند به یک موضوع فوق العاده تبدیل شود .

آیا طراح با معماری از گذشته است که شما او را تحسین کنید ؟

من افرادی چون ettore sottsass و alessandro mendini را می ستایم . اینها افراد مهم زمان من هستند که دوست دارم از آنها یاد کنم .

و بین کسانی که هنوز معاصر هستند و کار میکنند ؟

اشخاص زیادی هستند : marc newson, tom dixon, jaime hayon, ora ito, the bouroullecs, jasper morrison, marti guixe, konstantin grcic, yves behar, thomas heatherwick, puh, , marcel (wanders), maarten baas, hella jongerius, jurgen bey, ، افراد زیادی هستند و همه دوستان من که آنها را ستایش می کنم . همه آنها ساز و دستگاه خود را می نوازند و همه آنها با هم یک ارکستر فوق العاده می شوند .

در مورد افرادی که با آنها کار می کنید به ما بگویید ؟

من هیچکس را مجبور به انجام هیچ کاری نمی کنم و موضوع بسیار عجیب راجع به من این است که هرگز مصاحبه ای برای کار انجام نمی دهم . مصاحبه ها توسط بچه ها انجام می شود و زمانی که نیاز به استخدام کسی وجود دارد با همکاران دیگر تصمیم می گیرند . آنها فقط فرد جدید را یک روز قبل به من معرفی می کنند . به عقیده من یک حس دموکراسی در استودیو وجود دارد . من رئیس نیستم ، همه چیز بسیار آسان و کاملأ طبیعی است . آنها می دانند که چه کاری باید انجام دهند . به ظرفیت هر فرد در مورد آگاهی و هوشیاری معتقدم و لازم نیست که کسی به من بگوید . زیگمونت می گوید : “live with life” . یک استعاره فوق العاده برای توصیف زمان ما . موضوعات نیاز به جریان دارند و نمی توانند سخت باشند در غیر این صورت متوقف می شوند . ما باید مانند ارتباطات باشیم . برای مثال ، زمانی که در اینترنت به گشت و گذار می پردازید ، بسیار جالب است چراکه باید با سیالیت انجام پذیرد .

آیا در طول مراحل طراحی ، بر روی کاغذ زیاد اسکچ می زنید ؟

من قادر به اسکچ و طراحی نیستم . از کلمات استفاده می کنم و از نوشتن .

چه توصیه ای برای جوانان دارید ؟

اول از همه اینکه باید کمتر مصرف گرا بوده و در حوضه انرژی به فکر نسل های بعد هم باشیم حتی به عنوان یک طرح . باید کار کمتر ولی با کیفیت بهتر را انجام دهیم . گاهی اوقات تصمیم به انجام ندادن یک پروژه و کار نسبت به انجام آن اهمیت بیشتری دارد . مشخصه من اینست که کارهای کمی انجام داده ام اما به همه آنها افتخار می کنم . من فقط کارها را زمانی که نیاز مطلق برای من یا مشتری باشد انجام می دهم .

چه موضوعی از آینده شما را می ترساند ؟

در مسیر تکامل از کودکی تا یک فرد بالغ ، ترس خود را از دست داده ام و یه یک آگاهی رسیدم که ترس نیست . حتی وقتی شما یک فرد بزرگسال هستید ، توالی و ترتیب اقدامات برایتان روشن تر است . آرام باشید ، نترسید و به جلو حرکت کنید . در واقع این نگرش یک فرد در مقابله با پروژه هاست . من رویا می بافم و آنها را به واقعیت تبدیل می کنم . این پروسه ایست که باید در کنترل باشد .

'il fiore di novembre' at milan triennale


'il fiore di novembre' at milan triennale


'robox' for casamania, 2011


'per fare un albero', milan, 2009


'his and her' for casamania, 2008


'strip' for casamania, 2011


'bang' for lasvit, 2011


'cento piazze' for driade, 2007 counter clockwise left to right from above: lucca, vigevano, venaria reale, palmanova


milano creative city at shanghai expo 2010


milano creative city at shanghai expo 2010


stuart weitzman shop, rome, 2006


stuart weitzman shop, rome, 2006


'nemo' for driade, 2010


'nemo' for driade, 2010


'insegna anche a me la liberta delle rondini' solo exhibition, 2008


'luciola' for driade, 2010




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group