معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1716
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منظر شهری   - 1596
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
طراحي داخلي   - 1168
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
نظریه معماری   - 1134
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
سازه های شهری   - 1084
معماری خاورمیانه   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1075
شهرهای در حرکت   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1067
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
مرزهای معماری   - 1054
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 920
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
المان شهری   - 869
اینستالیشن های شهری   - 14
نظریه شهری   - 838
معماری و دشت   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و غذا   - 13
معماری مدرن   - 776
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری پایدار   - 751
معماری و جنگ   - 11
کلان سازه   - 734
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 677
معماری خوانی   - 10
آینده گرایی   - 670
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 637
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آرمان شهرگرایی   - 592
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 581
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری و انسان شناسی   - 10
توسعه پایدار   - 570
فمینیسم   - 10
منتقدان معماری   - 560
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 557
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 525
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 497
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 392
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 364
معماری آمریکای جنوبی   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
جنتریفیکیشن   - 7
معماری پست مدرن   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 334
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 326
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 297
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
عبور از مرحله جنینی   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
معماری مصر   - 7
معماری انتقادی   - 276
منبع شناسی اتووود   - 7
اقتصادِ فضا   - 275
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ـ سینما   - 273
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 253
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 253
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
عکاسی   - 244
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 204
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 189
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 188
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 181
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 179
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 169
شهرسازی کوچک مقیاس   - 6
ترسیمات معماری   - 169
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 111
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری آسیا   - 106
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 106
معماری پساصنعتی   - 5
معماری چین   - 100
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 100
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 96
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری فاشیستی   - 89
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری جنگلی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 84
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 80
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری دیجیتال   - 73
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 70
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
بحران آب   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 65
سایبورگ   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 60
متاورس   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 58
معماری مدارس   - 3
زاغه نشینی   - 57
مدرنیسم هیپی   - 3
آنتروپوسین   - 55
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
معماری و رنگ   - 55
سایبرنتیک   - 3
معماری و آب   - 54
سایبرفمینیسم   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری بیابانی   - 54
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و ادبیات   - 54
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
هنر روسیه   - 45
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
باهاوس   - 44
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و سلامت   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
فیلم های اتووود   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری آمریکا   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری مجازی   - 31
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی جزییات   - 26
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری و کوه   - 25
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
نمایش های مد پرادا   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و کودک   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
مطالعات پسااستعماری   - 2
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پردیس ویترا   - 18

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 38
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -879
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -385
ورزشی   -68
پاویون   -306
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -27
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
هنر گفت و گو ـ دیزاین بوم با استفانو جیوانونی
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1394/08/25
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
تعداد بازدید : 3005

استفانو جیوانونی  رزومه ای غني، از اشياي الكترونيكي تا مبلمان آشپزخانه و ماشين و سرويس بهداشتي براي كمپاني هاي خارجي و بين المللي دارد. جیوانونی بالغ بر ٣٠٠ نوع طراحي استيلي و پلاستيكي ،براي برند آلسي کرده و طراح كالاهاي پرفروش و پرطرفدار سري هاي گيرنتودو و مامي مي باشد. همچنين وي طراح بامبو استول براي ماگيس كه بيشترين توليد را در سطح جهان داشته است مي باشد. ايناين موفقيت ها در بازار جهاني ، سبب دادن لقب هايي مثل  " پادشاه طرح هاي پول ساز" از كريستينا موروزي و "بهترين طراح سرمايه سازو پول ساز" از اگينو پرازا به وی شده است.  ديزاين بوم به گفتگو با جيوانوني درحيطه نظراتش در مورد نقش و قوانین یک طراح در جامعه امروزي و كارهاي حائز اهميتش در چين و انچه كه بروي طراحي هايش تاکنون تاثيرگزار بوده، ميپردازد.

چه چيزي باعث شد که شما به تحصيل در طراحي صنعتي بپردازيد؟

مثل خيلي از طراحان ديگر نسل من، من معمار هستم. مندر سن ١٧ سالگي در فلورانس معماري ميخواندم ، وقتي متوجه شدم كه معماري خيلي به سياست مرتبط است تصميم گرفتم كه طراح شوم.

