ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گو ـ اسکار نیمایر و آرک دیلی
خانه شیشه ایی، سنت گفت و گو و عبور از مرزهای فراموشی و انزوا
نمایشگاه شانگهای 2010-غرفه عربستان سعودی؛ باغ های معلق باستانی بین النهرین در پرداختی معاصر
معماران و چالش انتخاب معماری ـ جعفر بزاز ـ پاویون مه‌
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد مرادی بیجارپسی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    برج‌سازمان بین‌المللی انسان دوستی لندن
    دانشـــــــــــگاه : -
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : لندن
    کـــــارفـــــــــرما : بخش صلح و مبارزه با فقر جهانی مشترک یونیسف و یونیسکو
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/09/22
    مســــــــــــاحت : 2500
    تعـــداد بازدیـــــد : 5323
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : -
     ایده های طراحی : برج‌سازمان بین‌المللی انسان دوستی لندن معرفی ساده (عمومی) سازمان بین‌المللی انسان‌دوستی نهادی جدید که شکل و بویی بین‌المللی دارد و می‌تواند محصول نبوغ و خلاقیت بشر قرن بیست و یکم باشد. بشری که خطرات بسیاری سلامت حیاتی او را تهدید می‌کند این سازمان به نهادی غیرقابل گسست از یک جـامعه بین‌المللی تبدیل شده و فضائی را در کالبد شــــهری لندن متصوّر خواهــد شد که مرکــزیتی از تمام ارگانها بشردوستی جهان اعم از یونیسف، سازمــان‌های مبارزه با فقر جهانی و مجموعه‌های بشر دوستی در سراسر جهان را در آغوش خود جمع خواهد کـــرد در این برج تـــــمام نهادهای انسان‌دوستی جهان از هر کشور یک بخش و نماینده ای فعال در ضمیمه بهبود وضع زندگی، صلح و انسان‌دوستی و با یک نگاه ویژه به وضعیت پیچیده انسانی در آفریقا مطالعات و تحقیقات و راهکارهای جهانی را مورد بررسی قرار خواهد داد. و در نهایت لندن را به عنوان مــــرکز و نماد انسان دوستی اروپا و جهان معرفی می‌کند. تمام فعالیتهای این برج انسان‌دوستی زیرنظر و کنترل سازمان ملل می‌باشد و هیچ کشوری تعریف کننده آن نیست و دلیل قرارگیری آن در لندن نماد صلح بخشیدن و به نوعی قطب دادن به یکی از پایتخت‌های توریستی جهان است. "Theories and concepts" پاسخ پرسش برج انسان‌دوستی لندن چگونه بود؟ شروع کار براساس چه منطق و فاکتورهایی باید شکل گرفت؟ چه نمادهایی باید تکرار یا تعریف می‌شد؟ نقطه‌ی شروع این طراحی نیز با نمادپردازی از ماهیت وجودی شهر لندن شروع شد. برای مفاهیم انسان‌دوستی نیاز به چه نوع دیدی از نمادهای شهری لندن بود؟ به طور کلی پروژه برج انسان‌دوستی چگونه می‌توانست جایگاه خود را به عنوان یک نماد و سمبل در کالبد شهری لندن پیدا کند؟ چگونه می‌توانست در مقابل دید و مرکز توجه عمومی قرار بگیرد که با جذب توریست و مردم لندن بتواند در حل مشکلات جهانی گامی استوارتری از محدوده‌ی تعریف یک نهاد و سازمان بردارد و به نوعی نگرش از مفاهیم و خواسته های خوددست یابد. دراین جا نیز نمی‌توانستم از نقش حساس و تعیین کننده‌ی چشم لندن برای تعریف و تبعیین مفاهیم برج انسان‌دوستی گذر کنم. نقطه‌ی شروع طراحی‌ام را چشم لندن و آن هم در بالاترین نقطه‌ی وجودی آن گذاشتم. دیدگاه دوم طراحی و به نوعی نمادپردازی دیگر، چگونه باید شکل می‌گرفت؟ باید نماد، فضا و مکانی را به عنوان نقطه‌ی توپولوژیک دوم انتخاب می‌کردم که سرشار از مفاهیم انسان‌دوستی و به نوعی دگرگونی و تغییر در دیدگاه روابط زیستی انسانی بوده و بتواند همان اهداف برج را تبعیین کند. بله جواب را پیدا کرده بودم، نقطه‌ی دوم را همان بیمارستان بین‌المللی سرطان کودکان قرار دادم، جایی که تمام عوامل و نگرش‌ها را برای انسان‌دوستی و تغییر معناها در خود ذخیره کرده بود، جایی که در راستای برج قرار می‌گرفت و آن را تعریف می‌کرد. در این پروژه نیز من توپولوژی موقعیتی را برای بسترسازی شهری لندن در نوع نگرش به طراحی‌هایم قرار دادم. این پروژه نیز براساس منطق خط انرژی که آن را در مفاهیم توپولوژی موقعیت بسیار حساس می‌دانم استفاده کردم، با این تفاوت که در کالبد و بدنه‌ی معماری را تحت تغییرات خود قرار نمی‌دهد، بلکه باعث ایجاد نوعی جداشدگی در بدنه‌ی معماری می‌شود. به بیانی شفاف‌تر وقتی فردی در بالاترین مکان در چشم لندن قرار می‌گیرد، خط انرژی همان خط دید او