معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1682
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
منظر شهری   - 1573
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحي داخلي   - 1145
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه معماری   - 1127
معماری بایومورفیک   - 15
سازه های شهری   - 1045
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1039
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1011
پداگوژی انتقادی   - 14
مرزهای معماری   - 1001
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 907
فرهنگ نفت   - 13
المان شهری   - 858
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
نظریه شهری   - 825
طراحی جزییات   - 11
معماری و سیاست   - 795
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری مدرن   - 747
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری پایدار   - 714
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
کلان سازه   - 713
بی ینال ونیز   - 10
روح مکان   - 641
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 632
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری منظر   - 602
معماری و غذا   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 594
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
آرمان شهرگرایی   - 578
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
طراحی صنعتی   - 569
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 547
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 545
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 543
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 536
معماری تخت جمشید   - 8
معماری شمایل گون   - 525
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماریِ توسعه   - 489
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
باز زنده سازی   - 484
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 435
تز 1400   - 8
معماری یادمانی   - 389
معماری و جنگ   - 7
طراحی نئولیبرال   - 382
معماری آمریکای جنوبی   - 7
معماری سبز   - 378
اینستالیشن های شهری   - 7
تغییرات اقلیمی   - 363
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 350
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 348
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 324
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 311
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 308
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری محلی   - 303
منبع شناسی اتووود   - 7
محوطه سازی   - 294
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری تجربی   - 275
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 275
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 264
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 253
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 243
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 237
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 236
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 224
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 212
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 207
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و فاجعه   - 192
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن روستایی   - 176
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری ژاپن   - 169
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 167
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری و رسانه   - 165
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 161
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 161
فمینیسم   - 6
معماری ایران   - 157
ده پرسش از دو معمار   - 6
بلندمرتبه ها   - 136
معماری استرالیا   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
اکنی استودیو   - 5
ویرانه ها   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری چین   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری کوچک مقیاس   - 88
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 83
بلوپرینت   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 78
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری جنگلی   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری پراجکتیو   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری اروپا   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 4
معماری دیجیتال   - 66
معماری و انسان شناسی   - 4
مدارس معماری   - 64
معماری و دشت   - 3
پداگوژی   - 59
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری آسیا   - 59
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و نقاشی   - 57
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
بحران آب   - 57
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
زاغه نشینی   - 55
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
طراحی مُد   - 54
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و روانشناسی   - 53
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
آنتروپوسین   - 52
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و ادبیات   - 48
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
باهاوس   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و رنگ   - 37
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
جنتریفیکیشن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سایبورگ   - 2
معماری و آب   - 33
سایبرفمینیسم   - 2
معماری مجازی   - 30
مدرنیسم هیپی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
معماری و آسمان   - 2
پاویون های سرپنتین   - 27
معماری مدارس   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
متاورس   - 1
معماری آمریکا   - 22
معماری آفریقا   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پساصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نمایش های مد پرادا   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سایبرنتیک   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و سلامت   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و کوه   - 17

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 19
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلفرد هیچکاک   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 18
آنتونیو نگری   - 6
سوپراستودیو   - 9
آنسامبل استودیو   - 2
سورِ فِهْن   - 6
آنیش کاپور   - 8
سوزان سانتاگ   - 10
آی وِی وِی   - 34
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیگرو بان   - 34
اتوره سوتساس   - 8
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد برتینسکی   - 1
فرانک گهری   - 50
ادوارد سعید   - 17
فرانک لوید رایت   - 45
ادوارد سوجا   - 10
فرای اوتو   - 10
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فردا کولاتان   - 2
ادولف لوس   - 9
فردریک جیمسون   - 4
ارو سارینن   - 29
فرشید موسوی   - 3
اریک اوون موس   - 14
فمیهیکو ماکی   - 4
اریک هابسبام   - 2
فیلیپ جنسن   - 7
استن آلن   - 4
گابریل کوکو شنل   - 2
استیون هال   - 32
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گرگ لین   - 7
اسنوهتا   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
لئوپلد بانچینی   - 2
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 24
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 6
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 119
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 19

