معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1339
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1153
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پداگوژی   - 27
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 736
باهاوس   - 23
المان شهری   - 698
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 529
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 471
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 426
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 416
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
اقتصادِ فضا   - 10
معماریِ توسعه   - 301
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 289
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
معماری تخت جمشید   - 7
آینده گرایی   - 261
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
بی ینال ونیز   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 249
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری محدود   - 243
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری تجربی   - 243
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 236
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 220
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
زنان و معماری   - 152
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
عکاسی   - 151
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 115
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ایران   - 106
معماری مصر   - 5
طراحی مبلمان   - 103
فرهنگ نفت   - 5
فضای منفی   - 103
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
جهان علمیْ تخیلی   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 86
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
اکسپو   - 75
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فاشیستی   - 63
معماری خوانی   - 4
معماری هند   - 62
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 61
بلوپرینت   - 4
ترسیمات معماری   - 60
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 45
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 4
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 9
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -341
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنر گفت و گو ـ نیویورک تایمز با ما یانسانگ
اتووود سرویس خبر:   فرناز جاسمی (تحریریه اتووود)
1395/02/18
مـنـــــــبـع : www.nytimes.com
تعداد بازدید : 2122

ما یانسانگ 40 ساله، به یکی از بهترین و شناخته شده ترین معماران چین تبدیل شده است.منحنی،فرم های آزاد و طرح های مربوط به آینده او را با کارهای زاها حدید، کسی که در 31 مارچ در سن 65 سالگی در گذشت، مقایسه می کنند. به گفته ی آقای ما یانسانگ، طبیعت منبع الهام اوست. تازه ترین اثر او خانه ی اپرا در شهر هاربین (همچنین در این خبر) در شمال چین می باشدکه شبیه یک کوه پوشیده از برف است. در صورتی که در طرح جامع خود برای شهر نانجینگ از ساختمان های شیبدار پوشیده شده با هواکش های عمودی شبیه به آبشار، استفاده کرده است.

در حالی که شرکت آقای یانسانگ، ام اِی دی، در حال انجام پروژه های بزرگ در چین است، او نیز در حال توسعه یافتن در ایالت متحده آمریکا می باشد. بزودی دومین شرکت آمریکایی خود را بعد از لس آنجلس در نیویورک افتتاح می کند و در حال حاضر سه پروژه آمریکایی در حال اجرا دارد: یک ساختمان بلند در منهتن، یک آپارتمان و یک مجموعه خرده فروشی در بورلی هیلز کالیفرنیا و پروژه موزه محرک جرج لوکاس (کارگردان آمریکایی) در شیکاگو، طراحی چادر مانندی که انتقادات مختلطی را دربرداشت، یک سیاست مدار محلی آن را به فضایی برای جابا هات (شخصیت خیالی در مجموعه جنگ ستارگان اثر جرج لوکاس) تشبیه کرده است.

در این مصاحبه ویرایش شده، آقای یانسانگ در مورد چگونه روبه رو شدن با انتقادات، دیدگاهش در مورد ارزش های سنتی شرق و ممنوعیت ساخت و ساز معماری های عجیب و غریب در چین، صحبت می کند.

شما رابطه نزدیکی با زاها حدید داشتید، او چگونه کار شما را تحت تاثیر قرار داد؟

زمانی که من در مقطع تحصیلات تکمیلی به دانشگاه ییل (معتبرترین دانشگاه آمریکا) رفتم، او مربی من در آنجا بود. انگلیسی من خوب نبود به همین دلیل زیاد صحبت نمی کردیم. گاهی اوقات تنها یکدیگر را نگاه می کردیم و او قادر بود تنها با نگاه کردن، چیزهایی را به من بگوید. ایشان مرا در پروژه پایان نامه مشاوره کرد و در نهایت تبدیل به این گفتگو گسترده در مورد معماری که شامل بشریت، طبیعت و هنر است، شد. او کتاب های هنری به من می داد و مرا با اشخاصی چون آنیش کاپور (مجسمه ساز هندی) و اولافور اِلیاسون (هنرمند دانمارکی) آشنا کرد.معماری برای او یک هنر بود،ابزاری برای برقراری ارتباط با مردم در سطح عاطفی. در هر صورت چه شما معماری را دوست داشته باشید و یا از آن متنفر باشید، من واقعا به آن اعتقاد دارم.

چه زمانی متوجه شدید که میخواهید یک معمار بشوید؟

زمانی که من از دبیرستان فارغ التحصیل شدم، به ساختن یک فیلم علمی ـ تخیلی فکر می کردم به همین منظور درخواستی به مدرسه فیلم سازی دادم اما انتخاب نشدم. با پیشنهاد یکی از استادانم تصمیم گرفتم که در عوض معماری را امتحان کنم. یک کتاب در مورد معماران مشهور پیدا کردم و بسیار شیفته آن شدم، زیرا بسیاری از سبک های مختلف معماری را شامل می شد. همه ی آن ها بسیار بزرگ و ماهر بودند و در همین جهان زندگی می کردند. جایی که واقعا درست یا غلط وجود ندارد.