خواهد بود. برج در مرکز تأثیرگذاری انرژی‌های توپولوژیک قرار می‌گیرد و جایی مابین چشم لندن و بیمارستان به گونه‌ای ثبت از مکانیسم پیچیده‌ی خود می‌پردازد و با خالی کردن قسمتی از فرم خود محدوده‌ی دیدی را از چشم لندن به بیمارستان به وجود می‌آورد، به این ترتیب هم مفاهیم خود را در مرکز توجه قرار داده و هم به نوعی احترام‌گذاری به بیمارستان می‌رسد. در مفهومی روشن‌تر، معماری در راستای یکدیگر شکل می‌گیرد و در یک معنا و مفهوم به تعریف خود می‌پردازد. (خود را تبعیین می‌کنند) برج به نوعی، تغییرات ساختار لایه‌ای است چنان که گویی اجزاء برای یکدیگر پدید آمده‌اند، در این جا منظور از ساختار لایه‌ای، کالبدهای ظاهری معماری نمی‌باشد بلکه نوعی برهم زدگی در مفاهیم معماری به وجود می‌آید، به نوعی که می‌توانند تعریف کننده‌ی استراتژی‌های شهری نیز باشند، زیرا که آناتومی پیکره‌ی شهری همواره به نوعی کدگذاری در ساختار و ارگانیسم خود نیاز دارد که اگر این گونه نبود به نوعی متلاشی‌شدن و از هم گسستگی درفضای شهری دست می‌یافتیم. در این برج هم مانند پروژه بیمارستان به نوعی پیکرگرایی دست یافتم زیرا برج از دو کالبد درونی و بیرونی ،آن هم نه از نوع متناقض بلکه هم معنا و هم مفهوم که در یک راستای تکاملی نسبت به هم قرار دارند شکل گرفت. برج نوعی تلفیق سیالیت با مفاهیم و نوع نگرش به فیگوراتیو شهری است، زیرا در تراکم شهری لندن به نوعی در هم تابیدگی رسیده که تعریفی از فضای شهری لندن نیز می باشد. پس برج در برنامه و گسترش فیزیکی خود به نوعی سازماندهی فضایی در محدوده و دیدگاه شهری دست یافت. ایده‌ها و کد واژه‌ها 1- دیاگرام‌ها و سیر کولاسیون برج در راستای تعریف و تبعیین مفاهیم و خواستگاه‌های پروژه شکل گرفته‌اند. 2- خط انرژی نوعی کسرفضایی ،را در این پروژه پیگیری کرد و مانند بیمارستان به نوعی دگرگونی نرسید. 3- برج ،کانون تأثیرات توپولوژیکی بود. 4- برج، به نوعی دیالکتیک رسید زیرا که هم بافت شهری اطراف خود را که بافتی متراکم بود در مفاهیم خود جای داد و هم به نوعی تعریف از نمادها پرداخت. 5- برج به نوعی از بند رادیکالی شدن رها شد زیرا که هیچ‌گاه نسبت به متن خود که همان فضای شهری با دیدگاه توپولوژیکی است نافرمانی ندارد. 6- ایدئولوژی کلی برج نوعی فولد توپولوژیک (Topologic fold) است. 7- برج در فرم خود به نوعی فولد که پیرو و تابع گونه‌ای کاسپ (CUSP) است دست یافته و دوباره به حالت اول خود که فرمی عام و ژنریک بود بازمی‌گردد. 8- طرح به نوعی مانیمال (manimal) دست یافته زیرا در یک سیستم مانیمال شما قادر نیستید که بخش‌های سازنده را تفکیک کرده و مشخص کنید، در پروژه برج نیز طراحی بر همین ا ساس است و همواره نمادهای نامحدودی را برای مخاطب ایجاد کرده و از این جهت به مانیمال رسیده

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
میترا اخلاقی ( 1389/09/22 ) : سلام خسته نباشید
خیلی عالی بود من که لذت بوردم
محمد رضا مشیدی ( 1389/09/22 ) : salam in karteoono mesle baghie kartoono mipasandam
alie
shoma kodom daneshgah tahsil kardid?
سعید بشارتی فر ( 1389/10/10 ) : مهندس فوق العاده است اما سازه اش چی میشه؟
درسته که با تکنولوژی قابل حل ولی ای کاش توضیح بدین.مرسی
تهمینه نوزری ( 1389/10/11 ) : فکر کنم از لحاظ 3D از بهترین کارای داخل سایت اتووود هست. اما بهتر هست که بجای اینکه به برج رنزو پیانو توی لندن بگن طالبان لندن به کار شما اینو بگن. البته اگر قرار بود بسازنش. انسان دوستی؟
محمدرضا طوفان ( 1390/04/16 ) : با تشکر از طراح محترم .با توجه به ایده انتظار داشتم نقطه برخورد برج با زمین به گونه ای تعریف کننده عملکردی که برج برای آن طراحی شده باشد.
علی عالی کار ( 1390/05/13 ) : ba arze salam va kahste nabashid
ba kamale ehteram amma be nazaram hajme va koliat in borj ba concept ensan doosti kamelan dar tazade va abr asse siastgozarihaye keshvarhaye sanati va dar hale tosee ke manafe khodesshoun dar olavait hast
ey kash doostan nazarateshuno dar rabete ba eraee _shitbandi va 3d ba concept eshtebah nemigereftan
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی ( 1393/04/27 ) : زیباست
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group