معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1553
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 23
منظر شهری   - 1468
معماری مجازی   - 23
نظریه معماری   - 1098
طراحی مُد   - 22
طراحي داخلي   - 1036
معماری بیابانی   - 21
سازه های شهری   - 938
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 926
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری حوزه عمومی   - 869
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 850
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
نگاه نو به سكونت   - 810
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه شهری   - 790
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 783
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 746
معماری ـ موسیقی   - 17
کلان سازه   - 659
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 642
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 591
شهرهای در حرکت   - 15
آرمان شهرگرایی   - 537
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 534
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 521
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 519
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 507
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 504
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 489
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 486
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 486
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 448
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 433
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 428
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 422
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 366
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 356
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 354
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 334
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 330
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 310
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 299
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 275
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 270
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 270
فرهنگ نفت   - 7
بدنه سازی شهری   - 269
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 264
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 263
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 259
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 247
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 245
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 244
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 228
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 223
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 215
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 214
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 197
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 178
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 174
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 155
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 154
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 152
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 140
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 136
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 125
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 119
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 101
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
اقتصادِ فضا   - 93
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فاشیستی   - 87
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری و رسانه   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 75
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری فضای داخلی   - 74
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 70
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 60
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 58
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پداگوژی   - 56
بلوپرینت   - 4
زاغه نشینی   - 54
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
باشگاه مشت زنی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و روانشناسی   - 44
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
جنبش متابولیسم   - 43
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
باهاوس   - 41
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 36
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
آنتروپوسین   - 31
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری جنگلی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 12
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 46
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 61
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 109
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 32
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 7
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -829
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -426
گالری   -88
فرهنگی   -339
هتل   -79
پاویون   -270
ورزشی   -67
موزه   -258
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -235
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -168
ویلا   -12
تفریحی   -166
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -142
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گوـ ولادیمیر بلوگولوفسکی با جیمز واینز
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1399/08/16
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/783491/interview-with-james-wines-the-point-is-to-attack-architecture?ad_m
تعداد بازدید : 376

جیمز واینز به عنوان بنیانگذار SITE، یک شرکت معماری که بیشتر به دلیل طراحی فروشگاه های BEST  در دهه ۱۹۷۰ شناخته می شود، به نوعی هنجار شکنی در زمینه معماری تبدیل شده است. در ابتدا این هنرمند با رویکرد در ایجاد معماری به عنوان شکلی از انتقاد فرهنگی تقریباً به طور جهانی، منتقدان و مردم را به وجد آورد. در این مصاحبه که آخرین مصاحبه در ستون "شهر ایده ها" ولادیمیر بلوگولوفسکی است، واینز ایده های طرح های اولیه اش را توضیح می دهد و اینکه آثار بعدی او چگونه این رشته از ایده ها را ادامه دادند.

 

ولادیمیر بلوگولوفسکی: شما در اوک پارک نزدیک شیکاگو متولد شده اید، شهری که به دلیل خانه های زیادی که توسط فرانک لوید رایت طراحی شده، شناخته شده است. آیا اوایل از آنها آگاهی داشتید و این موضوع نقش خاصی در علاقه شما به معماری داشت؟

 

جیمزواینز: حتی در دوران کودکی، من از رایت به عنوان تولید کننده انواع متفاوت ساختمان ها بسیار آگاه بودم. ناخودآگاه، این قرار گرفتن در معرض محله ای از آثار هنری باید نقشی اساسی در شکل گیری انتخاب های زیبایی شناختی من در زندگی داشته باشد. من در اوک پارک به دنیا آمدم و تا سال اول دبیرستان در آنجا زندگی کردم. به نظر می رسید مادرم از خانه های طراحی شده توسط رایت بدش می آمد و از آنجا که ذائقه او بسیار تحت تأثیر محافظه کاری آمریکای میانه بود، در واقع احساس می کرد که خانه های رایت محله را خراب کرده است.[می خندد]

