معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1667
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1562
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
طراحي داخلي   - 1126
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1116
پردیس ویترا   - 18
سازه های شهری   - 1023
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
تکنولوژی ساخت   - 1011
معماری آمریکا   - 17
معماری حوزه عمومی   - 983
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
مرزهای معماری   - 965
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 895
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 851
معماری بایومورفیک   - 15
نظریه شهری   - 817
معماری و کوه   - 15
معماری و سیاست   - 789
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری مدرن   - 715
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
کلان سازه   - 707
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
معماری پایدار   - 691
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 619
معماری و سلامت   - 13
آینده گرایی   - 605
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 589
فرهنگ نفت   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 577
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آرمان شهرگرایی   - 575
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی صنعتی   - 562
بی ینال ونیز   - 10
منتقدان معماری   - 538
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 532
درس گفتارهای اتووود   - 10
توسعه پایدار   - 526
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 524
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 501
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
باز زنده سازی   - 479
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 461
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 382
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 379
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 375
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 363
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 343
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ارزان   - 330
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 310
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 308
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 298
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 297
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 273
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 267
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 240
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 235
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 232
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
اقتصادِ فضا   - 231
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 230
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 216
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 211
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 191
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 189
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 175
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پداگوژی انتقادی   - 7
هنر گفت و گو   - 161
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ژاپن   - 160
مسابقه ویلا 1400   - 6
ترسیمات معماری   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری و رسانه   - 156
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 155
معماری آمریکای جنوبی   - 6
معماری فضای داخلی   - 146
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 135
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 121
معماری مصر   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 96
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
ویرانه ها   - 95
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 89
معماری و غذا   - 5
معماری مذهبی   - 87
معماری و جنگ   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 85
اکنی استودیو   - 5
اکسپو   - 83
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 76
اکسپوی دبی. 2020   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری جنگلی   - 69
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری دیجیتال   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 61
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 58
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری اروپا   - 58
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و نقاشی   - 56
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
آنتروپوسین   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی مُد   - 50
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و ادبیات   - 46
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
باهاوس   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و گیم   - 40
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری آسیا   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 37
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
معماری مدارس   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری مجازی   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و رنگ   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و آب   - 25
ان اف تی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
متاورس   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری آفریقا   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 57
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -865
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -468
هتل   -81
فرهنگی   -365
ورزشی   -68
پاویون   -297
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -245
ویلا   -27
تفریحی   -185
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -150
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -110
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر معماری ویدئوْگیم؛ هستی شناسی تازه ی طراحی
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1401/01/21
مـنـــــــبـع : https://medium.com/@GetScriba/the-art-of-video-game-architecture-180685b972ca
تعداد بازدید : 233

معماران و طراحان بازی های ویدیویی بیشتر از آنچه فکر می کنید شبیه هستند. شاید تعجب کنید که چرا. هر دو از ابزارهای مشابهی برای مفهوم سازی ساختمان های مجازی با رویکرد کاربرْمحور استفاده می کنند. البته یکی از آنها با هدف ایجاد در زندگی واقعی ساخته می شود. ما به ندرت از همپوشانی بین این دو حرفه می شنویم، اما این اشتراکات می توانند برای هر دو طرف کاملاً مفید باشند.

 

بازی برای تغییرات اجتماعی

 برنامه "بلاک به بلاک" UN-Habitat را در نظر بگیرید. هنگام ایجاد فضاهای عمومی در جوامع فقیر و در حال توسعه، UN-Habitat دیدگاه ها و ایده های افرادی را که بیشتر از آن استفاده می کنند جمع آوری می کند. برای انجام این کار، آنها برنامه Minecraft را، با داده هایی شبیه به واقعیت، در اختیار اعضای جامعه قرار دادند و به آن ها در طراحی فضاهای عمومی خود کمک کردند. با استفاده از Minecraft، آن‌ها فضاها و ساختارهایی را ایجاد کردند که دوست داشتند در جامعه خود ببینند و سپس طراحان هنگام طراحی فضاهای عمومی جدید آن ها را در نظر گرفتند. این برنامه موفق منجر به پروژه های بزرگ در سراسر جهان شده است که می توانید در وب سایت آنها مشاهده کنید.

مثالی دیگر "Block’hood" است، یک شبیه‌ساز برنامه‌ریزی محله‌ای که از بازیکنان می‌خواهد در هنگام ساخت محیط، عوامل زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی را در نظر بگیرند. خالق برنامه، خوزه سانچز، با ایجاد یک بازی که در آن بازیکن باید بین ورودی ها و خروجی های انرژی ساختمان تعادل ایجاد کند به دنبال آموزش مردم نسبت به پیچیدگی های ساختمان های شهری و چالش های جهانی معماری مدرن است. در این بازی، ساختمان ها از بلوک هایی با الزامات خاص تشکیل شده اند و عدم موفقیت در آنها می تواند منجر به پوسیدگی، آنتروپی و متروکه شدن شود.