چه چيزي از گذشته شما، فلسفه و پايه هاي اصلي طراحي هاي شما را شكل داده است؟

معماري چشمان من را براي شروع اين فيلد از طراحي باز كرد. من معتقدم كه موضوع طراحي موضوع خوب يا بد بودنش نيست بلكه رابطه عميقي است كه با رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه ما دارد.

تاكنون چه كسي ويا چه چيزي بزرگترين تاثير را بر كارهاي شما داشته است؟

از يك طرف، وقتي مشغول تحصيل در فلورانس بودم، به شدت گذشته ام متاثر از معماراني همچون: سوتساس، مندي، برانزي و مساني كه بعدا شانس همكاري با آنها را در ميلان داشتم، بود. ازطرفي ديگر، وقتي جوان بودم، تمام كتاب هاي جين باودريلارد را مطالعه كردم و به شدت تحت تاثير تئوري هايش در مورد حمايت از مصرف كننده و كالاي تجاري قرار گرفتم. اولين محصول پلاستيكي كه براي السي طراحي كردم دقيقا پاسخي مستقيم به تئوري كالاي تجاري باودريلارد بود.

در اين ده سال اخير نقش شما بعنوان يك طراح چگونه پیشترفت کرده است؟ و تكنولوژي چقدر در اين پیشترفت تاثیرگذار بوده است؟

در طي ده سال اخير، تكنولوژي و جهاني شدن كاملا تغيير كرده است. ما كارهاي بسياري براي برندهاي آسيايي انجام داده ايم. با كار در ژاپن ( ٢٠٠٤-٢٠٠٨) با كمپاني هايي مثل ان تي تي دوكومو، كي دي دي اي، ان اي سي، توتو، سيكو، پالزار، كوكويو، ميكاكوتو آغاز كرديم؛ بعد از آن در كره (٢٠٠٨-٢٠١٢) با كمپاني هايي مثل سامسونگ، ال جي هاوسز، امور پسفيك، اس پي سي ادامه داديم و اينروزا در چين( ٢٠١٢-٢٠١٤) با كمپاني هايي با محصولات الكترونيكي مثل زدتي اي، نوبيا، رييدومشغول هستيم.

بطور كلي بنظر شما مهمترین گامی که تاکنون در جهت طراحی هایتان برداشته اید چه بوده و چگونه آن را طی زمان تقویت کردید؟

وقتي من در اين فيلد شروع به كار كردم، فكر مي كردم محيطي مثل طراحي صنعتي است، كيفيت محصول ارتباط مستقيم با ميزان موفقيتش در بازار داشت. اين نكته تاحدي من را بدبين كرد اما موضع مشخصي را به من داد كه هدف من، خلق محصولاتي محبوب و پرفروش باشد.اين نگرش، درك عميقي از بازار بود كه نهايتا منجر به موفقيت در خلق پروژه هايي با بالاترين ركورد فروش در چندين دسته از محصولات شد. محصولات گيروتوندو فاميلي ( براي آلِسي) تا ١٠ ميليون فروش بالاترين ركورد فروش در عرصه طراحي ايتاليايي را داشت؛ محصولات مامي فاميلي ( براي آلِسي) و بمبى استول( براي ماگيس، و يا ايل باگنو آلِسي ( براي لاوفن) براي اين كمپاني ها آيكون شدند و بالاترين ركورد فروش را تا مدتها داشتند. به همين دليل است كه البرتو السي لقب" قهرمان فوق العاده و محبوب" واگينو پرازا ( ماگيس) لقب"پادشاه طرح هاي پولساز" ، كريستينا موروزي لقب " پادشاه طرح هاي پولساز" رابه من داده اند.

