پارک صنعتی فناوری انیمیشن هیونان توسط دیساین سانلی استادیو پکن "دیساین سانلی "این ساختمان را برای پارک تکنولوژی در شهر هیونان استان انهای چین طراحی کرد.ساختمان شامل دو ساختار میشود یک برج و ساختمانی که از دو طرف کنسول شده است و از طریق پیاده رویی شیشه ای طبقه ی دوم با هم ارتباط دارند .ساختمان شامل ساختمان اداری 5 طبقه ,یک نمایشگاه مرکزی ,یک پارکینگ زیر زمینی و یک میدان عمومی می شود ..در نتیجه ساخت وساز در سال 2011 شروع میشود.تمام صحبت ما بر روی ساختمان کنسول دار است.اطلاعات دنباله درباره ی دیساین سانلی هست...دفتر معماری چین دیساین سانلی با ما در این پروژه برای پارک صنعتی تکنولوژی انیمیشن مشارکت کرد. در شهر هیونان در استان انهای چین واقع شده است .اصل پروژه اداره ی مرکزی برای پارک است که در حال احداث هست.ساختمان شامل دو بخش معماری می شود که توسط پل روان در طبقه دوم به هم مرتبط می شوند.قسمت غربی با یک ساختمان 5 طبقه با ارتفاع 23.1 متر مربع و مساحت 5500 sqm قسمت شرقی با دو طبقه مرکز نمایشگاهی با ارتفاع 18.45 مترمربع و مساحت 2800 sqm.یک میدان عمومی با مساحت 780 ویک فضای پارک زیر زمینی با مساحت 3200 که مردم میتوانند به قسمتهای مختلف در ساختمان دسترسی داشته باشند.. ایده ساختمان:::ایده ی اصلی ساختمان و فضاها از ذوب شدن مکعبهای یخی می اید. مکعبهای یخی منجر به ساخت یک ارتباط نرم بین دو ساختمان می شود هنگامی که ذوب میشوند.ایده از مکعبهای معمولی شروع میشود معمار انها را ادغام میکند و فضای روانی را با ارتباط دادن این جعبه ها با سطوح منحنی به وجود می اورد.این نوع از سازماندهی فضاها ساختمان را بیشتر پیچیده و گوناگون نشان میدهد. طرح یخ مکعبی :::معماران هنگامی که با مشکل بخش روکش مواجه شدند.روکش را به عنوان قسمتی از المان طراحی بکار گرفتند .ایده برای روکش ها نیز از مکعبهای یخی می اید.مکعبهای یخی از لبه تا مرکز شیب رنگی در معرض نمایش گذاشته شده اند به واسطه ی تجزیه نوری که اتفاق می افتد به طوری که پرتو نور از میان می اید.گوشه ها همیشه تاریک و جامد تر به نظر می ایند از انچه در مرکز ظاهر میشود .معمار تلاش میکند برای بدست اوردن همان اثرات توسط کنترل کردن شکاف ها ,فاصله ها . پانل شناسی:::برای ساختن الگوی شیب خاکستری در اینجا سه اندازاه متفاوت از صفحات در هر سطح قرار گرفته است .صفحات با اندازه 2 بی ترتیب در میان صفحات 1و3 قرار خواهد گرفت برای اینکه یک کار نرم بسازد .پانل 1و2و3 برای سطوح نما مورد استفاده قرار می گیرند.پانل 2و3و4 برای سطوح منحنی مورد استفاده قرار میگیرد.از این رو 4 اندازه پانل در جمع خواهد بود. بهینه سازی سطوح :::ساختمان شامل 11 سطح نما و 14 سطح منحنی هست که توسط روکشها پوشیده خواهد شد.دو تا از این سطوح منحنی دارای دو سطح منحنی میباشند در صورتیکه 12 تا از انها با یک سطح منحنی بهینه شده اند برای اینکه اسانتر روکش وساخته شوند. محل سکونت:::پروژه در قسمت شرقی پارک صنعتی قرار دارد که با کوههای جنوبی شانگ ژن مواجه میشود یک تونل برای دسترسی به مرکز شهر واقع شده است. برنامه:::b1. پارکینگ, رستوران کارمندان ,اتاق مکانیک .. 1 f نمایشگاه ومرکز فروش. 2 f اداره ها ,اتاق ملاقات ,اتاق چند منظوره. 3 f اداره ها ,اتاق ملاقات ,اتاق بایگانی. 4 f اتاق مهمان ها سایت:::سایت مانند یک توسعه از ساختمان پنداشته میشود .سنگفرشی که معماری را احاطه کرده ارتباط بین دو ساختمان را در بر میگیرد.جایی که روکش تلاش میکند برای اینکه با زمین ارتباط برقرار کند, ثابت در کنار ساختمان مردم میبینند که الگوی روکش دار شیب دار تبدیل به الگوی سنگ فرش می شود ,که ساختمان و سایت با هم ادغام میشوند. راه حل سازه ای :::دو بخش ساختمان از سیستم سازه ای جداگانه استفاده می کنند.که با یک پل در طبقه ی دوم با هم در ارتباط هستند و دو بخش از سیستم سازه ای فولادی استفاده میکنند.حداکثر طول قسمت کنسول شده 20 متر است در پایان هر بخش طره افزایش مهاربندی و نیز فولادی است.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11