معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1726
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
منظر شهری   - 1598
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
طراحي داخلي   - 1172
اینستالیشن های شهری   - 15
نظریه معماری   - 1136
معماری خاورمیانه   - 15
سازه های شهری   - 1084
شهرهای در حرکت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1076
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1070
معماری بایومورفیک   - 15
مرزهای معماری   - 1057
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 923
معماری و دشت   - 13
المان شهری   - 869
معماری و غذا   - 13
نظریه شهری   - 839
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و جنگ   - 11
معماری مدرن   - 776
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری پایدار   - 751
معماری خوانی   - 10
کلان سازه   - 734
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 678
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 674
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 637
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
درس گفتارهای اتووود   - 10
آرمان شهرگرایی   - 593
معماری و انسان شناسی   - 10
طراحی صنعتی   - 582
فمینیسم   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری آمریکای جنوبی   - 9
توسعه پایدار   - 570
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 560
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 559
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 497
معماری تخت جمشید   - 8
هنر مدرنیستی   - 437
شهرسازی کوچک مقیاس   - 8
معماری یادمانی   - 393
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 365
جنتریفیکیشن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 353
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 335
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 327
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 305
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 298
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
اقتصادِ فضا   - 276
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 275
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 255
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 220
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 205
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری فضای داخلی   - 193
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و رسانه   - 190
معماری مصر   - 7
معماری ژاپن   - 181
منبع شناسی اتووود   - 7
مسکن روستایی   - 181
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 173
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ایران   - 169
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
معماری پساصنعتی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 114
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 107
سایبورگ   - 5
معماری آسیا   - 106
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 101
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 100
اکنی استودیو   - 5
معماری اروپا   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری جنگلی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 85
بلوپرینت   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 81
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 77
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
بحران آب   - 66
سایبرنتیک   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 63
متاورس   - 4
معماری و نقاشی   - 61
مدرنیسم هیپی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 59
معماری مدارس   - 3
معماری و رنگ   - 58
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
زاغه نشینی   - 57
سایبرفمینیسم   - 3
آنتروپوسین   - 56
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری بیابانی   - 55
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و ادبیات   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و آب   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
هنر روسیه   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و سلامت   - 37
فیلم های اتووود   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری آمریکا   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری مجازی   - 31
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و کوه   - 27
نمایش های مد پرادا   - 2
طراحی جزییات   - 27
معماری و کودک   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
مطالعات پسااستعماری   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و ورزش   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
معماری برزیل   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری به مثابه منظر   - 1
معماری و آسمان   - 21
شهرسازی داخلی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
ان اف تی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 39
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 8
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -880
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -387
ورزشی   -70
پاویون   -307
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -28
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
گونه شناسی دیاگرام ها؛ از تکنیک های بازنمایی تا سیاست های واقعیت
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1396/04/09
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 4645

در روند طراحی، برقراری ارتباط توسط تصاویر ضروری و مهم است. در ارائه طرح به کارفرما، بازدید از سایت و یا ارائه در نمایشگاه های عمومی، ما ملزم به نمایش وجوه متفاوت طرح به طور واضح به اشخاصی هستیم که غالبا معمار نیستند. علاوه بر این، تولید نقشه ها و ترسیمات معمارانه ی دقیق ما را قادر به شناسایی و اصلاح برخی از جنبه های طراحی می نماید.

دیاگرام ها و نمودارها، به دلیل ویژگی های غیر فضایی شان، اغلب تا آخرین لحظات فرایند طراحی نادیده گرفته می شوند؛ اما می توانند ابزار مفیدی جهت تجزیه، تحلیل و سازمان دهی باشند. با در نظر گرفتن زمان برای تفکر و بیان این عناصر، نتیجه تهیه آن ها غالبا حاصلی مثبت دارد؛ از درک و سازمان دهی به فرایند طراحی تا ایجاد یک تغییر غیرمنتظره در ایده.

در تلاش برای ارتقای گرافیک ها و دیاگرام ها در ارائه های معمارانه، این مجموعه ای از مطالعات موردی برای کمک به تقویت قدرت بصری، تحلیلی و سازمانی کار خود را ملاحظه فرمایید.