به عنوان یک کودک، من اساسا مجذوب هنرهای تجسمی، نقاشی و مجسمه سازی شدم، سپس در دانشگاه، بیشتر به معماری و تاریخ هنر علاقه مند شدم. من همچنین به ویژه به طرح های گل لوئی سالیوان و جزئیات معماری او علاقه مند بودم. من روش او برای استفاده از نور و سایه را دوست داشتم. من تحصیل کردم که یک مجسمه ساز متعارف (تحت تأثیر مدرنیسم) باشم. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سیراکیوز، من یک استودیوی مجسمه سازی در نیویورک افتتاح کردم و در سال ۱۹۶۰، شروع به امتحان مجسمه های کانستراکتیویستی کردم و سعی کردم با آزمایش ترکیبات بهم پیوسته بتن، فولاد و آهن به یک احساس معماری دست پیدا کنم. اما در سال ۱۹۶۹، من داشتم ساخت اشیا را به سمت کار زمینه ای تر می کشاندم.

 

ولادیمیر: نام SITE مخفف "مجسمه سازی در محیط" (Sculpture In The Environment) است. آیا هنوز هم هدف از کار خود را اینگونه می بینید؟

 

جیمز: خوب، گروه SITE که من در سال ۱۹۷۰ ایجاد کردم برای تولید اشیا در میادین بود. اما بعد فهمیدم که بیشتر مجسمه سازها همان کار را انجام می دهند. من احساس کردم که مجسمه سازی روی یک پایه چندان ویژه نیست. کارهای هنری مور که به صورت عادی در مقابل ساختمان ها قرار گرفته بودند، حاضر ترین نمونه از این روند بود. من علیه چنین آثاری قیام کردم. زیرا، وقتی در تمام زندگی خود شاهد چنین دید محدودی از هنر عمومی هستید، در نهایت از تکرار بی پایان این امر ثابت خسته می شوید. من همانند بسیاری دیگر از مجسمه سازان اواخر دهه ۱۹۶۰ احساس کردم که باید گزینه بهتری وجود داشته باشد. من بیشتر به تلفیق ایده ها، تلفیق هنر و زمینه های آن، هنر و معماری و آزمایش هنر محیطی علاقه مند شدم. بنابراین، اساساً، هر کاری که من قبل از اواخر دهه ۶۰ انجام می دادم از پنجره به بیرون پرتاب شد. فهمیدم که هرچه هنر فراگیرتر باشد، از جذابیت بیشتری نیز برخوردار می شود.

 

ولادیمیر: بیایید در مورد برخی از پروژه های شما و ایده های شما درباره ایجاد عناصری برای تصور و اختراع محیط اطراف توسط افراد صحبت کنیم. ایده اصلی پشت طراحی نه فروشگاهی که برای شرکت BEST Products به سفارش سیدنی و فرانسیس لوئیس طراحی کردید چیست؟

 

جیمز: ایده اصلی این بود که هنر در جایی قرار گیرد که حداقل انتظار برای یافتن آن وجود داشته باشد. خستگی بی پایان و عدم تعهد زیبایی شناختی در مراکز خرید آمریکا تبدیل به دلیل اصلی این نوع مداخلات شد. از همه مهمتر، رویکرد اولیه SITE انتقاد از معماری بود. جنبه دیگر این کار ایجاد پرسش در محیط تجاری معمول، به معنای فرآیندی برای ایجاد انگیزه در افراد به منظور ایجاد عکس العملی متفاوت نسبت به محیط معمولشان، بود. واکنش های عمومی ناشی از آن به همه چیز از به فکر فرو بردن گرفته تا سردرگمی، ناراحتی و حتی گاهی خشم تبدیل شد.

