میشله د لوچی، معمار ایتالیایی روی جلد ترجمه
های ایتالیایی کتاب های هری پاتر را طراحی کرده است، انچه در طرح های او مشهود
است، تمرکز بر ساختمان های خیالی جهان جادوگرها به جای توجه به شخصیت هاست.
د لوچی و گروه طراحی اش آگاهانه از تکرار تصاویر
متعدد موجود از قلعه نمادین هاگوارتز و دیگر ساختمانهای شاخص در کتابهای جی کی رولینگ
فاصله گرفتند. ان ها به موازات، برای هر یک از هفت جلد، مکان متفاوتی از مجموعه
هری پاتر را به عنوان مبنای تلاش خود قرار دادند و بر مدار یک زبان معماری به ظن
خودشان کاملاً معاصر، آنجا را دوباره تصویرسازی کرده اند.
د لوچی به دیزین یاداوری می کند: "به عنوان معمار، از معبر در نظر آوردن فضا،
اشیا و اتمسفری که این اجسام در فضا تولید می کنند به رمان نزدیک شدم . . . ما
مکانهای جهانِ جادوگری کتاب را در نظر آوردیم و آنها را در قالب معمارهایی خیالی بازنمایی
کردیم: تخیلی بدون محدودیت، به دور از منع های طراحی و تولید محصول."
مدرسه جادوگری هاگوارتز روی جلدِ جلد اول کتاب را تزئین می کند، برج های مدرسه با
برج های تازه ای جایگزین می شوند که از دیرهای گوتیک توسکانی و مرکز ایتالیا ملهم
شده اند
در کتاب دوم، د لوچی روی "بورو" ـ خانه خانواده ران ویزلی ، بهترین دوست هری پاترـ
تمرکز دارد، خانه ای در قامت بریکولاژی از الحاقیه های عمودی که با بزرگ شدن خانواده
به بنای اولیه اضافه شده اند.
طراحی دِ لوچی ساختمان را به عنوان یک سازه چوبی مرتفع و مدولار تصور می کند، با
سقفی گسترده و شیروانی که تعادلش را به سختی حفظ می کند.
د لوچی ادعا می کند برای رسیدن به این سازه های جادویی، بسیاری از پروژه های موجود
در دفترشان را الگو قرار داده، پروژه هایی که برخی شان در حد کانسپت باقی مانده
اند و برخی شان جامه عمل پوشیده اند.
روی جلد سومین کتاب، زندانی آزکابان، با قلعهْ زندانیْ تخیلی مزین شده است، یک
مونولیت پرهیبت، واقع در جزیره ای در دریای شمال و دارای بارزه های زیگزاگی که دِ
لوچی با ارجاع به هتل مدئا که برای باتومیِ گرجستان طراحی شده است، دست به
تصویرسازی اش زده.
جلد کتاب شماره چهار؛ جام آتش، ورزشگاه جام جهانی کوییدیچ را نشان می دهد، همراه
با استندهای بلند و باریکی که برای تماشای ورزش هوایی بدان ها نیاز است.
د لوچی توضیح داد: "ما آن را به عنوان یک استادیوم مسافرتی تصور کردیم با
قطعاتی قابل نصب، درست شبیه به معماری آیکونیک اکسپوها "
"این کانسپت به امکان دستکاری
کردن ابژه ی معماری برای رویدادهای مختلف اشاره می کند، که می توانند در کانتکس
های مختلف از یکدیگر جدا و در جای دیگر دوباره مونتاژ شوند.
کلبه هاگرید، با پوشش کاملاً کاهگلی روی جلد محفل ققنوس برای کتاب شماره پنج را
شکل می دهد، در حالی که کتاب ششم بلندترین برج قلعه هاگوارتز را نشان می دهد، جایی
که دانش آموزان جادوگر نجوم را فرا می گیرند.
طراحی آن بر اساس غرفه 9
متری برج بادْ مانندی است که د لوچی برای پروژه آرک اند آرت در سه سالانه ی میلان در سال 2016 طراحی کرد. این معمار می گوید:
"برج هوا وقتی در جریان باد قرار می گیرد کیفیت جادویی را القا می کند . . . تأثیر
آن ساده است و نشان می دهد که می توان از عجایب و پیچیدگی های طبیعت بدون تحمیل ایده
های تند و غالبا ناکارآمد لذت برد."
هفتمین و آخرین کتاب یک پل چوبی سرپوشیده را نشان می دهد که در نهایت در نبرد
هاگوارتز تخریب می شود. اما به جای طاق
های گوتیک که در فیلم از ان ها اقتباس شده، روی جلدی که د لوچی طراحی کرده شامل سقفی
سینوسی و موج دار است که اشاره ای به پل صلح او در تفلیس دارد.
د لوچی در توضیح فرایندی که در طراحی جلدها طی شده است می گوید:"در طراحی جلدهای کتاب های هری پاتر، تلاش کردیم
عناصر شاخصی از تحقیقات معماری خود را برای تقویت تخیل خواننده دخیل کنیم و به
موازات به استفاده از شمایل نگاری سرگذشتْ نامه های حماسی و فانتزی ایسلندی از طریق
سناریوهایی که قبلاً دیده نشده اند نیز نزدیک شدیم تا بتوانیم ژانر فانتزی را در
گفتگو با معماری معاصر قرار دهیم".