معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1328
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1134
معماری دیجیتال   - 33
نظریه معماری   - 949
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 857
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 838
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
هنر روسیه   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
پداگوژی   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 597
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 446
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 427
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 407
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 274
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 246
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 208
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 158
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 145
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 130
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 57
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 49
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 24
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -338
صنعتی   -100
فرهنگی   -304
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
حمام آب گرم والز از پیتر زُمتُور؛ یک تحلیل چندلایه
اتووود سرویس خبر:   محمد ابراهیم کرمی
1392/05/16
مـنـــــــبـع : www.gdwylie.wordpress.ncsu.edu
تعداد بازدید : 8387

مروری بر حمام گرم پیتر زمتور:

هتلی در سال 1960 توسط کارل کورت دارلپ در والز سوئیس ساخته شد که دارای 270 اتاق در بین 5 ساختمان شکل گرفته بود اما خیلی زود ورشکسته شد در سال 1986، که شهرداری محل مورد نظر، زمین را خریداری کرده و تصمیم به ساخت مرکز آب درمانی جدید در مرکز هتل گرفت. و یک کمیته عمومی را شکل داد که شامل اکثر ساکنان محلی بود و شروع رقابت معماری نمود که در آن پیتر زمتور برنده شد و از این رو به عنوان معمار این پروژه انتخاب شد.

این حمام حتی با تاریخ تکمیل آن در سال 1996 به شیوه ای ساخته شد که آن را می توان چنان خواند که گویی تاریخ آن به قبل از ساخت هتل های موجود بر می گردد. او به دنبال ایجاد فرمی بر اساس ایده حفاری، حکاکی و یا ساختار برش و روش حکاکی در دامنه تپه بوده است. با یک پارچه سازی در محیط پیرامون و استقرار در زیر سقف علفزار، ساختمان در چشم انداز مدفون می شود و به شکل سمت باز شکارگاه کوهستان به چشم می آید.

این حمام از لایه هایی از سنگ محلی با نام کوارتز والز ساخته شده است. از سنگ های مشابه توسط بومیان به مدت صدها سال به عنوان پوشش سقف خانه ها استفاده می شده است.این سنگ در نهایت تبدیل به یکی از نیروهای محرک طراحی کل ساختار شده و به طور واقعی سعی شده است تا زیبایی طبیعی سنگ و پیوند آن با آب حفظ شود.

ویژگی های طبیعی والز:

چشمه های آب داغ طبیعی آن می باشد. قرن هاست که از این چشمه های آب داغ طبیعی استفاده می شود و به خاطر آب معدنی این منطقه بسیار مشهور می باشد. که البته به طور طبیعی این آب در دمای 30 درجه از دل سنگ ها بیرون می آید. اولین مورد مکتوب درباره این مکان به سال 1622 بر می گردد اگرچه تاریخچه اخیر مصرف آن برای شرکت آب معدنی طبیعی والز می باشد که تاسیس این کارخانه در سال 1960 بوده اما قبل از آن حمام های گرمایی مهمترین کاربرد آبرسانی از این چشمه ها بوده.

معماری پیتر زمتور:

روش پیتر زمتور در معماری این است که معماری می بایست بیانگر مکان بوده و پیوندی در بین خود و تاریخچه خود را پیدا کند و در عین حال رشته تمرکز، هدف و کارکرد و معماری را از دست ندهد.

اولین پیوند در تمان فضاها در تاریخچه قبل از وجود خود یا در مسیری می بیند که در آن از معماری جدید استقبال می شود و به طور موفق یا ناموفق به معماری پیوند می خورند.

"در معماری همیشه نیازهای اساسی وجود دارد من به کاربرد آن فکر می کنم: آیا چیزی که من انجام می دهم ارزشمند است؟ آیا دوستش دارم؟ کمبود هایش چیست؟ من سعی دارم به طور همزمان در باره کارکرد،استفاده، کاربرد و عجایب مکان فکر کرده و همه چیز را حس کنم.

