معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1595
معماری مجازی   - 24
منظر شهری   - 1505
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1101
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1061
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 961
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 940
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
معماری حوزه عمومی   - 891
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 868
معماری ـ موسیقی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 841
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 808
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 800
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 765
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 674
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 651
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری پایدار   - 615
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 549
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 534
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 533
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 532
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 530
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 524
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 521
معماری اروپا   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 502
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 9
معماری تندیس گون   - 487
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری شمایل گون   - 452
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 448
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
باز زنده سازی   - 447
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 426
معماری خوانی   - 9
معماریِ توسعه   - 381
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 372
معماری تخت جمشید   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 354
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 333
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 330
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 284
عبور از مرحله جنینی   - 7
گرمایش زمین   - 280
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری محدود   - 276
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 275
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 273
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 269
منبع شناسی اتووود   - 7
بنای محدود   - 255
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 254
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 254
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 250
فرهنگ نفت   - 7
زنان و معماری   - 232
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری های تک   - 232
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
عکاسی   - 227
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 201
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 201
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 191
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 183
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 162
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 160
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 156
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ژاپن   - 144
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
ترسیمات معماری   - 143
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 135
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اقتصادِ فضا   - 125
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 123
پداگوژی انتقادی   - 6
معماری و رسانه   - 117
مسابقه ویلا 1400   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 112
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فضای داخلی   - 95
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری مذهبی   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 82
معماری مصر   - 5
فیلوکیتکت   - 75
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 74
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 74
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 74
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 73
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 72
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 64
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 60
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 59
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پداگوژی   - 57
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
زاغه نشینی   - 54
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
بحران آب   - 44
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 44
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و نقاشی   - 43
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 43
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 40
اکسپوی دبی. 2020   - 2
آنتروپوسین   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معماری و ادبیات   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری جنگلی   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 39
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی مُد   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و گیم   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری بیابانی   - 26
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 68
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 6
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -441
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -279
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -238
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -23
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -6
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ کامرون سینکلر و مَتـِـرْ
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1391/02/23
مـنـــــــبـع : www.materialconnexion.com
تعداد بازدید : 4511

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد. هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

از بازسازی ها پس از شرایط فاجعه آور مانند طوفان کاترینا و سونامی سال 2004 گرفته تا ایجاد کلینیک های بهداشتی همراه برای مبارزه با ایدز/ اچ آی وی در کشور های جنوب صحرای آفریقا ، معمار بریتانیایی ، کامرون سینکلر به منظور تغییر در ساخت جهان در طول 10 سال گذشته ، بیشتر از بسیاری از دولت ها فعالیت داشته . همچنان که سینکلر ریاست داووس برای اجلاس جهانی اقتصادی برای راه اندازی رقابت معماری آماده میشود ، MATTER با او مصاحبه ای داشته . بر اساس کتاب کامرون سینکلر Design Like You Give a Damn : Architectural Respond To a Humanitarian ؛ از هر هفت نفر در جهان ، یک نفر در حلبی آباد و یا اردوگاه پناهندگان زندگی می کند و بیش از 3 میلیارد نفر - تقریبأ نیمی از جمعیت جهان – به آب تمیز و بهداشت دسترسی ندارند .

از طریق پیشگام شدن او در موسسه غیرانتفاعی معماری برای بشریت ، سینکلر در تلاش برای تغییر این حقایق ویرانگر با آوردن راه حل های معماری نوآورانه به مکان های مورد نیاز با کمترین دسترسی می باشد . از سال 1999 ، آنها برای ایجاد سرپناه های موقت ، مراکز اجتماعی ، مدارس ، کلینیک های بهداشتی ، مسکن ارزان قیمت و در توسعه بلند مدت پایدار در 26 کشور جهان کمک کرده اند .

Sarah Natkins : این روزها در گیر چه چیزهایی هستید ؟

CS : ما پروژه های متعددی داریم . من به مجمع جهانی اقتصاد می روم تا مسابقه ای برای طراحی مجدد کلاس های درس راه اندازی کنیم ؛ چگونه محیط های یادگیری سالم و بهتر را ایجاد کنیم .

SN : من در وبسایت شما خواندم که بیش از 220000 تریلرهای قابل حمل به عنوان کلاس های درس برای بیش از 6 میلیون کودک در ایالات متحده درخدمت هستند . آیا انگیزه ای برای این پروژه که در حال ارائه در داووس است ، می باشد ؟

CS : این انگیزه بود اما تحقیقات اولیه ربطی به آموزش نداشت . در واقع مربوط به تأثیرات بهداشتی تریلرهای FEMA می باشد . از مدرسه ای در می سی سی پی و ساخته شده از تریلرها بازدید کردیم و متوجه شدیم که تریلرهایی که بچه ها در آن مشغول به تحصیل هستند در واقع همین تریلرهای FEMA است .