بنظر شما نقش يك طراح چيست؟

يك طراح بايد طبق خواسته و تخيلات مردم طراحي كند. محصول طراحي شده بايد طبق خواسته و پاسخگو به نياز مردم باشد. يك محصول بايد بيانگر جامعه معاصر ، فرهنگ و توسعه اقتصادي ما باشد. ما خواستار محصولاتي هستيم كه فراتر از رفع نيازهاي اوليه ، پاسخگو به ماهيتمان هم باشد. محصولي كه تجلي آنچه كه هستيم باشد.

بعنوان يك شركت خارجي، چگونه تنوع و تفاوت فرهنگي را در هر پروژه دخيل و مديريت مي كنيد؟

بعنوان يك شركت بين المللي فعال،براي ماكمپاني طرف قرارداد بسيار مهم است. ما بايد اهداف انها، تكنولوژي كه ميتوانند داشته باشند، توانايي در سرمايه گذاري، پتانسيل هاي انها براي كانال هاي پخش كننده و مسئوليت وديدگاهشان را درك كنيم. ما يك شركت التقاطي هستيم. در ابتدا من چون به طراحي صنعتي علاقمند بودم مخالف طراحي مبلمان بودم - از همان ابتدا بود كه اين ايده با تكنولوژي و نواوري ادغام شد كه از طرفي به درك تصويري و ظاهري يك محصول و از طرفي ديگر سرمايه گذاري وارتباطش به فروش و بازاريابي ختم ميشد.

در چند سال اخير، شما كارهاي بسياري در چين انجام داده ايد.چه چيزي در مورد اين كشور( و اسيا) است كه شما را تشويق و راغب كرده كه از كارهاي خلاقانه خود در انجا رونمايي كنيد؟

در اروپا ما بهترين دانش و بهترين كمپاني ها را داريم، اما بازار كار از محصولات اشباع شده است. امروزه طراحان و كمپاني ها محصولاتي را توليد ميكنند كه به هيچكس و هيچ چيز احتياجي ندارد. حضوردر بستر طراحي، ديگر كسي را ثروتمند نميكند، ما به پايان اين دوره رسيده ايم. طراحان و كمپاني ها مي بايست تجديد نظر و بازبيني بروي حرفه اشان داشته باشند. مدل قديمي كانا لهاي پخش ديگر كمرنگ هستند و رو به نابودي پيش مي روند. كانال هاي اينترنتي و پخش همگاني آينده اين بازار خواهند بود. چين امروز، كارخانه است- خيلي از كارخانه ها نمونه هاي مختلف محصولات را توليد ميكنند. در حال حاضر، تقاضای بسياري براي پيدا كردن طراحان حرفه اي كه توانايي ارتقا بخشيدن به سطح اين كمپاني هاي چيني را دارند، وجود دارد. دولت امروزي چين، متفاوت از هر كشوري ديگر، طراحي را ترويج ميدهد. ما يك نمايندگي از شركت طراحي امان را در شِنژِن ثبت كرديم، ودر فيلد لوازم الكتريكي و الكترونيكي براي كمپاني هاي چيني فعاليت هاي هنري انجام مي دهيم.

در راستاي پيشترفت ايده هاي خلاقانه اتان (از روند كروكي تا توليدمحصول نهايي)، آيا شما تفاوتي بين آسيا و اروپا ديده ايد؟

در حال حاضر كمپاني هاي آسيايي در ابتداي پروسه خلاقيت هستند. انها تازه اول كار هستند، اما بسيار سريع رشد مي كنندچرا كه ماركت هاي چيني براين اساس پايه ريزي شده اند كه در آينده عالي ترين ماركت ها جهانی شوند. من فكر مي كنم فراتر از تفاوت بين پيشترفت ايده هاي خلاقانه كه در هر كمپاني متفاوت از ديگري است، تفاوت واقعي در پرسپكتيو و زاويه ديد است كه امروزه تضادی مشهود بين اروپا و كشور درحال رشد و ظهور در بازار جهاني است. به زبان ساده و خلاصه، تفاوت در اين پرسپكتيو ها، این است كه در اروپا شما احساس مي كنيد كه همه ماركت ها اشباع شده اند و كمپاني ها ديگر محصولات واقعي جديدي خلق نميكنند. و يك طراح خلاق اگرمحصول جديدي را خلق كند به راحتي در ماركت پذيرفته و قابل قبول نمي باشد. در چين شما عرصه را بر خود بازتر و راحتتر مي بينيد بطوريكه اگر ديدگاه و يا ايده اي خاص داشته باشي براحتي ميتواني آنرا محقق سازي.

