معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1378
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1304
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1027
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 892
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 873
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 805
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 795
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 730
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 729
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 721
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 625
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 611
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 549
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 534
معماری بایومورفیک   - 14
منتقدان معماری   - 498
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 467
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 464
معماری و نقاشی   - 14
معماری تندیس گون   - 460
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
طراحی صنعتی   - 457
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 450
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 443
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری شمایل گون   - 428
معماری و گیم   - 10
باز زنده سازی   - 390
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 368
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 355
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 347
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 343
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
معماری و ادبیات   - 9
معماریِ توسعه   - 327
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری سبز   - 316
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 299
معماری و هوش مصنوعی   - 8
معماری پست مدرن   - 274
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 269
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 259
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 253
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 245
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 213
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 195
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 193
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 180
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 160
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 148
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 139
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 136
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 134
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 110
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 91
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری خوانی   - 5
معماری هند   - 66
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و فاجعه   - 62
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 56
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 54
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 52
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
مدارس معماری   - 50
معماری بیابانی   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
پداگوژی   - 44
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری دیجیتال   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
اقتصادِ فضا   - 40
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 38
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری کانستراکتیویستی   - 37
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 39
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 94
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 140
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 21
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 45
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 23
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 17
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 10
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 14
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 189
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -368
صنعتی   -101
فرهنگی   -325
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -151
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بلوپرینت ـ‌ اسنوبیسم در شهر، "لطفاً مرا بخرید" و مُدِ مقهورِ ایرانی
اتووود سرویس خبر:   فرنوش فارمر
1394/05/01
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 2650

در مقیاس جهانی بدون شک مُد یک صنعت است؛ آنچه در ایران مُد نام گرفته هنوز خانگی است و از مرزهای اینستاگرام و مزون‌های کوچک‌ خارج نشده. چندی پیش روزنامه‌نگار و مترجم چپ‌گرا، نادر فتوره‌چی، در فیس‌بوک خود متنی منتشر کرد در اعتراض به موجی که این‌‌روزها به‌طور موازی در فضای مجازی و دنیای بیرون راه افتاده. موجی که موکد بر خرید و فروشِ [به‌اصطلاح] مُدِ ایرانی است و ابزار آن عکس‌هایی است با حضور دختران و پسران جوانی که سرشار از شوق "مُدلینگ‌"اند. فتوره‌چی می‌نویسد که سویه‌ی فرصت‌طلبانه‌ی این موج به‌دنبال زیبایی‌شناختی کردن پوشش اجباری‌‌ای است که به زعم خود "تهدید" را به "فرصت" تبدیل می‌کند و نتیجه‌ای جز میان‌مایگی ندارد.

اغلب محتوای مُدمحور در این عکس‌های "لایک‌خور بالا"چیزی نیست جز لباس‌هایی بی"دیزاین" با تقلیدی نیم‌بند از فشنِ غربی و بازتولید قاب‌هایی به شدت دور از معیارهای عکاسی مُد، که حتا از تبلیغ هوشمندانه نیز عاجزند. ارسطو در تعریف رتوریک می‌گوید که رتوریک قوه‌ی ذهنیِ کشفِ ابزارهای اقتناعی است درباره‌ی هر موضوع معین. رتوریک بر پایه‌ی سه عنصر "سوژه"، "مخاطب" و "سخنران" استوار است. از این رو در مواجهه با مُدِ ایرانی، "خرید و فروش متاع" به‌مثابه سوژه‌ای است که مخاطب (خریدار) را تشویق می‌کند تا رونق کسب‌وکار سخنران (فروشنده) را تسهیل کند. اگر در این فرآیند فضای همگانی به منزله‌ی ظرف باشد، پس دوربین ابزارِ ثبت و شبکه‌‌ی اجتماعی مدیوم است. پس سوژه‌ی واقعی از چیزی به‌عنوان "مُد" و دوربین از نقشی که درخور آن است فاصله‌ی زیادی می‌گیرد. رتوریکِ این مُدِ مقهور مخاطب را تشویق به "خریدن" می‌کند، با این پیام که "بخرید و در شهر بدرخشید."

