گالری آیام لندن مفتخر می باشد، در معرفی مجموعه ی "اغواگری" اولین نمایشگاه انفرادی هنرمند ایرانی افشین پیرهاشمی که از 10 آپریل تا 24 می در این مکان برگزار شده است. این نمایشگاه با نقاشی های سیاه و سفید در نمایش زنانی با گیسوان انبوه و در پوششی اروتیک، اغواگرانه، نادم و همچنین در جایگاه کسانی که نهایتاً به فراتر از رستگاری رسیده اند، شاخص شده است. در گذر از آخرین بوم تک رنگ هنرمند، او همچنین دو اثر برجسته ی بزرگ مقیاس رنگی را ارائه می دهد.
آثار پیرهاشمی به معرفی مختصری برای کسانی که می توانند حضور یک زیبای پوشیده در چادری سیاه و برش دار که با تفنگی پر بیننده را هدف قرار دهد، فراموش کنند؛ نیاز دارد. فیگورهای او ما را در ژست های خشونت آمیز و حتی قدرتمند خود هدف قرار می دهد. زنان پیرهاشمی انتخاب شدند، تا در این تصاویر در جایگاه اشخاصی که با توجه به نقطه نظر مخاطب بدکاره بوده، یا خطا کرده اند، نشان داده شوند. در این مجموعه زنان با پوششی نسبی در چادر پیچیده شده اند. در حالی که در جای دیگر آنها بیان می کنند، که عاشق آمریکا هستند. نشانی از هویت دوگانه ای که زنان مدرن و امروزه ی ایرانی روزانه با آن مواجه می شوند.
این زنان با غرب همتراز هستند، اما در اصل در پوشش و چشم داشت اجتماعی در حوزه های داخلی به هویت بومی متصل اند. بوم های بسیار دقیق پیرهاشمی با ارجاعات تاریخی درگیر شده است. در یکی از آثار تأثیرگذار و جدید او هنرمند تلاش می کند، هم تاریخ و هم جغرافیا را با دخول یک اسطرلاب اسلامی با ارجاع به روانکاو غربی زیگموند فروید و شاعر عارف مسلک شرقی جلال الدین رمی در کنار یکدیگر بنشاند. در یک صحنه ی شدیداً هماهنگ مخاطبان او با یک دسته از زنان در تولید یک نظم جدید جهانی، که برخی با هویت پنهان با پوشیدن ماسک های جیغ و شمشیر به دست گرد هم آمده اند، رو در رو می شوند.
پیرهاشمی قدرت زنان را به صورت تشریحی در جایگاه گرگهایی پرسه زن در پس زمینه ی دور دسته بندی کرده است. ماسک های زنان بیانگر این موضوع می باشد، که همه چیز آنچه به نظر می رسد، نیست؛ برخی چیزها در اشیا کج شده اند. این رویکرد در بوم های جدید پیرهاشمی شدت گرفته، و از احساسات به اوج رسیده ی او که در آثار تک رنگ پیشین هنرمند تولید شدند، پیشی گرفته اند. الحاق رنگ خرمایی و مسی در موهای قهرمانان مرگبار و عقاب نمادین او به عنوان پرنده ی خشن در شکار، در آثار او سبعیت، خون، شهوت و قدرت با سرنوشت سیاهی که معمولا زنان در آن پنهان شده، در تقابل هستند.
اثر پیرهاشمی پیچیدگی های نهفته در زندگی امروز ایران مدرن را بررسی می کند. در پس زمینه های پراکنده یا خالی تصاویر واقعی و عمدتاً تک رنگ زنان او به فانتزی گوتیک وار در اکتشاف موضوعات اجتماعی معاصر و هویت سیاسی اشاره دارد.
افشین پیرهاشمی متولد 1974 در ارومیه می باشد، که هم اکنون در تهران زندگی می کند. آثار او در مجموعه های خصوصی و عمومی در سرتاسر خاورمیانه و اروپا جای گرفته، و جوایز بی شماری را از آن خود کرده اند.