معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1497
معماری و گیم   - 21
منظر شهری   - 1449
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1091
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1022
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 930
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 914
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 855
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 838
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 17
نگاه نو به سكونت   - 795
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 784
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 768
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 721
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 645
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 631
معماری جنگلی   - 15
معماری پایدار   - 570
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 525
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 505
طراحی مُد   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 505
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 489
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 485
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 479
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 477
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 454
معماری بیابانی   - 10
معماری شمایل گون   - 440
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
باز زنده سازی   - 423
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 418
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 404
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 362
معماری خوانی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 354
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 325
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 325
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 296
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 289
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 269
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 268
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری محلی   - 265
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری ارزان   - 259
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 243
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 241
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 239
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ـ سینما   - 231
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
طراحی و پناهجویان   - 7
زنان و معماری   - 217
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 212
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 206
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 197
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 149
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 146
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 135
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 133
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و فاجعه   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 121
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 94
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 85
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اقتصادِ فضا   - 81
فرهنگ نفت   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
فیلوکیتکت   - 73
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
گفت و گو با مرگ   - 69
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 67
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 66
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 64
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری فضای داخلی   - 61
پداگوژی انتقادی   - 4
مدارس معماری   - 57
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 56
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری و رسانه   - 54
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 53
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و روانشناسی   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
باهاوس   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و نقاشی   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
بحران آب   - 29
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و ادبیات   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 34
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 58
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 107
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 32
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 21
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -822
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -408
گالری   -87
فرهنگی   -337
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -165
ویلا   -12
مسکونی ـ تجاری   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -139
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بنکسی و شنود تلفنی مأموران مخفی
اتووود سرویس خبر:   فريبا شفیعی
1393/01/28
مـنـــــــبـع : www.npr.org
تعداد بازدید : 2918

یک کیوسک تلفن در مجاورت مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا به واسطه ی سه جاسوس محاصره شده است. باور عموم بر این است، که این اثر هنری به بنکسی مربوط می شود، که غالباً از فضاهایی عمومی به عنوان یک بوم استفاده کرده است. این نقاشی در پیرامون این جعبه ی تلفن در به تصویر کشیدن سه مرد با اُورکوت نظامی و عینک دودی با میکروفون و دیگر ابزار استراق سمع رنگ آمیزی شده اند.

یک خط تیره در بالای سر آنها کشیده شده، تا صحنه ی نمایش را به یک بشقاب ماهواره ای که در جهت دیگر خانه قرار گرفته، متصل کند. این اثر هنری در حدود سه مایلی اداره ی اصلی آژانس اطلاعاتی جی سی اچ کیو بر طبق آنچه که بی بی سی منتشر کرده، تولید شده است. و در مجاورت یک میخانه قرار گرفته است. اسمیت یکی از همسایه ها بیان می دارد که یک مرد را در صبح یکشنبه پوشیده در پارچه ای سفید در یک ون در نزدیکی یک باجه ی تلفن تشخیص داده است.

این اثر بسیار زیبا به نظر می رسد، و خیابان را زنده کرده، چنانچه مردم زیادی به آن خیره می شوند. بی بی سی با هنرمندان و کارشناسان صحبت کرده، و آنها معتقدند این اثر کار بنکسی است. هنرمندان خیابانی محلی و شورای بارو چلتنهام گامی مهم در حفاظت این قطعه ی هنری در مقابل وندال ها و سارقان برداشته اند.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
حمیدرضا منتظرالصدق ( 1393/02/10 ) :
ایده بسیار جالبیه. حس همیشه تحت نظر بودن رو به مردم هشدار میده،دخالت در بخش خصوصی زندگی افراد، کنترل افکار و رعب و وحشت. به نظر من به به نوعی ارتباط بین مجاز و واقیت رو سبب شده،مثل صحنه هایی از سه گانه ماتریکس.(با توجه به اظهارات همسایگان) .من نمونه دیگری رو هم دیدم که یک هنرمند نقشی از مالک قبلی خانه هایی که احتمالن در اثر جنگ تخریب شده بود رو بر دیوار نیمه ویران اون مکان ها ترسیم میکرد تا حسی از هویت از دست رفته و تاریخ گذشه اون مکان رو ایجاد کنه و خاطرات ازدست رفته رو به نوعی احیا می کرد. این اثر خیلی من رو یاد اون کار انداخت.
