شانگهای 2010- غرفه اتریش؛ توپولوژی و باستان شناسی صدا از کشور اتریش دو پاویون برای شرکت در نمایشگاه شانگهای 2010 پیشنهاد شد که نهایتا پاویون طراحی شده توسط دفتر اس پی ای ان SPAN و دفتر معماری ارکان زیتین اقلو Zeytinoglu Architects Arkan پس از فائق امدن بر طرحی که توسط ارکیتکتز کالکتیو Architects Collective ارائه شده بود به عنوان طرح برگزیده در نمایشگاه شرکت کرد.
گروه خبر اتووود به معرفی هر دو طرح می پردازد ان چه پی می اید نیز معرفی طرح ای اس پی ان و دفتر معماری ارکان زیتین اقلواست: مهمترین نیروی موثر پس زمینه طراحی پاویونِ اتریش برای نمایشگاه 2010 شانگهای را میتوان سازه کارهای آکوستیک یا یه بیان دقیق تر موسیقی دانست. موسیقی ایی که در مقام کانسپت یا جان مایه طرح پیوستگی را به عنوان پرداخت معمارانه ایی که هدفش ارتباط فضاهای متنوع به گونه ایی نامحسوس درون یک برنامه فیزیکی است، بازتاب میدهد. تجسم شرایط صوتی درفضا؛ مانیفست معماری پاویون است که از ریتم حاکم بر ویدئو پرفرمنس ارت یا ویدئو ژورنالیزم و تصویرپردازی های نورانی به عنوان هدایت کنندۀ فضاها در فضای اصلی استفاده می نماید.
تاریخ غنی موسیقی سنتی اتریشی خلقِ برنامه های نمایشی در گستره ایی از موسیقی باروک تا موسیقی کلاسیک و عصر مدرن و اجراهای معاصر را ممکن میسازد. فضا از درون بدنۀ تپولوژیک، فضای اصلی و تماشاگران تا پوستۀ بیرونی بنا بازو می گشاید.این پروسه باعث ایجاد فضاهایی چون رستوران ، کافی شاپ، دفتر اداری و محدوده وی آی پی شده است.همۀ مناطق طراحی شده ، بیانگر کیفیت زندگی در مناطق مختلف اتریش است ، که موزیک و فرهنگ ، مهارت آشپزی ، بافت های شهری، چشم اندازهای فراخ و بیشه زارهای بی کران و ازاین قبیل نمونه ها هستند. تمام ان چه امد صحبت های ماتیوس دل کامپو Matias del Campo معمار ارشد دفتر معماری اس پی ای ان بود در مورد پاویون.