آيا كارهاي شما تحت تاثير فيلدهاي ديگري هم هست؟

كار من بعنوان يك طراح تاثيرات عميقي از ديگر فيلدهاي خلاقانه گرفته است چرا كه يك طراح حرفه اي بايد هرگونه اكسپرشن هاي زمان خودش (مثل موسيقي و هنرهاي ديگر) را درك و در كارهايش ببيند. علاوه بر آن شناخت و درك اقتصاد و سياست ها براي درك محيطي كه در آن كار ميكنيم بسيار مهم واساسی هستند .

در حال حاضر علاقمند به چه چيزي هستيد و چگونه آنرا در طراحي هايتان دخيل مي كنيد؟

من تمايل زيادي به موسيقي ، آشپزي و ماهيگيري دارم. وقتي پنج سالم بود كتابي داشتم كه همه ي گونه هاي ماهي ها را طراحي ميكردم. آن كتاب بسيار براي من مهم بود. با طراحي ماهي ها باتمامي جزييات و باتوجه به تفاوتشان در تيپولوژي اشان، نه تنها سبب بالارفتن مهارتم شد بلكه به چونگي بيان و نمودطبيعت در گونه هاي متنوعش پي بردم؛ مثل ارتباط بين گونه هاي ماهي ها، شكل ظاهريشان، محيطي كه در آن زندگي مي كنند، و غذايي كه ميخورند. توانايي در درك و يادگيري از طبيعت يكي از مسائل مهم براي يك طراح است.

پيامتان به طراحان جوان چيست؟

من يك نصيحت واضح و ساده دارم: بزرگ بينديشيد! و كاملا از كار كردن براي هر كمپاني بپرهيزيد". اكثر طراحان جوان وقتي از دانشگاه فارغ التحصيل ميشوند، مشغول كار در كمپاني هاي كوچكي مي شوند كه به آنها فرصت ارايه و ساخت ايده هايشان را مي دهد. اين خيلي خطرناك است. ريسك چنين قضيه اي و طراحي در سطحي پايين ، با انگيزه انجام كاري كه ارزشمند شمرده ميشود بسيار خطرناك است كه درنهايت منجر به از بين رفتن پتانسيل تخيلات و خلاقيت شما خواهد شد. طراحان جوان بايد محصولات فوق العاده و غيرمعمول خلق كنند آنها انرژي و ايده هاي قوي اي دارند، آنها بايد از سازش كردن و مطابق ميل بودن دوري كنند.

بهترين و بدترين نصيحتي كه تاكنون شنيده ايد، چيست؟

بهترين نصيحتي كه شنيده ام اين است كه فراتر از حد و مرز كمال (پرفكشينزم) پيش نروم؛ هرچند هرگز نتوانستم آن را رعايت كنم. بدترين نصيحت هم.... به ياد ندارم چرا كه هيچوقت به آن عمل نكرده ام.

شعار شما چيست؟

در راستاي تمايل و تخيلاتت حركت كن.

ZTE اسمارت فون


آلسی، اسپرمیاگرومی، 2003


آلسی، کیچن اِسکیل، 2003


آلسی، داستِر، 2003


توتو، واشلت، ٢٠٠٩


ماگیز، صندلی بامبو، 1993


آلِسی، مامی، 1993


آلِسی، اُرینتال، 2009


آلِسی، اُرینتال، 2009


آلِسی، مستر چین


آلِسی، مستر و میس چین


آلسی، گیروتوندو، 1993


آلِسی ، مردونيلو، ١٩٩٣


آلِسی، فوروت ماما، 1993


آلِسی، پاندا آلِسی، 2003


سامسونگ، گوگل تي وي، ٢٠١١


سودا استریم، آکوابار




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group