بنکسی این بار مجموعه آثار خیابانی خود را، با ایجاد سه اثر جدید به چشم انداز های جنگ زده ی غزه برده است. اولین اثر، در میان پشته ای از آوارها، دری رها شده تصویری از یک مرد زانوزده را پنهان می کند. این فیگور استنسیل به ظاهر گرفتار لحظه ای از ناامیدی شدید، سر خود را با دست خود گرفته است.
قطعه ی دوم، برج نگهبانی اسرائیل را همچون یک وسیله ی بازی جذاب پارک دیده است. کودکان رنگ شده بر دیوار، با چرخش به دور این برج، با تاب ها در هوا اوج می گیرند در حالی که دوربین امنیتی از بالا آن ها را نگاه می کند. سومین اثر، یک نقاشی بزرگ دیواری ست که بچه گربه ی سفیدی را بر روی دیواری فروریخته نشان می دهد. این گربه ی بزرگ با پاپیونی صورتی، با حالتی غمگین و گرفته، پنجه بر روی توده ای از آوارهای روبه روی دیوار گذاشته است.
بنکسی پس از اتمام این کار می نویسد:" یک مرد محلی پیش من آمد و پرسید: لطفا، این به چه معنی است؟" من توضیح دادم که می خواهم با ارسال این عکس به وب سایت خودم، تخریب در غزه را برجسته کنم. اما مردم در اینترنت فقط به عکس بچه گربه ها نگاه می کنند."
"می گویند غزه بزرگ ترین زندان رو باز جهان است؛ چون هیچ کس نمی تواند وارد یا خارج شود. اما این بی انصافی در برابر زندان هاست. مردم اینجا تقریبا هر روز و به طور تصادفی آب آشامیدنی و برق ندارد."
به همراه این گرافیتی ها، یک فیلم مستند کوتاه نیز از بنکسی منتشر شده است که همچون شبه تبلیغات سفر به منطقه ی فلسطین به نظر می رسد. این فیلم طنزآمیز، بنکسی همیشه گریزان را در حال کار و واکنش جامعه نسبت به او را نشان می دهد. این فیلم را می توانید در این لینک مشاهده فرمایید.