SN : این تریلرها به عنوان راه حل های موقت پس از فاجعه برای کلاس های درس ، کجا نصب شده اند ؟

CS : خب این همان چیزی است که درمورد تحصیل در ایالات متحده جالب می شود . آنها این کلاس ها را به عنوان موقتی می سازند ولی بسیاری از آنها 9 یا 10 سال دارند . پس این به گفته شما به موقتی بودن بستگی دارد ، زیرا آنچه که تمایل دارند اتفاق بیافتد ، ایجاد تریلرهای قابل حمل از بودجه فدرال است تا اینکه با آن پول ساختمانی جدید ساخته یا سازه موجود را تعمیر کنند .

SN : که در دراز مدت هم می تواند هزینه بیشتر داشته باشد !!

CS : بله ، قطعأ . ما خیلی کمتر برای تریلر ها خرج می کنیم . اما مصرف انرژی آنها دو برابر است و پس از آن از بین رفتن زمان دانش آموزان و معلمان به دلیل بهداشت و دیگر مسائل به این معناست که انجام آن در دراز مدت هزینه بر است . یکی از مدارس می سی سی پی ، حدود 800 تا 900 هزار دلار فقط برای راه حل های پورتابل خرج کرده است . همانطور که ما به مسائل آموزش و امکانات نگاه می کینم ، نوعی بحران آموزشی برای دانش آموزان می بینیم . اینها موضوعات داغ در جهان آموزش و پرورش هستند . یک ارتباط بزرگ بین طراحی یک کلاس درس و استفاده از متریال ها و توانایی یک کودک برای یادگیری وجود دارد . موضوعی که ما در سطح جهانی متوجه شدیم این است که کمبود حدود 10 میلیون کلاس درس وجود دارد .

پس تنها به دلیل بهداشت و ایمنی به یک موضوع جهانی تبدیل نشده . ما در واقع به دنبال یک طیف گسترده تر هستیم و این به ایده کلی موقت در برابر دائمی پیوند زده می شود . شما باید به پذیرش یک پورتابل یا ساختار موقت فکر کنید چرا که آنچه شما به عنوان یک خانه اضطراری در اول فکر می کنید ، ممکن است در نهایت به یک انبار کشاورزی تبدیل شود یا به آلونکی برای حیوانات یا هر فضای مورد نیاز ، که این واقعأ شگفت انگیز است .

SN : چه یک کاربرد جدید پیدا کنید یا متریال ها برای پروژۀ دیگری بازیافت شوند ، چرخه زندگیِ ساختار باید در نظر گرفته شود ...

CS : بله ، جالب اینجاست که وضع موجود اینگونه فکر نمی کند . یکی از دلایل هایش این است که برای انجام یا ساخت چیزی موقت ، منفعت طلبی وجود دارد . ما زمان زیادی را در ایلات شکست خورده یا رو به شکست سپری کردیم . اینها کشور هایی هستند که به دلیل جنگ داخلی یا درگیری های مرزی و یا حتی بلایای طبیعی به نقطه ای می رسند که کل اکوسیستم کشور سقوط کرده . برای مثال ، زیمبابوه ، به عنوان یک کشور در آستانه سقوط یا افغانستان که پس از طالبان در هم پاشید . در جهان توسعه و یا جهان بازسازی ، یک صنعت مولتی میلیارد دلاری است و این همان حقیقت پنهان است و مانند بسیاری از مردم که به دنبال استراتژی های بلند مدت ، جامع و نوآورانه هستند ، سازمان هایی وجود دارد که راه حل های شکست کوتاه مدت را ایجاد می کنند و منفعت مالی برای آنها دارد .

وزیر دارای سابق افغانستان از آنها به عنوان گاوچران های بازسازی نام برده . شگفت انگیزترین چیز در مورد این سازمان ها این است که آنها به نوعی کشف کرده بودند که چگونه یک ساختمان یا امکاناتی میتواند در یک ماه از هم بپاشد و برنامه ای داشته باشد تا یک ساختمان بسازند .

SN : پناه گاه هایی با ماندگاری بالا ... یک صنعت پر رونق در دسترس مانند تلفن های همراه و کفش های کتانی !!