1. ارائه ی برنامه ریزی شده

ـ توزیع برنامه:

نمودارها و دیاگرام ها می توانند جهت شناسایی اجزای متفاوت عملکردی یک طرح استفاده شوند و امکان تجزیه و تحلیل بیش تر را فراهم می کند همانند آنچه در پروژه کتابخانه مرکزی سیاتل از اُ اِم اِی و ال ام ان ارائه شده است. علاوه بر این، گرافیک ها و دیاگرام های طرح های هیبریدی به ما امکان می دهد رابطه میان کاربری های ساختمان را درک کنیم.

پروژه کتابخانه مرکزی سیاتل از OMA + LMN


مرکز فرهنگی مریهی از WE Architecture + Sophus Søbye Architects


موزه هنر نلسون اتکینز از استیون هال


فعالیت های خاص و موارد استفاده:

در طول روند طراحی، کاربری ها و عناصر خاصی به وجود می آیند که مستلزم مطالعه دقیق فردی ست. با استفاده از نمودارها و دیاگرام ها در این تحقیقات خاص، ما می توانیم اطلاعات زیادی مانند فازبندی، ظرفیت و سیرکولاسیون را ارائه کنیم.


ساختمان باغ و ساختمان شهری از  HUSOS


لانه ای که در آن رشد می کنیم. از کالج طراحی یو سی برکلی و کنگو کوما


پروژه کتابخانه مرکزی سیاتل از OMA + LMN


موزه هنر نلسون اتکینز از استیون هال

 

2. نمایش مفهومی:

ـ پیاده سازی و اجرا / بصری

هنگام ایجاد ارتباط میان توپوگرافی، ساختمان ها و چشم اندازهای موجود، دیاگرام ها می توانند مشاهداتی را که برای توصیف ماهیت ساختاری و ترسیمات جزئی / برنامه ریزی فنی ساختمان مشکل تر است را ارائه نمایند.


خانه روستایی از RCR Arquitectes


A/D/O از nARCHITECTS


ساختمان انسان شناسی توزر از Kennedy & Violich Architecture


ـ جهت خورشید / آب و هوا

استفاده از علائم گرافیکی می تواند در مطالعات نور خورشید و اقلیم، نمایش اطلاعات در یک ترسیم، همانند جهت باد، زاویه تابش نور خورشید در تابستان و زمستان و حداکثر بارش موثر باشد.


لانه ای که در آن رشد می کنیم. از کالج طراحی یو سی برکلی و کنگو کوما


خانه انتشارات کیتو از استودیو A0


مرکز فرهنگی لا گوتا از Losada García

 

3. نمایش فضایی:

ـ ساخت و ساز حجمی

ثبت روندی از تکامل یک پروژه، روشی مشترک و موثر است از درک آنچه کامل شده، در جریان است و یا اجرا نشده. استفاده از گراف ها و دیاگرام ها برای تجزیه و تحلیل و برقراری ارتباط برنامه یک پروژه می تواند به گروه اجازه دهد تا به سرعت روند طرح را بررسی نموده و تغییر دهد.


اینترلیس از اُ اِم اِی


انرژی زندگی از  M+ Group


ساختمان سیاتل از WORKac


مسکونی کوهستان از BIG & JDS


ـ اجزای مطالعه:

مطالعه اختصاصی اجزای فضایی به روشی خاص می تواند درک و شناسایی روشنی از عناصر تشکیل دهنده را آشکار نماید. انجام مطالعات منحصر به فرد با استفاده از گرافیک و دیاگرام، ما را قادر به تصور، ارتباط و امتحان ملاحظات الترناتیو طراحی می نماید.


خانه یاس از Estudio Arzubialde


ساختمان اونمی از Teodoro Fernández Arquitectos


خانه های وی اِم از BIG + JDS + PLOT = BIG + JDS


خانه اسکات از BAAG


4. نمایش ساخت و ساز:

ـ سازه و متریال

نمایش ارتباط میان متریال های متفاوت از طریق گرافیک های ساختاری و ساختمانی می تواند به ما اجازه دهد تا سیستم را  در مواردی همانند شناسایی فازبندی ساخت و ساز و تدارکات ،موثرتر سازماندهی کنیم.