در مقاله‌ی "اسنوبیسم چیست؟" از محمد قائد می‌خوانیم که اسنوبیسم تلاشی است بر سرِ تمایز، و هنر به‌عنوان کالایی تمایزبخش، یکی از مساعدترین محیط‌‌ها برای نشو و نمای اسنوبیسم است. چه وضعیتی بهتر از تفاوت در خیابانی که از آنِ همه است، و چه هنری بهتر از عکاسی از نوعِ متوسط، برای تکثیر اسنوبیسمِ پوشیدنی در سایه‌ی حجاب ایرانی؟

در مقام عکس‌هایی که بستر آن‌ها فضای همگانی شهر ایرانی (به‌طور مشخص تهران) است، برای مثال مقایسه‌ی چنین عکس‌هایی با قاب‌هایی چون قاب‌های ساختارشکنانه‌ [و به‌روز] هدی رستمی، دال بر آن است که همه‌ی عکس‌ها ارزش مداقه ندارند: شما از تماشای یک عکس لذت می‌برید، اما عکس به ظاهر دل‌فریب و البته شلخته‌ی دیگری ممکن است به خریدار فریفته‌ی تولیداتِ یک مُد میان‌مایه تبدیل‌تان کند.

از طرح‌های برندِ "تی ـ هو"


از طرح‌های برندِ "تی ـ هو"


از طرح‌های برندِ "تی ـ هو"




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
گلنار ابراهیمی ( 1394/05/18 ) :
طراحان ما تا زمانی که عینا از غرب تقلید نکنند، عقب مانده اند و زمانی که مقلد شدند، خود باخته ـ مد جزو هنرهای زیبا نیست، یک صنعت است، صنعت نیاز به خریدار دارد، تک تک مجلات مد در سرتاسر دنیا، تمام رانوی ها و هفته های مد در نیویورک، میلان و توکیو هدفشان بازاریابی برای این صنعت است ـ
مد امروز ایران که هنوز از تبدیل شدن به یک صنعت واقعی فاصله بسیار دارد، اتفاقا به دلیل خانگی و شخصی بودن و عدم نیاز به پاسخگویی به نهادهای بالا دستی، حاوی باورهای درونی دسته ای از دختران در این مقطع در ایران است ـ بروز کلافگی آنهایی است که میخواهند نیاز به جلب توجه را از یک اتهام، تبدیل به یک خواسته کنندـ چرا بدون دیدن کمترین ارزشی در این خرده صنعتی که اتفاقا کاملا برخاسته از زنان و برای زنان است، به سادگی این رخنه ابراز وجود را به کل زیر سوال ببریم؟
فرنوش فارمر ( 1394/05/18 ) :
سركار خانم ابراهيمي

بگذاريد اين گونه نگاه كنيم كه تمسك به عبارت نخ نماو عوامانه‌ي "عقب مانده" و دوري جستن از بررسي موضوعات با ديدگاه‌هاي مختلف خود عين "عقب مانده‌گي" است. پارادوكس اين جمله به اندازه‌ي كافي گوياست به زعم من. ضمن اين كه اين نوشتار دست‌كم چيزي كه مد نظر شماست، يعني "رخنه‌ي ابراز وجود" را زير سوال نمي‌برد، بلكه يك سازوكار ك‍ژ را توضيح مي‌دهد. هميشه انسان‌هايي هستند كه با نگاه حداقلي سعي در تبديل "تهديد"ها به فرصت دارند. منظور از تهديد دقيقاً حجاب اجباريست و تلاش‌هاي "ابكي" براي زيباسازي اين تهديدها در نگاه من مبتذل است مع‌الاسف، حتا در قالب ماركتينگ خلاق. در نهايت سوال اين‌جاست كه ايا هر "تهديد"ي ارزش تبديل شدن به "فرصت" آن هم در چنين ساختار عجيب‌وغريبي را دارد؟

