ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هم نشینی دو خانه در یک فیزیک؛ یک حجم سوسیالیستی از مدرنیسم اروپایی
گفتگو با مرگ - یونا فریدمن، معمار و شهرساز فرانسوی، 2020-1923
اقیانوس نما؛ ترکیب نا متجانس کانتینرهای دور ریز
اتووود کلاسیک ـ لوییس باراگان ـ کازا باراگان
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت تداوم پویا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    میدانگاه توریستی تفریحی شورا
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1398
    مـــــــــــــــــکان : یزد
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداری یزد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/05/17
    مســــــــــــاحت : 26000
    تعـــداد بازدیـــــد : 889
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : طراحان: سارا کلانتری|رضا صیادیان به همراه گروه هشت(شهاب احمدی،علی احمدی،ایمان هدایتی) ارائه گرافیکی: گروه هشت(نیلوفر محمد زاده،فاطمه عارفی راد)،فائزه طباطبایی
     ایده های طراحی :

با توجه به خاصیت های ویژه جهان معاصر، مونولوگ دیگر پاسخگو نیست و راه حل فضاهای فرهنگی در سمبولیزم یافت نمی شود.در گذشته،سردرها،میدان ها و به طور کلی فضاهای انتقالی،آنهایی که در دوران مدرن و در همه جای ایران ساخته شده اند،به صورت سمبلیک کارکرد ساختمان یا مجموعه ی شهری که درون یک محدوده قرار می گرفتند را بازنمایی می کردند.

اما مفهوم میدان در دنیای امروز متحول شده است، فضایی ست که دقیقا مطابق به نامش تولید میدان می کند.

میدان شورا یک گستره ی فضایی (field) است که عناصر تشکیل دهنده ی آن انسانها هستند.یک مکان کاملا تعاملی برای حضور انسان و بروز تعاملات انسانی که عناصر پایه مانند حیاط، سردر و ... در فضاییت میدان در می آمیزند و مفاهیمی تازه می آفرینند. این میدان پاسخی است معاصر به گستره ی عمومی،فضای همنشینی رویدادها و امکان بروز شرایط دیالوگ پذیر.اینجا عرصه ی بروز و ظهورفرهنگ و هنر پارسی است.فضایی شهری برای حضور انسان امروز و تعامل اش با جهان.

میدانگاه شورا مکان بروز رویدادهاست و فضایی خلق می کند برای گفتگو. در معماری کهن نیز ساختارهای متعدد یافت می شود،که فضای انتقالی را تبدیل به فضای رخداد می کند. مثلا هشتی ها نه فقط یک فضای گذار و یا یک فضای واسط بین فضای درون و بیرون،بلکه مستقل در خودشان تولید وضعیت می کنند. هشتی در خود « ماندن» دارد، بنابراین تعلیق و مکث ایجاد می کند.

میدان گاه شورا در پی خاطره سازی و ایجاد حس تعلق به فضاست. حس تعلق با پیوند به گذشته از یک سو، و با جهان بینی و هستی شناسی انسان معاصر از سوی دیگر ایجاد می شود. و خاطره با پیوند و ارتباط درست با بستر و بوم پروژه تقویت می گردد.

چگونه میدان می تواند برای من خاطره بیافریند؟

با ثبت خاطره ، میدان به بخشی از وجود من تبدیل می شود. برای اینکار باید به بخشی از میدان تبدیل شویم. در اینجا با حذف بسیاری از عناصر تشکیل دهنده ی فضا و جایگزینی آنها با انسان دو هدف دنبال شده است اول اینکه انسان به عنوان عنصر تشکیل دهنده فضا به بخشی از کالبد فضایی تبدیل شده است و از طرف دیگر به سبب موقعیت ناپایدار (عدم ثبات)  انسان، فضا کیفیتی میدانی (field) پیدا می کند.

بدین ترتیب انسان در بستر پروژه، پیوند دهنده عناصر شهر است. اوست که میدانگاه را به پیرامون اش پیوند می دهد یا می گسلد.

فضایی که با عناصر انسانی خلق می شود کیفیتی ناپایدار، شناور، کنش گر و غیرقابل پیش بینی دارد، و البته این کیفیات به خلق خاطره کمک می کنند. میدانگاه شورا، صحنه ملاقات و دیدار است و محلی برای مکاشفه،و امکانی برای حضور همه ی مردم در تمامی سطوح تا شاید دیداری روی دهد برای کشف جهان دیگر.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group