 

ولادیمیر: آیا هر یک از ساختمان های BEST بر نقد خاصی تأکید دارند؟

 

جیمز: می توانم بگویم همه کارهای من ارتباطی با نقد معماری، محتوا و ابزار ساخت آن دارد. بخش عمده ای از کارهای SITE در مورد وارونگی، ادغام، مداخله و اغراق است که اغلب فقط چیزی را جدا می کنند و عناصر سازه را از دیدگاه دیگری بررسی می کنند. این عنصر در حال اجرا (یا به طور خاص تر، فرآیند جذاب توجه به محتوا) همیشه برای من جالب تر از یک ساختمان تمام شده است. هدف حمله است!

 

ولادیمیر: حمله به چی؟

 

جیمز: بی شک معماری! [می خندد] کل حرفه ی معماری غالباً بسیار متظاهر، بدون شوخ طبعی و محافظه کار است. با این وجود، از زمان نوجوانی من توانستم چیزهای زیادی در مورد ساخت و ساز ساختمان یاد بگیرم. پدرم مهندس بود. او در شمال میشیگان خانه هایی برای تعطیلات می ساخت. بنابراین، من به راحتی با کمک به او در مورد طراحی، ساخت و ساز، ابزار و مواد دانش بنیادی کسب کردم. اینکه مجوز ندارم مسئله بزرگی نیست. من یک معمار خارق العاده در کنار خود داشتم، جاش وینستاین، به عنوان بخشی اساسی در استودیوی من و SITE از ابتدا همیشه با معماران و مهندسان ثبت شده کار کرده است. همانطور که می دانید، بسیاری از معماران بزرگ نظیر رایت، میس، لوکوربوزیه، آندو و دیگران، معماران دارای جواز نبودند. برای من، این حرفه مربوط به صلاحیت روی یک کاغذ نیست، بلکه در مورد کیفیت تفکر مفهومی است.

 

ولادیمیر: در یکی از پروژه های خود برای BEST در ریچموند ویرجینیا، بنام Forest Building، به درختان بلوط موجود، اجازه دادید از داخل ساختمان عبور کنند. آیا می توانید در مورد مظهر ایده خود از "انتقام طبیعت" صحبت کنید؟

 

جیمز: پروژه BEST در ریچموند فرصتی ایده آل برای تلفیق طبیعت و معماری ارائه داد. در آغاز، انجمن جامعه محلی اعلام کرد که ما نمی توانیم یک پروژه تجاری بسازیم که جنگل موجود منطقه را نابود کند. بنابراین من پیشنهاد کردم که بیشتر درختان اصلی بلوط را حفظ کرده و ساختمان جدید را در اطراف آنها احداث کنیم. نتیجه، با فراگرفتن جنگل موجود همراه بوته ها و پوشش زمین، تبدیل به یک مفهوم "درونی / بیرونی" شد. این ساختمان خاص به سودآورترین بنا در تاریخ شرکت BEST تبدیل شد. مشتریان شروع به آوردن ناهار پیک نیک خود کردند تا بتوانند در فضای مابین بخش های قطعه شده ساختمان دور هم جمع شوند. و سپس، بعد از یک وعده ناهار کوتاه و آرام، اغلب به یاد می آورند که خرید چیزی را فراموش کرده اند، بنابراین برای خرید بیشتر به فروشگاه بر می گردند. [می خندد.]

 

ولادیمیر: آیا اعتقاد دارید پروژه رویایی شما، به نام خانه های بلند مرتبه، روزی می تواند به واقعیت تبدیل شود؟

 

جیمز: من فکر می کنم ارزش اصلی این پروژه، ضد اصول و قاعده بودن آن است. هدف ایجاد یک ماتریس ابتدایی به عنوان همکاری یک معمار و مهندس است و سپس به ساکنان شهری اجازه می دهد تا انتخاب های خود را، از سبک های مسکونی و استفاده از بخش های املاک و مستغلات، داشته باشند. مانند نظریه دوشامپ در مورد "کنسرو شانس"، "خانه های بلند مرتبه" نیز ایده ای بود که بر اساس تنظیم عناصر سیال ساخته شده بود. تا آنجا که به آینده این پیشنهاد مربوط می شود، تنها چیزی که من می دانم این است که در طول این سالها الهام بخش یسیاری از مقلد ها بوده است. متأسفانه، بیشتر تفسیرهای بعدی کاملاً از این موضوع غافل شده اند. این نسخه های اصلاح شده ظاهری مشابه از عناصر تصادفی زیبایی شناسی را ارائه می دهند، اما در واقع، آنها همان تشریفات ارکستراسیون اندیشه های مجسمه سازی و سبک خود معماران هستند. ایده من ایجاد یک ساختار پشتیبانی بنیادی و تشویق ساکنان برای پر کردن فضاها به عنوان یک کلاژ غیرقابل پیش بینی از انتخاب، فرصت و تغییر بود.