یکی از پروژه های مهم شما، خانه ی اپرا در هاربین است که یکی از منتقدان آن را به کوه برف و ترکیبی طبیعی ـ مصنوعی تشبیه کرده است. چگونه این طرح با چنین سرعتی به ذهن شما رسید؟

زیبایی معماری نیازمند کار و تلاش است که مدت زمان زیادی طول می کشد. اما اغلب در یک لحظه شروع می شود، تنها با یک احساس و یک نوع واکنش غریزی. من طرح اولیه آن را خیلی سریع انجام داده ام، قبل از فرود آمدن در شهر هاربین. در هواپیما بودم، از بالا رودخانه ای مواج و یک تالاب را دیدم و به فکر طرحی که ترکیبش با این چشم انداز زیبا مناسب باشد، افتادم. بنابراین در روز نخست ایده ی اولیه را پیدا کردم و سپس دو سال برای تحقق یافتن آن و سرانجام چهار سال برای ساخت و ساز صرف کردیم.

چه ایده هایی پشت این طرح بود؟

در زمستان برف سنگینی در هاربین می بارد، بنابراین ساختمان سفیدرنگی بنا کردیم که تقریبا شبیه کوه می باشد و برگرفته از طبیعت است. من نمی خواستم که ساختمان حس جداشدگی از محیط اطراف را بدهد. این سایت یک تالاب بزرگ است و مردم برای لذت بردن از طبیعت به آنجا می آیند. بنابراین نمای ساختمان را به گونه ای طراحی کرده ام که شما می توانید از طریق سطح شیبدار، برروی آن راه بروید و به پشت بام آن دسترسی پیدا کنید و شاهد چشم انداز کلی باشید، برای دسترسی به ساختمان نیاز به تهیه بلیط اپرا ندارید.

شما قصد نشان دادن یک چشم انداز آسیایی به معماری معاصر را داشتید ،چگونه این کار را انجام داده اید؟

من فکر می کنم معماری مدرن و تمدن صنعتی با ساختمان ها به عنوان یک کالا رفتار می کند در حالی که ساختمان و طبیعت دو موجودیت جداگانه هستند. زمانی که شما بافرهنگ سنتی شرق روبه رو می شوید، دیدگاهشان را در مورد طبیعت بسیار متفاوت می بینید. در باغ های سنتی چین و ژاپن تنها بحث ساختمان و معبد مهم نمی باشد بلکه پارامترهایی چون ساختار، چشم انداز، نور، گیاهان و آب را شامل می شود. تجربه ای که باعث می شود زندگی شما زیباتر شود، این چیزی است که ما درحال حاضر نیاز داریم. ما در مورد عملکرد و اقتصاد بیش از حد صحبت می کنیم و این ساختمان را بسیار محدود می کند.

بسیاری از جزئیات موزه لوکاس هنوز هم پنهان هستند اما هنگام پرده برداری از آن، مورد انتقاد برخی از مخاطبان قرار گرفت، چگونه شما با چنین واکنش های تندی مقابله می کنید؟

من فکر می کنم که معماری جدید با بحث و جدال روبه رو است و این اتفاق خوبی می باشد. در سال 2000 در شیکاگو به کارآموزی مشغول بودم و عاشق این شهر شدم. به خاطر طراحی برخی بناها در این شهر و گفتگو با استادان قدیمی،احساس خوش شانسی می کردم. احساس مثبتی دارم وقتی که موزه را بنا کردیم، مردم به آنجا بروند و آن بنا را دوست داشته باشند. اما درک بنا توسط مخاطب روندی دارد و گاهی اوقات پذیرفتن ایده با این پرداخت کم توسط او مشکل می باشد.

درحالی که چین در ساخت و سازهای بزرگ رونق اقتصادی فراوان دارد، اخیرا دولت معماری های عجیب و غریب را ممنوع کرده است.آیا شما با این ایده موافق هستید؟

بله،من آن را به عنوان یک بیانیه ی مثبت می بینم. بسیاری از مردم فکر می کنند که نوآوری و خلاقیت متوقف خواهد شد، اما من چنین فکر نمی کنم. در چین ساختمان هایی شبیه کاخ سفید و بطری شراب داشتیم که به نظرمی رسد همه ی آن ها بیانگر سلیقه بد بوده اند.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

دفتر معماری ام اِی دی و برجْ جنگل شهری؛ بازتدقیق معماریِ توسعه در چین
برج مونپارناس جدید از دفتر معماری مَد؛ توهم اینده در پاریس وارونه
تپه های جعلی در شهر بندری چین؛ مونوگرافی تازه از آثار استودیو اِم اِی دی
ایوان بان و تصاویری تازه از خانه اپرای هاربین از ام اِی دی
خانه كلاور مهدكودكي متفاوت از مَد آركيتكتز
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group