در مقاله ی تازه ای در دنور پست، نویسنده ری دینالدی به این بحث پرداخته است که فرم جعبه یا مکعب به سیستم طراحی موزه در ایالات متحده امریکا، بازگشته است. با بیان اینکه در سال 2000، طراحی موزه ها، اغلب به منحنی ها، سطوح شیب دار و الهام از پرواز پرندگان همچون آثار فرانک گری و سانتیاگو کالاتراوا، می پرداخته است، به حجم های مکعبی زیبای دیوید چیپرفیلد و رنزو پیانو اشاره می کند.
از مشهورترین ِ این طرح های مکعبی می توان موزه ی کلیفورد استیل ( عکس نخست خبر )، موزه ی گسترش هنر کیمبل، ساختمان شرقی موزه ی سنت لوئیس، بنیاد بارنز از تاد ویلیامز و بیلی تسین و موزه ی هنر اسپن از شیگرو بان را نام برد. هر یک از این پروژه ها انجام شده اند تا نشان دهند یک مکعب تا چه میزان می تواند محکم، امن و البته فریبنده باشد.