دفتر معماری دزرت از Jorge Losada


پاویون مدار ناسا از STUDIOKCA Architecture


آلانیا فرانسوا ژان مرمُز از Guillermo Hevia García + Nicolás Urzúa Soler


ـ عملکرد سیستم

دیاگرام ها جازه می دهند تا درک روشنی از نحوه عملکرد سیستم و مونتاژ داشته باشیم، که جهت شناسایی خطاها و ترکیب عناصر جدید ضروری ست.


بنیاد آب دیکسون از Lake Flato Architects


ساختمان باغ و ساختمان شهری از  HUSOS


خانه مزیتیلا از EDAA


دیاگرام روند طرح پلازای سن مارتین دلا مار از Zigzag Arquitectura


دیاگرام روند طرح پلازای سن مارتین دلا مار از Zigzag Arquitectura


دیاگرام روند طرح پلازای سن مارتین دلا مار از Zigzag Arquitectura


دیاگرام روند طرح پلازای سن مارتین دلا مار از Zigzag Arquitectura




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
الهه حیدری نقدعلی ( 1400/02/14 ) :
۱.پروژه کتابخانه مرکزی سیاتل :دلیل ربط ان به پروژه این است که میزان کاربری هر واحد در هر طبقه را با رنگ مشخص نشان داده وسپس میتوان درصد هر کاربری جهت تامین سرانه فضای سبز برج به نسبت سطح اشغال کل پروژه براورد نمود
۲ .مرکز فرهنگی لاگوتابه لحاظ موقعیت جغرافیایی زمین وسایت مورد نظرواقلیم خاص واقع در شمال غرب شیرازوتوپوگرافی خاص دامنه کوه دراک
۳.انرژی از زندگی از M+group تجزیه وتحلیل فرو رفتگی وپیش امدگی وجهت زاویه چرخش در هر طبقه با توجه به نزدیکی این نمونه دیاگرام به نمونه موردی تایید شده توسط استاد در کلاس
۴.خانه های وی ام :میزان هر کاربری را مانند پازل جداگانه ترسیم وبرای هر کاربری رنگ خاص ان مانند نمونه دیاگرام طراحی شده واتوود اولیه که در محیط ایزومتریک اتوکد طراحی وبه کلاس ارائه نمودم
۵.طرح پلازای سن مارتین دلامار:باتوجه به قرارگیری موقعیت جغرافیایی سایت در دامنه کوه واستفاده از خطوط توپوگرافی مینوانم از این خطوط جهت استفاده در طراحی کمک بگیرم
فاطمه فریدونی ( 1400/02/14 ) :
دیاگرام بررسی خورشید و اقلیم
کمک به جایگذاری بلوک یا بلوک ها در مجاورت هم و قرار گیری صحیح در سایت با توجه به تاثیر نیروهای سایت مانند نور،باد و ‌..
کالج یو سی برکلی،کنگو کوما
فاطمه فریدونی ( 1400/02/14 ) :
بدون استفاده از جمله با استفاده از تحلیل گرافیکی مناسب هدف طرح بیان شده است و باعث انعطاف پذیری بیشتر در طرح میشود
خانه مزیتیلا از EDAA
فاطمه فریدونی ( 1400/02/14 ) :
دیاگرام تنها یک زبان بصری با ترسیم دو بعدی نیست بلکه تصاویر سه بعدی و پرسپکتیو ها نیز میتوانند نوعی دیاگرام باشند که ماهیت فضایی ذهن را نشان میدهند
انرژی زندگی M+ Group
فاطمه فریدونی ( 1400/02/14 ) :
در دیاگرام های دو بعدی نیز مانند پلان کلیت و چگونگی عوامل تاثیرگذار در طرح مورد بررسی قرار میگیرد و یک تحلیل خوب از شرایط کلی و دسترسی های سایت بدست می آید
موزه هنر نلسون اتکینز از استیون هال
فاطمه فریدونی ( 1400/02/14 ) :