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -873
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -471
هتل   -83
فرهنگی   -368
ورزشی   -68
پاویون   -302
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -268
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -249
ویلا   -27
تفریحی   -188
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -155
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -112
تجاری   -2
معماری مذهبی   -108
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
معمارْستاره ها به روايت اتووود ـ سانتیاگو کالاتراوا
اتووود سرویس خبر:   فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
1394/08/14
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com ـ کتاب سانتیاگو کالاتراوا نوشته فیلیپ جودیدیو
تعداد بازدید : 4339

 سانتیاگو کالاتراوا (متولد 28 جولای 1951) یکی از مشهورترین و بحث برانگیزترین معماران معاصر امروز است که برای ساختمان های مجسمه گونه نئو فوتورستی و جسورانه اش و همچنین طراحی بیش از 50 پل در سرتاسر دنیا شناخته شده است. او هم در غالب معمار و هم مهندس سازه آموزش دیده است و در جریان زندگی حرفه ای اش برای طراحی هایی ستایش شده است که هم قوانین فیزیکی را به چالش می کشد و هم نوعی حس جنبش را به درون عناصر ساکن می کشاند.

کالاتراوا در والنسیا و با هدف هنرمند شدن پرورش یافت که در همین زمینه هم از 8 سالگی به کلاس های هنری می رفت. با تشویق خانواده اش که در وجود پسرشان پتانسیلی برای داشتن آینده ای بین المللی را می دیدند، کالاتراوا خانه را به مقصد دانشکده هرهای زیبا در پاریس ترک کرد. زمانی که او در سال 1968 به پاریس رسید، دانشجویان معترض در اوج اعتراض های خود بودند و او که با کلاس های تعطیل شده روبه رو شد، به والنسیا بازگشت تا در دانشکده معماری نام نویسی کند. بعد از فارغ التحصیلی، او به ای تی اِچ زوریخ رفت تا بتواند تحصیلاتش را در مهندسی سازه آغاز کند و درجه دکترا در زمینه علوم تکنیکی ادامه داد و او جز معدود معمارانی قرار گرفت که به شکلی همزمان با معماری ، در غالب یک مهندس هم آموزش دیده است.

کالاتراوا فعالیت حرفه ای اش را در زوریخ در سال 1981 آغاز کرد که برنده مسابقه طراحی یک ایستگاه محلی مترو شد. این طراحی از اسکلت یک سگ الهام گرفته بود که او به عنوان هدیه دریافت کرده بود و همین اولین نشانه های سبک کاری بود که او را در دنیا مطرح کرد. این سبک، از راهروهای بتنی کرو مانندی تشکیل شده است که به منظور خلق ظاهری شبیه به ماهیچه قلب هم می پیوندند.
اولین پروژه او در آمریکا، موزه هنر میلواکی از این هم فراتر رفت و بخش های متحرکی را به نمایش می گذاشت که به صورت پیش ساخته و خارج از سایت اصلی ساخته شد و با فرم های ارگانیکی یادآور یک پرنده طراحی شده بود. کالاتراوا در اوایل ورودش به حرفه معماری بود که پل های بسیاری را توانست طراحی کند و همین طراحی ها کمک کرد تا اعتبارش را در غالب یک معمار به دست آورد و البته پل بَک دی رودا در بارسلونای اسپانیا از آن جمله اند.

کالاتراوا اقدام جسورانه ای کرد و از دنیای پل های افقی که در حرفه خود بسیار در طراحی اش مهارت داشت به طراحی برج های عمودی پرداخت، به طوری که به نظر می رسد هم اکنون هم بیشتر بر این گونه طراحی ها تمرکز می کند همچون برج ترنینگ تورسو، برج ساوث استریت و برج مخروطی شیکاگو.

روزنامه نیویورک تایمز برای توصیف تندیس های کالاتراوا از برانکوزی یاد کرد، در مقایسه ای که به خودی خود شاید موجب رنجش شود، ولی به هر حال شاید بتوان این طور به موضوع نگاه کرد که کار کالاتراوا بیشتر به طرز فکر و هنر اوایل قرن بیستم متمایل است تا اواخر آن. کالاتراوا جمله ی معروف انیشتین را نقل می کند که: "خداوند با جهانیان تخته نرد بازی نمی کند." هر چند استاد فیزیک مدرن در همان حال، نسبت به پیشرفت های جدید نظریه کوانتوم و به ویژه برهان خطاهای تخمینی ورنر هایزنبرگ عکس العمل نشان می داد که بر پایه قواعد پدیده های درون اتمی است.

