شیفتگی ماتیاس یونگ به مدیاهای کولاژ از لابراتوار عکاسی پدرش آغاز شد و به
این ترتیب "با قیچی و چسب، اولین ساختمان های فوق العاده ساخته شدند." اوایل
سال 2015، یونگ، هنرمند آلمانی و طراح گرافیک، در قالب مجموعه ای با نام "خانه
ها" هفت تصویر کولاژ از عکس های اصلی خود ساخت. در واقع، هر قطعه از این
کولاژها از یکی از عکس های اولیه یونگ که جمع آوری و دوباره به هم متصل شده بودند ساخته شد. غالب این
عکس ها در طول سفرهای او به شمال شرقی آلمان گرفته شده اند.
برای یونگ "ترکیب عناصر مختلف یک منطق مشترک را همچون
یک رویا مرتبط می کنند." او می گوید "کولاژها رویا هستند." در آثار
یونگ، ارتباط میان نظم و بی نظمی، تجانس و تنوع باید در درجه ای از هماهنگی پیدا
شوند. "یک ساختمان باید ابتدا پایدار و معتبر باشد تا من بتوانم به آن بی
نظمی اضافه کنم؛ مثلا برای اینکه آن را به پرواز در بیاورم." اگرچه نرم
افزارهای مونتاژ دیجیتال (بیش از قیچی و چسب) یکی از ابزارهای فعلی انتخاب شده او
هستند؛ یونگ باور دارد که این امر به هیچ وجه نباید محتوای تصویر را تغییر دهد:
"تصاویر باید واقعیت را منعکس کنند."