دیاگرام های سازه ای در مقطع نیز میتواند به توضیح چگونگی رفتار ساختمان نسبت به محیط اطراف و داخل ساختمان و همچنین چگونگی رفتار نیروهای مختلف بنا بپردازد
دفتر معماری درزت Jorge Losada
لیلا همایون ( 1400/02/14 ) :
دفتر معماری دزرت:بهعبارت دیگر دیاگرام، آنچه را که در تفکر گرافیکی شکل گرفته است بهصورت سازماندهی شده و همزمان، بر روی کاغذ نمایش میدهد
میدهد. زبان گرافیکی و زبان نوشتاری هر دو در پی بیان ایده و تفکر هستند.در این نوع دیاگرام از طریق ساختار ساختمان و به هم رساندن آنها به یک گرافیک منسجم برسیم.
خانه وی ام:–درگیر نمودن مستقیم احساس انسان
–دستکاری در یک ساختار واقعی و اجازهی بروز حوادث شاد و غیرمترقبه
–به کارگیری تفکر در حوزهی حس بینایی، المسه و حرکت بهعنوان خلق حسی از حضور ذهن، واقعیت و عمل
–زمینهسازی برای بروز ماهیت یک موضوع به روشنی یک فرم مرئی برای بررسی تحلیلی و انتقادی آن و با استفاده از رنگها رابطه مستقیم دیاگرام تا عملی شدن را می‌دهد و آنها را مانند پازل هایی با رنگ جداگانه به متصل میکند
انرژی زندگی:دیاگرام عملکردی اولین بار در دهه دوم قرن بیستم توسط عملکردگرایان آلمانی، به خصوص گروپیوس مورد
استفاده قرار گرفت .ساختمان مدرسه باهاوس اثر گروپیوس نمونهای از استفاده از این نوع دیاگرام است استفاده از گرافیک های منسجم و دیاگرام های برای تجزیه و تحلیل و برقراری ارتباط در پروژه
ساختمان سیاتل:فکر کردن به فضای معماری، مستقل از ابزار طراحی آن نیست. بدان معنا که هر ایده و تفکری در حوزه معماری نیاز به ابزارها و
شرایطی دارد تا بتواند نمود عینی پیدا کند و همچنین قابل درک برای سایرین گردد. در این میان دیاگرام )زبانی ترسیمی برای
نمایش نحوه صحیح سازماندهی فکر( به عنوان زیرشاخهای از تفکر گرافیکی، دارای اهمیت ویژه ایست. دیگرام بیانیست از
سازماندهی فضایی، ارتباطی، فرمی و ... که بهطور همزمان مجموعهای از اطالعات را که نمایشگر تفکر در مورد آن است، بر روی کاغذ به نمایش می‌گذارد.
منصوره خشنود ( 1400/02/14 ) :
خانه مزیتلا،مرکزفرهنگی‌لاگوتا،اینترلس از اُام اِی،خانه اسکات ،آلانیافرانسوا ژان مرمُز
نمایش بین ترکیب دیاگرام این ۵طرح نمایش ارتباط میان متریال های متفاوت از طریق گرافیک های ساخااری و ساختمانی است اما این خصوصیات را در این پنج نمونه دیاگرام میتوانیم شاهد باشیم که شناسایی بُعد های ساختمان و سازماندهی بین احجام با سیرتکاملی بالایی پیش رفته است،این دیاگرام ها اجازه میدهند تا درک روشنی از نحوه عملکرد سیستم طراحی جهت ترکیب عناصر داشته باشیم.تجزیه و تحلیل و فرورفتگی و بیرون آمدگی بعضی از از این دیاگرام ها و جهت چرخش و زاویه دید مناسبی که در هرطبقه دارند با تومه به نمونه موردی که در نظر گرفته ایم(پروژه هبیتات موشه سفدی)بسیار کار آمد است.این دیاگرام های معرفی شده بخوبی میتواند برقراری ارتباط بین واحدهای یک ساختمان با واحدهای دیگر رانشان دهد.به همین دلیل روند طراحی با وجود چنین دیاگرام هایی که سرعت طراحی بالا میبرند بسیار خوشایند است .تمامی دیاگرام ها این درک را به ما میدهند تا با پروژه ارتباط عمیقی بگیریم و تفکراتمان را به چالش بکشیم.