 

ولادیمیر: شما گفتید که معماری شما مربوط به آنچه دیده می شود نیست، بلکه مربوط به چیزی است که شما را به فکر فرو می برد. ایده های اصلی که می خواهید در کار خود بیان کنید کدامند؟

 

جیمز: مایه تقریباً همه کارهای SITE پاسخ به محتوا است. پاسخ دقیق تر به سوال شما به یک پروژه خاص و ویژگی های محیط آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در مورد پیشنهاد من برای ساختن پارکینگ BEST در هوستون در سال ۱۹۷۶، هدف این بود که تلفیقی از معماری و هنر عمومی ایجاد شود که بدون از دست دادن معنای کامل خود، نمی توان آن را از محیط اطراف حذف کرد. سازه را نمی توان برداشت و در مکان دیگری قرار داد. روکش آسفالت مراکز خرید فضای آزاد معمولی آمریکایی به ساختمان تبدیل شد و ساختمان به پارکینگ تبدیل شد. در هر یک از فروشگاه های BEST، پیش فرض، تجدید نظر در مورد وجود یک بزرگ جعبه تجاری بود. مراکز خرید در فضای آزاد و سنگ فرش های اطراف آن، در مناظر آمریکایی بسیار فراگیر است، به طوری که مردم هرگز به این پدیده به گونه ای دیگر فکر نمی کنند. این یک قسمت پذیرفته شده جهانی از ناخودآگاه جمعی همه است. به این ترتیب، این نوار از فروشگاه ها یک موقعیت عالی یافت شده برای طراحی معماری و نقد محیط خاص آن است. به عنوان مثالی دیگر، ساختمان جنگلی BEST براساس جذب محتوا، که در این مورد، ادغام معماری با طبیعت بود، بنا شده است. همین انگیزه حیاتی با اشاره به تجلیل مفاهیم هویت شخصی در یک منظره شهری معمولی، باعث ساخت "خانه های بلند مرتبه" شد، جایی که گمنامی و زیستگاه نا شناخته غالب می شود.

 

ولادیمیر: در مورد ترسیم های خود گفتید: "من بیشتر ترسیم را راهی برای کشف وضعیت احاطه فیزیکی و فیزیولوژیکی می دانم، با اشاره به این موضوع که ساختمانها می توانند، برخلاف کارکردهای متعارف و مشخص، پراکنده و مبهم باشند". من بسیار علاقه مند به این ایده هستم که ساختمانها می توانند پراکنده و مبهم باشند. در ابتدا چه چیزی باعث علاقه شما به این سو شد؟

 

