مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1344
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1184
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 978
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 909
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 868
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 779
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 754
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 701
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 550
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
منتقدان معماری   - 486
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری مدرن   - 484
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 444
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 436
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 433
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 11
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 421
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 336
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 298
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 271
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 271
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 231
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 155
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 147
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 132
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
طراحی مبلمان   - 111
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 5
فضای منفی   - 107
معماری مصر   - 5
معماری ایران   - 107
فرهنگ نفت   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری مذهبی   - 86
معماری خوانی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 68
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 4
معماری هند   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ترسیمات معماری   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
زاغه نشینی   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 3
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -345
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنرگفت و گو - ديزاين بوم با ادواردو كاداوال
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1394/07/09
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
تعداد بازدید : 2010

ادواردو كاداوال و همسرش كلارا سولا مورالس بعد از اتمام تحصيلاتشان از دانشگاه طراحي هاروارد در سال ٢٠٠٣ ، براي شروع كار حرفه اي نقل مكان كردند. زمانیکه در سال ٢٠٠٥ وی به بارسلون رفت همچنان دفتر خود را در مكزيك داشت. اين استوديو عنوان لابراتوار تحقيق و توسعه دارد كه اساس اصلي روند طراحي هاي اين شركت است.

اين شركت اظهار دارد كه هدف آنها " خلق طراحي راه حل هاي هوشمندانه" در تمامي مقياس ها: پروژه هاي بزرگ ،ساختمانهاي كوچك ، عناصر شهري و شهرسازی کلان مي باشد. در اين مصاحبه كاداوال در مورد عشق به معماري، وظیفه اش بعنوان استاد دانشگاه و نظراتش درباره انچه كه يك شهر ايده ال را مي سازد ، صحبت مي كند.

چه زماني شما تصميم گرفتيد كه يك معمار شويد؟

بچه که بودم. وقتي هشت سالم بود تصميم گرفتيم كه براي خودمان خانه بسازيم و من آن موقع اولین بار پلان ديدم. مطمئنا خانه ای كه من تجسم كردم خيلي متفاوت از آنچه كه معمارمان طراحي كرد، بود. اما از آن زمان بود از علاقه خودم به معماری آگاه شدم و تصمیم گرفتم که وقتي بزرگ شدم يك معمار شوم، وقتي درس معماری ميخواندم واقعا عاشقش بودم و حالا هم كه يك معمارم، عاشق كاري هستم كه انجام ميدهم. اگر معمار نميشدم شايد دوست داشتم رياضيدان شوم. درواقع من به تحصيل در آن بعنوان شغل دوم هم فكر می کردم. البته آنچه كه من از رياضی، دوست داشتم محاسبات ریاضیاتی نبود بلکه "فكر كردن" در ریاضی بود.

شما در طراحي هاي معماري اتان چه فلسفه ای را دنبال مي كنيد؟

من به ساده كردن و سادگی در معماري معتقدم. بيشتر علاقمندم به چگونگي پالیش کردن عناصر ، چگونگي حذف لايه ها و بدست آوردن قدرت در سادگی. معماري"شلوغ و پرسروصدا" را دوست ندارم این چنين معماري كمتر مرا جذب ميكند؛ من بیشتر راغب به این كه چه كار ميتوان با "سكوت" كرد هستم.

در حال حاضر شما بيشتر كدام معمار يا طراح را تحسين مي كنيد؟

من هميشه گفته ام كه معماري پرتغالي را دوست دارم. شايد دو نمونه ی شاخص و قوي از كارهاي آلوارو سيزا پرتغال و پائلو مندس داروكا برزيلي باشد. معماري اين دو به شدت قوي هستند و زبان كنستراكتيو ساده اي دارند. معماري بخش عظيمي از صنعت ساخت است كه ميليون ها نفر در اين فيلد مشغول به كار هستند.

امروزه با آنکه سيستم اروپايي در ركود است ، اما ساختن چند خانه براي نجات مردم افريقا باب شده است. خيلي خوب ، اما كاري كه شما بايد انجام بديد اشتغال زايي براي اين افراد است. در اينجاست كه صنعت ساخت كارامد مي شود. چنين فكري احمقانه است كه فقط جامعه معماران کارهاي انسانگرايانه انجام مي دهد.در عين حال كه ما بايد آگاهي هايمان را افزايش دهيم و به دنبال پروژه هايي باشيم كه موردپسندمان است اما موقعيت و شرايط جوی هم كارافرينی خواهند كرد.

بطور مثال من تاكنون پروژه دولتي و عمومي در مكزيك نداشتم چون سيستم رقابتی دارد. اين مشكل دموكراسيک و دسترسي در بدست آوردن موقعيت شغلي است كه دولت ايجاد كرده است. وقتي كارها در شفافيت ارايه گردد آنموقع است كه ما ميتوانيم كارهاي بيشتري در حيطه عمومي در مكزيك انجام دهيم.