در مکان، ظاهر و فیزیک وقتی مشاهده می شود که سابقه کامل و تاریخچه کامل را نشان دهد چون تاریچه نشان دهنده بدنه و هسته جهانی است و بسیار جامع تر از موارد ذکر شده در کتاب ها می باشد. تاریخچه واقعی، تاریخچه خانواده های ما، تاریخچه مردم ما در آن قرار دارد، این طور نیست؟ پس این فعالیت و اثر من است، تا به مشاهده و شناخت و درک چیزی که می بینیم بپردازیم یا حداقل سعی کنم آن را بشناسم".

در حمام آب گرم، پیتر زمتور تاکتیک های شناخت کارکرد ساختمان را با ارزش ذاتی سایت با مکان به کار برد.او دریافت که اگر شما ایده حمام را به عنوان عمل پاک کردن و نظافت عرفانی، آرامش ذهنی در راستای ایده چشمه آب گرم طبیعی در نظر بگیرید می توانید ساختمانی را طراحی کنید که کاملا هماهنگ با مکان یابی و جغرافیای دامنه تپه ها باشد.

عکس بالا:نحوه رسدن آب بارش باران و آب های سطحی رانشان می دهد. که از کوهستان های پشت بستر ها می آید. این آب از طریق خلل و فرج زمین وارد شده و توسط گرمای هسته زمین گرم شده و به دمای 30 درجه رسده و وارد فضا می شود. عکس پایین:تابش نور خورشید را نشان می دهد که در طول روز انرژی حاصل از تابش خورشید به همه بخش ساختمان و زمین مجاور می تابد و این گرما که هم از تابش و از هم هسته زمین طورت گرفته سنگ به کار برده شده در حمام را گرم نگه می دارد.


آنالیز مجموعه


آنالیز مجموعه


روند شکل گیری پلان


.


سیر کولاسیون فضا


نمایش دماهای مختلف مجموعه


برش هایی ار مجموعه


2 عکس بالا: نحوه چینش رج های دیوار را نشان می دهند. عکس پایین: مفصل کنترل برای نگه داشتن و حفاظت بیشتر سنگ ها را نشان می دهد.


2 عکس بالا: تابش نور را در زمستان و تابستان به مجموعه استخر را نشان می دهند که در تابستان دیوار شیشه ایی را جمع می کنند تا تابش به صورت مستقیم وارد فضا شود و گرما تولید کند. اما در زمستا برای جلوگیری از خروج گرما دیوار شیشه ایی را باز می کند تا علاوه بر هدر نرفتن گرمای داخلی هنگام تابش نور به دلیل شیشه ای بودن نور بازتابش کرده تا دیوار های مجاور هم گرم شوند. 3 عکس پاین: نشان دهنده نحوه چیدمان سنگ ها با ملات آهک و قالب گیری بتنی را نشان می دهند.


2 عکس بالا :رابطه بلوک سنگی و خورشید در سرتاسر یک روز زمستان. 2 عکس پایین: تفاوت تابش نور در زمستان و تابستان را در 2 منطقه آسایش و استراحت که داری دو پنجره بزرگ هست را نشان می دهند.عکس سمت چپ تابستان و سمت راست زمستان می باشد.


تمامی پنجره ها رو به نمای جنوب شرقی هستند.


نمایی از استخر بیرونی که به شکل مستطیل نیز هستند.


نمایی از استخر داخلی که مقطع مربع شکل دارند و فضا های مکمل .


استخر های داخلی مربع شکل


نحوه نورگیری از سقف.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد ابراهیم کرمی ( 1392/05/16 ) :
برای آشنایی بیشتر با حمام آب گرم والز می توانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
www.jcf2cmsystems.wordpress.com
www.architectsjournal.co.uk
www.wmn4r.wordpress.com
اعظم سبزمكان ( 1392/07/04 ) :
سلام> خیلی ممنون از اینکه مطالب رو به این خوبی تهیه فرمودید و لینک های مرجع رو قرار دادید! :))

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

بهترین ساختمان بهداشت و درمان سال 2014 ؛ استراحتگاه الکاسر دو سال از ایرز متیوس
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر زُمتـُـر، فروپاشی نظریه و پدیدارِ زیبایی
طرح پیتر زومتور برای موزه هنر دانشگاه لوس آنجلس ؛ ده سال پس از لغو طرح رم کولهاوس
نماز خانه سنت بندیکت؛ پیتر زمتور و جست و جوی همچنان اصالت
مرکز سلامت زنان در بورکینافاسو از فار استودیو
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group