zhara badali ( 1400/02/14 ) :
دياگرام گرافیکی، آن‌چه را که در تفکر گرافيکي صورت گرفته است به‌ صورت سازماندهي شده و هم‌زمان، بر روي کاغذ به نمایش میگذارد. زبان گرافيکي و زبان نوشتاري هر دو در پي بيان ايده و تفکر میباشند. اما تفاوت عمده ميان زبان گرافيکي (دياگرام و اسکيس) و زبان نوشتاري (که با حروف نوشتاري صورت مي‌گيرد) وجود دارد اين است که در زبان نوشتاري، نماد منحصر به کلمات میباشد. در حالي‌که در زبان گرافيکي، نماد اعم از تصاوير، نشانه‌ها، نماد، اعداد، علائم و … است. تفاوت ديگر اين دو زبان در اين است که زبان نوشتاري بسيار سريع تر و صريح است در آن نوعي سلسله مراتب، تقدم و تأخر ادراکي وجود دارد ولي در زبان گرافيکي، نمادها و ارتباطشان به‌طور موازي و هم‌زمان تصوير، بررسي و تحليل مي‌گردد.
دیاگرام نمایش گرافیکی از یک مجموعه مفاهیم است.
این مجموعه مفاهیم شامل اصول، عناصر و مؤلفه‌های بخشی از یک معماری می‌باشد.
دیاگرام دیدی واضح و روشن از نقاط مهم و همچنین درک صحیح از سایت را برای شخص فراهم می‌آورد.
به همین دلیل دیاگرام یکی از ابزارهای با ارزش در طراحی، درک و ارائه تبدیل شده است.
سروش کشاورز ( 1400/02/15 ) :
دفتر معماری دزرت : این نوع دیاگرام برای مدل سازی مفهومی است که برای مستند سازی ساختارهای مختلف تشکیل دهنده یک ساختمان یا یک سیستم کاربری دارد و میتواند سلسه مراتب اجزای مختلف یک سیستم یا ساختمان و نحوه ارتباط و تعامل آنها با یکدیگر را نشان دهد.
ساختمان انسان شناسی توزر : این نوع دیاگرام ها غالبا جزئیات کمتری دارند و تا حدودی انتزاعی هستند و هدف از طراحی این نوع دیاگرام نشان دادن چگونگی ارتباط یک ساختمان با محیط و بستر اطرافش میباشد.
انرژی زندگی : این نوع دیاگرام برای نشان دادن حجم کلی بنا به صورت ساده و بدون جزئیات به کار میرود و چگونگی شکل گیری حجم یا شکل تمام شده پروژه را به ما نشان میدهد.
خانه مزیتیلا : این نوع دیاگرام ساختمان را با خطوط موازی و در یک تصویر نشان میدهد و از آن میتوان برای مقایسه آلترناتیوهای طراحی و روند طراحی استفاده کرد و همچنین میتوان آن را به صورت انفجاری طراحی کرد و بخش های مختلف بنا را به صورت جداگانه نمایش داد.
موزه هنر نلسون اتکینز : این نوع دیاگرام در واقع عملکردهای مختلف را در کنار هم و به صورت پلان ، مقطع یا حجم نشان میدهد و برای ارائه پروژه به صورت بصری مناسب است. در این دیاگرام سعی میشود نسبت مساحت ها به درستی ترسیم شود.
dariush zare ( 1400/02/15 ) :
کتاب خانه مرکزی oma:درک بهتر و صریح تر فضاها و کاربری ان ها و شناسایی دقیق تر با استفاده از رنگ های گرافیکی در دیاگرام مورد نظر