جیمز: تقریباً تمام کارهای من ناشی از همین انگیزه اصلی است. اساساً به این معنی است که من همیشه بیشتر از جواب به سوالات علاقه داشته ام. همه ما می دانیم که بر اساس رسوم از معماری از منظر سرپناه، عملکرد و طراحی چه چیزی انتظار می رود. بنابراین من بسیاری از زندگی خود را صرف این پرسش کرده ام، "ساختمان چه معنای دیگر می تواند داشته باشد؟" من از خود پرسیدم، "چرا طراحی ساختمان در لیست گسترده کلیشه های مدرنیست و کانستراکتیویست راکد مانده است؟" من همیشه خانه اپرای سیدنی یورن اُتزن و ترمینال TWA ارو سارینن را دوست داشتم، اما، به طور فزاینده ای، احساس کردم که چنین ساختارهایی فقط هفتاد سال از کنوانسیون های فرمالیستی یکسان را طی کرده اند. تکرار سبک پس از یک نقطه خاص آن را بی رمق می کند. دوشان گفت: "اگر می خواهید خلاق باشید، باید حداقل سه بار در زندگی خود میز کار خود را تمیز کنید." مجسمه های اولیه من از نظر سبک خلاقانه و به خوبی ساخته شده بودند. اما، در اواخر دهه ۱۹۶۰، این اهداف قابل پیش بینی دیگر برای من جذابیتی نداشتند. این دوره، زمان "تمیز کردن میز کار" من بود. من شروع به دیدن محتوای زیبایی شناختی و انگیزه های مفهومی به روشی کاملا متفاوت کردم. من در پیش پا افتاده ترین سطح تفسیر آنها، شروع به تماشای الگوهای اولیه ساختمان ها کردم. پیشروی در استفاده از منابع اولیه الگوها، به طور مثال، خانه های کلونی شکل در اطراف شهرها، نمای کلاسیک بانک ها، علائم فست فود ها و غیره، به عنوان "مناطق محرک" برای ایده ها و مواد اولیه برای تکه تکه شدن، غیرمادی سازی و وارونگی کلی معماری شد و در من باعث ایجاد علاقه شد.

 

ولادیمیر: نویسنده آلمانی، هاینریش کلوتز، در کتاب "چشم اندازهای پست مدرن" خلاصه ای از آنچه شما انجام می دهید ارائه داد: "هدف اساسی ایده های طراحی SITE این است که فاکتور مخرب زمان و ناپایداری را به سبک اصلی معماری خود تبدیل کنند ، مفهومی که وینز آن را "معماری زدایی" می نامد". آیا با این گفته که ۳۰ سال پیش بیان شده است، موافق هستید؟

 

جیمز: تا حدی، بله. اما این دیدگاه کمی بیش از حد تحت اللفظی است و باعث سوءتفاهم مداوم در مورد کار سایت می شود، به این معنی که اغلب با تخریب، ویرانی و حفاری های باستان شناسی، که در رسانه ها متداول اند، یکسان در نظر گرفته می شود. این سطح از ارزیابی همانقدر پوچ است كه ادعا شود ارقام غیرمادی جیاكومتی نمایانگر افراد گرسنه است، بنابراین من چنین توصیفاتی را رد می كنم. در کار من، فرآیند ساخت اغلب بخشی از محتوا است، اما کل رویکرد بیشتر در مورد چگونگی درک ساختمان ها و آنچه از نظر جامعه شناختی، روانشناختی و زیبایی شناختی نشان می دهند، است. همانطور که قبلاً گفته شد، آنچه که من سعی می کنم انجام دهم این است که هنر را در جایی قرار دهم که مردم حداقل انتظار داشته باشند آن را پیدا کنند، به ویژه دنیای ناخواسته مناطق تجاری، و سپس از عناصر ناآشنا و گاهاً طنزآمیز به عنوان انتقادی از خود معماری استفاده کنم. این فرایند همچنین معادل نوعی "کلاژ شهری" است. من شورش پیكاسو علیه سنتهای دیدگاه رنسانس در سال ۱۹۱۲ را تحسین می كنم، استفاده او از ترکیب عناصر نقاشی شده و چسبانده شده به عنوان ابزاری برای رد این سنن تصویری و گویا تحسین برانگیز است. بر خلاف حملات پیکاسو به نقاشی سازگار، در حال حاضر، دلیل اصلی شکست معماری به دلیل اتکای طراحان به عقیده و سنت معمول مدرنیسم و کانستراکتیویسم است.

 

ولادیمیر: من مطمئن هستم که آنچه شما به عنوان یک مشکل می بینید، این هنرمندان و معماران به عنوان یک راه حل تصور می کنند. فکر می کنم حق با هر دو شماست.

