نگاهی دقیق به وُید: مداخلات درون موزه ی گوگنهایم "contemplating the void"، نمایشگاه از 250 تا ازهنرمندان، معماران و طراحان، برای به تصویر کشیدن مناظر رویایی شان در درون ساختمان مدور موزه ی گوگنهایم فرانک لوید رایت، دعوت به عمل آورد. در استفاده مطلوب از فضای مرکزی داخل موزه ،ساختمان مدور ، به جنگلی باشکوه از گیاهان و جانوران ، فضای باز درون فضای باز، اندکی تغییر داده شده است .
طرح پیشنهادی شرکت دانمارکی ان 55 " N55" : برای شرکت دانمارکی ان 55 ، گوگنهایم نمونه ی برجسته ی معماری است، که برای پشتیبانی استراتژی تمرکز قوا ایجاد شده است. بنابراین آنها پیشنهاد دادند که بازدید کنندگان یک کیت ضد قدرت دریافت کنند که به آنها اجازه ی تخریب بخشهایی از ساختمان را می دهد. این بسته ی لوازم می تواند ابزاری مانند مواد منفجره ، خاک و دانه های گیاهی را شامل شود. در حالیکه ساختمان با این روش ناپدید شده، درهای خروجی برای مردم باز هستند، حیوانات و گیاهان در آن داخل شده و سکنی می گزینند. طرح پیشنهادی شرکت هشت غربی " west 8" :
موزه ی گوگنهایم نمونه ای از تعالی است. تصویری است در نتیجه ی مصالح ، هندسه و فضا، هنگامی که به پایان رسید، با استفاده از کمالاتش بلافاصله بی حاصلی و عقیم بودن را به سلاخی می کشد. چاره ای نیست جز اینکه ساختمان می بایست با طبیعت زنده و دست نخورده روبرو شود. آیا تجارب بازدید کنندگان با حفظ زیبایی افزایش می یابد؟
معماری هلندی شرکت 8 غربی، قصد داشت که این را با وارد نمودن یک جنگل، مدلی با مقیاس 1 به 1 ، بیازماید. آن شامل دو رکن اصلی است: یک باتلاق علفزار سرخس که از زمینه تا بالای ساختمان مدور کشیده شده - دیگری پارک طولی داخلی که در آن 100 درخت تا ارتفاع آتریوم نشانده شده است.
بازدید کنندگان می توانند به کیفیت نور، بو ها و بافتها یی از فضا واکنش نشان دهند، یا آنها می توانند سوالات منتقدانه ای داشته باشند مانند سوالاتی از قبیل: آیا این درختان به صورت همیشگی برداشت می شوند ؟ آیا گیاهان در چنین محیطی موفق خواهند بود؟ آیا گوگنهایم یک خواب زیبا در جعبه ی شیشه ای باقی خواهد ماند که طبیعت نمی تواند آن را لمس کند؟ طرح پیشنهادی شرکت حریری و معماری حریری hariri & hariri architectureمستقر در نیویورک که طرح خارج درون داخل را پیشنهاد دادند. این طرح به فرانک لوید رایت تعلق دارد که می خواست موزه ی گوگنهایم را در یک محیط طبیعی مستقر سازد.
در نامه ای مورخ 14 جولای 1943 ،رایت سایت موردنظرش را در یک پارک در ریور دال نیویورک نشان داد. او رویای یک معماری ارگانیک هماهنگ با طبیعت را با تاکید برهمنوایی با شبکه های سفت و سخت در سر می پرورانید. شرکت حریری ومعماری حریری نیویورک این وید را درحقیقت از ساختمان خارج کردند. آنها ساختمان مدور را به عنوان یک فضای باز که پوشیده شده از درختان، درخت انگور ، گل و گیاه و چمن است، تصور کردند.
اگر موزه نتواند در طبیعت واقع شود، در عوض طبیعت می تواند در موزه واقع شود. تخته چوبهای 1 اینچی بازیافت شده ی شیارشیاری که به نمای رامپ در فواصل یک پا چسبانده شده ، پیش بینی شده است. هر دنده یک نیمرخ ارگانیک را با تصاویر سبزی چاپ شده در هردو رویه ی نما برش می دهد. دنده ها با هم بعنوان یک سیستم کار می کنند ،و یک تصویر زودگذر از موجودات زنده در پارک را ایجاد می کنند. چرا که این دنده ها دو طرفه هستند، بسته به جایی که بازدید کننده هست، خواه در وید ، چه در حال بالا رفتن از رامپ، یا پایین آمدن از آن، مناظر تغییر می کنند و طبیعت بطور سحر آمیز ظاهر می شود.
طرح پیشنهادی شرکت ماتیو ریچیmatthew ritchie: بنا بر اظهارنظرشرکت ماتیو ریچی لندن ، ساختمان در واقع بر اساس مدلی از عالم هستی ساخته شده است." زیگورات" که مانند کشتی نوح ناجی ما از سیلاب های در حال افزایش سرزمین بین النهرین است ، زیگورات می تواند به کشتی یا ظرفی شبیه به شاخ یا قیف، نقشه کیهانی، محیط زیست، کیهان و خدا و هر چیز دیگری تبدیل شود .و حوزه های آب و هوایی مناسب را از طریق هوای خارجی سیستم تهویه مطبوع ایجاد نموده است .