با اینکه بسیاری از هنرمندان و معماران از آن تاریخ (1927) برهان زمان های غیر منتظره را در کارهای خود دخیل کردند، کالاتراوا در موقعیت دیگری به سر می برد . برای مثال در کارهای او احجام افلاطونی بیشتر از پیچیدگی هایی که توسط تئوری های بنوا ماندلبروت توضیح داده شد، به کار برده می شوند.

کالاتراوا می گوید: "در دهه 1980 به راستی تئوری آشوب و منابع دیگری از ریاضیات در معماری های آزمایشی برای پیشگویی حرکت در چیزهای متغیر و حتی آب و هوا به کار می رفت . ولی در جمله معروف انیشتین نکته ای اصولی وجود دارد که دوست دارم روی آن تاکید کنم . نظم وجود دارد ! و من وسوسه شدم بگویم ما فرا تر از تئوری آشوب رفته ایم و به فکر ایجاد نظامی برای طراحی هستیم . من به شخصه هیچ گاه نمی خواستم چیزی ساده به غیر اصول طراحی را به معماری تسلیم کنم."

"همیشه به هندسه خالص و حرکت کنترل شده رجوع کرده ام . تنها زمانی شانس و اتفاق می تواند وارد کار من شود که اسکیس می کشم. من توجه کرده ام کسانی که بر پایه شانس و فرم های نا معلوم چیزی طراحی می کنند، هنگامی که تلاش می کنند به کار خود کمال بخشند باید به طور قطع به ریاضیات و محاسبات دقیق رجوع کنند. افرادی مانند دنیل لیبسکیند که با افتخار به گذشته خود اشاره می کنند بر مهم بودی نقش ریاضیات در کارهای خود تاکید دارند و کاملا معلوم است که علم مهندسی در کارهای معماری آن ها بسیار مهم و ضروری بوده است. ممکن است خیلی جسور باشم که بگویم من همواره بازی را از مرکز شروع می کنم."

 

ترسیمات دستی سانتیاگو کالاتراوا


ترسیمات دستی سانتیاگو کالاتراوا


ترسیمات دستی سانتیاگو کالاتراوا


ترسیمات دستی سانتیاگو کالاتراوا




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فريبا شفیعی ( 1394/08/21 ) :
ستاره رو که نمی دونم ولی معمار می دونم ایشون نیستند مهندس هسن بیشتر.....
رضا جعفری ( 1394/08/26 ) :
معمار مورد علاقه منه!ممنون از مطلبتون.....نمی دونم چرا بخاطر مهندس بودنش نمی تونه جز معمارها باشه(البته از نظر بعضی معمارها)......به نظرم پرایتزکر حقشه که هنوز بهش ندادن......ما باید بدونیم کسی که مجسمه سازه...مهندسه...نقاشه....هم میتونه معمار باشه...داوینچی زمان ما برازنده کالاتراواست.....بناهاش چیه معماری رو نداره من نمی دونم؟.........
سامان کلهری ( 1394/08/30 ) :
به نظر من دوستان با توجه به طرح های اجراشده ی کالاتروا نشان می دهد که آثار ایشان نوعی انرژی و پویایی در محیط اطراف و بافت شهری ایجاد می کند و جلوه نمایی می کند همانند موزه میلواکی و سالن کنسرت تنریفه و این نشان از هنر و استعداد ایشان است.و همان معماری می باشد.در ضمن در اروپاو آمریکا مهندس ومعمار همدیگر را مورد ستایش قرار می دهند.نه مثل ایران...?

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

برج های سه گانه سانتیاگو کالاتراوا بر فراز شبه جزیره گرینویچ در لندن
پاویون اسپانیا در اکسپوی 2020؛ سایه بان هایی برای آینده های ممکن زمین
انتخاب طرح پیشنهادی برج مشاهده ی دبی از سانتیاگو کالاتراوا
پل صلحِ سانتياگو كالاتراوا؛ پوش مدولار خطی
پل مارگارت هانت هیل از سانتیاگو کالاتراوا؛ پیچش شهری
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group