امير كشاورزيان ( 1393/02/11 ) :
با سلام .
به نظر من اثر کاملا گویای این واقعیت است که دیگر هیچ حریم خصوصی برای انسان ها وجود ندارد .
بنکس نیز در این اثر بخوبی توانسته ایجاد ترس از گفتن حقایق_دخالت_سرکشی_سرکوب و... را در زندگی خصوصی مردم به نمایش بگذارد.
اما از نظر من کل اثر زمانی معنا پیدا میکند و متفاوت از دیگر اثر ها میشود که ( فردی برای تماس تلفنی درون باجه تلفن حضور پیدا کند ) ان موقع است که اثر کامل میشود.
با توجه به این جمله معروف که میگوید (کرانه ها زمانی در معنای کرانه ظاهر میشوند که پل از روی رود بگذرد)
در اینجا هم بنکسی اثر خود را با وجود انسان کامل میکند.
و در مورد هم خوانی اثر با بافت باید گفت که با توجه به این که اثر در نزدیکی اژانس اطلاعات واقع شده کاملا اثر انتقادی هست و میشه گفت در دل افرادی هست که در میخانه کنار اثر جمع میشوند...
حسین رحمانی ( 1393/02/12 ) :
آقای بنکسی در این مکان به انسان ارجعیت می بخشد.
زیرا با این کار این مکان نیازمند به وجود انسان است و وجود انسان این مکان را زنده می کند.
حالا شما فکر کنید این کیوسک مثل عکس بالا خالی باشد به هیچ وجه ایده بنکسی کامل نیست.
مارتین هایدگر : انسان کامل کامل کننده اثر است.
علی رضا حسینی فرد ( 1393/02/12 ) :
با سلام.
ایده بسیار جالبیه چون من یاد فیلم The Lives Of Others 2006 افتادم که درون فیلم هم حریم خصوصی وجود ندارد و این کار تا کشف حقیقت و
سرکوب طرف مقابل پیش می رود.فیلم زندگی دیگران اشاره ای آشکار به تمایل حاکمیت ( که شاید نمونه غربی آن هم کم نباشد) به نظارت و رازگشایی از رازهای زندگی شهروندان است و در همین فرایند نظارت است که تحول درونی شخصیت اصلی آن رخ می دهد.
آرمان رهنما ( 1393/02/12 ) :
انسان ناخودآکاه در این کیوسک احساس ترس نبود حریم با این که یک نقاشی است وشاید چنین نباشد .
همینطور هم خوانی شدید اثر با بافت اطراف و
قطعا این اثر بدون نبود انسان کامل نیست.
زهرا رستاقی ( 1393/02/12 ) :
طراحی صحنه ی پشت این کیوسک بصورت مصور شده در مجاورت مرکز ارتباطات دولتی بسیار عالی و هم خوان با آن محیط و فضای سیاسی و اجتماعی وضع موجود است.نحوه ی برقراری ارتباط تصویر با افراد رهگزر و و فرد حاضر در کیوسک به دلیل یادآوری واقعیات وضع موجود (تجاوز به حریم خصوصی افراد و از بین رفتن چهارچوب های شخصی) بسیار عالی و قابل درک است.
زهرا نصیری ( 1393/02/12 ) :
دیگر هیچ رازی وجود ندارد....
جهان دهکده کوچکی بیش نیست که نیازی به جستجو ندارد.شاید دیگر احتیاج به اعتماد کردن نباشدچون قرار است همه بهشت دیده بخرند.
مردم از اتفاقات پشت سر خود با خبر هستند.