CS : فقط محیط ساختمان نیست ، مسائلی به مهمی آب و دسترسی به تجهیزات پزشکی وجود دارد . زمانی که شما یک شکست سیستماتیک در این شرایط داشته باشید ، با مسائل مرگ و زندگی روبه رو هستید و واقعأ مهم است که به فروپاشی ایالات نگاهی متفاوت داشته باشید . منظورم اینست که می توانید مانند ایده سازه های قابل فروپاشی به آن نگاه کنید یا چیزهایی که می تواند قابل حمل و سازگار باشد . که این یک جنبه مثبت سقوط است . اما در طرف منفی فروپاشی ، سیستم های شکست خورده ای هستند که ایجاد فروپاشی سطح دولتی و یا اجتماعی می کنند ....

SN : هنگامی که شما معماری را به یک مکان خارجی و ناآشنا می برید ، طراحان از افراد در حال ساخت و مردم بومی چیزهای زیادی یاد می گیرند .

CS : اغلب . به همین دلیل است که برای رقابت های طراحی از طراحان خواسته می شود که با یک مدرسه واقعی همکاری کرده و به آنجا روند و از دانش آموزان بخواهند که در طراحی به آنها کمک کنند .

SN : با بسیاری از متغیرهای جامعه شناختی ، شما فکر می کنید که یک فرم ایده آل از کلاس درس آینده وجود دارد ؟

CS : ایده این است که به جای داشتن تنها این فرم ، کلاس های درس آینده باید هزاران ایده متفاوت داشته باشد . در حال حاضر تعدادی شرکای ساختمان داریم که می خواهند در راه حل های برنده شرکت کرده و آنها را پیاده سازی کنند .

SN : آیا شما برنامه ای برای دسترسی تمام پروژه های ارسالی در شبکه معماری باز دارید ؟

CS : مسلمأ . تمام مسابقات طراحی ما در شبکه معماری باز طراحی می شوند . ما مسابقات را اجرا می کنیم ، داوری می کنیم و لحظه ای که فینالیست ها را انتخاب کردیم ، هرکدام از طراحی ها برای مکانیسم نظرات خلاق باز می شوند . ما می خواهیم مجموعه ای از ایده های متفاوت و جدید و نوآورانه داشته باشیم .

SN : چگونه شبکه معماری باز open Architecture Network فرصت های جدید ایجاد می کند ؟

CS : یک تصور غلط وجود دارد که اگر شما چیزی را آشکارا به اشتراک بگذارید ، به نوعی حقوق کپی رایت خلاق و معنوی خود را از دست می دهید . هنگامی که توفان آیک به تگزاس رسید ، تعدادی از ساکنان ، پلان ها و ایده های معمارانی که راه حل های مسکن خود را برای بیلوسکی ، می سی سی پی پس از طوفان کاترینا به اشتراک گذاشتند ، دانلود کردند . بعد از آنکه به آنها نگاهی انداختند ، گفتند ، من در یک منطقه بسیار متفاوت زندگی می کنم و مسائل سایت بسیار ویژه دارم . این یک موضوع سلامت و ایمنی است ، پس باید یک معمار استخدام کنم . در آخر ، افرادی که کارهای خود را به اشتراک گذاشته بودند ، استخدام شدند . این کار به گسترش عرصه معماری کمک می کند به جای محدود کردن آن .

SN : چه مقدار پروژه ارسالی برای مسابقات خود دریافت می کنید ؟

CS : معمولأ چیزی بین 300 تا 600 که حدود 40% آنها ، پروژه های دانشجویی ، 40% حرفه ای و در حدود 20% مردم هستند که تا به حال سراغ معماری نرفته بودند ، که برای ما بسیار جالب است . در این چالش دانش آموزان بسیار جوان تا معلمان در سطح متوسط شرکت می کنند .

نگاه من به صنعت ساخت و ساز و معماری مانند حرفه پزشکی می باشد . ما جراحان پلاستیک خود را داریم و همچنان مردمی که در اتاق اورژانس هستند . زمانی که به شما نیاز دارند ، من ترجیح می دهم کسی را انتخاب کنم که در اتاق اورژانس است . من دوست ندارم که یک جراح پلاستیک ، عمل قلب باز را برای من انجام دهد .

برای اشنایی بیشتر با کامرون سینکلر می توانید مشاهده فرمایید نوشتار معماری بحران؛ پارادکس مدرنیته و هک جریان غالب 

Desporte-Residence


Safe-House,-Sri-Lanka


Biloxi-Model-Home-Fair


Lunawa-roof-detail




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

پنج نکته ی کامرون سینکلر به منظور احیای بافت آسیب دیده ی نیویورک و نیوجرسی
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دور دوم. مسابقه اول
کتاب خانه ی اتووود ـ متعهدانه طراحی کن. جلد اول ـ موسسه معماری برای بشریت
شش نکته در مورد مسابقه دانشجویی اتووود که بهتر است بدانیم!
سازه گِلی دفتر معماری برای بشریت در ایران؛ طراحی پایدار به سبک ایرانی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group