ساختمتان های انسات شناسی توزر ازkennedy &violich Architecture: نشان دادن ماهیت کلی وقابل روییت بودن دقیق با استفتده ازنقشه 3بعدی و توپوگرافی
خانه انتشارات کیتو از استودیوAO:استفاده هوشمندانه از علائم گرافکی برای نشان دادن نوع اقلیم و جهت نمایی ساختمان وبام سبز و تراز های واحد ها

انرژی زندگی اثرM+GROUP: تحلیل ونشان دادن دقیق ترکیب منظم و نا منظم احجام به صورت سه بعدی برای درک کلی از بنا


حسن دارایی نژاد فرد ( 1400/02/15 ) :
۱_برنامه توزیع برنامه:معرفی بخش های مختلف طرح و نحوه کاربردی آنها و روابط آنها با یکدیگر.

۲_پیاده سازی و اجرا/بصری:توصیف ماهیت ساختاری و ترسیمات جزئی به سمت نشان دادن قسمت های پایینی طرح که در زیر زمین جای دارند.

۳_جهت خورشید و آب و هوا:به منظور استفاده کامل از محیط طبیعی برای ایجاد سیستم پایداری ساختمان با عناصر طبیعی بدون ضربه زدن به عناصر طبیعی و همچنین به منظور یکی سازی ساختمان پایدار با طبیعت اطراف(کنترل کردن و کم کردن تاثیرات منفی مختلف بر طبیعت و اثر مستقیم ساختمان در پایدار سازی طبعت اطراف)

۴_اینترلیس از اُ اِم اِی:به منظور نشان دادن توسعه فیزیکی طرح
میترا فرجی ( 1400/02/15 ) :
مرکز فرهنگی لا گوتا از Losada García: در این نوع دیاگرام روند طراحی به خوبی در قالب مقطع نشان داده است و علاوه بر آن تاثیر و نحوه مواجهه با عوامل طبیعی مثل باران و نور خورشید تحلیل شده و برای آن راهکار اندیشیده شده است.
در واقع این نوع دیاگرام یک دیاگرام تحلیلی است که به بررسی موضوعات مد نظر طراح پرداخته.

موزه هنر نلسون اتکینز از استیوت هال: این نوع دیاگرام سیرکولاسیون و اولویت روابط را به نمایش میگذارد که بسیار مسیله مهمی در طراحی مسکونی هست و باید مورد توجه واقع شود.
دیاگرام ارتباطی می توانند دید خیلی روشنی برای مخاطب تداعی کند.
پلازای سن مارتین دلامار از zigzag Arquitectura : این دیاگرام مربوط به طراحی پلازا بود که بازهم در مجتمع مسکونی نقش بسزایی ایفا میکند و با توجه به اقلیم گرم اگر بتوانیم طراحی را به سمت حیاط مرکزی و پله پله طراحی کردن پلازا ببریم میتواند پاسخ مناسبی برای اقلیم باشد.

ساختمان انرژی زندگی از M+Group : به نظر میرسد که این نوع دیاگرام عمودی برای نشان دادن حجم و ترکیب حجم استفاده شده است .
یاسمن حسن پور ( 1400/02/15 ) :
دیاگرام اغلب یک نماد تصویری از نیروها، روابط و یا سلسله مراتب بین عناصر مختلف یک ایده و یا یک طرح معماری می باشد.در واقع دیاگرام ساده سازی یک موضوع پیچیده به صورت گرافیکی است..
۱)کتابخانه مرکزی سیاتلOMA+LMN دلیل استفاده ان تفکیک رنگ در دیاگرام و تقسیم بندی عرصه های هر قسمت از مجموعه..
۲)خانه اسکات: استفاده از دیاگرام در رابطه با متریال های اجرایی که به ما این اجازه را میدهد که پروژه را ب صورت مفید سازماندهی کنیم...
پلازای سن مارتین: در این دیاگرام روابط بین نیروها و عناصر موجود مشخص و ارتباط انها با فضای پیرامون مشخص و تنظیم میشود.
_تعریف جهت شمال جغرافیایی، محورهای سایت، نقاط مهم و تأکید کننده و … می تواند در درک سایت بسیار کمک کند.
سمیرا مختاری ( 1400/02/16 ) :
مرکزفرهنگی مریهی/خانه روستایی/ساختمان سیاتل/مسکونی کوهستان/خانه های وی ام
من این ۵نمونه دیاگرام را انتخاب کردم چون روابط میان این دیاگرام ها با نمونه موردی من (ریکاردوبوفیل)مطابقت دارد.درکل می توان گفت این دیاگرام ها چندین مزیت دارند ۱درگیر نمودن مستقیم احساس انسان با فضای تعاملی ،۲دستکاری دریک ساختار واقعی ،۳اجازه دادن به حس بینایی /لامسه و حرکت به عنوان خلق اثری جدید می توان به وضوح در این دیاگرام ها که زبان گرافیک و زبان نوشتاری هردو پی درپی بیان ایده و تفکر هستند.اما زبان گرافیک با اسکیس شکل می گیرد ولی زبان نوشتاری با حروف است.در این نمونه ها که بالا شاره شد می‌تواند گفت قالب زبان پیچیده ای ندارند و به صورت شمرده مطالب را در ذهن ما گنجایش می‌دهند.برای نمونه چون زمین مشخص شده ی من دارای شیب است من از دیاگرام مسکونی کوهستان به خوبی میتوانم استفاده کنم.

ثبــــــــت نظـــــــر

 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group