این نقاشی جذابیت زیادی به این کیوسک داده و با توجه به محل قرارگیری اش آن را از دیگر کیوسک ها کاملا جدا و جذاب می کند و بدون انسان اثر ناقص است.
لیلا عسکری ( 1393/02/12 ) :
با سلام
میتوان گفت در این اثر نا امنی و بی اعتمادی به چشم می خورد به این دلیل با وجود اینکه کیوسک تلفن عمومی میباشد ولی جعبه موجود فضای کیوسک را شخصی میسازد.و کسانی هستند که این فضا را تحت کنترل خود در آورده اند.و با وجود بودن سازمان اطلاعات در چند مایلی این کیوسک میتوان ارتباط مستقیم این افراد را با سارمان اطلاعات بیان کرد.
از نظر جنبه مثبت می توان گفت به دلیل وجود میخانه و آدم های لا ابالی افراد در کنار کیوسک تلفن وظیفه حفاظت از افرادی که وارد کیوسک تلفن می شوند را دارند.
درست است که (حفاظت) جنبه مثبت دارد ولی در همین حفاظت باز هم نا امنی و ورود به حریم خصوصی به چشم می خورد زیرا حفاظت به معنای امنیت و آرامش کامل می باشد نه امنیتی که تحت کنترل باشد و آرامش را به همزند.
بهراد واقفی ( 1393/02/12 ) :
با سلام خدمت دوستان عزیز.
همان طور که میدونید هنر گرافیتی، یک نوع هنر خیابانی هست که هنرمند میخواهد حرف خود را تو اثر خود منعکس کند. گرافیتی یک ارتباط کوچه خیابانی است. بنکسی با این اثر با مردم چه عوام و... رتباط برقرار کرده و همانطور که اثر گویاست شنود تلفنی اتفاق می افتد. از نظر هنری بی نظیره و از وسایل خیابان هم استفاده شدهو که این کار باعث اثر گذاری بیشتر روی بیننده می شود.
امیر ارسلان صف شکن ( 1393/02/12 ) :
این اثر هنری صرف نظر از این که کار چه کسی هست شاید تلنگری به ما باشد که دیگر در هیچ کجا امنیتی برای اطلاعات شخصی و حریم خصوصی ما وجود ندارد .
کورش آب میخک ( 1393/02/13 ) :
این اثر اعتراضی بعد از افشا گری های اسنودن، عضو سابق سازمان امنیت ملی امریکا ، به وجود آمد؛ که طی آن اسنادی مبنی بر همکاری سازمان امنیت ملی امریکا و سازمان جی اس اچ کیو برای ورود به حریم خصوصی مردم آشکار شد. نزدیکی این اثر با ساختمان سازمان جی اس اچ کیو به این مهم اشاره دارد.موضوع فقط شنود تلفن نیست بلکه لطمه دیدن حریم خصوصی افراد است.
تمامی عناصر موجود در اثر به طور مستقیم بر آن تاثیر می گذارند و نبود هر کدام از آنها باعث ناقص شدن آن می شود، مثل نزدیکی با سازمان، حضور کیوسک تلفن همگانی ، ماهواره ی نصب شده بر دیوار و... .
تکمیل شدن اثر بعد از ورود مردم به کیوسک نیز به ملموس شدن این جتایت دولت، برای مردم ،کمک می کند.
مهدی تسلیمی ( 1393/02/13 ) :
در این اثر بنسکی همه ای عواملی که در شاخص شدن یک اثر نیاز است رعایت کرده 1 موضوع روز جامعه انگلیس 2. محل اثر و مهمتر اینکه خود کارهای بنکسی ارزش زیادی از نظر هنری دارد و هر گالری دار در انگلیس ارزوی داشتن کارهای او را دارد و این عوامل در مجموع باعث شده است تا این محله قدیمی روح دباره ای بیابد و یک نمونه بسیار عالی از رابطهبر قرار کردن مردم این محله با نقاشی است و در بلند مدت هویت ان محله می شود

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group