با احترام
گلنار ابراهیمی ( 1394/05/19 ) :
موافقم با شما که ندیدن دیدگاههای مختلف مانع حرکت به جلو و مانع ایجاد فضای خلاق و پویا است. مخالف برچسب زدن بر افرادی هستم که نظرشان با من مخالف است، هر چند که به نظر می رسد شما در کمال احترام من را "عقب مانده" خطاب کرده اید، فارق از توهین آمیز بودن این لفظ، صرف تمسک به مبتذل خواندن دیدگاههای مخالف، به جای استقبال از گفتگو نکوهیدنی است.
در مورد انتقاد شما به این روش "زیبا سازی "، آیا عجیب و غریب بودن روش دلیل کافی برای نرفتن راه است؟ بله، در فضای بسته، که راه مستقیم برای حرکت مسدود و یا حداقل دارای موانع متعدد است، روش معمول، جای خود را به راه حل های غیر معمول می دهد. این کژی زایده شرایط است. و ویژگی مد امروز ایران، نه لزوما ایراد آن.
حرکتی آغاز شده در فضای مد ایران، که اگر نشده بود، این گفتگو نیز وجود نداشت. آیا اولین واکنش ما به این حرکت انتقاد است؟ آیا در مقالاتی به آنچه که این کنش نوید میدهد پرداخته شده که امروز زمان پرداختن به خطرات آن باشد؟ آیا نیاز امروز ما هراس از تغییر و هراس از کنش است؟
فرنوش فارمر ( 1394/05/19 ) :
خانم ابراهیمی
۱ـ جامعه‌ای که همه‌چیز را شخصی می‌کند خیلی از مدرن شدن دور است، چه رسد به مدرن بودن. بنابراین مخاطب جمله‌ی اول را شخص خودتان نگیرید. اگر این‌طور باشد در بخش دوم جمله تیر پیکان عقب‌ماندگی به سمت خود من خواهد بود. بنابراین بنده به عنوان نگارنده‌ی متن خود را از هرگونه توهینی به شما مبری می‌دانم، ولو این‌که شما مایل باشید همچنان بر موضع‌تان پافشاری کنید.
۲ـ عده‌ای در اتاق‌های کوچک خود در خانه نشسته‌اند و از محصولات دست‌دوزشان ارتزاق می‌کنند. اتفاق تازه‌ای نیست و با این قسمت‌ش مشکلی نداریم. قضیه، قضیه‌ی ساده‌ی اختلاف دیدگاه است. ما در بستری زندگی می‌کنیم که فعالان سیاسی و اجتماعی ایران برای آزادی تمام زنان می‌کوشند و همه‌مان می‌دانیم گاهاً به چه قیمتی؛ آن‌وقت عده‌ای در خیابان‌های شهر راه می‌روند، عکاسی می‌کنند و برگردیم به پاراگراف دوم متن. شاید اشتباه از من است که جای ۸۰۰ کلمه، باید این نوشتار را در ۲۸۰۰ کلمه می‌نوشتم.
۳ـ اگر فکر می‌کنید این جریان تنها جواب است و اگر فکر می‌کنید نیاز است، شما می‌توانید مطلبی در حمایت از این جریان بنویسید. تقریباً اطمینان دارم که سردبیری اتووود از انتشار آن استقبال خواهد کرد و به شکل‌گیری فضای گفت‌وگو کمک خواهد کرد.
موفق باشید
گلنار ابراهیمی ( 1394/05/19 ) :
علاقه شما به مبرا دانستن خودتان البته از سخاوتمندی شما به خودتان خبر می دهد، اما به هر حال این دعوت برای ادامه گفتگو قابل ستایش است ـ
فرنوش فارمر ( 1394/05/19 ) :
من نقطه‌ی پایانی بر این گفت‌وگو می‌گذارم چون به‌نظر می‌رسد بحث رفته‌رفته به سمت لفاظی‌ عامیانه می‌رود. این را مشخصاً خطاب به شما گفتم. و همچنان دعوت‌تان می‌کنم متنی بنویسید و به سوال‌های خودتان پاسخ دهید.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group