این ارتباط نفوذپذیر بین معماری و طراحی بازی های ویدیویی، در تجسم معماری نیز دیده می شود. یکی از بهترین‌های این صنعت، وبلاگ معماری رونن بکرمن است که مفاهیم فوق‌العاده‌ای را هم برای دنیای واقعی و هم برای طراحی‌ بازی‌های ویدیویی به نمایش می‌گذارد و با فتورئالیسم آنها را به صورتی در می آورد که تقریباً از واقعیت قابل تمایز نیستند. بکرمن از طریق مسابقاتی که اجرا می‌کند، گاهی اوقات از خوانندگان می‌خواهد که با ایجاد تجسم‌های معماری با استفاده از موتورهای بازی ویدیویی مانند Unreal 4، این دو زمینه را با هم ترکیب کنند. نتیجه این امر می تواند یک ویترین برای خود ساختمان باشد و در عین حال یک افتتاحیه برای یک فیلم یا بازی ویدیویی باشد. Neue Nationalgalerie برنده یک مسابقه تجسمی در برلین است که این موضوع را به خوبی نشان می دهد. ابزارهایی که ظاهرا برای ایجاد بازی های ویدیویی هستند، می توانند ابزارهای خارق العاده ای برای معماران در ایجاد مدل های سه بعدی تعاملی باشند که مکمل روند فعلی استفاده از واقعیت مجازی برای نشان دادن فضاهای بالقوه به مشتریان است.

 

بازی خود را به درستی بسازید

البته، این امر دو طرفه است. تخصص یک معمار نیز می تواند در توسعه بازی های ویدیویی بسیار ارزشمند باشد. از نظر تاریخی، بازی‌ها ذارای سطوح جداگانه یا جهان‌های متمرکز با زمان بارگذاری بین هر منطقه طراحی می‌شدند. این بدان معنی است که هر منطقه می تواند طرح های متفاوتی داشته باشد بدون اینکه احساس نامطلوبی ایجاد کند. این دنیاها باید به‌عنوان یک کل منسجم عمل کنند، با تنوع کافی که بازیکن بتواند محیط‌های مختلف را تجربه کند و در عین حال سبکی ثابت و انتقالی طبیعی را در محیط داشته باشد. معماران و هنرمندان منظر می توانند در دستیابی به این امر ارزشمند باشند.

یک مطالعه موردی خوب "The witness" است. The Witness یک بازی است که در آن بازیکن خود را در جزیره‌ای متروک می‌بیند که در آن تنها ساختمان‌های متروکه و مناظر زیبا وجود دارد. در حین کاوش در جزیره، بازیکن باید پازل های انتزاعی مرتبط با محیط و معماری اطراف خود را حل کند. این بازی یک بازی آرام و متفکرانه است که با جزئیات درج شده در هر منطقه شکل می گیرد. برای دستیابی به این هدف، کارگردان جاناتان بلو، معماران و معماران منظر خارج از صنعت بازی‌های ویدیویی را به خدمت گرفت تا بدون توجه به مفروضات معمول طراحی بازی‌های ویدیویی، چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را ارائه دهند. طراحی بازی مستلزم ایجاد ساختمان های متمایز برای هر منطقه از جزیره بود که هر کدام از سبک دوره ها و تمدن های مختلف الهام گرفته شده بودند، کاری که به بهترین نحو توسط یک معمار انجام می شد. برای یافتن راه حل بسیاری از معماها نیاز به دستکاری نور یا تنظیم کردن کامل دید شما به یک ساختمان است. گیاهان نیز نقشی حیاتی ایفا می کنند. این فضا فقط برای طراحی پازل ایجاد نشده است. در این بازی هیچ گفتگویی وجود ندارد و موسیقی کم است، بنابراین زیبایی جزیره امر مهمی برای درگیر نگه داشتن بازیکن است.

دیانا ون بورن، معمار و بنیانگذار استودیوی طراحی FOURM، در گذشته در بازی های ویدیویی کار نکرده بود و اکنون از گنجاندن معماران در روند توسعه بازی های ویدیویی حمایت می کند. در مصاحبه‌ها، ون بورن در مورد تجربه‌اش از کار بر روی بازی‌ها صحبت می‌کند و اینکه چگونه دیگر مجبور نیست برخی از محدودیت‌ها را در نظر بگیرد (موقعیت خورشید هرگز در The Witness حرکت نمی‌کند)، در حالی که باید محدودیت‌های جدیدی، مانند حرکت بازیکن در فضا، را در نظر بگیرد.

همانطور که در Witness نشان داده شده است، گنجاندن معماری دنیای واقعی در بازی‌ها می‌تواند به آن‌ها احساس اصالت بیشتری بدهد. به عنوان مثالی دیگر، بازی Gone Home را در نظر بگیرید. بازی دختری که از دانشگاه به خانه خانوادگی اش باز می گردد اما متوجه می شود که خانواده اش گم شده اند. بازیکن خانه را کاوش می کند و به دنبال سرنخ می گردد و جزئیات عمیق تری از هویت و روابط خانواده اش را کشف می کند. در این بازی، خانه تنها جایی است که بازیکن در آن حرکت می کند بنابراین اصالت و قابل اتکا بودن آن، برای غوطه‌ور شدن بازیکن بسیار مهم است.

بدیهی است که هم معماران و هم طراحان بازی های ویدیویی می توانند از تخصص و ابزارهای مربوط به حرفه یکدیگر بهره مند شوند. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم چه ایده‌های جدید جالبی از همکاری این دو حرفه با استفاده از ابزارهایی مانند Autodesk، VRay، Blender و Unreal Engine حاصل خواهد شد. 

Block'hood


"The Fall" طراحی شده برای وبلاگ بکرمن








حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group