 

جیمز: آنچه من می گویم این است که اساسا، همیشه باید زمینه های اساسی اشکال هنری غالب را به صورت سالم مورد نقد قرار داد، نه فقط اتکا به تغییر سبک، که بعداً به اشتباه به عنوان ایده های مترقی تفسیر شوند.

 

ولادیمیر: هدف اصلی شما به عنوان یک معمار چیست؟ آیا هدف به چالش کشیدن معماری شناخته شده توسط ما است؟

 

جیمز: خوب، این یقینا یکی از اهداف است. من همچنین علاقه زیادی به تغییر کلیشه های پذیرفته شده در طراحی فضای عمومی دارم. SITE در تعدادی از پروژه های موجود در پارک ها و میدان ها که در سراسر جهان به پایان رسانده است، نه فقط به راه رفتن روی مسیرهای بتنی، تماشای درختان و نشستن روی نیمکت های استاندارد، بلکه تلاش کرده مردم را در سطوح مختلف به خود جذب کند. باز هم تکرار می کنم، من ایجاد نوعی از ساختمان ها و فضاهای عمومی را ترجیح می دهم، که بر اساس "عناصر محرک" یعنی جذابیت، تعجب و زیر سوال بردن مفاهیم، مشارکت خود به خودی شرکت کننده را به وجود آورد. من همیشه امیدوارم که کارهای SITE تفسیرها و عملکردهای غیر قابل پیش بینی در میان مردم ایجاد کند. به عنوان یک نیویورکی، هنوز هم دوست دارم یک فضای عمومی بزرگ در منهتن ایجاد کنم. امیدوارم هنوز فرصتی وجود داشته باشد.

 

                                                          **********

 

ولادیمیر بلوگولوفسکی بنیانگذار موسسه غیرانتفاعی Curatorial Project مستقر در نیویورک است. وی به عنوان معمار در کوپریونین در نیویورک آموزش دیده و پنج کتاب از جمله گفتگو با معماران در عصر مشاهیر در سال  ۲۰۱۵، آثار هری سیدلر در ۲۰۱۴ و مدرنیسم شوروی سال های   ۱۹۵۵-۱۹۸۵ در سال ۲۰۱۰ را در کارنامه خود دارد. بلوگولوفسکی خبرنگار آمریکایی مجله معماری SPEECH مستقر در برلین است و در بیش از ۲۰ کشور در دانشگاه ها و موزه ها سخنرانی کرده است.

ستون بلوگولوفسکی، با عنوان شهر ایده ها، خوانندگان آرک دیلی را با آخرین و مکالمه های خود با نوآورترین معماران از سراسر جهان آشنا می کند. این مباحث صمیمی بخشی از نمایشگاه کیوریتور در دانشگاه سیدنی در ژوئن ۲۰۱۶ بود. سپس نمایشگاه شهر ایده ها، به مکان های مختلف جهان سفر خواهد کرد تا محتوا و طراحی در حال تحول را کشف کند.

ساختمان BEST در هوستون آمریکا، ۱۹۴۷


ساختمان BEST به نام درونی/بیرونی، در میلواکی، ۱۹۸۴


ساختمان BEST به نام شکاف، ۱۹۷۷


ساختمان BEST به نام نمای جنگلی در ریچموند، ۱۹۷۹


ساختمان BEST به نام کج شده گی، ۱۹۷۶


ساختمان BEST، ۱۹۷۸


طرح ابتدایی نمایشگاه فرانکفورت، ۱۹۸۳


پارکینگ ارواح، ۱۹۷۷


بزرگراه ۸۶ در نمایشگاه جهانی ونکوور، ۱۹۸۶


طرح خانه های بلند مرتبه، ۱۹۸۱


ورودی کتابخانه وین، ۱۹۹۲


 Laurie Mallet house، ۱۹۸۵


 Laurie Mallet house، ۱۹۸۵


ساختمان BEST در میامی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group