آيا شما فكر مي كنيد که معماري شما ماهيت سادگي دارد؟

اين يك فاكتور ثابت است اما اينكه در معماري ما هست يا نه را، من نميتوانم قضاوت كنم. ايده من اين است كه آنچه ساده تر است قوي تر است. بعد از پنج سال به هرپروژه مدگرایی كه نگاه مي كنيد طراحي آن ديگر مطابق ميل نبوده وخارج از رده محسوب ميشود به همين دليل ما تلاش مي كنيم كه طبق مد طراحي نكنيم.

داشتن نمايشگاه سولو در كولگي دي آركيتكز دي كاتالونيا براي شما تا چه حد ارزشمند است؟

اين اولين باري بود كه يك معمار مكزيكي در اسپانيا نمايشگاه برگزار مي كرد. نمايشگاه شامل ٤٠ پروژه و ٦٠ مدل ويك ويديوي مستند بود. ايده كار، آموزشِ چگونگي مكانيزمِ شكل گيري پروژه در دفتر ما بود. اين نمايشگاه براي ما یک امتياز و افتخار محسوب مي شود.

آيا اين به معناي مسئوليت بيشتر براي پروژه هاي آتي شماست؟

نه بيشتر از آنچه هميشه دغدغه ما بوده. ما هميشه نسبت به گرفتن پروژه هايمان محتاط هستيم؛ ترجيح مي دهيم كه آهسته و خوب پيش بريم تا اينكه چندين پروژه را باهم انجام دهيم. شايد همين، علتِ به مشهور شدن كارهايي بوده كه طي اين ده سال انجام داده ايم.

بنظر شما تكنولوژي چگونه آموزش معماري را تغيير مي دهد؟

من خيلي با ابزارهاي ديجيتالي كار نميكنم بيشتر دانشجويانم هم دستي كار مي كنند. بنظر من كار كردن با ابزار ديجيتالي بسيار سخت است و من دوست ندارم كه زمانم را براي يادگيري آنها تلف كنم. دوست دارم به جاي يادگيري نرم افزار، به يادگيري معماري و شهرسازي بپردازم. مسلما بخش هايي از پروژه ها هستند كه با نرم افزار و برنامه هاي پارامتريك انجام مي شوند كه آن هم مربوط به خرپاهاي دكوراتيو مي باشد كه اصلا براي من مهم نيستند. آنچه من تدريس می كنم بسيار راحت تر است و دغدغه من برای دانشجویان، دادن تمرين هاي فكري است كه باعث ترقي اشان مي شود . من به آنها فكر كردن را آموزش مي دهم . حالا اگر كسي بخواهد، ميتواند آنرا با كامپيوتر انجام دهد!

شما در دانشگاه پلي تكنيك كاتالونيا(يو پي سي) شهرسازي و طراحي معماري درس مي دهيد. دوست داريد كه دانشجویان چه آموزشی ببینند؟

بارسلونا دانشكده قوي اي در بخش برنامه ريزي شهري و شهرسازي دارد. بخشی از اين شهر توسط اين دانشگاه طراحي و ساخته شده است، زيرا سطح آموزشي اين دانشكده بسيار بالا مي باشد و دانشجويان از قدرت خلاقيت و موثري در جهت طراحي ها استفاده مي كنند. من در جايگاه خود سعي مي كنم كه دانشجويان را به استفاده از نهايت توانشان براي تزریق كردن علاقه و افكارشان در طراحی، سوق دهم. من به استعداد اعتقاد ندارم بلکه به سيستم تلاش بسيار و يادگيري اعتقاد دارم.

اگر شما فرصت ساختن شهر ایده الی داشتید، آن را چگونه می ساختید؟

شايد مشابه بارسلونا می ساختم. شهر ايده ال فقط نبايد فضاي فيزيكي باشد بلكه فضاهاي اجتماعي است كه بايد مطابق با نياز اجتماعي ارتقا و بهبود یابد. مهم این است كه شهر، بعنوان مكانيزمي در جهتِ توازنِ كيفيت و ارتقاء سطح زندگي اهالي اش قرار گيرد. استانبول يكي از شهرهاي موردعلاقه من در جهان از جهت شلوغي و تنوع در فرهنگهایش است. مكان هايي خيلي منظم مثل زوريك خيلي نظر من را به خود جلب نميكنند. اما از نظر بستر شهري، شهرهاي ديگر از جمله مكزيك را هم دوست دارم.

آيا گاهي در لحظات و يا مواقعي تصميم مي گيريد كه در جايگاه يك معمار تصميم نگيريد؟

من آن لحظات را خيلي جدي نمي گيرم. معمار بودن خوب است اما خيلي مهم نيست. در اين حرفه آنچه براي من مهم است حل فضاهاست.

سان فلاور هاوس، گیرونا، اسپانیا


کوردوبا- ریوربانو هاوسینگ، مکزیکو سیتی، مکزیک


ایکس هاوس، کابریلس، بارسلونا


600 آجر زرد، دانشکده معماری کاتالان


پالاسیو دی پِدرالبِس، بارسلونا


خانه ای در پیرِنیس، آران وآلی، اسپانیا


پاویون پیک، روبرت پالاس گاردِن، بارسلونا


مناتِل، مالینالکو، مکزیک


برج پولانکو، مکزیکو سیتی، مکزیک




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group